Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 379
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 1
  • Guests: 238
  • Total: 239
  • Leon

Πέθανε ο Γιάννης Μόραλης

Ξεκίνησε από heinrich, Δεκεμβρίου 21, 2009, 07:54:25 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

heinrich

Πλήρης ημερών πέθανε ο γνωστός ζωγράφος Γιάννης Μόραλης....
Επιτέλους θα σταματήσει η Καλών Τεχνών να βγάζει Μοραλάκια :razz:

rain

Είσαι για να γράφεις επικήδειους εσύ, μες στη συγκίνηση

KostasD33

Για τον κάθε δημιουργό ειδικά στο χώρο των εικαστικών τεχνών η καλύτερη παρουσίαση του είναι το έργο του.....  [img align=right]http://www.a33.gr/files/images/3/moralis2.jpg[/img]
αυτό μένει στο χρόνο
[albumimg align=left]12149[/albumimg] [align=center][albumimg]12150[/albumimg][/align] [albumimg align=right]12151[/albumimg]




μερικά στοιχεία για τον Γιάννη Μόραλη από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας (ΜΙΕΤ)
[cell class=spoiler] [align=center]ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΡΑΛΗΣ
ΣΧΕΔΙΑ 1934 - 1994
[/align]

από τις 16 Δεκεμβρίου 2008 στο Μέγαρο Εϋνάρδου (Αγίου Κωνσταντίνου 20 - δίπλα στο Εθνικό Θέατρο).  

Ο Γιάννης Μόραλης γεννήθηκε στην 'Αρτα το 1916. Το 1936 αποφοίτησε από την ΑΣΚΤ Αθήνας και , ως υπότροφος της Ακαδημίας Αθηνών, έφυγε, το 1937, για τη Ρώμη.  Συνέχισε τις σπουδές του στα Εργαστήρια ζωγραφικής και νωπογραφίας της Ecole Nationale des Beaux-Arts στο Παρίσι όπου παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα ψηφοθετικής στην Ecole des Arts et Métiers. Το 1947 εκλέχτηκε τακτικός καθηγητής της Προπαρασκευαστικής Τάξης στην ΑΣΚΤ και το 1957 τακτικός καθηγητής στο Εργαστήριο ζωγραφικής, απ' όπου αποχώρησε το 1983. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής και χαρακτικής και έχει πραγματοποιήσει 12 ατομικές εκθέσεις (1959 κ.ε.). Καλλιτέχνης με πολύπλευρο έργο, έχει φιλοτεχνήσει σχέδια για ταπισερί και κεραμικές συνθέσεις, ενώ αρχιτεκτονικές εφαρμογές του κοσμούν κατοικίες και δημόσια κτίρια (όπως η διακόσμηση της ΒΔ και της ΝΑ όψης του ξενοδοχείου Χίλτον). Έχει επίσης σχεδιάσει σκηνικά και κοστούμια για το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν και το Ελληνικό Χορόδραμα της Ραλλούς Μάνου, και έχει εικονογραφήσει βιβλία (Ελύτης, Σεφέρης, Καββαδίας κ.ά.), καθώς και πολλά εξώφυλλα δίσκων (όπως του Χατζιδάκι και του Θεοδωράκη).

Στην έκθεση αυτή παρουσιάζεται αυτόνομα μια σειρά από 225 σχέδια του Γιάννη Μόραλη. Τα σχέδια αυτά ταξινομήθηκαν ανά δεκαετία ως εξής: 22 σχέδια στη δεκαετία 1930, 57 στη δεκαετία 1940, 80 στη δεκαετία 1950, 19 στη δεκαετία 1960, 25 στη δεκαετία 1970, 18 στη δεκαετία 1980 και 4 στη δεκαετία 1990. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ν. Π. Παΐσιος στον κατάλογο που συνοδεύει την έκθεση: «Το ύφος των σχεδίων ακολουθεί ή προαγγέλλει [...] τις περιόδους της ζωγραφικής του. Σε ό,τι αφορά όμως τη λειτουργία τους, μπορούμε να χωρίσουμε τα σχέδια σε δύο μόνο περιόδους με ορόσημο τη δεκαετία του 1970. Πριν από το ορόσημο αυτό, το σχέδιο απολαμβάνει σχετική αυτονομία σε σχέση με τη ζωγραφική˙ μετά, χάνει την ελευθερία αυτή αλλά κερδίζει την πειθαρχία της βασιλικής οδού που οδηγεί στη ζωγραφική. Τέλος, γίνεται ξεκάθαρη η σημασία της τεράστιας οπτικής μνήμης του Μόραλη. Από τη δημιουργία ενός αρχικού θέματος πάνω στο χαρτί μέχρι την πλήρη οργάνωσή του πάνω στο μουσαμά, μπορεί να μεσολαβήσουν μήνες, χρόνια ή και δεκαετίες. Μοιάζουν δηλαδή τα σχέδιά του με σπόρους μουσικών μοτίβων που χρειάζονται καιρό μέσα του για να βλαστήσουν, να οργανωθούν και να αναπτυχθούν σε τραγούδι ή ολόκληρη συμφωνία. Πολλές φορές μάλιστα τα μοτίβα αυτά επαναλαμβάνονται από έργο σε έργο ή από δεκαετία σε δεκαετία».

16 December 2008 - 22 March 2009
[/cell]

heinrich

ενα από τα χαρακτηριστικα του ήταν το εσωτερικό φως που είχαν τα μοντέλα του..
σαν να είχαν καταπιεί μια νέον λάμπα..

και είχε φτιάξει ένα χαρακτηριστικό σκούρο μπλε...

αν θυμάμαι καλά

KostasD33

Η πρώτη εικόνα που σου έβαλα έχει αυτό το σκούρο μπλε… ίδια λογική με έναν Ισπανό ζωγράφο (δεν θυμάμαι το όνομα του τώρα) που έψαχνε το μπλε στο μεταίχμιο λίγο πριν γίνει μαύρο.....σας τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν χαθεί ο ήλιος και πέσει η νύχτα
(σαν τα χρώματα του α πριν ανάψει το νέον)

Για το αν κατάπιναν λάμπα νέον τα μοντέλα του δεν το ξέρω βρε συ αλλά λίγο χλομό να έβρισκε νέον την δεκαετία του 30, κάνα κεράκι θα κατάπιναν το πολύ

heinrich

σε αγαπώ και σε εκτιμώ Θείε, αλλά εγω ζω στο τώρα και παρομοιάζω τα μοντέλα του Μόραλη με κάτι από το οποίο εχω εμπειρία....
και κεράκι δεν θα μπορούσαν να είχαν καταπιέι γιατί θα είχε καεί ο λάρυγγάς τους

KostasD33

Και εγώ σ αγαπώ και σ εκτιμώ μπάρμπα αλλά άμα τους χώσεις το νέον θα βγάλουν αιμορροΐδες








Το μοιχεύσαμε το θέμα

katinaki

από πού καταπίνουν τα μοντέλα άραγε;

heinrich


KostasD33

Άσε Κατίνα μη κάνεις δύσκολες ερωτήσεις αυτές τις δύσκολες στιγμές  :P

και ναι Χρήστο συνεκτιμώντας και την καθετότητα της σπονδυλικής στήλης του μοντέλου αποκτά ισχυρό επιχείρημα η λάμπα νέον

heinrich

ε, όχι ρε φίλε!
δεν λαμβάνεις υπόψιν σου πω τότε δεν υπήρχε η SATO για να κάθονται τα μοντέλα σε καρέκλες στις οποίες «πέφτει» η πλάτη αλλά χρησιμοποιούσαν μόνο ψάθινες καρέκλες.

heinrich

[quote user="katinaki" post="331960"]από πού καταπίνουν τα μοντέλα άραγε;[/quote]

από εκεί που καταπίνεις και εσύ....

238 Επισκέπτες, 1 Χρήστης