Ειδήσεις:

1η δοκιμή με αναβάθμιση ...

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Θέματα - sevenseas

#41
Σχέσεις / προς τις πρωην . Συμβουλες
Νοεμβρίου 10, 2013, 12:57:17 ΜΜ
προς τις πρωην μου
μαν προβαινετε συε συγκριση μου με τον νυν σας
σουρνεται καταθλιψη
#42
Cafe / Αλεκουκος κωλοτουμπιζων
Νοεμβρίου 07, 2013, 02:15:51 ΜΜ
μετα απο πολυωρες κι ενδελεχεις  εετασεις στε νοσοκομελιι του Τεξας το ιατρικο συμουλιο απεφανθη ομοφωνως ορι ο Αλεκουκεος τις μαμακιες που εκισοτμισε δεν τις οφειλει στ τζετ λαγκ, αλλα στις συνεχεις κωλοτουμπςες
#43
Έκανα πως κοιμόμουν,
Και λογικό ήταν μετά από μια μια νύχτα έρωτα
Και ήμουν αποκαμωμένος
Το σύρσιμο του σεντονιού και το ανάλαφρο περπάτημα της , όμως με ξύπνησαν
Έκανα πως κοιμόμουν,
όταν είδα να τυλίγει με ένα σεντόνι το ντελικάτο κορμάκι της ,να ρίχνει μα φευγαλέα ματιά στον καθρέφτη του ξενοδοχείου για να μπει στο μπάνιο και να σβήσει όσο μπορούσε τα σημάδια μιάς νύχτας που την έλεγαν πάθος,
#44
Με ενοχλεί βαθύτατα η μετριότητα
Αλλά πιότερο  οίηση των μετρίων
Οι  κομπορημουονουντες  αγράμματοι
που νομίζουν , ότι η ευγένεια και η μετριοφροσύνη αποτελούν πεδίο δόξης λαμπρό για την επίδειξη τους
Και είναι
Γιατί  χιλιάδες μέτριοι
Ζητωκραυγάζουν για την υποτιθέμενη νίκη
#45
το λεωφορειο της Λυρικης Σκηνης προσφερει με εναν πρωτοτυπο τροπο αγαλιαση στο κεντρο της πολη μας, Τραγουδιστες της Λυρικης Σκηνης  τραγουδουν , στον οροφη του, κομματια απο οπερες κλασσικες, σκορπιζοντας νοτες μεσα στην πολυβουη πρωτευουσα , προς τερψη αθηναιιωνκι ξενων επισκεπτων

Να ομως που η Τροχαια , εχει αντιθετη αποψη

Τι λουρικη κι αηδιες?

χθες το λεωφορειο αυτο  σταθμευσε προσωρινα στο Συνταγμα,

οι μονωδοι της Λυρικης απεδιδαν  μια αρια μπροστα σε κοινο μεγαλο

οταν....................

ενα περιπολικο της Τροχαιας διεκοψε το δρωμενο αυτο κορναρντας παρατεταμενα , προκειμένου να εκδιωξουν το μουσικο λεωφορειο

ως ηταν αναμενομενο το κοινο αντεδρασε

Οι ξενοι απορησαν με την βιαιη διακοπη απο την Τροχαια

Πολλοι  μαλιστα εκτοξευαν υβρεις κατα των οργανων της Τροχαιας

Και πιο το αποτελεσμα?

αντι να καταλαβουν την γκαφα τους οι τροχαιοι

συνελαβαν τον γνωστο εκδοτη Λουκα Ζαχαροπουλο, που περνουσε τυχαια απο εκει και παρατηρησε τους  ............ αμουσους αστυνομικουε και τον προσηγαγαν στο αΤ Ακροπολεως οπου και κκρατειται να να περσσει αυτοφωρο σημερα !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ο Ζαχαροπουλος θα περασει αυτοφωρο σημερα, και θα αποδειξει ολα αυτα με δεκαδες μαρτυρες

Το θεμα ειναι αλλο ομως  αυτους τους τροχνομους, που ρεζιλεψαν  την Ελληνικη Αστυνομια στα ματια ελληνων και τουριστων ποιος θα τους πεταξει εκτος Σωματος?

την ηγεσια της Τροχαιας ποιος θα καθαιρεσει  γα το συμβαν αυτο?
#46
[size=12]χθες βραδυ πιινοντας στο συνηθισμενο μπαρ για μια στιγμη σηκωσα τα ματια μου ψηλα, λίγο πανω απο την προθήκη των ποτων
.Μια φωτογραφια του Μαγιακοφσκι,
Χρονια πολλα σ΄αυτο το σημειο
μου φανηκε ομως σαν να την εβλεπα για πρωτη φορα.
κι αμεσως ηλθαν στον νου μου καποιοι στιχοι
[/size]..........


[size=14]Μητέρα,
ο γιος σας είναι εξαίσια άρρωστος
Μητέρα!
Πάσχει από πυρκαϊά καρδιάς.
Πέστε στις αδερφές, τη Λιούντα και την Ολια,
δεν έχει πια που ν' απαγγιάσει.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Στο πρόσωπο που ακόμα καίγεται,
απ' τη σκισμάδα των χειλιών,
ένα μικρό – μικρό φιλί απανθρακωμένο
προβαίνει να ριχτεί στο δρόμο.
Μητέρα.
Δεν μπορώ να τραγουδήσω.
Στο παρεκκλήσι της καρδιάς μου τα ψαλτήρια καίγονται.[/size]
#47
Cafe / καλικατζαροι
Δεκεμβρίου 24, 2012, 04:34:42 ΜΜ
απο μικρος μ την εποχη των Χριστουγεννων, πανω απο δωρα και γιορτες με μαγευαν οι καλικατζαροι.Καλικατζαρο δεν ειχα δει , εκτος απο κατι εικονες σε βιβλια και στην τηλεοραση.
Ομως αυτο που με γοητευε ηταν οι αταξιες τους, Κρυφα ανακατευαν το συμπαν.
Ετσι αν εκανα καποια αταξια τα εριχνα σ΄αυτους.
Απόντες στο ζημιογονο αποτελεσμα και παροντες στην ζαβολια κι τον χαβαλε.
Ειναι σς πουμε η γοητευτικη αντιπολιτευση στα Χριστουγεννα
#48
Στρατιώτης στην Έδεσσα ήταν, κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Χο Τσι Μινχ, πατέρας του βιετναμέζικου έθνους και ο άνθρωπος που (μαζί με την στρατιωτική ιδιοφυία τον στρατηγό Γκιαπ) κέρδισε τον πόλεμο του Βιετνάμ. Αυτό τουλάχιστον ανέφερε ο πρώτος πρέσβης του Βιετνάμ στην Ελλάδα Μπιν Βου που επισκέφθηκε την Έδεσσα μετά από πρόσκληση του δημάρχου Δημήτρη Γιάννου, κατά τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, κατά τις επαφές που είχε ο κ. Βου με εκπροσώπους του δήμου αλλά και της αντιπεριφέρειας Πέλλας, ο Χο Τσι Μινχ υπηρέτησε στον Γαλλικό στρατό και πέρασε από την Έδεσσα, στην περιοχή προς την Σκύδρα. Μάλιστα, στο πλαίσιο της αναζήτησης σχετικών πληροφοριών ο πρέσβης επισκέφθηκε μαζί με τον δήμαρχο, τον Τρύφωνα Σιβένα (107 χρονών σήμερα), ο οποίος επιβεβαίωσε το γεγονός με μοναδικές λεπτομέρειες. Σύμφωνα δε με άλλες πληροφορίες, ο στρατιώτης Χο Τσι Μινχ, υπηρετούσε με την ειδικότητα του μάγειρα.

Κατά τον υπεύθυνο πολιτιστικού τουρισμού του δήμου Έδεσσας, Ευάγγελο Κυριακού, η επίσημη αναγνώριση ότι μια παγκοσμίου φήμης προσωπικότητα όπως ο Χο Τσι Μινχ, υπηρέτησε στην Έδεσσα, δημιουργεί νέα δεδομένα για τους τουρίστες που προέρχονται από την Νοτιοανατολική Ασία και επισκέπτονται τη χώρα, καθώς η Έδεσσα μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα των τουριστικών πρακτορείων. Για το λόγο αυτό οργανώθηκε από το τμήμα Πολιτιστικού Τουρισμού της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Έδεσσας ειδική ξενάγηση με θέμα «Έδεσσα-Πέλλα-Μακεδονία, Στα βήματα του Χο Τσι Μινχ».

Λίγο πριν την επιστροφή του ο πρέσβης του Βιετνάμ φύτεψε συμβολικά μαζί με τον δήμαρχο Έδεσσας, το δέντρο της φιλίας των λαών, στην αυλή του παλιού γαλλικού νοσοκομείου (σημερινό ΚΑΠΗ & Δημόσια Βιβλιοθήκη) πάνω στην οδό (Φιλίππου) που άνοιξαν γάλλοι στρατιώτες. Πρόκειται για ένα φυτό που τοποθετήθηκε δίπλα στο τεράστιο και εξαιρετικά σπάνιο Τζίνκο Μπίλομπα, το οποίο φυτεύτηκε την περίοδο εκείνη από τους Γάλλους.

Ο πρέσβης αναχώρησε από την Έδεσσα υποσχόμενος ότι όπως η Ελλάδα βοήθησε το Βιετνάμ στις δύσκολες στιγμές του έτσι και το Βιετνάμ θα κάνει ό,τι είναι δυνατό για ...ξεπεράσει η χώρα μας την κρίση.

Να σημειώσουμε εδώ, ότι το Βιετνάμ, τα τελευταία χρόνια από αντίπαλος -και τι αντίπαλος!- των ΗΠΑ, έχει μετεξελιχθεί, σε σχεδόν ...στρατηγικό εταίρο και σίγουρα προνομιακό εταίρο στην περιοχή της Νοτιανατολικής Ασίας.
#49
Magazino a33 e-pi παντός e-pi στητού / η μεσαια ταξη
Νοεμβρίου 17, 2012, 11:15:29 ΠΜ
[size=14][size=14]αστικη ταξη δεν υπηρξε ποτε στην Ελλαδα.
Το βιαμηχανικο προλεταριατο εβαλε λουκεττο μαζι με τα ελληνικα ερογοστασια. Και τι μας εμεινε? Η μεσια Ταξη . Οι μοκροασεοι ,

Τρομοκρατημενοι πανινοται απο τα παπαρια καθε νουμερου πυ του ταζει ζωη χαριαμενη.............
και κατι αλλο ο Μarx δεν φιρμα καλλυντικου
[/size]
[/size]
#50
Το Πολυτεχνείο ήταν ένας χαβαλές. Βέβαια η χούντα δεν μπορούσε να το καταλάβει , Οι αξιωματικοί λόγω της έμφυτης βλακείας τους, μετέτρεψαν έναν χαβαλέ σε αιματηρή γεγονός. Έπαιξαν τους γενναίους με τα οπλα στα χερια. Όπως παίζουν τα πεντάχρ...ονα με τα νεροπίστολα,
Νόμιζαν ότι κάνουν μια δουλειά.
Να σκοτώνουν.
Γι αυτό δεν πληρώνονται?
Κι χαβαλές συνεχίστηκε και μετά την χούντα
Κατεστημένος εορτασμός !!!!!!!!!!!
Γιορτάζουμε την μιζέρια μας
Γιορτάζει μαζί ο συνηθισμένος θίασος
Αυτοί που φώναζαν τότε
- μα τι θέλουν τα κωλόπαιδα?
, οι κομματικές ηγεσίες που αποκήρυξαν το Πολυτεχνείο .

Εγώ δεν θα γιορτάσω το Πολυτεχνείο ,
Θα πιω με τον Μήτσο, με την βραχνή φωνη και θα θυμηθούμε τις μικρές στιγμές εκείνων των ημερών.
Θα πιούμε , θα μεθύσουμε
Θα βρίσουμε για την επι χρονια διαφωνία μας γα πορεία στην Πρεσβεία ή προς την Πρεσβεία.
Θα θυμηθούμε παλιούς φίλους που έφυγαν.
Όχι δεν θα κάνουμε μνημόσυνο , χαβαλέ θα κάνουμε
#51
Cafe / καραμέλα
Οκτωβρίου 28, 2012, 10:58:19 ΠΜ
Καρα μέλα,η . ένα γλυκό σε περίληψη!!!!!!!!!!!
   
Αντικείμενο πόθου σε μικρές ηλικίες (πόσο θα ήθελα μια είχα μια καραμέλίτσα ) ,μέσο αποπλάνησης από μεγάλες ηλικίες (έρχεσαι να σε χαϊδέψω και να σου δώσω καραμελίτσες?), εμμονής. ( την ίδια καραμέλα άρχισες) , βαθμολογία γλυκύτητας ( κοριτι μου είσαι γλυκειά  σαν καραμέλα ) όπως και δηλωτική τα ευτυχούς κατάληξης ενός δεσμού (απότι βλέπω γρήγορα θα φάμε κουφέτα)

Δεν ξέρω πως ανακαλύφθηκε κι από ποίους , και δεν με νοιάζει...........
Καραμέλες όλων των ειδών και γεύσεων
Καραμέλα γάλακτος, βουτύρου, υγείας για τον λαιμό
Γεύσεις σπάνιες που έχω δει είναι αυτή του ούζου (ΙΟΝ,)  πεπόνι( Olympice Hermes)
Κρυσταλλάκια ,ζελέ, τσάρλεστον   γλειφιτζούρι (μία ιδιαίτερη περίπτωση  στο γλειφιτζούρι το κοκοράκι  , , το οποίο παρασκευάζει ακόμη ένας πρωτοπόρος του είδους  ο Κώστας Μουζάκης


Εγώ πάντως την ιδιαίτερη προτίμηση μου έχω δείξει στις καραμέλες και ΙΟΝ λεμόνι και Life Savers
Το αγαπημένο μου είδος τα λεγόμενα κρυσταλλάκια,
Δεν μπορώ να παραλείψω τις καραμέλες Ο'Mammy  που είχαν επικρατήσει στην ελληνική αγορά μέσα του '70
Μαζί μου έλα γλυκιά μου καραμέλα
έχεις μια γεύση τρέλα ..αν φύγεις πάλι θα τρελαθώ
Μαζί μου έλα γλυκιά μου καραμέλα
στα χείλη μου σε βάζω..ξανά σε δοκιμάζω εγώ
#52
Magazino a33 e-pi παντός e-pi στητού / φοβάμαι
Οκτωβρίου 28, 2012, 10:47:14 ΠΜ
[size=14]Αυτός ο νοτιάς ο σημερινός ταιριάζει απόλυτα στην περίσταση . Σαν την Πρέβεζα του Καρυωτάκη, Σαν την νύχτα του Πολυτεχνείου, Σαν τις υγρές μέρες του αμερικάνικου  νότου του Τ. Γουίλλιαμς, Αυτόν τον νοτιά τον φοβάμαι  Φοβάμαι τους επηρμένους  επίσημους στη εξέδρα τους. Φοβάμαι τα κάγκελα της  αστυνομίας. Φοβάμαι τον γυμναστή που δίνει παραγγέλματα στην παρέλαση. Φοβάμαι.............[/size]
#53
Σε μια από τις επισκέψεις μου στο  παλαιοπωλείο του Ραφαήλου στην Ερμούπολη, τράβηξε την προσοχή μου ένα μικροσκοπικό Ευαγγέλιο, σε μέγεθος ενός κουτιού σπίρτων. Το άνοιξα προσεκτικά κι όταν είδα ότι ήταν τυπωμένο το 1822 από το τυπογραφείο του Αγίου Γεωργίου στην Βενετία, κόντεψα να πηδήξω από την χαρά μου. Όμως δεν το έδειξα!!!!!!!!!!!.Το χέρι μου ψηλάφησε κάποια άλλα αντικείμενα , αδιάφορα ρωτώντας παράλληλα τον Ραφαήλο την τιμή τους , Προσποιήθηκα ότι ήταν ακριβά και φεύγοντας. σχεδόν κοντά στην πόρτα ρώτησα δήθεν με μπλαζέ ύφος
- τούτο εδώ το σαραβαλιασμένο πόσο κάνει?  Ε, να πάρω και κατι απ΄το μαγαζί σου , μην φύγω με άδεια χέρια..
 Πράγματι το κόλπο έπιασε . Κι ο Ρααφαήλος πιάστηκε στον ύπνο . 10 ευρώ μόνο !!!!!!!!!!!!!!! Το πήρα αμέσως κι έφυγα ήσυχα ήσυχα. Μόλις έστριψα στ στενό της Νινέττας, σίγουρος ότι ο ο Ραφαήλος δεν θα με έβλεπε άρχισα να χοροπηδάω
Το έφερα στην Αθήνα και δεν  έχανα ούτε στιγμή ν το ξεφυλλίζω με προσοχή , Τα τυπογραφικά του, που έμοιαζαν με αυτά της Λειψίας , αριστουργήματα, όπως και τα κοσμήματα που κοσμούσαν το τέλος κάθε ευαγγελίου, Το χαρτί μοσχοβολούσε τα βενετσιάνικα κανάλια , λεπτό σαν μετάξι.
Συμπτωματικά εκείνη την μέρα , μετά την επιστροφή μου στην Αθήνα ήλθε ένας ξάδελφος μου  Δεν άντεξα. Του το έδειξα κι αυτός μου ξετύλιξε μια ιστορία. Πως αυτού του τύπου τα μικροσκοπικά Ευαγγέλια τα τοποθετούσαν  στην τσέπη τους οι γαμπροί γιά να μην τον πιάνουν τα μάγια και το "Αμπόδεμα". Το "Aμπόδεμα" ήταν ένα μαγικό όπου ο άντρας δεν μπορούσε να επιτελέσει τα συζυγικά του καθήκοντα. Κι αυτό γιατί οι πιο συνηθισμένες κατάρες τω κοριτσιών , που τον ήθελαν γι αυτές , ήταν να μην του ξανασηκωθεί!!!!!!!!!!! κάτι βέβαια που συχνά ακούμε και τώρα από εγκαταληφθείσες ερρωμένες ή συζύγους.
Εν πάση περιπτώσει το μαγαζί του Ραφαηλου βρίσκεται στην Ερμούπολη , στην οδό Άνδρου 11 πίσω από το κτίριο του ΟΤΕ.
Επισκεφτείτε το είναι μαγικό !!!!!!!!!!!!!!!!!!
#54
κυρία Μερκελ ως εύ παρ'εστειτε και εις πολλά ετη.
Μεγαλη μας τιμή.
προ πολλών ετών ο κύριος Χιτλερ δεν μς είχε κάνει την τιμή να εκφανισθεί  στην Αθήνα, παρ' ότι για την περισταση      κάποιοι συνπατριώτες μας είχαν ντυθεί γερμανοτσολιάδες
Κρίμα.................
και μπραβο σας που επαντορθώνετε μια αδικία δεκαετιών...........................
#55
Ο διαφωτισμός  ,κίνημα που εκίνησε στην προηγμένη Ευρώπη, προσπαθώντας να επαναφέρει αρχές και αξίες , που είχαν αναπτυχτεί στην αρχαία Ελλάδα και δη στην Αθήνα  , βρήκε τον ελλαδικό χώρο να ανήκει στην Οθωμανική Αυτοκρατορία .

Η πραγματικότητα είναι , ότι πριν ανήκε στην Ανατολική Αυτοκρατορία ,

Κι έτσι  επί πολλούς αιώνες οι κάτοικοι του ελλαδικού χώρου ζούσαν  μια κοινωνική ζωή, που είχε επηρεαστεί από άλλα φύλα που είχαν εισρεύσει εκεί

Έτσι ο χώρος αυτός που έχει ονομασθεί μεταγενέστερα από αρχαιολόγους κι ιστορικούς για επιστημονικούς  σκοπούς Ελλάδα , ούτε πήρε χαμπάρι τον διαφωτισμό .

Και πώς να πάρει χαμπάρι για τα αρχαιοελληνικά ιδεώδη, αφού ούτε ρανίδα αίματος αρχαιοελληνική δεν υπήρχε στους κατοίκους της νότιας  περιοχής των Βαλκάνιων

Καμιά ιστορική μνήμη των αρχών, των θεσμών της αρχαίας Αθήνας

Ήταν λοιπόν ακατανόητο τα κίνημα του διαφωτισμού στα μέρη μας από τους προγόνους μας.

Μόνο κάτι πλουσιόπαιδα, που σπούδαζαν στο εξωτερικό  ανακάλυψαν μέσα από συγγράμματα, ότι είναι ωραίo να είσαι έλληνας !!!!!!!!!!!!!!!

Ο διαφωτισμός το πολιτιστικό κίνημα που συμβάδιζε την νέα εποχή, την βιομηχανική επανάσταση  δηλαδή

Μιλούσε για δημοκρατία, δικαιώματα πανανθρώπινα, σεβασμό στα πιστεύω του καθένα , πολιτική ελευθερία

Πέρασε όμως ξυστά από τα σύνορα του ελλαδικού χώρου.

Μην απορείτε λοιπόν από την ιστορία  που δημιουργήθηκε από ένα μπλοκ για την διακωμώδηση του Γέροντα Παισιου και τα φαιδρά επακόλουθα της

Εισαγγελείς , αστυνόμου , ολάκερη κοινωνία καταδίκασε ήδη έναν 27χρονο , που τόλμησε να κάνει λίγο χαβαλέ

Αυτή είναι η κρατούσα  αντίληψη των πραγμάτων στην ελληνική κοινωνία.

Μην απορείτε

Όλοι μείς μαζί κι οι κουτόφραγκοι στην απόξω

Γιατί εμείς είμαστε ο περιούσιος λαός

Ένα λαός δολοφόνων , αιμομικτών, απατεώνων

ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ ΛΟΙΠΟΝ,ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣΜΑΓΙΣΣΕΣ  δόλιε 27αρη!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#56
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών / TAXI ενα όχημα
Σεπτεμβρίου 23, 2012, 03:51:32 ΜΜ
Έχω να διηγηθώ πολλές ιστορίες με αφορμή το ταξί. Ιστορίες αφηρημάδας, , ιστορίες αποχωρισμού, τυχαίων και ηθελημένων συναντήσεων, ιστορίες ταξιδιωτικής φαντασίας, κι άλλες φανταστικές και πραγματικές , μέχρι που πάντα στο μυαλό μου στριφογυρίζει το που αναφέρεται σε .
Μα πιο πολύ με έχει συνεπάρει την τυχαία συνάντηση πριν κάποια χρόνια με μα γυναίκα ,τυχαία συνάντηση που κράτησε λίγα λεπτά μόνο και μην φανταστείτε πολλά, .πρέπει να ήταν δυό τρία, διαδρομή από την Σταδίου κι Αμερικής μέχρι την πλατεία στο Κολωνάκι. Κι όμως μου φάνταζαν σαν ώρες , μέρες , εβδομάδες,. Όπως λέει κι ο Καβάφης ....................Και το κατάλαβες με φαίνεται,
κ'έμεινες κάτι περισσότερον επίτηδες.
Ήταν πολλή ανάγκη αυτό........................
#57
[size=14]Ετσι δεν εμεινε καμμια αμφοβολια οτι ο Τσιπρακος θελει να γινει χαλιφης στην θεση του Χαλιφη. Αντρεας στην θεση του Αντρεα
κι ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΣΟΚ στην θεση τιου ΠΑΣΟΚ.
χθες γιορτασαν την 3η Σεπτεμβρη με συνθηματα ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ, ΛΑΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ , ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ και με συχνοτατες αναφορες στο ΠΑΣΟΚ στο λόγο του Τσιπρακου
απλα επιεβεβαιωθηκα που τοσο καιρο τα λεω και μερικοι με νομζουν ως αδικο
Α ρε Τσιπρα ειναι ελλιποβαρη τα παπαρια σου για τις φιλοδοξιες σου
[/size]
#58
Είναι γεγονός ότι αυτά που συμβαίνουν στο ΠΑΣΟΚ απασχολούν όλους τους Έλληνες πολίτες .
 Το μεγαλύτερο κόμμα της αριστεράς στην Ελλάδα και από τα μεγαλύτερα παγκόσμια, βρίσκεται σε κρίση ,όπως συμβαίνει στην παγκόσμια σοσιαλδημοκρατία, η οποία δεν κατάφερε, μετά την διάλυση των κομμουνιστικών κομμάτων να τα υποκαταστήσει, αλλά αντίθετα να γίνει τμήμα της εξουσίας ,και να εναλλάσσεται σ΄ αυτήν με τα συντηρητικά κόμματα.
Για να κατανοηθεί η κρίση στο ΠΑΣΟΚ πρέπει να επιχειρήσει κάποιος  μια αναδρομή στην ιστορία του

Το έτος λοιπόν 1974 αμέσως μετά την πτώση της χούντας άρχισαν  διαβουλεύσεις μεταξύ αντιστασιακών οργανώσεων για τον σχηματισμό πολιτικών κομμάτων, που θα  διεκδικήσουν ψήφο στις εκλογές στο τέλος του έτους.
Το Πανελλήνιο Απελευθερωτικό Κίνημα (ΠΑΚ) με ηγέτη τον Αντρέα Παπανδρέου , που πρέσβευε τον ένοπλο αγώνα κατά της χούντας , η Δημοκρατική Άμυνα (Σημίτης ,Φλέμιγκ ,Κωνσταντόπουλος κλπ) , η Κομμουνιστική Οργάνωση  ΜΑΧΗΤΗΣ  , δύο τροτσκιστικές οργανώσεις ,και μερικές ομάδες αναρχικών, έρχονται σε συμφωνία  και ιδρύουν το ΠΑΣΟΚ, με προσωρινό Πρόεδρο της Αντρέα Παπανδρέου, και προσωρινή κεντρική επιτροπή, στην οποία συμμετείχαν  ηγετικά μέλη των παραπάνω οργανώσεων ,το Το  1975 γίνεται το προσυνέδριο του ΠΑΣΟΚ για να προετοιμάσει τακτικό συνέδριο .
Εκεί γίνεται η πρώτη μεγάλη σύγκρουση, που οδηγεί σε διάσπαση,
Τα μέλη της Δημοκρατικής Άμυνας, αποχωρούν και ιδρύουν την Σοσιαλιστική Πορεία .
Αιτία της διάσπασης ήταν το προκριτέο οργανωτικό προφίλ του ΠΑΣΟΚ
Δημοκρατικές διαδικασίες ή δημοκρατικός συγκεντρωτισμός.
Το 1976 κα 1987 ακολουθούν δυο ακόμη σοβαρές κρίσεις, με την διάσπαση της ΠΑΣΠ και την διαγραφή των τροτσκιστών, που επιδίωκαν την λεγομένη οριζόντια διασύνδεση, δλδ την σύνδεση των κομματικών οργανώσεων μεταξύ τους, και την λήψη αποφάσεων, παρακάμπτοντας την κομματική ηγεσία ,
Το θέμα της σύγκρουσης ήταν η αυτονομία των  συνδικαλιστικών παρατάξεων του ΠΑΣΟΚ,
Καταλυτική ήταν τότε η παρέμβαση του Αντρέα Παπανδρέου , με το άρθρο του «ο Μαρξ, ο Λένιν και η δικτατορία του προλεταριάτου », που προσδιόριζε επακριβώς την ιδεολογική θέση του ΠΑΣΟΚ .
του ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΒΙΕΡΑΤΟΥ ΜΟΝΤΗLY REVIEW
Τεύχος Νο 5
   
 


Όταν κανείς ρωτάει: «Ήταν ο Ανδρέας Παπανδρέου μαρξιστής;», νομίζω ότι η απάντηση είναι ναι. Αν επεκτείνει την ερώτηση: «Από γεννησιμιού μέχρι θανάτου;», αυτό μάλλον δεν θέλει καμία απάντηση. Απλώς δείχνει αφελή ερώτηση…
Για κανέναν δεν μπορείς να πεις ότι ήταν ίδιος από τότε που εισήλθε στη συνειδητή ζωή μέχρι τη στιγμή του θανάτου του. Σε άλλη περίοδο εξέλιξης ήταν ο Ανδρέας το 1938, σε άλλη το 1955, το 1965, το 1975.
Το κύριο χαρακτηριστικό του ήταν ότι δεν αρνήθηκε να στηριχτεί στις μεγάλες κινούμενες ομάδες λαού, εγκρίνοντας και προωθώντας τις Επιτροπές Πρωτοβουλίας του 1974. Αυτό αποτελεί βασικό κριτήριο προοδευτικής σκέψης αλλά και δράσης. Αντίθετα από βαρύγδουπες επαναστατικές φρασεολογίες, που ως μόνο τρόπο δράσης βλέπουν την πυραμιδική οργάνωση μιας πειθαρχημένης ομάδας, έστω κι αν αυτή καταλήγει στη σταλινική δικτατορία ή, στην καλύτερη περίπτωση, στη σοσιαλδημοκρατική ευελιξία υποταγής.

Καταλαβαίνω τις ανησυχίες του ορθόδοξου, που για να αυτοπροστατευθεί καταγγέλλει όλους τους άλλους ως αποστάτες. Τον ορθόδοξο χριστιανό, που καταγγέλλει καθολικούς, προτεστάντες, οποιαδήποτε άλλη ομάδα, ως αιρετικούς. Και τότε γίνεται ο ίδιος αρχιαιρετικός υποστηρικτής μιας καθαρής αλήθειας.
Αν κανείς φέρνει τις αντιρρήσεις του για το πώς ένας μαρξιστής Ανδρέας πισωγυρίζει στην οργάνωση του αστικού καθεστώτος, πάμε στο πολύχρονο ερώτημα των σοσιαλιστών, αλλά και κομμουνιστών, για να μην πούμε ακόμα και επαναστατών, οι οποίοι προχώρησαν σε συμμετοχή σε κυβερνήσεις – με το δίλημμα πάντα αν είναι σωστό να διευκολύνουμε την πρόοδο του σοσιαλισμού χρησιμοποιώντας τον υπάρχοντα κρατικό μηχανισμό ή αν πάμε μέχρι τη σύγκρουση, κι ό,τι γίνει.
Μην ξεχνάμε ότι περίοδος δράσης του πρώτου ΠΑΣΟΚ ήταν η εποχή της συντριβής, της σφαγής της Χιλής του Αλιέντε. Τότε μετράς τα όρια αντοχής και μέχρι πού τολμάει το άτομο, το άτομο ηγέτης. Κατά τα άλλα, δεν νομίζω να έχει νόημα η μετά θάνατον επιδίωξη κρίνοντας τους άλλους.
Το άλλο ερώτημα που πολλοί θέτουν είναι αν κάποιοι του αστικού εποικοδομήματος μπορούν να προσχωρήσουν σε σοσιαλιστικές πρακτικές.
Εμείς στην Ελλάδα είχαμε αυτή την εμπειρία και μπορούμε να απαντήσουμε καταφατικά. Περίπου 1.000 αξιωματικοί του αστικού στρατού, πολλοί ιερωμένοι, πολλοί διανοούμενοι, μορφωμένοι αλλά και πολιτευτές της αστικής τάξης προσχώρησαν στο κίνημα αντίστασης. Κρατήθηκαν με αξιοπρέπεια σ’ αυτό που αντιλαμβάνονταν ως λαϊκή επανάσταση. Ακόμη και στην ήττα, για την οποία δεν ήταν υπεύθυνοι, ακολούθησαν το δρόμο του μαρτυρίου με αξιοπρέπεια και χωρίς να προδώσουν, ενώ μερικοί «επαναστάτες» (χαρακτηριζόμενοι μαρξιστές) αρνήθηκαν το κίνημα.
Τελειώνοντας, δεν νομίζω ότι μπορούμε να κρίνουμε τη θέση του Ανδρέα με τη συναισθηματική φόρτιση της ήττας και του εκφυλισμού. Νομίζω ότι θα είναι λάθος. Αν μη τι άλλο, οι Επιτροπές Πρωτοβουλίας, αυτό το πρωτοποριακό λαϊκό στοιχείο, έφεραν τη δημοκρατία της βάσης στην Ελλάδα. Πράγμα που δεν είχε καταφέρει να ζήσει αυτή η χώρα από το 1830, όταν έγινε κράτος.


Στην συνεχεία το ΠΑΣΟΚ αναλαμβάνει το 1981 την κυβέρνηση , προχωρώντας σε θεσμικές αλλαγές ΄που ευνοούν τους εργαζομένους και προχωρούν την κοινωνία.
Όλα αυτά μέχρι το 1985, οπότε το ΠΑΣΟΚ αλλάζει φυσιογνωμία και γίνεται κομμάτι του κρατικού μηχανισμού και διαχειριστής   της οικονομίας.
Απεμπολεί τον  άκρα πολιτικό του χαρακτήρα.
Οι κομματικές οργανώσεις πλέον δεν αποφασίζουν, αλλά δέχονται άκριτα τις εντολές της ηγεσίας .Παύουν να είναι πρωτογενή πολιτικά κύτταρα   και μετατρέπονται σε σε γραφεία διορισμών .
Έτσι το 1985 αποχωρούν από το ΠΑΣΟΚ εκατοντάδες μεσαία και μικρά στελέχη .
Στην κρίση  του 1989,  ένα  ΠΑΣΟΚ διεφθαρμένο  κ ανίκανο σύρεται στα δικαστήρια για σοβαρά αδικήματα .
Η επόμενη περίοδος διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ (Παπανδρέου και Σημίτης) δεν αποτελεί καμία αξιόλογη πολιτική πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ, αλλά ακολουθεί μια συντηρητική πορεία .
Το 2004 ο Σημίτης παραδίδει την σκυτάλη στον Γιώργο Παπανδρέου , ο οποίος προχωρεί σε αλλαγή του καταστατικού του ΠΑΣΟΚ, και η εκλογή του προέδρου γίνεται πλέον ανοικτά από πολίτες, όχι μόνο μέλη του ,
Η πολιτική είναι απούσα από το ΠΑΣΟΚ
 Παρ όλες της προσπάθειες του Γ. Παπανδρέου
Αυτές προσκρούουν στην καθεστωτική αντίληψη των απολιτικών πλέον στελεχών του, τα οποία έχουν απεμπολήσει πλέον την ιδεολογική τους ταυτότητα βουλεμένοι επί έτη σε βουλευτικούς θώκους , υπουργικές θέσεις και σε προεδρίες οργανισμών .
Κι έρχεται η ήττα του ΠΑΣΟΚ και η κρίση ηγεσίας
Εδώ έχω να παρατηρήσω τα ακόλουθα
Η προσωπική ήττα του Γ. Παπανδρέου   , δεν είναι οι εκλογές , αλλά η αδυναμία του να ανανεώσει το κίνημα, να έλθει σε ρήξη με τις καθεστωτικές αντιλήψεις και να λάβει τέτοιες πολιτικές πρωτοβουλίες που θα οδηγήσουν στον πλήρη ανασχηματισμό του ΠΑΣΟΚ, την πολιτικοποίηση του,  τον προσδιορισμό των πολιτικών και κοινωνικών του στόχων, την σύνδεση του με την  κοινωνία και τα στρώματα που παραδοσιακά εξέφραζε.
Η πολιτική όμως πρόταση του Γιώργου Παπανδρέου γι΄  ανοικτό προοδευτικό κόμμα , αυτή που τον έφερε στην θέση του Προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς δεν έφτασε στους πολίτες .Αντίθετα αδιαφορήσαν γι αυτόν

Κι έρχεται το θέμα της εκλογής προέδρου
Από την μια ο Γ, Παπανδρέου έχει στα όπλα του την πολιτική  πρόταση γι ένα νέο ΠΑΣΟΚ, πρωτοπόρο της αριστερός στην Ελλάδα και στην Ευρώπη,
Από τη  άλλη ο Βενιζέλος, χωρίς πολιτική πρόταση, αλλά με στρατηγική μόνο για την κατάκτηση της εξουσίας
Και πρόσφατα ο Σκανδαλίδης, επίπεδος πολιτικά, ισορροπιστής ομάδων κι όχι απόψεων .

ΜΙΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΒΡΕΤΤΑΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ SOCIALIST WORKER ,ΟΡΓΑΝΟΥ ΤΩΝ ΒΡΕΤΤΑΩΝ ΤΡΟΤΣΚΙΣΤΩΝ , ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ 2004 ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΤΤΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΤΟΤΕ, ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΤΙΚΑ ΤΗΣ ΣΠΡΟΦΑΤΗς ΗΤΤΑΣ

Greece
Greek New Labour loses election
THE GREEK centre-left party that pursued Blairite policies for four years was swept out of office at last Sunday's general election. New Democracy, the Tory party, took 47 percent of the vote to 41 percent for Pasok, equivalent to the Labour Party in Britain.

Pasok had been in office for 19 of the past 22 years. It has bitterly disappointed working class voters and its core supporters, who identified it with significant social reforms 20 years ago. A few months before the general election it changed leader. Costas Simitis-nicknamed the Greek Tony Blair-was replaced by George Papandreou, a kind of Gordon Brown figure who many party activists felt had some connection with its roots.

"But Papandreou proved to be just as right wing as Simitis," says Panos Garganas, editor of Socialist Worker's sister paper in Greece. "He went as far as to put two former Tory politicians on Pasok's election slate. They were both hated as Thatcherites in the early 1990s. And Pasok's campaign did not even attack the Tories until the final week."

"The Tories knew that the sentiment against Pasok was essentially left wing," adds Panos. "So they ran a campaign which was a complete break with their old hard right past. They emphasised that they would be a caring government. Their leader, Costas Karamanlis, visited the Muslim minority in the north of the country and claimed they would no longer be second class citizens under a Tory government. He said the same about minorities in general on a television debate. He said he favoured seeking agreement with Turkey that would allow both countries to cut armaments expenditure. And both New Democracy and Pasok agreed not to make the war on Iraq an election issue. In this way New Democracy was able to benefit from the disillusionment with Pasok."

Parties standing to the left of Pasok were squeezed as polls showed a tight gap between the two front runners. Under Greece's election system there is scope for small parties to win seats if they get over 3 percent. But the front runner is allocated extra seats so it can form a government even if it gets fewer votes than the rest of the parties combined, which squeezes left wing parties.

Last Sunday the Communist Party got 5.8 percent (a whisker more than four years ago) and the Left Alliance (formed by former Communist Party members) got the same 3.1 percent it got four years ago. A third force on the left emerged at these elections. The anti-capitalist coalition ran nationally and got 8,500 votes. "Many people liked what it was saying," says Panos. "They wanted a break from the politics of backroom deals and sectarian sniping that has characterised the old left. But, with the main parties so close and other parts of the left struggling to stay in parliament, they said they would probably hold off voting for the coalition until the European elections in June."


είναι γεγονός ότι οι επαναστάσεις, ή εξεγέρσεις, γίνονται όταν ωριμάσουν οι συνθήκες, δηλαδή, όταν η αντίθεση μεταξύ των αντιμαχομένων τάξεων, στρωμάτων , ομάδων φθάνει σε σημεία αδιέξοδου
όμως
ένας ηγέτης ή μια ηγετική ομάδα
είναι αυτή που αντιλαμβάνεται ποιο θα είναι το πεδία αντιπαράθεσης και το  οξύνει
το πεδίο αυτό μπορεί να είναι ασήμαντο και να εξελιχθεί σε γενικότερη εξέγερση
πχ ο Μάης του 68
ξεκίνησε από τον διαχωρισμό των πανεπιστημιακών κοιτώνων σε ανδρικούς και γυναικείους

λοιπόν η ηγεσία διαλέγει το πεδίο
καήκαν της είναι να συσπειρώσει μια γενικευμένη αντίθεση και να ριζοσπαστικοποιήσει όσο γίνεται μεγαλύτερα στρώματα πολιτών

όπως έλεγε η Ρόζα
η επαναστατική πολιτική οδηγεί στην πλειοψηφία
αν ο ηγέτης έχει οράματα και τα εκφράζει
πολύ προχωρημένα
που δεν ανταποκρίνονται στην εποχή
τι έχουμε ?

έναν φωτισμένο ηγέτη ?
που οι πολίτες δεν τον ακολούθου ?
και?

Πρόβλημα ου σοσιαλισμού και της εξελικτικής του πορείας σε ανώτατα στάδια κοινωνικής απελευθέρωσης το παράδειγμα της ΕΣΣΔ είναι  προς αποφυγή .

Στόχος του  ευφυέστατου διηγήματος Η ΦΑΡΜΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ του όποιου ο συγγραφέας υπήρξε πολέμιος του Σταλινισμού, Η Σοβιετική Ένωση επί ημερών Λένιν, μετά τον πρώτο , ας τον χαρακτηρίσουμε φανατικό κύκλο, επανέφερε τα πράγματα σε μια πιο ορθολογιστική (πόσο την μισώ αυτήν τη λέξη), κατάσταση με την ΝΕΠ (Νια Οικονομική Πολιτική) .

ο Στάλιν όμως απέκδυσε το Κόμμα από τις αρχές του, κι εφάρμοσε μια δικτατορία σε όλα τα επίπεδα της ζωής της Σοβιετίας πλέον

ο παγκόσμιος πόλεμος, οι οικονομικές συνθήκες, δεν αποτελούν δικαιολογία , για την μετατροπή της Σοβιετικής Ένωσης σε μια γραφειοκρατική κοινωνία, με μια κλειστή νομενκλατούρα για ηγεσία .

η πορεία των αριστερών κομμάτων
είτε σοσιαλιστικών είτε κομμουνιστικών , σαφέστατε επηρεάστηκε από την πορεία του σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ
Για μεγάλο διάσημα η κριτική τοποθέτηση απέναντι στην ΕΣΣΔ προσδιόριζε την πολιτική θέση αυτών των κομμάτων

πέρασαν πολλά χρόνια μετά την πτώση του (σοσιαλισμού?) για να αρχίσουν τα σοσιαλιστικά κόμματα να φτιάχνου μια πολίτικη  πλατφόρμα
και μαλαστώ φοβικά
μήπως θεωρηθεί , ότι η πολιτική τους μοιάζει κάπως σε σοβιετικό μοντέλα

Έτσι ,χωρίς αρχές και στόχους τα σοσιαλιστικά κομματα αρκούνται απλά σε μια διαχείριση.
αυτό είναι και το πρόβλημα του ΠΑΣΟΚ
είναι πρόβλημα πολιτικής, κι όχι προσώπων

7~

_________________________________________________________

An
Το ΠΑΣΟΚ πλέον άλλαξε ηγεσία μετά από την εμμονή της Νέας Δημοκρατίας που επωφελήθηκε ο Β. Βενιζέλος κι έτσι κλείνει ο κύκλος του ΠΑΣΟΚ μιας και δεν είναι το Σοσιαλιστικό Κίνημα ,όπως ξεκίνησε,
Ο Β. Βενιζέλος  μισώντας τον όρο σοσιαλιστικό κατάργησε τα εκλεγμένα όργανα του και διόρισε πρόσωπα  ανδρείκελα εμπιστοσύνης του, ετοιμάζοντας παράλληλα ένα Συνέδριο φαρσί . χωρίς συνέδρους μόνο και μόνο να νομιμοποιήσουν τις αυθαιρεσίες του
ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ
#59
Κόσμος / ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ
Αυγούστου 21, 2012, 12:16:04 ΜΜ
Μερος πρώτο ( οι εργασιακες σχέσεις)
Όσοι δεν βλέπουν την  τεράστια αλλαγή που έχει επέλθει στις εργασιακές σχέσεις  ή εθελοτυφλούν ή  έχουν συμφέροντα στην διατήρηση των παλιών σχέσεων , που φθίνουν όλο και περισσότερο.

Η αποβιομηχανοποίηση της Ευρώπης κατά κύριο λόγο , που ήταν ο μεγάλος φορέας της βιομηχανικής επανάστασης έχει ξεκινήσει με προχωρά  ταχύτατο ρυθμό. Μεγάλες βιομηχανίες αυτοκινήτων κλείνουν Πολυεθνικές βιομηχανίες στην καρδιά  της Ευρώπης απολύουν εργαζόμενους κατά χιλιάδες. Κι ο λόγος? Ούτε βέβαια  τη εργατικό κόστος, ούτε η κρίση σε πρώτες ύλες.

Η νέα τεχνολογία έχει αντικαταστήσει μέγα μέρος του εργατικού δυναμικού, με αυτοματοποιήσεις και τρόπους  ηλεκτρονικής παραγωγής,

Έτσι το βιομηχανικό προλεταριάτο φθίνει σε αριθμό , ανάλογο με την προώθηση της τεχνολογίας

Επί πλέον νέοι θεσμοί εργασίας έχουν έλθει στο προσκήνιο , προς; Ικανοποίηση των καπιταλιστών όπως  . η ανεξάρτητη παροχή υπηρεσιών , η εργασία με μπλοκάκια , όπως συνηθίζουμε να την λέμε κι χει αντικαταστήσει την υπαλληλική σχέση  Οι εργοδότες τρίβουν τα χέρια τους από χαρά γιατί και  οι εργαζόμενοι νοιώθουν ελεύθεροι  καθώς παύει έτσι η εξάρτηση τους κι απελευθερώνονται απ την τήρηση των εργατικών νόμων και των ασφαλιστικών ταμείων.

Βέβαια  αυτό αποτελεί  αυταπάτη και παγίδα για τους εργαζόμενους, γιατί και δουλεύουν περισσότερο κι αμείβονται λιγότερα, αλλά και ζουν μέσα στην ανασφάλεια, πλέον την επιβάρυνση τους κατά 100 % για τις ασφαλιστικές εισφορές τους.

Άλλος ένας τέτοιος θεσμός , τριπλά των καπιταλιστών στο εργατικό δίκαιο, είναι και η τηλεργασία.

Επί παραγωγή ενός προϊόντας πλέον έχει καταμεριστεί και καταμερίζεται όλο και περισσότερο σε επί μέρους παραγωγούς.

Κλασσικό παράδειγμα αποτελεί το δίκτυο καταστημάτων  της εταιρείας ΙΚΕΑ .Κάθε κομμάτι  κάθε επίπλου παράγεται από μικρούς παραγωγούς σε τοπικές βιοτεχνίες  και οικοτεχνίες που το παρέχει με ένα χαμηλότατο κόστος.

Έτσι δε απασχολεί εργάτες για την παρασκευή επίπλων

Στ  καταστήματα πωλήσεως της έχει ελάχιστο προσωπικό . Την συναρμολόγηση των επίπλων και την μεταφορά τους, σε περίπτωση που αδυνατεί ο αγοραστής, την έχει αναθέσει σε εταιρεία συναρμολογήσεων και μεταφορική εταιρεία

Έτσι  λοιπόν , η αποβιομηχάνιση  κυρίως του κέντρου , της μητρόπολης του καπιταλισμού αυξάνει ολοένα με ταχύτατο ρυθμό.

ΤΑ απ[αντελάσματα της είναι τραγικά . Η ανεργία κτυπάει κόκκινο , και η κατάρρευση των ασφαλιστικών ταμείων , λόγω της έλλειψης  εισφορών , τα οδηγεί ε περικοπές συντάξεων  και εφάπαξ.

 

Υπάρχει αντίδραση κα ποια?

Δυστυχώς η αντίδραση  της Αριστεράς είναι υποτονική έως ανείσπρακτη.

Τα κόμματα τα Αριστεράς είτε είναι σε κυβερνήσεις είτε προσδοκούν κάτι  τέτοιο, αδυνατούν να συλλάβουν την επερχόμενη αλλαγή. Κανείς δεν  μιλεί για τα αιτία, αλλά αναμασά τετριμμένα συνθήματα , είτε κάνουν μαγκιές αλλά την κατάλληλη στιγμή κάνουν τις καλούμπες τους σε στυλ

-  δεν καταλάβατε τι εννοούσαμε , Μα και σίγουρα είμαστε υπέρ της Ευρώπης και δεν θέτουμε θέμα αποχώρησης μας

Οι συνδικαλιστές , όπου αποτελούν μια ιδιαίτερη γραφειοκρατική κάστα με ίδια συμφέροντα , αρθρώνει έναν λόγο ,που μπορεί να ήταν πειστικός στα τέλη του προηγούμενου αιώνα , αλλά αγνοεί τις σημερινές αλλαγές κι τα συμφέροντα των εργαζομένων καθ΄ οιονδήποτε τρόπο

Ας  είναι

Τα ίδια η και παρόμοιο ζητήματα αντιμετωπίζει και η γεωργική οικονομία

Η παραγωγή πλέον έχει πέραση στα χέρια πολυεθνικών εταιρειών , που πουλούν στους  αγρότες φυτοφάρμακα, χημικά λιπάσματα, μηχανήματα για την συλλογή των καρπών  και διαθέτουν και   δίκτυα για την εμπόρια γεωργικών προϊόντων .

Αποτέλεσμα η γεωργική παραγωγή που κάποτε έδινε ελευθερία στον γεωργό- παραγωγό να τον  έχει κάνει εξαρτημένο από  την νέα τεχνολογία.

 

Ο νέος τρόπος παραγωγής  έχει εξασφαλίσει  και την μεγαλύτερη εξάρτηση των πολιτών . αφού οι νέες μορφής της εργασίας  πλέον χρηματοδοτούνται απ τους εργαζόμενους οι οποίοι ελλείψει κεφαλαίων προστρέχουν για δανεισμό στις τράπεζες.

Ο γεωργός για την αγέρα φυτοφάρμακων , λιπασμάτων υβριδίων και μηχανημάτων

Ο εργαζόμενος με τηλεργασία για αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού

Ο οικετέχνες για αγορά μηχανημάτων

Έτσι  η υπεράξια  πλέον παίρνει έναν ιδιότυπο ΦΠΑ αφού επιβαρύνεται με τα τοκοχρεολύσια , τα οποία βέβαια βαρύνουν τον εργαζόμενο- παραγωγό , προ όφελος των εκμεταλλευτών της παραγωγής  οποίος πλέον  έχει μετακυλήσει την ανάγκη χρηματοδοτήσεως του.

 

 

Ο  Μαρξ είχε προβλέψει τις σημερινές αλλαγής ?

Ο Μαρξ , ήταν επιστήμονας δεν ήταν μάντης κι ο μαρξισμός  αποτελεί το εργαλείο για την ανάλυση της κάθε στιγμής ,

Έτσι λοιπόν ζώντας ακόμη σε μια καπιταλιστικής κοινωνία, η οποία για να επιβιώσει εφευρίσκει συνέχεια νέους τρόπους και με εργαλείο τον Μαρξισμό μπορούμε να δώσουμε τους νέους στόχους του κινήματος

 

 

Στο ερώτημα ποιος έχει τα μέσα παραγωγής, απαντώ ότι πλέον τα μέσα παραγωγής τα έχουν ή μάλλον τα οφείλουν σε τράπεζες οι εργαζόμενοι- παραγωγοί

Αυτοί που παράγουν όπως πάντα είτε στο προηγούμενο καθεστώς είτε στο τωρινό και δεν απολαμβάνουν το προϊόν τους , αλλά το χαίρονται και κερδίζουν ο εκμεταλλευτές της παραγωγής , (έμπυροι μεσάζοντας  και τράπεζες).

Ο  Μαρξ είχε προβλέψει τις σημερινές αλλαγής ?

Ο Μαρξ , ήταν επιστήμονας δεν ήταν μάντης κι ο μαρξισμός  αποτελεί το εργαλείο για την ανάλυση της κάθε στιγμής ,

Έτσι λοιπόν ζώντας ακόμη σε μια καπιταλιστικής κοινωνία, η οποία για να επιβιώσει εφευρίσκει συνέχεια νέους τρόπους και με εργαλείο τον Μαρξισμό μπορούμε να δώσουμε τους νέους στόχους του κινήματος στην νέα αντίφαση που απλά είναι μεταλλαγμένη της κύριας εδώ και χρόνια.

 

Καθήκον  μιας νέας Αριστεράς που δεν είναι βέβαια ένα κόμμα μουσείο, δεν είναι το κλάμα ,η μεμψιμοιρία, και η  κλασσική βλακώδης  φράση – η ζωή α δείξει ,

είναι  να οργανώσει ελεύθερο συνδικαλισμό , μακριά από εξαρτήσεις και ταμπέλες  και να περιλάβει στις τάξεις του τους εργαζόμενους αεραγωγούς , Να αποβάλει την αυταπάτη που τρέφουν  δήθεν ελεύθερη εργασία και να διεκδικήσει την  την ελεύθερη διακίνηση προϊόντων και  χωρίς εκμεταλλευτές, και τραζικές εξαρτήσεις .

Για να απελευθερωθεί επί τέλους η εργασία και α παψει η εκμετάλλευση της
#60
"Αθήνα η πιο ανοιχτή πόλη του κόσμου"

"Ένιωθα την ψυχή μου να μαραζώνει. Λαχτάρησα λιγάκι όνειρο, δυο πρέζες αμαρτία, πόθησα το απρόβλεπτο, διψούσα για λίγη ομορφιά, Σεζάν, Πικάσσο, Λεζέ,..."

"Στα τελευταία, έπιασε να μου φαίνεται παράδεισος ο κόσμος που αφήσαμε, εκεί που ο άνθρωπος εκμεταλεύεται τον άνθρωπο, αλλά που με τη δική σου θέληση μπορείς να γίνεις άγγελος ή σατανάς, ό,τι διαλέξεις."

"Από την κόλαση κανένας δε γύρισε αλώβητος"

"Και τούτα τα κορμιά
πλασμένα από ένα χώμα που δεν ξέρουν,
έχουν ψυχές.
Μαζεύουν σύνεργα για να τις αλλάξουν,
δε θα μπορέσουν, μόνο να τις ξεκάμουν,
αν ξεγίνουνται οι ψυχές.
Δεν αργεί να καρπίσει τ' αστάχυ
δε χρειάζεται μακρύ καιρό
για να φουσκώσει τις πίκρας το προζύμι
δε χρειάζεται μακρύ καιρό
το κακό για να σηκώσει το κεφάλι
κι ο άρρωστος νους που αδειάζει
δε χρειάζεται μακρύ καιρό
για να γεμίσει με την τρέλα,
νήσος τις έστι... (Γ.Σεφέρης)

[...]Με τη βία μπορούν να μας ξεκάνουν, αλλά κι αυτό είναι αμφίβολλο, δεν ξεγίνουνται οι ψυχές, δηλαδή το φρόνημα, η πίστη, οι ιδέες."