Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,374
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,323
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 160
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 1
  • Guests: 140
  • Total: 141
  • Leon

Σοκ!! Αλλάζουν τώρα και την Ελληνική γραμματική…;;

Ξεκίνησε από jcdenton, Ιουλίου 05, 2012, 11:42:14 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

jcdenton

Σας παραθέτω ένα κείμενο με ανησυχία για την ελληνική μας γλώσσα την οποία επιχειρούν να αλλοιώσουν τα φερέφωνα της παγκοσμιοποίησης Δραγώνα, Ρεπούση κ.α.
Αν και όσα καταγγέλλονται στην ανάρτηση έχουν βάση και πρέπει να μας προβληματίσουν εν τούτοις καλό είναι για τον μελετητή να διαβάσει τα 2 αρχεία (pdf) που παραθέτω στο τέλος σε συνδέσμους. Στο πρώτο θα δείτε το άρθρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αλέξανδρος Δελμούζος με εικόνες από το βιβλίο Γραμματικής και στο δεύτερο καταγράφεται η άποψη της Ειρήνης Φιλιππάκη- Warburton και πως αντιλαμβάνεται η ίδια την γραμματική.

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΕΠΑΦΗ!

Με μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε πως πρόσφατα (Νοέμβριος 2011) διανεμήθηκε προς διδασκαλία, στα δημοτικά σχολεία της χώρας μας ένα καινούργιο βιβλίο γραμματικής, για την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη, αντικαθιστώντας την μέχρι τώρα ισχύουσα γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη, η οποία εδιδάσκετο πλέον των 30 χρόνων.

Σύμφωνα με την καινούργια γραμματική που… συντάχθηκε από τους: κ. Ειρήνη Φιλιππάκη – Warburton, κ. Μιχάλη Γεωργιαφέντη, κ. Γεώργιο Κοτζόγλου και την κ. Μαργαρίτα Λουκά και εκδόθηκε από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, με την ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ανακαλύπτουμε πως:

τα φωνήεντα της Ελληνικής Γλώσσας είναι 5 (πέντε)!!!

Τα: α, ε, ι, ο, και το ου. Καθώς και ότι τα φωνήεντα η, υ, ω έχουν καταργηθεί!!!

Και τα σύμφωνα από 17, έμειναν μόνον τα 15!!! Τα ξ και ψ δεν υπάρχουν πλέον!!!

Σημειωτέον, πως στα φωνήεντα συγκαταλέγεται και ο δίφθογγος «ου», καθώς και στα σύμφωνα συμπεριλαμβάνονται τα δίψηφα σύμφωνα ντ, μπ, γκ!. Σύμφωνα με τους συγγραφείς στον πρόλογο του βιβλίου : «Στόχος του εγχειριδίου είναι να οδηγήσει με τρόπο ευχάριστο και παιγνιώδη τους μικρούς μαθητές στην συνειδητοποίηση του συστηματικού χαρακτήρα της γλώσσας. …Τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά του βιβλίου Γραμματική Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού υπαγόρευσαν κάποιες απαραίτητες απλοποιήσεις αλλά και ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις από τις παραδοσιακές γραμματικές»!!!!!!!

Και παρακάτω :

«Δεν εξετάζουμε λεπτομερώς τους φθόγγους της γλώσσας μας, γιατί δεν θέλουμε να προκαλέσουμε σύγχυση σε μαθητές και δασκάλους με την ανάλυση φαινομένων αλλοφωνίας.»

Έτσι λοιπόν ο Βρασίδας, ο συμβολικός δάσκαλος του βιβλίου, ο οποίος βοηθά τον μαθητή να εξιχνιάσει τα μυστήρια της γλώσσας στις σελίδες 35 και 36 όπου γίνεται αναφορά στους φθόγγους, παρουσιάζει τα παραπάνω. Το αλφάβητό μας, τα πραγματικά φωνήεντα και σύμφωνα δεν παρουσιάζονται ξεκάθαρα πουθενά αλλού στο βιβλίο, παρά μόνον σε ένα σχέδιο τύπου ταχυμέτρου αυτοκινήτου (σελ. 39)! Όσο για τα φωνήεντα, δεν γίνεται καμία μνεία, παρά μόνον η ελλιπής αυτή αναφορά των πέντε φθόγγων!

Με την προγενέστερη Γραμματική του Μαν. Τριανταφυλλίδη, γαλουχήθηκαν γενιές Ελλήνων, που μάθανε να ομιλούνε την Ελληνική Γλώσσα. Αλλά και αλλοδαποί που γεννήθηκαν, έζησαν και σπούδασαν σε ελληνικά σχολεία, και πέτυχαν στα ελληνικά πανεπιστήμια είχαν γαλουχηθεί με την ίδια γραμματική χωρίς να δυσκολευτούν!… Εφʼ όσον οι συνθήκες δεν έχουν αλλάξει, ποιόν λόγο εξυπηρετεί η αλλαγή της κλασσικής γραμματικής σε «φωνητική» γραμματική;

Η γλώσσα μας, η αρχαιότερη όλων των λαών, τις τελευταίες δεκαετίες έχει υποστεί αλλεπάλληλους βιασμούς από τους εκάστοτε υπευθύνους, οι οποίοι εντελώς ανεύθυνα λειτουργώντας ωσάν γλωσσοπλάστες, αποφάσιζαν για την «εκλαΐκευση» της, και ταυτόχρονα την καταστροφή της!

Με τις αλλεπάλληλες αλλαγές ανά 15 – 20 χρόνια (βλέπε: αυγό ή αβγό; Ξύδι ή ξίδι; Μονοτονικό σύστημα!) οι γενιές των Ελλήνων μαθαίνουν η κάθε μία και από μια ελαφρώς διαφοροποιημένη ελληνική γραμματική, μη μπορώντας καν να παρακολουθήσουν ούτε οι γονείς τα παιδιά τους!!

Θέλω να πιστεύω πως το βιβλίο αυτό εκδόθηκε χωρίς τον ενδελεχή έλεγχο, και ως εκ τούτου, εκ παραδρομής δημοσιοποιήθηκε κάποια πρόταση κάποιου ανθέλληνα φιλόλογου, και όχι εσκεμμένα, πάρθηκε η απόφαση ενός ακόμα βιασμού της ελληνικής γλώσσας, μιας γλώσσας που τόσο διψασμένα άνθρωποι από όλο τον κόσμο προσπαθούν να κάνουν κτήμα τους.

Και ερωτώ, όχι μόνο εγώ αλλά και όλοι οι Έλληνες:

1) Δεν μας φτάνει η οικονομική κατακρήμνιση της πατρίδος μας, πρέπει να υποστούμε και την εθνική μας εξολόθρευση;

2) Πρέπει να θυσιάσουμε την γλώσσα μας για να μοιάσουμε στους Δυτικούς, για να γίνουμε αρεστοί από αυτούς; Οι οποίοι, επανήλθαν και ζητούν πλέον την ίδια μας την πατρίδα;

3) Σύμφωνα με πληροφορίες μέσα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το βιβλίο είχε εγκριθεί από το 2007, αλλά λόγω αντιρρήσεων δεν εκδίδετο. Υπʼ όψιν, ότι οι αποσπασμένοι δάσκαλοι στο Ινστιτούτο όταν ερωτήθηκαν σχετικώς έκριναν το βιβλίο ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!!!

4) Τι περίμεναν άραγε για να εκδώσουν αυτό το βιβλίο της Γραμματικής; Μήπως την εγκατάσταση στον υπουργικό θώκο της κ. Διαμαντοπούλου, που θεωρεί ότι «η αγγλική γλώσσα πρέπει να γίνει επίσημη γλώσσα της Ελλάδος»;;;

5) Σύμφωνα με σύγχρονες μελέτες επιστημόνων, το μονοτονικό σύστημα έφερε την δυσλεξία στην πρώτη θέση των μαθησιακών δυσκολιών, εξαιτίας της ελλείψεως βασικών κανόνων γραμματικής και τονισμού. Με τόσα πολλά παιδιά να δυσκολεύονται από την απουσία των κανόνων, σκέφτεστε τι θα συμβεί με την απουσία των φωνηέντων τα οποία ενυπάρχουν στο DNA μας από την αρχή της υπάρξεως μας στον πλανήτη;;;

Εφαρμόζοντας την νέα Γραμματική, η ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΘΑ ΧΑΘΕΙ και η ελληνική γλώσσα θα γίνει μια συμβατική γλώσσα όπως και τόσες άλλες. Οι δάσκαλοι τελικά καλούνται να «μορφώσουν» Έλληνες; Με ποια γλώσσα; Με ποια γραμματική;

Ας θυμηθούμε τις ομολογίες των ιδίων των πρωταγωνιστών των προηγούμενων αλλαγών (π.χ. δηλώσεις Ράλλη) και ας αξιώσουμε να διατηρηθεί η Ελληνική γλώσσα, έτσι όπως μας παραδόθηκε, με την ετυμολογία της, με την μουσικότητα της και το βασικότερο όλων την σημασιολογία της! Γιατί το κάθε γράμμα μας έχει την βαρύτητά του, ο κάθε φθόγγος έχει την μουσικότητα του, και ο κάθε τόνος είχε την αξία του. Ας εκτιμήσουμε την ελληνική μας γλώσσα για να μας σεβαστούνε και οι εταίροι μας σαν λαό με θέληση, με δυναμισμό και με υπόσταση!

Σε αυτές τις σελίδες θα παρατηρήσετε αλλαγές και παραλήψεις που κάνουν οι συγγραφείς, έτσι ώστε το βιβλίο να τείνει να μοιάσει στην αγγλική γραμματική.

Μιας και ο κύριος Βρασίδας μας κάνει εισαγωγή στα φωνήεντα και στα σύμφωνα, στην επόμενη σελίδα, λογικό θα ήταν να μας συστήσει τα (7) επτά φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας… Όμως,……. Τα φωνήεντα (4 + 1) εμφανίζονται μόνον στο εξώφυλλο της τσάντας! Τα η, υ, ω είναι ανύπαρκτα! Αλλά και τα σύμφωνα: ξ και ψ έχουν εξαφανιστεί! Και η ανάλυση στις επόμενες 2 σελίδες συνεχίζει μόνο με τα σύμφωνα… Ουδέν σχόλιο για τα φωνήεντα…

Τα χειλικά, οδοντικά και λαρυγγικά σύμφωνα ενώθηκαν, ανακατεύθηκαν και ξαναχωρίστηκαν όπως βόλευε τους συγγραφείς σε τριβόμενα και κλειστά ! Και η «ανάμιξη» των συμφώνων συνεχίζεται…

Ευτυχώς που υπάρχει και το «ταχύμετρο» για να διδάσκονται τα παιδιά μας την αλφάβητο! – βέβαια, με στροβιλισμό το δίχως άλλο! Και ολοκληρώνοντας την ενότητα, γίνεται και μια μικρή αναφορά για τα ξ και ψ σαν διπλά γράμματα, ενώ καθιερώνονται τα γκ, μπ, ντ στην αλφάβητο…

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ (www.syllogosdelmouzos.gr) (τελευταίες αναρτήσεις), ΑΝΆΡΤΗΣΕ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ » Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΕΠΑΦΗ» ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΟΝΤΑΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΑΠΟΣΤΑΛΛΕΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ (ΚΥΡΙΑΣ) ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ.


Πηγή
Ακτιβιστής δεν είναι αυτός που λέει ότι το ποτάμι είναι βρώμικο.
Ακτιβιστής είναι αυτός που καθαρίζει το ποτάμι.
Ross Perot (1930 - ...)

saliara

Kαι όχι μόνο αυτό, αλλά εγώ είχα ακούσει (αν και δεν έχει γίνει ακόμη), ότι θα καταργηθούν όλα τα η, ι, οι, ει και θα γράφονται με σκέτο ι για ευκολία!!!!
Ποιανού ευκολία τώρα δεν ξέρω... Για τους χαζόυς?????

Και καλά κάνουνε φυσικά, αφού όταν ρωτάς παιδιά της ηλικίας μας γιατί γράφουνε αυτά τα ****greeklish σου λένε : Εεεεε είναι πιο εύκολα και δεν μπερδεύομαι!!!!
Φυσικά τους αγγράματους τους βολεύει, αλλά ΆΝΟΙΞΕ ΚΑΙ ΚΑΝΑ ΛΕΞΙΚΟ!!!!!
Μετά απο αυτό μην έχουμε και παράπονα....

Κάθε επιλογή έχει και συνέπεια..

 :?

jcdenton

Ακτιβιστής δεν είναι αυτός που λέει ότι το ποτάμι είναι βρώμικο.
Ακτιβιστής είναι αυτός που καθαρίζει το ποτάμι.
Ross Perot (1930 - ...)

saliara

Εγώ τα λέω...εσύ τα λες... άλλοι τα λένε!!!!
Αλλά οι περισσότεροι δεν τ'ακούνε!!!!! :evil:

saliara

Και μιας και είπα για "αγγράματους" να διορθώσω... αγράμματους!!!
Εδώ ταιριάζει το καλύτερα να μασάς... :roll:  :roll:

jcdenton

Αυτό μου θύμισε κάτι που είπα τις προάλλες. Ξεκίνησα να λέω "Ευχαριστώ", στην πορεία σκέφτηκα να το αλλάξω σε "Ευχαρίστως" και είπα "Ευχαριστώς".
Ακτιβιστής δεν είναι αυτός που λέει ότι το ποτάμι είναι βρώμικο.
Ακτιβιστής είναι αυτός που καθαρίζει το ποτάμι.
Ross Perot (1930 - ...)

sevenseas

η γη λωσσσα για να παραμεινει ζωντανη σε καθε περιπτωση , πρεπει να χρησιμοποιειτιαι και νε εξελλισσεται με την χρήση νεων λεξεων που εκφραζουν την νενα τεχνολογια , τις νεες συναλλαγες κ.λ.π
Δηλαδή η ζωρα γλώσσα
Εχουμε παραδειγματα από γλωσσε που νεκρωθηκαν επειδή ε΄παυσαν να εξελισσονται
Πιο κοντα μας βεβαια βρισκοντια τα αρχχαια λαιτινικα ή τα αρχαια ελληνικα
αυττες οι δυο γλωσσες οχι μονο εξελιχθηκαν αλλα επεκρατησαν παγκοσμια/
Ετσι λοιπον η χρηση της γωσσας και η εξελιξη της ειναι θεμα δικο μας ,κι χι καποιων δασκαλών.
Η γραατικη ακολουθει τηνκαθμολουμενη κι οχι το αντιθετα
Η γραμματικη του Τριανραφυλλλιδη δεν εχει καθιερωθει πριν 30 χρονια.
Μονο για ενα χρονο διδάχτηκε στα σχολειοα . Το ετος 1965 επ πρωθυπυργειας Γ. Παπανφδρεουν και καταργήθηκε επι αποσατασιας.
Η γραμματικη Τριανταφυλλιδ ειχε ταση απλοοποιησης της γλωσσας, κ οχι διατηρησης τησ ιστοριας της
Η προσωπικη ,ου αόψη
Πλέον τα φωηεντα ω ή η , τα μακρα δηλδη δεν προφερονται ως τετοια κι ετσι η χρήση τους δεν εχε λογο υπαρξης.Αντίθετα δοσκολευουν την χρήση της ηλωσσας με αποτελεμα να σπαταλωνται πολλες ωρες διδασκαλίας,

KostasD33

[quote user="jcdenton" post="367728"]
....
...
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ (www.syllogosdelmouzos.gr) (τελευταίες αναρτήσεις), ΑΝΆΡΤΗΣΕ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ » Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΕΠΑΦΗ» ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΟΝΤΑΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΑΠΟΣΤΑΛΛΕΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ (ΚΥΡΙΑΣ) ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ.

[/quote]
Θέλουν προσοχή οι πηγές φίλε μου ειδικά αν προσπαθούν να σοκάρουν και κάθε λίγο και λιγάκι ΣΟΚ αυτό και ΣΟΚ το άλλο.
Ο Ανατολικής αττικής έγραφε αυτά και μάλιστα συγκριμένα άτομα, ο σύλλογος διδασκάλων έχει βγάλει άλλη ανακοίνωση που λέει αυτό.
[cell class=spoiler]Ο Σύλλογος από την πλευρά του κρατά αποστάσεις, σημειώνονται πως ο υπογράφων του άρθρου είναι υπεύθυνος για τα όσα γράφει και σε καμιά περίπτωση αυτό δεν σημαίνει ότι τα συγκεκριμένα άρθρα εκφράζουν τις θέσεις του Συλλόγου.[/cell]



Η ιδία η συγγραφέας του βιβλίου (η Ειρήνη Φιλιππάκη - Warburton, που συμμετείχε στη σύνταξη της καινούριας γραμματικής) δίνει και μια αναλυτική απάντηση που επιβεβαιώνει ότι άλλο τα γραπτά φωνήεντα και σύμφωνα και άλλο τα ηχητικά του προφορικού λόγου. Αναλύει δε την άξια και του προφορικού λόγους μια γλωσσάς όπως φυσικά και του γραπτού.

[cell class=spoiler]
"Είναι ξεκάθαρο εδώ,  λοιπόν,  ότι η λέξη γράµµατα σηµαίνει γενικά την παιδεία. Χαρακτηριστικό είναι και το τραγούδι.

'Εγώ γράµµατα δεν έµαθα και στο σχολειό δεν πήγα αλλά ξέρω πως 2+2 κάνουν 4 και πως τα φωνήεντα είναι εφτά..'

Ο απλός αυτός στίχος τα λέει όλα. Το γεγονός ότι ο τραγουδιστής πιστεύει πως τα φωνήεντα της Ελληνικής είναι εφτά, δείχνει ότι λειτουργεί µέσα στον γραπτό λόγο όπου έχουµε όντως 7  γραφήµατα ι,  η,  υ, ε,  α,  ο, ω,  που προφέρονται ως φωνήεντα, ενώ στον προφορικό έχουµε µόνο τέσσερα (πέντε αν προσθέσουµε το δίψηφο ʽουʼ που συµβολίζει το φωνήεν /υ/). Ας το πούµε και λίγο διαφορετικά. Με την όραση, µέσα σε γραπτά κείµενα, διαφοροποιούµε και αναγνωρίζουµε 7  γραφήµατα και αυτό µας οδηγεί στο λανθασµένο συµπέρασµα ότι η ελληνική γλώσσα έχει 7 φωνήεντα.

Το συµπέρασµα αυτό απορέει από το γεγονός ότι κατά τους ελληνιστικούς χρόνους που αναπτύχθηκε η γραµµατική, η γλώσσα που αποτελούσε το αντικείµενο της γραµµατικής, ήταν η γραπτή γλώσσα. Αυτή η ιδέα οδήγησε στη υπόθεση ότι η γραπτή γλώσσα αποτελεί την αυθεντική ελληνική ενώ ο προφορικός λογος θεωρήθηκε,  και ακόµα θεωρείται, λανθασµένος,  ατελής και ʽεκφραση της γλώσσας των αµόρφωτων.  Η έµφαση που είχε δοθεί για πολλά χρόνια και ακόµα υπάρχει, σε κάποιο βαθµό, στον γραπτό λόγο είχε ως αποτέλεσµα να θεωρηθεί ο προφορικός λόγος ανάξιος µελέτης", σημειώνει σε κάποιο σημείο η Ειρήνη Φιλιππάκη - Warburton.

Με τη συζήτηση στο διαδίκτυο να έχει πάρει φωτιά, σε απάντηση του εκπαιδευτικού που έγραψε το συγκεκριμένο άρθρο υποστηρίζεται ότι τα η, υ και ω δεν καταργήθηκαν.

"Αν κάνετε τον κόπο να πάτε στην επίμαχη γραμματική, θα δείτε ότι στη σελ. 35 δεν λέει ότι η ελληνική γλώσσα έχει 23 γράμματα αλλά ότι έχει 23 φθόγγους.

Φθόγγους, όχι γράμματα! Γιʼ αυτό άλλωστε και γράφονται μέσα σε αγκύλες, [α], [ι] κτλ. όπως πληροφορεί η υποσημείωση στη σελ. 34.

Και στη σελίδα 39 δηλώνεται ολοκάθαρα ότι τα ελληνικά έχουν 24 γράμματα, όπως ξέρουν βέβαια όλα τα παιδιά που θα χρησιμοποιήσουν το βιβλίο αφού, μην ξεχνάμε, διδάσκεται στην 5η δημοτικού, σε μαθητές που έχουν μάθει ανάγνωση και γραφή προ πολλού! Και στη σελ. 40 υπάρχει αντιστοίχιση φθόγγων και γραμμάτων του αλφαβήτου, ενώ στη σελ. 41 υπάρχει άσκηση όπου τα παιδιά καλούνται να βρουν πόσους φθόγγους έχουν διάφορες λέξεις, π.χ. παίζουμε: 8 γράμματα αλλά έξι φθόγγοι.

Μπορεί η εκ Ραφήνας συντάκτρια να πέφτει από τα σύννεφα, και να επικαλείται τη γραμματική Τριανταφυλλίδη, αλλά το ότι η γλώσσα μας έχει πέντε φωνήεντα δεν είναι καθόλου καινοφανές.

Το λέει, ακριβώς έτσι, η γραμματική Τριανταφυλλίδη την οποία επικαλείται (χωρίς προφανώς να την έχει ανοίξει), στη σελ. 13 (μιλάω για την ανατύπωση του 2002, ιδού το σχετικό απόσπασμα):

Φωνήεντα έχομε στη γλώσσα μας πέντε, τʼ ακόλουθα (ο λόγος είναι πάντοτε για φθόγγους και όχι για γράμματα): α, ε, ι, ο, ου.

Ό,τι λέει ο Τριανταφυλλίδης λέει και η νέα Γραμματική -με μια διαφορά που θα πούμε παρακάτω. Την επισήμανση ότι μιλάμε για φθόγγους και όχι για γράμματα η νέα Γραμματική την έχει στις σελ. 34 και 39.

Οπότε, δεν χρειάζεται πανικός. Η νέα Γραμματική δεν καταργεί κανένα γράμμα του αλφαβήτου, και άλλωστε πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό, όταν διδάσκεται σε παιδιά που ήδη επί πέντε χρόνια έχουν κοπιάσει για να μάθουν το αλφάβητο των 24 γραμμάτων; Θα το ξεμάθουν και θα μάθουν καινούργιο;

Και μόνο για δυο χρονιές, αφού στο γυμνάσιο διδάσκεται άλλη γραμματική; Απίθανα πράγματα -όχι, δεν συμβαίνει τίποτε τέτοιο", σημειώνεται σε απάντηση της καταγγελίας του συλλόγου δασκάλων Ανατολικής Αττικής.
[/cell]



Οπότε που το πρόβλημα?
Μια ακόμα καλύτερη εμβάθυνση του πλούτου της γλωσσάς μας ή κάνω λάθος?
Και σίγουρα δεν αναιρεί με τα λίγα που είδα κανέναν κανόνα της γραμματικής μας.

Άρα το μόνο ΣΟΚ που βλέπω εγώ για άλλη μια φορά είναι η πατριδοκαπηλία και ο κούφιος άσφαιρος ελληνισμός από μέσα μαζικής διαμόρφωσης εντυπώσεων που μας κάνουν άθελα μας να τσιμπήσουμε.

jcdenton

KostasD33 εχεις δικιο. Επρεπε να προσεξω περισσοτερο στη μεταφορα του αρθρου. Ελπιζω να μου αναγνωρισεις το ελαφρυντικο της αυτουσιας μεταφορας, χωρις δικια μου παρεμβαση.
Ακτιβιστής δεν είναι αυτός που λέει ότι το ποτάμι είναι βρώμικο.
Ακτιβιστής είναι αυτός που καθαρίζει το ποτάμι.
Ross Perot (1930 - ...)

KostasD33

Όσα ελαφρυντικά θέλεις φίλε, στην τελική είναι μάστορες ορισμένα μέσα στο πέρασμα εντυπώσεων που όλοι μας λίγο ή πολύ την πατάμε.
Απλά εγώ όταν βλέπω από τον τίτλο την λέξη ΣΟΚ μου ανάβουν γλομπακια, ακόμα και αν την κρύβουν την λέξη σοκ αλλά ο τίτλος προσπαθεί να σοκάρει πάλι μου ανάβουν λαμπάκια.
Το 90% από τα σοκ είναι στημένο παιχνίδι συνειδητό τρίτων για συμφέροντα τρίτων.


Υ.Γ.
Και είναι χάρισμα να παραδέχεσαι το δίκιο του άλλου.

saliara

ΣΟΚ!!!

Πόσα λαμπάκια άραγε έχει ο Κώστας????? :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

KostasD33

3 και 3 φυσικά....
μπορείς να το πεις και 33 αν το προτιμάς...  :P

saliara


KostasD33


Pappas10

[quote user="KostasD33" post="367895"]Τρία τρία εν σειρά ....[/quote]

Δηλαδίς όποταν εις εξ ημών διαπληκτίζεται μετά ΣΟΚ μαζί σου διαδικτυακά, λαμβάνει τα αναμένα τρία σου κατά σειρά;;;

Ενδιαφέρουσα παρατήρησις ομολογώ....
Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
Γνώθι Σεαυτόν
Μηδέν Άγαν
Πας μη Έλλην Βάρβαρος
ΠΑΟ Θρησκεία θύρα 13
Πίτα γύρο κοτόπουλο, μαρούλι μαγιονέζα.

140 Επισκέπτες, 1 Χρήστης