Οσοι σκεφτεστε να αγοραστε ή να ενοικιασετε καποιο ακινητο καλο θα ηταν να ξερετε καποια πραγματα .
Θα χρειαστειτε οπωσδηποτε ταυτοτητα και το αποδεικτικο του ΑΦΜ.
Αγορα Ακινητου
Αν δεν εχετε τιποτ αλλο στο ονομα σας , το ακινητο που θα αγορασετε θεωρειτε 1η κατοικια , για την οποια μπορειτε να παρετε απαλλαγη .
Για διαμερισματα : εως 90.000 για τους αγαμους
εως 138.000 για τους εγγαμους
Για οικοπεδα : εως 40.000 για τους αγαμους
: εως 75.000 για τους εγγαμους
Για την απαλλαγη θα πρεπει να προσκομισετε :
1 . τοπογραφικο Διαγραμμα (αν προκειται για οικοπεδο ) και βεβαιωση απο τον μηχανικο οτι βρισκεται εντος οικισμου και δεν ρημοτομειτε (οτι δεν υπαγεται , σε κανενα σημειο του, προς παραχωρηση στο δημο για δρομο , πεζοδρομιο κ.τ.λ)
2 . Πιστοποιητικο οικογενειακης καταστασης
3. πιστοποιητικο μεριδος απο το υποθηκοφυλακειο
Κυρια προυποθεση ειναι να εχει ελεγξει το ακινητο Δικηγορος και Μηχανικος
Για την Πωληση Ακινητου
Πρεπει να "μαζεψετε" τα παρακατω εγγραφα :
1 . Τιτλος Κτησης με συμβολαιογραφικη πραξη
2 . Τοπογραφικο αν προκειται για οικοπεδο (αν υπαρχει οικια στο οικοπεδο τοτε χρειαζεται η κατοψη και η αδεια οικοδομης )
3 . Βεβαιωση Τ.Α.Π απο τον δημο .(Τελος Ακινητης Περιουσιας )
4 . Αντιγραφο του Ε9
5 . Ασφαλιστικη Ενημερωτητα απο το ΙΚΑ
6. Πιστοποιητικο για τυχον δωρεα ή κληρονομια
Για την ενοικιαση Ακινητου
Για την ενοικιαση ενος ακινητου θα πρεπει να εχετε την ταυτοτητα και το αποδεικτικο του ΑΦΜ σας
Για ενοικιαση ακινητου πανω απο 9 χρονια απαιτειται συμβολαιογραφικη πραξη ενω κατω των 9 χρονων ιδιωτικο συμφωνητικο αν προκειται για επαγγελματικο χωρο , καλο θα ηταν να συμβουλευτειτε δικηγορο ,
ενω αν προκειται για κατοικια χρειαζεται ενα απλο μισθωτηριο , το οποιο θα κατατεθει στην Εφορια και θα
ζητησετε να παρετε αντιγραφο .
Ας βοηθήσω κι εγώ λιγουλάκι σε αυτό το θέμα
Για αγορά ακινήτου
Κατ αρχή πρέπει να έχεις τα χρήματα κι αν δεν έχεις τα χρήματα να έχεις την πιστοληπτική ικανότητα να δανειοδοτηθείς.
Τα ακίνητα χωρίζονται στις παρακάτω βασικές κατηγορίες και φυσικά η κάθε κατηγορία έχει και τα ανάλογα σημεία που θα πρέπει κάποιος να προσέξει
Οικόπεδα (όσα ακίνητα βρίσκονται εντός σχεδίου πόλεως)
Οικόπεδα εντός οικισμού (προ του 1923)
Γήπεδα – αγροτεμάχια κ.λ.π. (όσα βρίσκονται εκτός σχεδίου πόλεως)
Ανεξάρτητα κτίσματα (επί ολοκλήρου οικοπέδου ή επί καθέτου ιδιοκτησίας)
Διαμερίσματα – Γραφεία – Καταστήματα (οριζόντιες ιδιοκτησίες)
Ειδικά κτίρια – τουριστικά
Ας τα πιάσω σιγά σιγά ένα ένα και βλέπουμε που θα καταλήξει
Σε όλες φυσικά τις περιπτώσεις πρέπει να υπάρξει ο αναγκαίος νομικός έλεγχος των τίτλων και των βαρών που μπορεί να έχει το κάθε ακίνητο.
Εγώ λόγω ειδικότητας θα επικεντρωθώ στα τεχνικά δεδομένα
[align=center]Οικόπεδα (εντός σχεδίου)[/align]
Θεωρητικά το πιο εύκολο αν και συχνά δεν είναι έτσι.
Ζητάτε τοπογραφικό με πρόσφατη επικύρωση από την Πολεοδομία που υπάγεται το ακίνητο των όρων δόμησης μαζί με αρτιότητα και οικοδομησιμότητα του Οικοπέδου.
Επίσης ζητάτε να σας δώσουν από την Τεχνική υπηρεσία του Δήμου (συχνά δεν ταυτίζεται με την πολεοδομία) βεβαίωση 0.0 (στάθμη πεζοδρομίου)
Ο βασικός λόγος που τονίζω το πρόσφατη στους όρους δόμησης (κ.λ.π) από Πολεοδομία είναι ότι μπορεί ένα οικόπεδο στην περιοχή που βρίσκεται να έχει επί χρόνια τους ιδίους όρους δόμησης αλλά τον μήνα (που όλος τυχαίος το πουλάει ο πωλητης) να έγινε μείωση των συντελεστών δόμησης ή ακόμα χειροτέρα να έγινε αλλαγή χρήσης του οικοπέδου και από ένα απλό οικοπεδακι 200τ.μ. να του έχουν αλλάξει χρήση για να γίνει πάρκο γειτονιάς.
Αν το αγοράσετε με αυτό το πρόβλημα (το οποίο δεν εμφανίζεται σε κανένα συμβόλαιο και σε κανένα υποθηκοφυλακείο) θα έχετε μπελάδες που θα κρατήσουν χρόνια. Στο τέλος μετά από πολλά χρόνια θα επιδικαστεί υπέρ σας μια αποζημίωση από το Δικαστήριο κ.λ.π
Επίσης η πολεοδομία για να δώσει επικύρωση σε Τοπογραφικό σχέδιο Μηχανικού το Τοπογραφικό πρέπει να πληρεί τις απαιτούμενες προδιαγραφές οπότε δεν χρειάζεται να σας ζαλίσω τον έρωτα εδώ τι πρέπει να έχει.
Η βεβαίωση για το 0.0 της στάθμης του πεζοδρομίου είναι για να ανακαλύψετε αν το προς αγορά οικόπεδο σας δεν το εποφθαλμιά ο Δήμος να το δαγκώσει.
Οι Δήμοι έχουν την δυνατότητα να ζητήσουν αναστολή οικοδομικής άδειας για οικόπεδο και συνήθως χρησιμοποιούν την δυνατότητα αυτή μη δίνοντας αυτή την βεβαίωση.
Οικόπεδο που ο Δήμος έχει ζητήσει ή έχει σκοπό να ζητήσει αναστολή οικοδομικών αδειών καλό είναι να μη ασχοληθείτε μαζί του εκτός αν υπάρχουν ειδικές συνθήκες και καταστάσεις.
Καλό είναι επίσης να συμβουλευτείτε Μηχανικό της εμπιστοσύνης σας και για πιο γενικές καταστάσεις του οικοπέδου πέραν από τις διοικητικής φύσης θέματα.
Παράδειγμα
>γεωλογικά ζητήματα
>Τυχών τεχνικά προβλήματα που μπορεί να προκύπτουν από την θέση του ή την γειτνίαση του με εφαπτόμενα άλλα κτίρια κλπ
>Max δυνατότητα δόμησης και αξιοποίησης του
[spoiler]Να τονίσω ότι αν από την μέρα που το παζαρεύατε και ελέγξατε τις πολεοδομικές του δυνατότητες μέχρι την ημέρα που υπογράφετε τα συμβόλαια έχει περάσει έστω και ένας μήνας πεταχτείτε άλλη μια βόλτα στην πολεοδομία για επιβεβαίωση των όρων.
Αν δεν τα έχετε δώσει σε Μηχανικό να τα κάνει για εσάς πηγαίνετε Πολεοδομία στο Τοπογραφικό τμήμα με το τοπογραφικό παραμασχαλα[/spoiler]
[marquee direction=left]Η συνέχεια σε επόμενο επεισόδιο[/marquee]
το "γεωλογικά ζητήματα" , μου υπενθύνησε ένα ακίνητο που παραδόξως, αν και στην επέκταση οικισμού, η τοπογραφική υπηρεσία (καλως ή κακώς, ούτως ή άλλως γενικότερα και μπαχαλο είμαστε) χαράξε ξεκινώντας την πρώτη σειρά πάνω σχεδόν στην αμμουδιά Και φυσικά χωρίς να υπάρχει δυνατότητα να υπάρξει πραγματικά δρόμος μπροστά ( με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα και τα υλικά από τα συνεργεία που δουλεύουν τουλάχιστον, για τα πρώτα να μπαίνουν απο τα οικόπεδα πίσω( όσα, και για όσους, δεν χτίστηκαν ακόμη)...οπότε και της πρώτης σειράς τα δευτερα αν σκάψουν λίγο παρακάτω, όπως και της θεμελίωσης , είναι ένα ζήτημα Στην πορεία του χρόνου αν πιάσει φουσκοθαλασσιά, είναι ένα άλλο, όπως και της δυνατότητας για όσα οικόπεδα δεν είναι γωνιακά να έχουν λόγω ύπαρξης θέση για το αυτοκίνητο.. όπως και τροποποιήσεων....
και απορίες ...
>"Τυχών τεχνικά προβλήματα που μπορεί να προκύπτουν από την θέση του ή την γειτνίαση του με εφαπτόμενα άλλα κτίρια κλπ "
Ποια τεχνικά προβλήματα μπορεί να προκύπτουν, σε δυο κατοικίες που ειναι ενωμένες μεταξύ τους, εφάπτονται, όχι διαμερίσματα και με υπόγειο/ισόγειο
Αν λάβουμε υπόψιν , πως κατασκευαστικά είναι με προδιαγραφες σωστής και της κατάλληλης μόνωσης στους τοιχους εσωτερικά -εξωτερικά, ιδαίτερα των βοηθητικών χώρων και ρυθμίζεται με σωστό τρόπο το θέμα διαχωρισμού των εξωτερικών χώρων
ως ένας πτωχός πλην τίμιος πολίτης από εμπειρίες έχω καταλάβει περίπου ότι...
επειδή οι νόμοι αλλάζουν (και λογικό) για κάποια ακίνητα που μας ενδιαφέρουν λαμβάνουμε υπόψιν
τον Γ.Π.Σ, τελευταία τουλάχιστον για τις περιοχές που γνωρίζω στα Βόρεια αλλάζουν, έχουν ήδη αλλάξει πολλά πραγματα
Αλλοι Δήμοι έχουν προχωρήσει ήδη σε σχεδιασμούς, ορισμένοι Δήμοι ακόμη λόγω ειδικών περιπτώσεων όπως ναττουρα κλπ βρίσκονται σε τελική φάση
Αυτό πρακτικά σημαινει τα εξής: Αλλάζουν οι συντελεστές δόμησης ανάλογα με την περιοχή που βρίσκεται ένα ακίνητο και τον τρόπο που υπαγεται, όπως αγροτικης, προστασίας δρόμου, εργοταξίων..δεν θυμάμαι πως ακριβώς λέγεται, μεγάλης τουριστικής αξίας κλπ Πολλές φορές για τις διάφορες αλλαγές η καλύτερη πληροφόριση εκτός απο τις διάφορες ανάλογα υπηρεσίες, ειναι η Διοικητική Περιφέρεια, στην συγκεκριμένη περίπτωση Μακεδονίας-Θράκης
Χαράσονται επεκτάσεις οικισμών για μελλοντική χρήση, αυτό ενδιαφέρει και για αγορά ακινήτου προς επένδυση, που σήμερα δεν έχουν ανάλογη αξία
Σε περίπτωση που ένα ακίνητο θα αλλάξει δόμηση με αρνητικές συνέπειες συμφερόντων (ήδη έχουν αλλάξει) συντελεστή δόμησης, ενα πρωτόκολλο αδείας κατοχυρώνει άμεσα την άδεια οικοδομήσεως με την υπάρχουσα νομοθεσία
Επίσης σε περιοχές αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, η κατάλληλη υπηρεσία και μόνο, να είναι η αρμόδια Εχει συμβει, μια ολοκληρη περιοχή παραθαλάσσια μεγάλης αξίας, να τεθεί ως ανοικοδόμητη για τους ιδιοκτήτες, ως πρώτη ζώνη αρχαιολογικού ενδιαφέροντος χωρίς αποζημιώσεις, και χωρίς ενημέρωση απο τις τοπικές υπηρεσίες (αλλά ούτε και κάποιος που γνωρίζει να είναι σε θέση να πληροφορήσει...), ντεφακτο και να έχουν ελάχιστοι την πληροφόρηση, από πριν
Για όσα ακίνητα βρίσκονται πάνω σε επαρχιακές οδους σε περιοχές που θα υλοποιηθούν αυτοκινητόδρομοι μεγάλης ταχύτητας για την κατάλληλη πληροφόριση κατα καιρούς αρμόδιες είναι οι Δ.Ε.Κ.Ε
αυτά ....
και μάλλον...αν φτάσεις να επενδύσεις κόπους και σε αγορά κατοικίας(αναγκαστικά και όχι δόμησης), τουλάχιστον...διαλέγεις εργολάβο με την άριστη εικόνα..πιθανα ο μηχανικός να μην έχει κάνει καλη επίβλεψη έργου αλλά υπέυθυνος να είναι αρχιτέκτων...οπότε πας καποιον που θεωρεις τον πλέον έμπιστο και ειδήμονα για τα τεχνικά που μπορεί να μην έχουν πέσει στην αντίληψή σου,και σε κάθε περίπτωση οπωσδήποτε έχεις τα μάτια ανοιχτά πριν τις υπογραφές
αυτά τα λίγα ...με την σκέψη σήμερα ειλικρινά πρώτα από όλα στα πιο βόρεια
Γ.Π.Σ.;
Ναττούρα;
Μια μετάφραση σε απλά ελληνικά;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην πληροφόρηση σε οποιονδήποτε τομέα είναι όταν ξεχνάμε πως το "κοινό" δεν είναι εξοικειωμένο με τους όρους της "γλώσσας" μας...
[quote user="black_velvet" post="298124"]
Γ.Π.Σ.;
Ναττούρα;
Μια μετάφραση σε απλά ελληνικά;
Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην πληροφόρηση σε οποιονδήποτε τομέα είναι όταν ξεχνάμε πως το "κοινό" δεν είναι εξοικειωμένο με τους όρους της "γλώσσας" μας...
[/quote]
Περιβαλλοντικές μελέτες, εν ολίγης, στη προκειμένη (Natura 2000), βάση διεθνών κανονισμών και οδηγιών της ΕΟΚ,που η Ελλάδα αν και καθηστερημένα κάπου ως κρατος μέλος υποχρεωτικά και καλώς θα ακολουθήσει Το νατουρα αφορά την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, των υδροβιότοπων και των πουλιών Οι δυο, αν δεν κάνω λάθος, ζώνες ενδιαφέροντος με χρώματα στους χάρτες, αναφέρονται αρχίζοντας απο το πράσσινο που είναι απόλυτης προστασίας και δεν δομούνται, μετα κίτρινο, και με αυστηρές πλέον προυποθέσεις Σύντομα ο νόμος θα ψηφιστεί στην Βουλή και για περιοχές που δεν έχουν ενταχθεί ακόμη
Συμπληρωματικά ...με διορθώνετε...
απο το αρχείο μου ...πρόχειρα και γρήγορα
http://www.minenv.gr/5/57/g5700.html
http://www.minenv.gr/4/46/g4600.html
http://biodiversity.eionet.europa.eu/
Thank you ]