[size=14][align=justify]Ακούγοντας την λέξη συνειρμικά το μυαλό πηγαίνει στα ζώδια. Όμως ο ΥΔΡΟΧΟΪΣΜΟΣ (//http) είναι μια ιδεολογία-κοσμοθεωρία άγνωστη στο ευρύ κοινό. Δημιουργός αυτής της κοσμοθεωρίας είναι ο συγγραφέας Παναγιώτης Τραϊανού. Ωραία θα πει κάποιος… "άλλος ένας -ισμός ανάμεσα στους τόσους που πέρασαν". Οφείλω δε να ομολογήσω ότι τελευταία με πιάνει μια αλλεργία όταν ακούω για –ισμούς, καθώς αναλογίζομαι ότι οι διάφοροι –ισμοί, είτε πολιτικοί, είτε θρησκευτικοί, είτε ιδεολογικοί, αιματοκύλησαν την ανθρωπότητα επί χιλιετίες. Παρόλα αυτά εάν ξεπεράσουμε τελικά τον δογματισμό που κρύβει η λέξη –ισμός και εξετάσουμε την κοσμοθεωρία του Υδροχοϊσμού νομίζω ότι θα την βρούμε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Επίσης ένας ιδιαίτερα σημαντικός λόγος για να μπει κάποιος στον κόπο να εξετάσει αυτήν την κοσμοθεωρία-ιδεολογία, είναι γιατί πλέον από τις 8-8-2007 η συγκεκριμένη ιδεολογία εκφράζετε μέσα από το νεοσύστατο κόμμα Ε.Α.Μ. Β' (//http) και διεκδικεί ενεργό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις της χώρας.
Ο ίδιος ο συγγραφέας συστήνει τη θεωρία του ως, «την ελληνική ιδεολογία-απάντηση στον απάνθρωπο καπιταλισμό των σημερινών "πλανηταρχών".» Εξετάζοντας αυτή την κοσμοθεωρία έκανα κάποιες διαπιστώσεις. Καταρχήν πρόκειται για μια ιδιαίτερα μεγάλη σε όγκο μελέτη, καθώς το βιβλίο που αναλύει την θεωρία αποτελείτε από 3 τόμους που συνολικά προσεγγίζουν περίπου τις 1500 σελίδες. Εκτός από αυτό το κύριο έργο ο συγγραφέας έχει γράψει πολλά βιβλία και άρθρα τα οποία ασχολούνται ειδικά με συγκεκριμένα θέματα όπως την πολιτική, την οικονομία, την εκκλησία, την παιδεία, την κοινωνία, την τρομοκρατία κλπ. Η ανάπτυξη της θεωρίας αυτής δεν πραγματεύεται με ένα μόνο σκέλος των κοινωνικών θεμάτων που απασχολούν τον άνθρωπο. Αντίθετα για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τα προβλήματα που απασχολούν τον άνθρωπο αλλά και τις ενδεδειγμένες λύσεις γιʼ αυτά, ο συγγραφέας θεωρεί ως απαραίτητη προϋπόθεση να εξετάσουμε όλο το φάσμα της ανθρώπινης φύσης και των κοινωνικών θεμάτων, όχι μόνο του παρόντος αλλά από την αρχή της ιστορίας του ανθρώπου και να δούμε πως αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Έτσι η θεωρία εξετάζει και συνδυάζει θέματα που φαινομενικά δείχνουν ασύνδετα μεταξύ τους όπως, ιστορία, θρησκεία, οικονομία, οικογενειακοί θεσμοί, τεχνολογία, αποκρυφισμός, μυστήρια κ.α. Η θεωρία είναι σε μερικά σημεία πολύ απλή και σε άλλα σημεία περίπλοκη και δυσνόητη. Η γλώσσα πάντως που χρησιμοποιείτε στην ανάπτυξη της θεωρίας είναι ιδιαίτερα απλή και κατανοητή για τον καθένα νομίζω. Ο λόγος του συγγραφέα είναι πολλές φορές ιδιαίτερα σκληρός, ακόμη και σοκαριστηκός για τον σύγχρονο άνθρωπο που όπως ο ίδιος λέει, "έχει συνηθίσει στην κολακεία που του προσφέρουν αυτοί οι οποίοι τον εκμεταλλεύονται". Το βιβλίο απευθύνεται κατά την γνώμη μου σε ανθρώπους που διαθέτουν ελεύθερη σκέψη και ευρύτητα πνεύματος.
Λόγο του ιδιαίτερα μεγάλου όγκου των κειμένων θεωρώ αδύνατον και άσκοπο να αναρτήσω εδώ αυτούσια τα κείμενα του συγγραφέα. Εξάλλου το 3τομο βιβλίο (//http) και πολλά άρθρα του συγγραφέα υπάρχουν σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα του ΥΔΡΟΧΟΟΥ (//http) και όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να τα διαβάσει online ή να τα κατεβάσει στον υπολογιστή του σε μορφή Word. Ως ερέθισμα για περεταίρω έρευνα, θα προσπαθήσω να κάνω μια συνοπτική περιγραφή της θεωρίας του Υδροχοϊσμού, που βασίζεται στα εισαγωγικά κείμενα της θεωρίας και ίσως σε κάποιες άλλες αναρτήσεις να παραθέσω ορισμένα αποσπάσματα του βιβλίου που μου έκαναν εντύπωση. Προσωπικά δεν συμφωνώ με όλες τις τοποθετήσεις της συγκεκριμένης ιδεολογίας. Παρόλα αυτά βρίσκω ως απόλυτα ορθό το σύνολο των αιτιάσεων που προβάλει σχετικά με τα ανθρώπινα προβλήματα. Και για να λύσεις κάποιο πρόβλημα χρειάζεται να κατανοήσεις απόλυτα τις αιτίες του.[/align] [/size]
[align=center]
Εμένα, μού επιτρέπεται
η ελεύθερη βούληση
να μην θέλω να είμαστε ίσιοι;
...και θα ρωτούσα τον συγγραφέα...
Αφού ευαγγελίζεται την πλήρη ισότητα όλων
τι νόημα έχει η φράση]
ο κάθε άνθρωπος δικαιούται και μπορεί πλέον να ζήσει πλούσια
στην πλήρη ισότητα;
Δηλαδή, αφού όλοι θα είμαστε ίσοι, πώς θα υπάρχει η έννοια του "πλούσια";
...Αλλά εγώ δεν είμαι εσύ.
Και, ας μην μας διαφεύγει ότι
στη νέα ελληνική, η λέξη "υδροχόος"
αποδίδεται ως...νεροχύτης.
...
"ίσοι ήθελα να γράψω
ίσιοι μου προέκυψε...
καθότι στραβόξυλο.
[quote user="κώστας" post="315646"]Εμένα, μού επιτρέπεται
η ελεύθερη βούληση
να μην θέλω να είμαστε ίσιοι;
....[/quote]
Ως γνωστόν, το εισαγωγικό σημείωμα του συγγραφέα δεν το διάβασα. Πρέπει να κάνω κ(λ)όπυ-πέιστ, να το πάω σ' ένα γουόρντ, να του βάλω φυσιολογικές διαστάσεις, να... να.... να....
Σόρρυ, έχω άλλες δουλειές αυτή τη στιγμή.
Όμως! Εγώ δεν θα είμαι τόσο ευγενική όσο είναι ο κώστας. Δεν θα ζητήσω κανενός την άδεια.
Εγώ δηλώνω ξεκάθαρα πως αποτελεί δεδομένο για μένα το εξής]
Διότι -απλούστατα-
αυτο-νόητο και διαφορετικότητα
είναι δύο έννοιες
που αντιμάχονται μεταξύ τους.
Δηλαδή, θες να μου πεις πως αυτό που για μένα αποτελεί την απόλυτη πραγματικότητα σε σημείο να το θεωρώ αυτονόητο]
Όχι, δεν θέλω να σου πω αυτό.
Α! οκ τότε!
Προς στιγμήν, και μ' αυτή σου την απάντηση]
[quote user="κώστας" post="315654"]Διότι -απλούστατα-
αυτο-νόητο και διαφορετικότητα
είναι δύο έννοιες
που αντιμάχονται μεταξύ τους.[/quote]
ανησύχησα!!!
Ίσως δεν έκανες άσχημα
που ανησύχησες.
[quote user="κώστας" post="315646"]Εμένα, μού επιτρέπεται
η ελεύθερη βούληση
να μην θέλω να είμαστε ίσιοι;[/quote]
[align=justify]Έεε βρε κωστας μας, κάτι ερωτήσεις που κάμνεις ώρες, ώρες... και παρασέρνεις και την black velvet μας και γίνεται αγενής... ;-) Μα θέλει και ρώτημα; Φυσικά και μπορείς να θέλεις ότι γουστάρεις!! Ο καθένας άλλωστε μπορεί να θέλει ότι γουστάρει! Σου χαλάσαμε ποτέ χατίρι δηλαδής;; Κίτρινες κάρτες αναβοσβήζουσες ζήτηξες και αμέσως έσπευσαν οι υπεύθυνοι του φόρουμ να σε φιλοδωρήσουν όχι με 1, αλλά με 4 κάρτες παρακαλώ!! Αυτό ως μια μικρή υπενθύμιση βεβαίως της ανισότητας που υφίσταται μεταξύ των μελών του φόρουμ, καθώς και όπως είναι φυσικό σιγά να μην είμαστε όλοι ίσοι κʼ όμοιοι.
Παρεμπιπτόντως μιας που το θέμα πήγε στην ισότητα, συνειρμικά μου ήρθε στο μυαλό το αλληγορικό παραμύθι του Όργουελ "Η Φάρμα των ζώων". Στο παραμύθι λοιπόν η ιστορία έχει ως εξής]ναι μεν όλα τα ζώα είναι ίσα, Αλλά μερικά ζώα είναι Πιο ίσα από ταʼ άλλα[/i]. Διόρισαν μάλιστα και τους σκύλους της φάρμας ώστε να φροντίσουν να εφαρμοστεί αυτή η μικρή εξαίρεση. Τελικώς η κατάσταση σε σχέση με το πρότερο καθεστώς των ανθρώπων, εξελίχθηκε σε μια από τα ίδια για τα υπόλοιπα ζώα της φάρμας.
Βέβαια εσύ απʼ ότι αντελήφθην δεν είσαι φαν της ισότητας, αλλά της ανισότητας. Όμως δεν διευκρίνισες πως την προτιμάς την ανισότητα. :roll: Μήπως επιθυμείς να είσαι εσύ πιο άνισος ανάμεσα σε άνισους; Θέλεις πλήρη ή μερική ανισότητα; Ανισότητα σε όλα ή μόνο σε όσα δεν θίγονται τα συμφέροντα σου; Εκεί που τα συμφέροντα σου θίγονται να την κρατήσουμε ή να μην την κρατήσουμε την ανισότητα;
Και μια ερώτηση που απευθύνεται στις γυναίκες, επειδή μας τα πρήξατε τόσα χρόνια με τους φεμινισμούς και τους αγώνες για την ισότητα των δύο φύλλων. :roll: Τελικά ανάμεσα στα δυο φύλλα να ισχύσει η ισότητα ή να μην ισχύσει;;
Και τελικά έρχομαι να επιβεβαιώσω και τις ανησυχίες της black velvet ότι τελικά δυστυχώς στον μάταιο τούτο κόσμο τίποτα δεν αποτελεί απόλυτη πραγματικότητα ή αυτονόητο. Όλα είναι θέμα αντίληψης και όπως λέει και ο συγγραφεύς – ο Τραϊανού εννοώ – "δεν έχει σημασία τι συμβαίνει, αλλά τι είναι αντιληπτό και τι όχι."
Υ.Γ. ]
Αγενής;
η black_velvet...
εμένα με απασχολεί ότι
κατά βάθος συμφωνείτε.
Διότι, "αυτονόητα" και "ισότητα"
σε μία ισοπεδωτική ευθεία οδηγούν.
...ο καθένας άλλωστε μπορεί να θέλει ό,τι γουστάρει...
Θα συμφωνήσω ότι η ανισότητα υφίσταται.
Στο φόρουμ. Παντού.
Κάποιες φορές σκέφτομαι πρακτικά]
Αντιλαμβάνομαι ότι
σου άρεσε η "φάρμα των ζώων".
Τότε, σου προτείνω, αν δεν το έχεις διαβάσει,
το "θαυμαστό καινούριο κόσμο" (ή "θαυμάσιο νέο κόσμο", μετράει η μετάφραση)
Άλντους Χάξλει
όπου, και μόνο να δεις πότε
το έγραψε ο άνθρωπος,
είναι αρκετό για να σε καθηλώσει.
Δεν αντελήφθης σωστά.
Το να μην είμαι φαν σε κάτι
δεν με κάνει φαν του αντιθέτου του.
Αυτή είναι δυαδική σκέψη.
Ως εκ τούτου...
Καταλήγω να μην προτιμώ την ισότητα αλλά
όχι επειδή προτιμώ την ανισότητα.
Στις ερωτήσεις που θέτεις...
απαντώ
πιστεύω (όπως κι εσύ) ότι οι ερωτήσεις είναι πιο σημαντικές από τις απαντήσεις.
(...Εκτός και δεν σε εκφράζουν τα κίτρινα γράμματα)
ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΊΤΕ ΠΑΙΔΕΣ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΣΚΛΗΡΟΣ ΚΙ ΑΜΕΙΛΙΚΤΟΣ
να διευκρινησω, οτι θα λεχθεί δεν εχει καμμια δοση ειδωνίας ή προσβολής προς τον ..................ανοιξαντα το θεμα ή αλλους προστρεξαντες
και τωρα ενα διακριτικο βηξιμο για να αρχισω
χμ
περαν του υδοχοισμου
υπάρχει μια παναρχαια
πολιτική
καλλιτερα πολιτικη τακτικη
αυτή του πολιτικου αυνανισμού
εχουν αναδειχθεί μεγαλοι αυνανες στην παγκοσμια ιστορια
εννοωντας οτι δεν καταπιανονται με την πολιτική , αλλα με αυτό που φανταζονται ως πολιτική
ως ο κλασσικος αυναν που πιστευει, οτι ο αυνανισμος ειναι σεξ
ετσι λοιπον αντικρυζοντας του θεμα ΥΔΡΟΧΟΙΣΜΟΣ με τη μια μου ηλθε τον νου ο ............... Λιακοπουλος !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
διαβαντας τις αρλουμπες . οι οποίες συνισστουν τον............... υδροχοισμο !!!!!!!!!!! ανεκραξα
μα ειναι ιδιος
(α ρε επι παντος επιστητου που κατάντησες?)
Σημερα το πρωι ξυπνωντας νωρις και πινοντας τον καφέ μου
πριν βγω να αγοράσω εφημεριδες
μπηκα στο γουγλιον εγω ο αδαής να δω το σοι πραγμα ειναι αυτό
Τι Θουκυδιδης να συμμετεχει στον ................ βομβαρδιμό του Ιρακ
τι εα Τραιανου να ειναι ηγετης των Ελλήνων
τι οι εχθροι του Εθνους (μεταξυ των οποίων και ο .................... Ολυμπιακος !!!!!) να κατακεραυνωνονται από το κομμα ΕΑΜ Β΄!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
τι οτι ο υδροχοσμος ειναι ετη φωτος μπροστα απο τον μαρξισμο
ενας Λιακοπουλος ?
εκατομμυριααααααααααααααααααααααααααααααα !!!!!!!!!
τι θελουμε ρε γμτ τους Υδροχοισμους?
η Ζηνα στην τηλεοραση ηταν καλλιτερη !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
και ιστορια !!!!!!!!!!!!
και φιλοσοφια!!!!!!!!!!!!!!!
αλλα και σπυδαιο αντικειμενο ποθου
κι ατελειωτες ωρες αυνανισμου !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[quote user="κώστας" post="315670"]Αγενής;
η black_velvet...
εμένα με απασχολεί ότι
κατά βάθος συμφωνείτε.
Διότι, "αυτονόητα" και "ισότητα"
σε μία ισοπεδωτική ευθεία οδηγούν.
...Θα συμφωνήσω ότι η ανισότητα υφίσταται.
Στο φόρουμ. Παντού...
Δεν αντελήφθης σωστά.
Το να μην είμαι φαν σε κάτι
δεν με κάνει φαν του αντιθέτου του.
Αυτή είναι δυαδική σκέψη.
Ως εκ τούτου...
Καταλήγω να μην προτιμώ την ισότητα αλλά
όχι επειδή προτιμώ την ανισότητα.
[/quote]
[align=justify]Εμένα με απασχολεί ότι κατά βάθος συμφωνούμε και μαζί. Το ότι φαινομενικά διαφωνούμε ίσως να οφείλετε στο γεγονός ότι οι λέξεις ισότητα" και "ανισότητα" δεν είναι ικανές να περιγράψουν πλήρως αυτό που θέλουμε να εκφράσουμε και αυτό που θέλει να εκφράσει και ο συγγραφέας. Ίσως λοιπόν δεν έχουμε εντοπίσει ακόμη τις λέξεις που περιγράφουν πλήρως τις έννοιες που προσπαθούμε να εκφράσουμε.
Η ισότητα λοιπόν θα συμφωνήσω ότι σαν κυριολεκτική έννοια δεν υφίσταται ίσως πουθενά στην φύση. Π.χ. κανενός το μπόι δεν είναι ίσο με οποιουδήποτε άλλου. Κανενός η ομορφιά δεν είναι όμοια με οποιουδήποτε άλλου. Κανενός η ευφυΐα δεν είναι ίση και όμοια με κανενός. Οι ικανότητες μας σε διάφορες εργασίες διαφέρουν. Οι διατροφικές μας ανάγκες επίσης διαφέρουν ανάλογα με τον σωματότυπο, τις δραστηριότητες και τον μεταβολισμό του κάθε ανθρώπου. Οι προτιμήσεις του καθενός επίσης διαφέρουν. Όλα αυτά λοιπόν θεωρώ ότι καλώς διαφέρουν και είναι θεμιτό να διαφέρουν. Η ποικιλία και η διαφορετικότητα είναι η ομορφιά της φύσης. Τι εννοούμε λοιπόν όταν επιζητούμε την ισότητα; Μήπως η λέξη ισορροπία περιγράφει καλύτερα αυτό που αναζητούμε; Μήπως ακόμη καλύτερα ο "Σεβασμός στην Διαφορετικότητα"; Από την άλλη τι εννοούμε όταν λέμε ανισότητα; Ας πω τι εκφράζει για εμένα η λέξη αυτή σε σχέση με το θέμα μας. Ανισότητα π.χ. είναι να κολυμπάω στην πισίνα μου, την στιγμή που ο διπλανός μου πεθαίνει από αφυδάτωση. Ανισότητα είναι να έχω ένα καζάνι φαγητό το μισό του οποίου θα πετάξω, την στιγμή που ο διπλανός μου πεθαίνει από πείνα. Ανισότητα είναι να μένω στην έπαυλη μου με τις 52 κρεβατοκάμαρες, τα 18 σαλόνια, τις 122 τουαλέτες, και τις δύο πισίνες, σε μια έκταση 500 στρεμμάτων και ο διπλανός μου να κοιμάται σε μια κούτα. Ανισότητα είναι να αποφασίζει ένας για το αν θα ζήσουν ή θα πεθάνουν εκατομμύρια άλλοι. Οπότε ίσως και η λέξη ανισότητα να μην είναι ικανή να περιγράψει αυτήν την κατάσταση. Ίσως η λέξη Ασυδοσία να την περιγράφει καλύτερα ή ίσως η λέξη Ασέβεια να είναι πιο κατάλληλη.
Αυτό που με εκφράζει λοιπόν και αυτό που επιδιώκω είναι η ισορροπία και ο σεβασμός στην διαφορετικότητα. Αναζητώ την ισοτιμία στο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να ζήσει και να χαρεί την ζωή του ελεύθερος. Αναζητώ την ισοτιμία στο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να αναπτύξει την δική του ξεχωριστή προσωπικότητα και να επιλέξει ο ίδιος πως θα ζήσει την ζωή του, αναγνωρίζοντας αυτά τα δικαιώματα σε κάθε συνάνθρωπο του. Αναζητώ την ισοτιμία στο δικαίωμα όλων να ζουν με αξιοπρεπείς συνθήκες ζωής, να ευημερούν και να έχουν πρόσβαση στο σύνολο της γνώσης που έχει αποκτήσει η ανθρωπότητα. Αναζητώ την ισοτιμία στο δικαίωμα των ανθρώπων να ικανοποιούν τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους, εφόσον ο πλανήτης μας έχει την ικανότητα να παράγει υπέραρκετα αγαθά για να καλύψει τις ανάγκες όλων. Αναζητώ την ισοτιμία στην διαχείριση των φυσικών πόρων του πλανήτη για το συλλογικό όφελος ολόκληρης της ανθρωπότητας.
Άρα και σχετικά με την απορία σου... τι νόημα έχει η φράση] Το νόημα νομίζω είναι ότι αφού ζούμε σε έναν πλούσιο πλανήτη με την ικανότητα να καλύψει τις ανάγκες όλων των ζωντανών πλασμάτων του, άρα μπορούν να ζήσουν όλοι πλούσια. Σε έναν πλούσιο πλανήτη δηλαδή δεν νοείτε η έννοια της φτώχιας. Πολύ απλά είναι παραλογή. Εκτός των άλλων όταν υπάρχει συλλογική συνεργασία και κοινός συλλογικός σκοπός χωρίς άσκοπο ανταγωνισμό, ο πλούτος λογικά αυξάνεται. Από εκεί και πέρα εκτός απʼ τον υλικό απτό πλούτο υπάρχει και ο νοητικός και πνευματικός πλούτος και σε αυτόν τον πλούτο επίσης μπορεί να υπάρξει ισοτιμία.
[/align]
[quote user="sevenseas" post="315682"]ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΊΤΕ ΠΑΙΔΕΣ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΣΚΛΗΡΟΣ ΚΙ ΑΜΕΙΛΙΚΤΟΣ...[/quote]
Αλίμονο τ΄είναι αυτά που λές; Εκφράσου όπως γουστάρεις... εμείς εδώ δεν παρεξηγούμε... ]και τωρα ενα διακριτικο βηξιμο για να αρχισω
χμ
[/quote]
Με τις υγείες σου... ]περαν του υδοχοισμου
υπάρχει μια παναρχαια
πολιτική
καλλιτερα πολιτικη τακτικη
αυτή του πολιτικου αυνανισμού
εχουν αναδειχθεί μεγαλοι αυνανες στην παγκοσμια ιστορια
εννοωντας οτι δεν καταπιανονται με την πολιτική , αλλα με αυτό που φανταζονται ως πολιτική
ως ο κλασσικος αυναν που πιστευει, οτι ο αυνανισμος ειναι σεξ
[/quote]
:shock: Δηλαδή εννοείς ότι υπάρχουν και μεγαλύτεροι Μαλά... έεε συγνώμη αυνάνες ήθελα να πω από αυτούς που ήδη μας κυβερνάνε;;;
Αυτό που με εκφράζει λοιπόν και αυτό που επιδιώκω είναι η ισορροπία και ο σεβασμός στην διαφορετικότητα
Συμφωνώ.
Επίσης με εκφράζει
και ελπίζω να με διέπει
η εξέλιξη.
[quote user="κώστας" post="315670"]Αγενής;
η black_velvet...
εμένα με απασχολεί ότι
κατά βάθος συμφωνείτε.
[/quote]
Πρέπει να βλέπεις σε βάθη απύθμενα εσύ!
Και δεν ξέρω καν ποιες οδούς ακολουθείς και φτάνεις ως εκεί.
[quote user="κώστας" post="315670"]
Το να μην είμαι φαν σε κάτι
δεν με κάνει φαν του αντιθέτου του.
Αυτή είναι δυαδική σκέψη.
[/quote]
Εδώ πάντως, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Και δεν ξέρω καν ποιες οδούς ακολουθείς και φτάνεις ως εκεί
Έδωσα μία εξήγηση
-αυτονόητη, για μένα-
τηλεγραφική.
Αλλά, το αυτονόητο
χρειάζεται περαιτέρω εξήγηση;
(Σημειώνω δε ότι
δεν διέλαθε της προσοχής μου
το "απύθμενο βάθος".
Άλλωστε δεν απορρίπτω πουθενά
τα κοινά αυτονόητα.)
Διέλαθε δεν διέλαθε
(αντ)απόκριση
δεν βλέπω.
Ίσως διότι,
η όρασή σου αδυνατίζει
σε μεγάλα βάθη.
Γκίλτυ εζ τζάρτζντ!
Γεγονός είναι πως ο οφθαλμίατρος μου με κυνηγά μήνες τώρα. ]
[quote user="black_velvet" post="315716"]
Πρέπει να βλέπεις σε βάθη απύθμενα εσύ!
Και δεν ξέρω καν ποιες οδούς ακολουθείς και φτάνεις ως εκεί.
[/quote]
Μάλλον ομιλείς για αβυσσαλέα βάθη, γιατί στο τέλος ακόμη και μετά από αρκετά χιλιόμετρα πάντοτε συναντάς τον πυθμένα στην άβυσσο. ;-)
Επίσης όπως λέει και το λαϊκόν άσμα... "της γυναίκας η καρδιά είναι μια άβυσσος, πότε κόλαση και πότε ο παράδεισος, της γυναίκας η καρδιά είναι μια άβυσσος..." οπότε μάλλον ομιλείς για τα δικά σου αβυσσαλέα βάθη... ;-)
Εξάλλου εγώ είμαι άνθρωπος ρηχός και διαυγής. ]
Σε ό,τι με αφορά πάντως
το "βάθος" που δεν διέλαθε
της προσοχής μου, ήταν
και παραμένει
το "απύθμενο".
[quote user="Michael_Design" post="315685"]Το νόημα νομίζω είναι ότι αφού ζούμε σε έναν πλούσιο πλανήτη με την ικανότητα να καλύψει τις ανάγκες όλων των ζωντανών πλασμάτων του, άρα μπορούν να ζήσουν όλοι πλούσια. [/quote]
1- Ο πλανήτης είναι πλούσιος για να καλύψει τις ανάγκες μας και όχι την απληστία μας
2- Άλλο να καλύψει 3 δις πληθυσμού πριν 30 χρόνια άλλο να καλύψει 5 με 6 που είναι τώρα και άλλο να περιμένουμε να μπορεί να καλύψει τα 20 δισεκατομμύρια που θα είναι τα επόμενα χρόνια αν δεν αλλάξει ο ρυθμός αύξησης
[quote user="NoName" post="315985"]
1- Ο πλανήτης είναι πλούσιος για να καλύψει τις ανάγκες μας και όχι την απληστία μας
2- Άλλο να καλύψει 3 δις πληθυσμού πριν 30 χρόνια άλλο να καλύψει 5 με 6 που είναι τώρα και άλλο να περιμένουμε να μπορεί να καλύψει τα 20 δισεκατομμύρια που θα είναι τα επόμενα χρόνια αν δεν αλλάξει ο ρυθμός αύξησης[/quote]
Σχετικά με την πρώτη σου παρατήρηση, με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
Σχετικά με την δεύτερη δεν μπορώ να εκφέρω άποψη ακόμη για το θέμα αφού δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με το θέμα. Πάντως απ' ότι γνωρίζω υπάρχουν κάποιοι επιστήμονες οι οποίοι ισχυρίζονται ότι ο πλανήτης έχει την δυνατότητα να καλύψει τις ανάγκες ακόμη και 60 δις ανθρώπων. Αλλά αλλά όπως είπα δεν το ερεύνησα το θέμα προς το παρών οπότε δεν θα επεκταθώ.
θελεις !!!!!!!!!!!!!!!
τα καταφερνεις ομως ?
[quote user="Michael_Design" post="315986"]Πάντως απ' ότι γνωρίζω υπάρχουν κάποιοι επιστήμονες οι οποίοι ισχυρίζονται ότι ο πλανήτης έχει την δυνατότητα να καλύψει τις ανάγκες ακόμη και 60 δις ανθρώπων. Αλλά αλλά όπως είπα δεν το ερεύνησα το θέμα προς το παρών οπότε δεν θα επεκταθώ. [/color][/quote]
Κι εγώ γνωρίζω κάποιους «επιστήμονες» οι οποίοι ανάλογα τον χρηματοδότη βγάζουν και το ανάλογο «επιστημονικό» συμπέρασμα
Δοκίμασε να πολλαπλασιάσεις το 60 δισεκατομμύρια με τα 70 κιλά ανά άνθρωπο, βγάλε την μάζα και συνέκρινε το με την συνολική μάζα της γης
Επίσης δοκίμασε να φανταστείς όλες τις μεγαλουπόλεις (και όλες τις πόλεις) της γης επί 10
Δηλαδή
Αθήνα 5 Χ 10=50 εκατομμύρια
Λονδίνο 10 Χ100= 100
Νέα Υόρκη 14 Χ10=140
κλπ και αν νομίζεις ότι χρειάζεσαι επιστημονική ανάλυση για να δεις αν χωράμε τότε εγώ δεν έχω τίποτα άλλο να προσθέσω για την ευπιστία σου
Επί του ΥΔΡΟΧΟΪΣΜΟΣ σου όμως μια ερώτηση
Ο συγγραφέας ενδιαφέρεται να πουλήσει τα βιβλία του? ή ενδιαφέρεται να ηγηθεί πολιτικής κίνησης?
Διότι άλλο η κριτική σε έναν συγγραφέα και άλλο η κριτική σε μια πολιτική άποψη που ευαγγελίζεται κάτι για την κοινωνία
Αν και το μόνο που είδα στο κείμενο σου ήταν ένα γενικό ευχολόγιο που αρκετά απ όσα αναφέρει αναφέρονται σε πολλά συντάγματα εδώ και δεκαετίες (πχ όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτου χρώματος, θρησκείας, φυλής ή έθνους, είναι απόλυτα ίσοι μεταξύ τους και συγκληρονόμοι της ίδιας πανανθρώπινης κληρονομιάς).
Φυσικά άλλο τι αναφέρουν και άλλο τι εφαρμόζουν
[quote user="NoName" post="316058"]
Κι εγώ γνωρίζω κάποιους «επιστήμονες» οι οποίοι ανάλογα τον χρηματοδότη βγάζουν και το ανάλογο «επιστημονικό» συμπέρασμα
Δοκίμασε να πολλαπλασιάσεις το 60 δισεκατομμύρια με τα 70 κιλά ανά άνθρωπο, βγάλε την μάζα και συνέκρινε το με την συνολική μάζα της γης
Επίσης δοκίμασε να φανταστείς όλες τις μεγαλουπόλεις (και όλες τις πόλεις) της γης επί 10
Δηλαδή
Αθήνα 5 Χ 10=50 εκατομμύρια
Λονδίνο 10 Χ100= 100
Νέα Υόρκη 14 Χ10=140
κλπ και αν νομίζεις ότι χρειάζεσαι επιστημονική ανάλυση για να δεις αν χωράμε τότε εγώ δεν έχω τίποτα άλλο να προσθέσω για την ευπιστία σου[/quote]
[align=justify]Δοκίμασα τον πολλαπλασιασμό που μου πρότεινες. Χοντρικά βγαίνει ότι η μάζα της ανθρωπότητας θα είναι το 0,7 τρισεκατομμυριοστό της μάζας του πλανήτη. Επίσης στην ακραία αυτή περίπτωση αν υπολογίσουμε ότι το 1/3 της επιφάνειας της Γης χρησιμοποιηθεί για την στέγαση των ανθρώπων τότε αντιστοιχεί περίπου 1 στρέμμα ανά κάτοικο. Αν θέλεις τώρα σύγκρινε το εσύ με τα σύγχρονα σπίτια των 100 τ.μ. κατά μέσο όρο στα οποία διαμένουν οι σύγχρονες οικογένειες.
Όμως όλα αυτά τα συμπεράσματα δεν μπορώ να καταλάβω που μπορούν να μας βοηθήσουν. Εγώ δεν υποστήριξα ότι πρέπει να φτάσουμε τα 60δις. Έκανα αυτές τις αναφορές για να δείξω απλώς τις τεράστιες δυνατότητες του πλανήτη μας και να τονίσω το γεγονός ότι σήμερα που είμαστε 6,5 δις οι μισοί άνθρωποι του πλανήτη πεινάνε. Αν συγκρίνεις τώρα αυτά τα στοιχεία και δεν καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι κάτι στην ανθρωπότητα πάει πολύ στραβά, τότε και εγώ δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω.[/align]
[quote user="NoName" post="316058"]Επί του ΥΔΡΟΧΟΪΣΜΟΣ σου όμως μια ερώτηση
Ο συγγραφέας ενδιαφέρεται να πουλήσει τα βιβλία του? ή ενδιαφέρεται να ηγηθεί πολιτικής κίνησης?
Διότι άλλο η κριτική σε έναν συγγραφέα και άλλο η κριτική σε μια πολιτική άποψη που ευαγγελίζεται κάτι για την κοινωνία
Αν και το μόνο που είδα στο κείμενο σου ήταν ένα γενικό ευχολόγιο που αρκετά απ όσα αναφέρει αναφέρονται σε πολλά συντάγματα εδώ και δεκαετίες (πχ όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτου χρώματος, θρησκείας, φυλής ή έθνους, είναι απόλυτα ίσοι μεταξύ τους και συγκληρονόμοι της ίδιας πανανθρώπινης κληρονομιάς).
Φυσικά άλλο τι αναφέρουν και άλλο τι εφαρμόζουν[/quote]
[align=justify]Τώρα όσον αφορά τον συγγραφέα του Υδροχοϊσμού ακόμα δεν έχω έρθει σε επαφή μαζί του και δεν ξέρω τις βλέψεις του. Αλλά ούτε και με απασχολούν ιδιαίτερα. Δεν ψάχνω για νέους μεσσίες. Πιστεύω ότι ο κάθε άνθρωπος, μπορεί και πρέπει να γίνει ο ίδιος κίνημα για τον εαυτό του και να μην ψάχνει για κινήματα και μεσσίες που θα τον σώσουν. Επίσης το θέμα κατά την γνώμη μου δεν είναι η κριτική σε έναν άνθρωπο, αλλά στις ιδέες που εκφράζει. Ξέχωρα από το ποιος λέει κάτι, προσωπικά με ενδιαφέρει αυτό που λέει. Από εκεί και πέρα όποιος ενδιαφέρεται και για την πολιτική με την σημερινή της μορφή, ασφαλώς θα τον κρίνει και ως πολίτικό αφού αποφάσισε μόνος του να εμπλακεί και στον πολιτικό στίβο. Και η κριτική θα πρέπει να είναι αυστηρότατη στην περίπτωση που ο πολιτικός του λόγος δεν συμβαδίζει με τον ιδεολογικό του λόγο. Για να κρίνεις όμως οτιδήποτε πρώτα πρέπει να το εξετάσεις.[/align]
...Πιστεύω ότι ο κάθε άνθρωπος, μπορεί και πρέπει να γίνει ο ίδιος κίνημα για τον εαυτό του και να μην ψάχνει για κινήματα και μεσσίες που θα τον σώσουν...
Προς τι τότε
η διασπορά
άλλων ιδεών;
Η διασπορά ιδεών διευρύνει την σκέψη των ανθρώπων. Όταν υπάρχουν αξιόλογες ιδέες κατά την γνώμη μου πρέπει να γνωστοποιούνται στους ανθρώπους, άσχετα από που προέρχονται. Ο ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος μπορεί να κρίνει μόνος του ποιές ιδέες θα υιοθετήσει και ποιές θα απορρίψει.
[align=center]ΥΔΡΟΧΟΟΣ[/align]
[align=justify]...Οι διάφορες θεωρίες που υπήρξαν, δίνοντας προτεραιότητα στους στόχους που είχαν επιλέξει οι δημιουργοί τους, εντοπίζουν τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων κι εκεί στηρίζονται. Ωθούν συγκεκριμένους ανθρώπους μέσα στην κοινωνία προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση. Να ενωθούν οι φτωχοί; Γιατί; Για να κλέψουν; Να ενωθούν οι πλούσιοι; Γιατί; Για να γίνουν ακόμα πλουσιότεροι; Ποια η διαφορά πλουσίου και φτωχού; Είναι κανένας ελεύθερος; Ο άνθρωπος προσκυνά την εξουσία για να διατηρήσει το εργοστάσιό του και προσκυνά για να εργαστεί σ' αυτό. Έχει καμία σημασία το ποιος προσκυνάει ποιον; Άνθρωποι με κοινά προβλήματα, που βιώνουν κοινές συνθήκες, αλληλομισούνται εξαιτίας κοσμοθεωριών που δε γνωρίζουν κι αφορούν τη λύση των προβλημάτων ενός κόσμου που δεν αντιλαμβάνονται.
Σ' αυτό το σημείο αποκαλύπτεται το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις. Οι άνθρωποι όχι μόνο δεν έχουν γνώση για να κρίνουν και κατά συνέπεια να δεχτούν ή ν' απορρίψουν λύσεις, αλλά δεν έχουν και γνώση ούτε της ουσίας των προβλημάτων τους. Αυτό σημαίνει ότι η δυστυχία και η φτώχεια αποκαλύπτουν μεν την ύπαρξη προβλήματος, αλλά δεν υπάρχει γνώση ούτε των αιτιών, που προκαλούν τ' αρνητικά φαινόμενα, ούτε των επιδιωκομένων στόχων. Η δυστυχία δεν είναι γνώση. Η δυστυχία είναι κάτι ανάλογο του πόνου. Το ότι πονά κάποιος δε σημαίνει ότι γνωρίζει και τι συμβαίνει. Το ότι πονά επί πολλά χρόνια δε σημαίνει ότι έχει εμπειρία κι επομένως τη δυνατότητα να συμβουλέψει τους ομοιοπαθείς.
Ποιος φταίει για τη δυστυχία ενός πλουσίου, όταν η φτώχεια δεν υπάρχει ως πρόβλημα; Ποιος φταίει για τη δυστυχία ενός φτωχού, όταν συνδυάζονται περισσότεροι παράγοντες; Ν' αγωνιστεί εναντίον της φτώχειας; Δεν ξεφεύγει αυτόματα από τη δυστυχία, γιατί, αν συνέβαινε αυτό, οι πλούσιοι θα ήταν στο σύνολό τους ευτυχείς. Το πρόβλημα είναι ο εντοπισμός του εχθρού, που γεννά τη δυστυχία, η οποία στη συνέχεια είναι αυτή, που διατηρεί τις άσχημες συνθήκες και γεννά την αδικία, που με τη σειρά της είναι η αιτία της δυστυχίας. Υπάρχει ένας φαύλος κύκλος κι είναι αδύνατο χωρίς γνώση να γίνει διαχωρισμός μεταξύ αιτιών και αποτελεσμάτων.
Παλαιότερα λίγοι διανοούμενοι φώναζαν ότι υπεύθυνο για ό,τι αρνητικό συμβαίνει είναι το σύστημα. Σήμερα δεν υπάρχει άνθρωπος, είτε φτωχός είτε πλούσιος είτε μορφωμένος είτε αμόρφωτος, που να μην έχει την ίδια άποψη. Ποια είναι όμως η διαφορά; Έγινε τίποτε σημαντικό εξαιτίας αυτής της ταύτισης; Πράγματι το σύστημα είναι ο εχθρός. Για ό,τι αρνητικό συμβαίνει, αυτό είναι υπεύθυνο. Ποιο είναι όμως το σύστημα; Οι ίδιοι άνθρωποι που βασανίζονται δεν είναι αυτοί που το συνθέτουν; Αυτός που τα βλέπει όλα αυτά κι αισθάνεται αδικημένος, τι κάνει; Τίποτε διαφορετικό, αφού κι ο ίδιος είναι σύστημα. Όταν παίρνει εξουσία, την προστατεύει κι όταν την υποστηρίζει είναι ένας γείτονας που κρίνει. Μισούν οι αριστεροί τους φασίστες και πολεμούν το σύστημα. Μισούν το σπιούνο της διπλανής πόρτας που τους κατηγορεί. Όμως σε τι διαφέρουν από τους εχθρούς τους; Διεκδικούν την εξουσία και γίνονται οι ίδιοι οι σπιούνοι της διπλανής πόρτας. Ο άνθρωπος εντοπίζει τον εχθρό, αλλά, επειδή είναι άνθρωπος, που γεννήθηκε μέσα στο σύστημα, κάθε φορά που αποφασίζει να του επιτεθεί, γίνεται ο ίδιος σύστημα.
Είτε ο άνθρωπος σφάζει εν ονόματι του φασισμού είτε εν ονόματι του κομμουνισμού, είναι το ίδιο. Το ζητούμενο είναι να μη γίνεται ο άνθρωπος ζώο. Το σύστημα αυτό έχει καταφέρει. Έχει τη δυνατότητα κάθε φορά που απειλείται να μετατρέπει τον άνθρωπο σε ζώο κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παγιδεύονται και οι επόμενες γενιές. Αγωνίζεται ο άνθρωπος για την ελευθερία ακολουθώντας τον κάθε γελοίο σαν δούλος κι έχει την απαίτηση ν' ακολουθούν και οι υπόλοιποι με τον ίδιο τρόπο. Μιλά κάποιος για το δικαίωμα έκφρασης του ανθρώπου, που θεωρεί θεμελιώδες, κι αν κάποιος άλλος διαφωνήσει με τα όσα λέει, τον μισεί θανάσιμα.
Ποιος είναι το σύστημα; Αυτός που αγωνίζεται για τα δικαιώματα και μισεί αυτούς που κάνουν χρήση όταν δεν τον συμφέρει ή αυτός που δεν έχει απαίτηση για κανένα δικαίωμα; Κι οι δύο είναι σύστημα και, δυστυχώς για τους ανθρώπους, αυτοί οριοθετούν και το πεδίο, μέσα στο οποίο κινείται ο άνθρωπος. Πάντα το ένα άκρο ζητά και τ' άλλο αρνείται. Όποιον κι αν ακολουθήσει ο άνθρωπος, είναι αδύνατο να μην παγιδευτεί. Όλα αυτά συμβαίνουν, γιατί υπάρχει άγνοια. Ο άνθρωπος δεν αντιλαμβάνεται την κατάσταση, γιατί αγνοεί τον ίδιο του τον εαυτό. Αυτό που είναι τραγικό για τον άνθρωπο, είναι ότι από την άγνοιά του, σ' ό,τι αφορά τον εαυτό του, μαθαίνει να κρίνει το διπλανό του. Λόγω του ότι αυτή η κατάσταση είναι κοινή για όλους μας, αυτοί που τη δημιούργησαν και τους ευνοεί, δεν απειλούνται.
Για να υπάρξει μία πρόταση ως λύση των προβλημάτων που αφορούν τους ανθρώπους, θα πρέπει απαραίτητα αυτά τα προβλήματα να είναι κοινά. Η ιδιομορφία σ' αυτήν την περίπτωση προκύπτει από την άγνοια. Τα προβλήματα είναι μεν κοινά, αλλά από τη στιγμή που δεν υπάρχει κοινή αντίληψή τους είναι αδύνατο ν' αντιμετωπιστούν ως τέτοια. Δεν έχει σημασία τι συμβαίνει, αλλά τι είναι αντιληπτό και τι όχι. Αν η λύση όλων των προβλημάτων ήταν ένας νόμος, αυτό δε σημαίνει ότι ενδεχόμενη διατύπωσή του θα δημιουργούσε τις απαραίτητες εξελίξεις. Το πρόβλημα που θα προέκυπτε, θα ήταν ν' αποδειχθεί η αξία του απέναντι στο σύνολο των αντιλήψεων, που υπάρχουν ανάμεσα στους ανθρώπους, σ' ό,τι αφορά τα προβλήματά τους. Ενώ για το πρόβλημα η λύση είναι μία και μοναδική, από τη στιγμή που υπάρχουν περισσότερες από μία αντιλήψεις, αυτό είναι ταυτόχρονα μοναδικό και πολλαπλό. Μοναδικό είναι, γιατί οι άνθρωποι ανεξάρτητα από τον πλούτο, τη γνώση ή ακόμα και το χρώμα της επιδερμίδας τους είναι εγκλωβισμένοι σε μία κατάσταση κοινή, που έχει σχέση με την ελευθερία. Πολλαπλό είναι, γιατί όλοι οι παραπάνω ομαδοποιούνται μέσα στην κοινωνία κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα να περιμένουν διαφορετικά πράγματα...[/align]