Η σειρά Ντερκ ΤζέντλυΑνάμεσα στο πρώτο ταξίδι του Άνταμς στη Μαδαγασκάρη με τον Μάρκ Καργουόρντιν το 1985, και την σειρά ταξιδιών τους που έθεσε τα θεμέλια για την ραδιοφωνική σειρά και το βιβλίο Last Chance to See, ο Άνταμς έγραψε δύο άλλα μυθιστορήματα με νέους χαρακτήρες. Το Ο Ντερκ Τζέντλυ ακολουθεί τη γάτα εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1987, και ο συγγραφέας του το περιέγραφε ως «ένα είδος φαντασμάτο-τρόμο-πράκτορο-ταξιδιού-στο-χρόνο-ροματικό-κωμωδιό-έπος, που ασχολείται κυρίως με την λάσπη, την μουσική και την κβαντομηχανική». Δέχτηκε πολλές κριτικές θαυμασμού στις από πολλές Αμερικάνικες εφημερίδες μετά την έκδοσή του στις ΗΠΑ. Ο Άνταμς είχε δανειστεί μερικές ιδέες από τις δυο σειρές επεισοδίων Doctor Who που είχε δουλέψει: την City of Death και την Shada.
Ένα βιβλίο-συνέχεια, το ΑΡΡΓΚ – Αδιάφοροι Ροκ Ρυθμοί για Γρήγορα Κέρδη, εκδόθηκε ένα χρόνο μετά. Αυτό ήταν μια τελείως αυθεντική δουλειά, η πρώτη του Άνταμς μετά το Αντίο και Ευχαριστώ για τα Ψάρια. Μετά την περιοδεία του για το βιβλίο, ο Άνταμς ξεκίνησε το ταξίδι του γύρω από τον κόσμο που του έδωσε το υλικό για το Last Chance to See.
Doctor WhoΟ Άνταμς έστειλε το σενάριο για το πιλοτικό πρόγραμμα του ΓΓΩΣ στο γραφείο παραγωγής του Doctor Who το 1978, και διορίστηκε για να γράψει το The Pirate Planet (βλ. παρακάτω). Είχε επίσης προσπαθήσει προηγουμένως να καταθέσει ένα πιθανό σενάριο ταινίας, που λεγόταν «Doctor Who and the Krikkitmen», που αργότερα έγινε το μυθιστόρημα του Η Ζωή, το Σύμπαν και τα Πάντα (που με τη σειρά του έγινε ο τρίτος κύκλος της ραδιοφωνικής σειράς). Ο Άνταμς πήγε τότε να δουλέψει ως σεναριογράφος για τη σειρά κατά το δέκατο-έβδομο κύκλο της το 1979. Συνολικά έγραψε τρία σετ επεισοδίων την εποχή που ο Τομ Μπέικερ έπαιζε τον Doctor:
Το The Pirate Planet (δεύτερη σειρά του Key To Time του 16ου κύκλου)
Το City of Death (με τον παραγωγό Γρέιαμ Γουίλιαμς, από την πρωτότυπη ιστορία του συγγραφέα Ντέιβιντ Φίσερ. Είχε μεταδοθεί με το ψευδώνυμο «Ντέιβιντ Άνιου»
Το Shada (που ήταν μόνο μερικώς σκηνοθετημένο και που ποτέ δεν μεταδόθηκε λόγω απεργιών)
Τα επεισόδια που έγραψε ο Άνταμς είναι από τα λίγα που δεν έχουν γίνει μυθιστορήματα, γιατί ο Άνταμς δεν άφηνε κανέναν άλλο να τα γράψει, και ο ίδιος ζητούσε μεγαλύτερη αμοιβή από αυτή που ήθελαν να πληρώσουν οι εκδότες.
Ο Άνταμς, όπως είχε γίνει γνωστό, άφηνε να εμφανιστούν αστείες αναφορές που μόνο όσοι είχαν διαβάσει το Γυρίστε το Γαλαξία με Ώτο Στοπ θα καταλάβαιναν στις ιστορίες Doctor Who που έγραφε. Μεταγενέστεροι σεναριογράφοι έχουν βάλει αναφορές, ακόμα και πιο πρόσφατα - το 2007. Από την άλλη πλευρά, μια αναφορά στο Doctor Who εμφανίζεται σε ένα βιβλίο της σειράς ΓΓΩΣ. Στο Η Ζωή, το Σύμπαν και τα Πάντα, δύο χαρακτήρες ταξιδεύουν στο χωροχρόνο στο γήπεδο κρίκετ Lord's Cricket Ground. Η αντίδραση των ραδιοφωνικών σχολιαστών στην ξαφνική τους εμφάνιση έχει πολλές ομοιότητες με την αντίδραση σχολιαστών σε μια σκηνή στο όγδοο επεισόδιο της ιστορίας The Dalek's Master Plan του 1965-1966, όπου το Tardis του Doctor Who εμφανίζεται στο ίδιο στάδιο.
Στοιχεία του Shada και του City of Death χρησιμοποιήθηκαν στο Ο Ντερκ Τζέντλυ Ακολουθεί τη Γάτα, και συγκεκριμένα στο χαρακτήρα του Καθηγητή Χρονότη. Η Big Finish Productions έφτιαξε το Shada σε έκδοση ραδιοφωνικού θεατρικού, στο οποίο ο Πώλ ΜακΓκάν υποδύονταν τον Γιατρό. Συνοδευόμενο από μερικώς κινούμενα σχέδια, αναμεταδόθηκε στο Ίντερνετ από τον ιστότοπο του BBC το 2003, και αργότερα μέσα στον ίδιο χρόνο διατέθηκε ως ένα σετ δύο CD. Μια περιληπτική έκδοση αναμεταδόθηκε από το ψηφιακό ραδιόφωνο BBC7 στις 10 Δεκεμβρίου 2005.
Ο Άνταμς είχε γνωρίσει σε ένα οπαδό και αργότερα φίλο του, τον Ρίτσαρντ Ντόκινς, στην μέλλουσα γυναίκα του, την Λάλλα Γουόρντ, που είχε παίξει την Ρωμάνα στο Doctor Who. Ο Ντόκινς το επιβεβαίωσε στο εγκώμιο του για τον Άνταμς.
Όταν ήταν στο σχολείο είχε γράψει και παίξει σε ένα θεατρικό που λεγόταν Doctor Which.
ΜουσικήΟ Άνταμς έπαιζε την κιθάρα με το αριστερό του χέρι και είχε μια συλλογή από είκοσι-τέσσερις κιθάρες για αριστερόχειρες όταν πέθανε το 2001 (έχοντας αποκτήσει την πρώτη του κιθάρα το 1964). Είχε σπουδάσει και πιάνο τη δεκαετία του '60 με τον ίδιο δάσκαλο που είχε και ο Πώλ Γουίκενς, ο πιανίστας που παίζει στο συγκρότημα του Πωλ ΜακΚάρτνεϋ (και που έχει επίσης συνθέσει την μουσική για τις ραδιοφωνικές σειρές ΓΓΩΣ του 2004-2005). Οι The Beatles, οι Pink Floyd, και οι Procol Harum είχαν όλοι σημαντική επιρροή στη δουλειά του Άνταμς.
Pink FloydΟ Άνταμς περιέλαβε μια άμεση αναφορά στους Pink Floyd στην αρχική ραδιοφωνική έκδοση του Γυρίστε το Γαλαξία με Ώτο Στοπ, στην οποία περιγράφει τους κύριους χαρακτήρες να αγναντεύουν το τοπίο ενός ξένου πλανήτη όσο ο Μάρβιν, το παρανοϊκό ανδροειδές, τραγουδάει από μέσα του το «Shine on you Crazy Diamond» των Pink Floyd. Αυτό κόπηκε στην έκδοση CD. Ο Άνταμς συνέδεσε επίσης και τους διάφορους ήχους που βγάζει ένα Κάκαπο με ηχογραφήσεις των Pink Floyd που είχαν απορριφθεί στο βιβλίο του για τα είδη προς εξαφάνιση, το Last Chance to See.
Η επίσημη βιογραφία του Άνταμς μοιράζεται το όνομα της με το τραγούδι «Wish You Were Here» των Pink Floyd. Ο Άνταμς ήταν φίλος με τον Ντέιβιντ Γκίλμορ, τον κιθαρίστα των Pink Floyd και, όταν ο Άνταμς γινόταν 42 (όπου 42 είναι ο αριθμός που έχει ιδιαίτερη σημασία στο ΓΓΩΣ, ως «η Ύψιστη Απάντηση στη Ζωή, στο Σύμπαν και στα Πάντα», και στη ζωή του Άνταμς, γιατί ήταν σε αυτή την ηλικία όταν γεννήθηκε η κόρη του η Πόλυ), προσκλήθηκε να κάνει μια εμφάνιση ως γκεστ-σταρ στην συναυλία των Pink Floyd στο Earls Court στο Λονδίνο, παίζοντας κιθάρα στα τραγούδια «Brain Damage» και «Eclipse». Ο Άνταμς επέλεξε το όνομα για το The Division Bell, το άλμπουμ του 1994 των Pink Floyd, κρατώντας τους στίχους από ένα από τα τραγούδια τους, συγκεκριμένα το «High Hopes». Ο Γκίλμορ έπαιξε στο μνημόσυνο του Άνταμς μετά τον θάνατο του το 2001.
Procol HarumΟ Ντάγκλας Άνταμς ήταν φίλος με τον Γκάρι Μπρούκερ, τον τραγουδιστή, πιανίστα και στιχουργό των Procol Harum. Ο Άνταμς είχε, προσκαλέσει τον Μπρούκερ σε ένα από τα πολλά πάρτι που έκανε στο σπίτι του. Σε μία από αυτές τις συγκεντρώσεις ο Μπρούκερ εκτέλεσε ζωντανά ολόκληρη (4 στροφές) την έκδοση του γνωστού του τραγουδιού «A Whiter Shade of Pale». Ο Μπρούκερ έπαιξε και στο μνημόσυνο του Άνταμς.
Ο Άνταμς εμφανίστηκε και στη σκηνή με τον Μπρούκερ για να εκτελέσει το «In Held Twas in I» στο Ρέντχιλ όταν ο Κείθ Ρέιντ δεν ήταν διαθέσιμος. Σε άλλες περιπτώσεις σύστηνε τους Procol Harum όταν έβγαιναν στη σκηνή για τις συναυλίες τους.
Ο Άνταμς άφησε να γίνει γνωστό ότι καθώς έγραφε άκουγε μουσική, και πως πολλές φορές αυτό επηρέαζε τα έργα του. Κάποτε, το τραγούδι του τίτλου από το άλμπουμ Grand Hotel των Procol Harum έπαιζε όταν...
Ξαφνικά, στη μέση του τραγουδιού υπήρξε ένα ορχηστρικό κορύφωμα, που ήρθε από το πουθενά και δεν έμοιαζε να είναι για κάτι. Αναρωτιώμουν τι ήταν αυτό το τεράστιο πράγμα που συνέβαινε στο παρασκήνιο; Και τελικά σκέφτηκα ... ακούγεται σαν να υπάρχει κάποιου είδους σόου σαν αυτό που ακούει κανείς σε ένα εστιατόριο. Κάτι τεράστιο και θαυμαστό, σαν, πως να το πω, σαν το τέλος του σύμπαντος. Και αυτή είναι, λοιπόν, η ιδέα από την οποία προήλθε Το Ρεστοράν στο Τέλος του Σύμπαντος
— Ντάκλας Άνταμς, Procol Harum στο The Barbican
Βιντεοπαιχνίδια και ψηφιακά επιτεύγματαΟ Ντάγκλας Άνταμς δημιούργησε μια έκδοση διαδραστικής φαντασίας του ΓΓΩΣ, μαζί με τον Στίβ Μερέτζκι της Infocom το 1984. Το 1986 συμμετείχε σε ένα συνέδριο νέων ιδεών που διήρκεσε μια εβδομάδα, με την ομάδα της Lucasfilm Games για το παιχνίδι Labyrinth. Αργότερα, συμμετείχε και στη δημιουργία του Bureaucracy (επίσης της Infocom, [img align=left]http://a33.gr/album_picm.php?pic_id=12481&sort_method=pic_time&sort_order=DESC[/img] αλλά μη βασισμένο σε βιβλίο· ο Άνταμς το έγραψε σαν μια παρόδια γεγονότων της δικής του ζωής). Ο Άνταμς ευθυνόταν επίσης και για τη δημιουργία του βιντεοπαιχνιδιού Starship Titanic, το οποίο διατέθηκε το 1998 από την Simon and Schuster. Ο Τέρυ Τζόουνς έγραψε το συνοδευτικό βιβλίο, που ονομάστηκε Douglas Adams's Starship Titanic, γιατί ο ίδιος ο Άνταμς ήταν τόσο απασχολημένος με το βιντεοπαιχνίδι που δε μπορούσε να τα κάνει και τα δύο. Τον Απρίλιο του 1999, ο Άνταμς ξεκίνησε το h2g2, έναν ιστότοπο που ο καθένας μπορεί να συνδράμει στο γράψιμο, μια πειραματική προσπάθεια να γίνει Ο Οδηγός του Γαλαξία για όσους Κάνουν Οτοστόπ (η ακριβής μετάφραση του αγγλικού τίτλου του ΓΓΩΣ) πραγματικότητα, και να καλλιεργηθεί η νοητική δύναμη της κοινότητας του διαδικτύου.
Το 1990 ο Άνταμς έγραψε και παρουσίασε ένα ντοκιμαντέρ που ονομάζονταν Hyperland και στο οποίο μιλούσε ο Τόμ Μπέικερ, ως «πράκτορας λογισμικού» (παρόμοια με τους «Assistants» που χρησιμοποιήθηκαν σε διάφορες εκδόσεις του Microsoft Office, που προήλθαν από το αποτυχημένο τους πρόγραμμα «Bob»), και το οποίο είχε συνεντεύξεις του Τέντ Νέλσον, που ήταν κυρίως για την χρήση του υπερκειμένου. Παρ' ότι ο Άνταμς δεν εφηύρε το υπερκείμενο, ήταν από τους πρώτους χρήστες και υποστηρικτής του. Εκείνη τη χρονιά ήταν που ο Τιμ Μπέρνερς-Λι χρησιμοποίησε την ιδέα του υπερκειμένου στο HTML του.
Προσωπικές απόψεις και ακτιβισμός
Αθεϊσμός και απόψεις περί θρησκείαςΟ Άνταμς περιέγραφε τον εαυτό του ως έναν «ριζικά άθεο» άνθρωπο, προσθέτοντας το ριζικά για λόγους έμφασης ώστε να μην ερωτηθεί αν εννοούσε αγνωστικιστής. Στο American Atheists είπε πως αυτό διευκόλυνε τα πράγματα, αλλά κυρίως φανέρωνε πως πραγματικά το εννοούσε. «Είμαι πεπεισμένος πως δεν υπάρχει θεός» είπε. Παρ' όλα αυτά, η θρησκεία τον εντυπωσίαζε, λόγω του αντίκτυπου που είχε στις ανθρώπινες σχέσεις. «Λατρεύω το να το σκέφτομαι. Το έχω σκεφτεί τόσο πολύ μέσα στα χρόνια, που αυτός ο εντυπωσιασμός μου σίγουρα θα λεκιάζει το πως γράφω»
Ο εξελικτικός βιολόγος και άθεος Ρίτσαρντ Ντόκινς σε όλο το βιβλίο του Η Περί Θεού Αυταπάτη χρησιμοποιεί την [img align=right]http://a33.gr/album_picm.php?pic_id=12482&sort_method=pic_time&sort_order=DESC[/img] επιρροή του Άνταμς για να φτιάξει παραδείγματα που υποστηρίζουν την ανυπαρξία πίστης· ο Ντόκινς λέει αστειευόμενος ότι ο Άνταμς είναι «Πιθανότατα ο μόνος [μου] προσήλυτος» στον αθεϊσμό. Το βιβλίο έχει αφιερωθεί στον Άνταμς, με μια ρήση του Άνταμς, «Δεν αρκεί να βλέπεις πως ένας κήπος είναι όμορφος χωρίς να χρειάζεται να πιστεύεις πως υπάρχουν νεράιδες στο βάθος του;»
Οικολογικός ακτιβισμόςΟ Άνταμς ήταν επίσης και ένας οικολογικός ακτιβιστής που έκανε καμπάνιες σχετικά με τα είδη προς εξαφάνιση. Αυτός ο ακτιβισμός περιλάμβανε και την παραγωγή της μη-λογοτεχνικής ραδιοφωνικής σειράς Last Chance to See, στην οποία αυτός και ο ζωολόγος Μαρκ Καργουόρντιν επισκέφτηκαν σπάνια είδη όπως το Κάκαπο και το Μπαϊτζί, καθώς και του συνοδευτικού βιβλίου με το ίδιο όνομα. Το 1992 αυτό μετατράπηκε σε μια έκδοση CD-ROM που συνδύαζε ακουστικό βιβλίο, ηλεκτρονικό βιβλίο και συλλογή εικόνων.
Ο Άνταμς και ο Μάρκ Καργουόρντιν έδωσαν το απόσπασμα του Last Chance to See «Meeting a Gorilla» στο βιβλίο The Great Ape Project. Αυτό το βιβλίο, που επιμελήθηκε η Πάολα Καβαλιέρι και ο Πίτερ Σίνγκερ ξεκίνησε ένα σχέδιο μεγάλης κλίμακας το 1993, το οποίο ζητά την εύρυνση της ηθικής ισότητας για να συμπεριλαμβάνει όλους τους πιθήκους – ανθρώπινους και μη.
Το 1994 πήρε μέρος σε μια αναρρίχηση του Κιλιμάντζαρο, στην οποία φορούσε μια στολή ρινόκερου, για την Βρετανική φιλοζωική οργάνωση Save the Rhino. Πολλοί άλλοι πήραν μέρος σε αυτή την αναρρίχηση φορώντας με σειρά την ίδια στολή· ο Άνταμς φορούσε τη στολή καθώς ταξίδευε προς το βουνό πριν αρχίσει η αναρρίχηση. 100,000£ περίπου μάζεψαν εκείνη τη φορά τα οποία βοήθησαν σχολεία στην Κένυα και ένα πρόγραμμα προστασίας Μαύρου Ρινόκερου στην Τανζανία. Ο Άνταμς ήταν επίσης και ένας ενεργός υποστηρικτής του Dian Fossey Gorilla Fund. Από το 2003 και μετά, το Save the Rhino διοργανώνει συγκεντρώσεις στην μνήμη του Ντάγκλας Άνταμς, περίπου την ημέρα των γενεθλίων του, για να μαζέψει χρήματα για περιβαλλοντικές καμπάνιες. Οι ομιλίες που έχουν γίνει για αυτό το σκοπό είναι:
ΤεχνολογίαΟ Άνταμς ήταν σοβαρός θαυμαστής της τεχνολογίας. Παρ' ότι δεν αγόρασε τον πρώτο του επεξεργαστή κειμένου μέχρι το 1982, σκεφτόταν να αγοράσει ένα από το 1979. Έχει πει πως μέχρι το 1982 είχε δυσκολίες με «το απροσπέραστο εμπόδιο της ορολογίας. Λέξεις έρεαν μπρος-πίσω χωρίς ιδέες να τις ιππεύουν.» Το 1982 η πρώτη του αγορά ήταν ένα Nexus. Το 1983, όταν αυτός και η Τζέιν Μπέλσον πήγαν στο Λος Άντζελες, αγόρασε ένα DEC Rainbow. Μετά την επιστροφή του στην Αγγλία ο Άνταμς αγόρασε ένα Apricot, και στη συνέχεια ένα BBC Micro και ένα Tandy 1000. Στο Last Chance to See ο Άνταμς αναφέρει το Cambridge Z88 του, που είχε πάρει στην Ζαΐρ όταν έψαχνε να βρει τον Βόρειο Λευκό Ρινόκερο.
Το The Salmon of Doubt, που εκδόθηκε μετά το θάνατο του, περιλαμβάνει διάφορα άρθρα που είχε γράψει ο Ντάγκλας σχετικά με την τεχνολογία, και συμπεριλάμβανε ανατυπώσεις άρθρων που αρχικά δημοσιεύονταν στο περιοδικό Mac User και την εφημερίδα The Independent on Sunday. Σε αυτά ο Άνταμς υποστηρίζει πως ένας από τους πρώτους υπολογιστές που είδε ποτέ ήταν ο Commondore PET, και ότι η αγάπη του για τους υπολογιστές Apple Macintosh άρχισε όταν είδε ένα στα κεντρικά της Infocom στη Μασαχουσέτη το 1983.
Όπως έγραψε και ο ίδιος:
Λατρεύω το Macintosh μου, ή μάλλον την οικογένεια από τα τόσα Μάκιντος που έχω αφελώς μαζέψει μέσα στα χρόνια. Το έχω λατρέψει από τότε που είδα ένα στα γραφεία της Infocom στη Βοστόνη το 1983. Ο Άνταμς ήταν χρήστης Macintosh από τότε που πρωτοβγήκαν το 1984 μέχρι το θάνατο του το 2001. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος στην Ευρώπη που αγόρασε ένα Μακ (όπου δεύτερος είναι ο Στίβεν Φράι - παρ' ότι κάποιοι το αμφισβητούν, λέγοντας πως ο Φράι αγόρασε πρώτος το Mac του. Ο ίδιος ο Φράι υποστηρίζει πως ήταν δεύτερος μετά τον Άνταμς). Ο Άνταμς ήταν επίσης και ένας «Apple Master», δηλαδή ένας από μερικούς διάσημους που η Apple είχε κάνει επίσημους αντιπροσώπους (με την συμβατική και όχι την επαγγελματική έννοια) για τα προϊόντα της (άλλοι Apple Master περιλάμβαναν τους Τζον Κλιζ και Γκρέγκορυ Χάινς). Ο Άνταμς συνέβαλλε με πολλούς τρόπους, συμπεριλαμβανομένου ενός βίντεο ροκ μουσικής που δημιούργησε χρησιμοποιώντας την πρώτη έκδοση του iMovie με λήψεις που έπαιζε η κόρη του η Πόλλυ. Το βίντεο ήταν διαθέσιμο από την σελίδα .Mac του Άνταμς. Ο Άνταμς είχε εγκαταστήσει και αρχίσει να χρησιμοποιεί την πρώτη έκδοση του Mac OS X τις εβδομάδες πριν το θάνατο του. Η τελευταία του ανάρτηση στα φόρουμ του ήταν προς θαυμασμό του Mac OS X και των δυνατοτήτων του προγραμματιστικού περιβάλλοντος του συγκεκριμένου λειτουργικού, του Cocoa. Είπε πως ήταν «τέλειο...», που αποτελεί παράλληλα και την τελευταία του λέξη στον ιστότοπο του. Ο Άνταμς φαίνεται να χρησιμοποιεί Mac OS X στο PowerBook G3 του, στο επεισόδιο της τηλεοπτικής εκπομπής Omnibus που περιλαμβάνεται με την Περιοχής Ένα/NTSC έκδοση DVD της τηλεοπτικής παραγωγής του Γυρίστε τον Γαλαξία με Ώτο Στόπ.
Ο Άνταμς χρησιμοποιούσε πολύ το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο από τότε που η τεχνολογία είχε πρωτοβγεί, χρησιμοποιώντας πολύ αρχικές εκδόσεις για επικοινωνία με τον Στηβ Μερέτζκι κατά την συνεργασία των δύο στην έκδοση του ΓΓΩΣ ως βιντεοπαιχνίδι της Infocom. Όσο ζούσε στο Νέο Μεξικό το 1993 έστησε και άλλη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ξεκίνησε να γράφει στο δικό του γκρουπ USENET, το alt.fan.douglas-adams, και περιστασιακά, όταν ο υπολογιστής του δυσλειτουργούσε στην ιεραρχία comp.sys.mac. Πολλές από τις αναρτήσεις του έχουν πια αρχειοθετηθεί από την Google. Προβλήματα με την εξακρίβωση της αυθεντικότητας των αναρτήσεων του (ότι δηλαδή δεν ήταν προϊόντα πλαστοπροσωπίας) έκαναν τον Άνταμς να στήσει μια πλατφόρμα φόρουμ μηνυμάτων στον προσωπικό του ιστότοπο. Ο Άνταμς ήταν επίσης και ομιλητής στην Embedded Systems Conference του Σαν Φρανσίσκο τον Απρίλιο του 2001, ενός από τα μεγαλύτερα τεχνικά συνέδρια πάνω στην μηχανική ενσωματωμένων συστημάτων. Σε αυτή την ομιλία του, μοιράστηκε το όραμα του για την τεχνολογία και το πως θα έπρεπε να βοηθάει την καθημερινότητα όλων των ανθρώπων.
Προσωπική ζωήΣτις αρχές της δεκαετίας του 1980 ο Άνταμς είχε μια σχέση με την λογοτέχνη Σάλλυ Έμερσον, που είχε χωρίσει με τον άντρα της εκείνη την εποχή. Ο Άνταμς αργότερα αφιέρωσε το βιβλίο του Η Ζωή, το Σύμπαν και τα Πάντα στην Έμερσον. Το 1981 η Έμερσον γύρισε στον σύζυγο της, τον Πίτερ Στόθαρντ, που ήταν στο Brentwood School την ίδια εποχή με τον Άνταμς, και που αργότερα έγινε συντάκτης στην The Times. Λίγο αργότερα ο Άνταμς συστήθηκε από φίλους στη Τζέιν Μπέλσον, με την οποία αργότερα απέκτησε σχέση. Η Μπέλσον ήταν η «δεσποινίδα δικηγόρος» που αναφερόταν στην βιογραφία που υπήρχε στην πλευρά του εξωφύλλου που δίπλωνε στις εκδόσεις των μέσων της δεκαετίας του '80 («Ζει [ο Άνταμς] στο Ίσλινγκτον με μια δεσποινίδα δικηγόρο και ένα Apple Macintosh»). Οι δυο τους ζούσαν στο Λος Άντζελες το 1983 όσο ο Άνταμς δούλευε σε μία πρώτη εκδοχή του ΓΓΩΣ για κινηματογράφο. Όταν η συμφωνία ακυρώθηκε, μετακόμισαν στο Λονδίνο, και μετά από αρκετούς χωρισμούς («Προς το παρόν δεν είναι σίγουρος που ζει, ή με ποιόν») και ένα αρραβώνιασμα που ματαιώθηκε, παντρεύτηκαν στις 25 Νοεμβρίου 1991. Ο Άνταμς και η Μπέλσον είχαν μία κόρη μαζί, την Πόλλυ Τζείν Ρόκετ Άνταμς, που γεννήθηκε στις 22 Ιουνίου 1994, λίγο μετά από τα 42α γενέθλια του Άνταμς. Το 1999 η οικογένεια μετακόμισε από το Λονδίνο στην Σάντα Μπάρμπαρα της Καλιφόρνια, όπου ζήσαν μέχρι το θάνατο του. Μετά την κηδεία η Τζέιν Μπέλσον και η Πόλλυ Άνταμς επέστρεψαν στο Λονδίνο.
ΘάνατοςΟ Άνταμς πέθανε από καρδιακό επεισόδιο στις 11 Μαΐου 2001, σε ηλικία 49 ετών, μετά την ξεκούραση από την συνηθισμένη γυμναστική του σε ένα ιδιωτικό γυμναστήριο του Μοντεσίτο της Καλιφόρνια. Είχε χωρίς να το ξέρει υποστεί ένα σταδιακό στένεμα των καρδιακών αρτηριών του , που οδήγησε εκείνη τη στιγμή σε ένα Έμφραγμα του μυοκαρδίου και θανατηφόρα καρδιακή αρρυθμία. Ο Άνταμς ήταν να δώσει τον εναρκτήριο λόγο στο Harvey Mudd College την 13η Μαΐου. Η κηδεία του έγινε την 16 Μαΐου στην Σάντα Μπάρμπαρα της Καλιφόρνια. Στη συνέχεια το σώμα του αποτεφρώθηκε και οι στάχτες τοποθετήθηκαν στο Highgate Cemetery του Βόρειου Λονδίνου τον Ιούνιο του 2002.
Ένα μνημόσυνο έγινε στις 17 Σεπτεμβρίου 2001 στην St. Martin-in-the-Fields Church στην πλατεία Τραφάλγκαρ του Λονδίνου. Αυτό ήταν η πρώτη λειτουργία οποιουδήποτε είδους που μεταδόθηκε ζωντανά στο διαδίκτυο από το BBC. Στιγμιότυπα βίντεο από την λειτουργία είναι ακόμα διαθέσιμα για κατέβασμα από το από τον ιστότοπο του BBC.
Μια από τις τελευταίες του δημόσιες εμφανίσεις του ήταν μια ομιλία που έδωσε στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Σάντα Μπάρμπαρα, η Parrots, the universe and eveything, η οποία μαγνητοσκοπήθηκε λίγες μέρες πριν το θάνατο του. Ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας είναι επίσης διαθέσιμο.
Τον Μάιο του 2002 το The Salmon of Doubt εκδόθηκε, και περιλάμβανε πολλές σύντομες ιστορίες, δοκίμια, και γράμματα, καθώς και εγκώμια από τον Ρίτσαρντ Ντόκινς, τον Στίβεν Φράι (στην έκδοση ΗΒ), τον Κρίστοφερ Κερφ (στην έκδοση ΗΠΑ), και τον Τέρρυ Τζόουνς (στην έκδοση ΗΠΑ με μαλακό εξώφυλλο). Περιλαμβάνει επίσης και έντεκα κεφάλαια από το πολυαναμενόμενο αλλά μη τελειωμένο μυθιστόρημα του, το The Salmon of Doubt, το οποίο αρχικά προοριζόταν να γίνει ένα νέο μυθιστόρημα στη σειρά Ντέρκ Τζέντλυ, αλλά ίσως τελικά να γινόταν το έκτο μυθιστόρημα του ΓΓΩΣ.
Άλλα γεγονότα μετά τον θάνατο του Άνταμς περιλαμβάνουν μια παραγωγή τύπου βιντεοδιάλεξης του Shada, που άφηνε ολόκληρη την ιστορία να ειπωθεί, ραδιοφωνικές δραματοποιήσεις των τελευταίων τριών βιβλίων της σειράς ΓΓΩΣ, και την τελειοποίηση της ταινίας ΓΓΩΣ. Η ταινία, που έκανε πρεμιέρα το 2005, δίνει μετά το θάνατο του στον Άνταμς τον τίτλο του παραγωγού, και πολλά εικαστικά στοιχεία - πιο εύκολο να παρατηρηθεί είναι ο πλανήτης σε σχήμα κεφαλιού προς το τέλος της ταινίας - είχαν τα χαρακτηριστικά του Άνταμς.
Μια ραδιοφωνική σειρά 12 επεισοδίων βασισμένη στα μυθιστορήματα Ντερκ Τζέντλυ ανακοινώθηκε το 2007, με ετήσιες μεταδόσεις που ξεκίνησαν τον Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς.
Το BBC Radio 4 επιφόρτισε και μια τρίτη ραδιοφωνική σειρά Ντερκ Τζέντλυ, βασισμένη στα μη τελειωμένα κεφάλαια του The Salmon of Doubt, και γραμμένα από τον Κιμ Φούλερ· παρ' όλα αυτά αυτό παρατήθηκε για μία τηλεοπτική σειρά βασισμένη στα δύο τελειωμένα μυθιστορήματα. Ένα έκτο μυθιστόρημα ΓΓΩΣ, το And Another Thing..., του Έοιν Κόλφερ, συγγραφέα του Άρτεμις Φόουλ, εκδόθηκε και άρχισε να πωλείται στις 12 Οκτωβρίου 2009 (δηλαδή την 30η επέτειο του πρώτου βιβλίου), με ολόκληρη την υποστήριξη από την περιουσία του Άνταμς. Ακολούθησε μια έκδοση για το Book at Bedtime του BBC Radio 4.
Έργα Monty Python's Flying Circus Επεισόδιο 45, Party Political Broadcast on Behalf of the Liberal Party (1972)
The Private Life of Genghis Khan (1975)
The Pirate Planet, μια σειρά επεισοδίων Ντόκτορ Χου που μεταδόθηκε για πρώτη φορά το 1978
City of Death, μια σειρά επεισοδίων Ντόκτορ Χου, που συνέγραψε μαζί με τον Γκράχαμ Γουίλιαμς, και που βασίστηκε σε μία ιστορία του Ντέιβιντ Φίσερ. Μεταδόθηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1979.
Γυρίστε το Γαλαξία με Ώτο Στοπ (1979)
Shada (1979–1980), μια σειρά επεισοδίων Ντόκτορ Χου
Το ρεστοράν στο Τέλος του Σύμπαντος (1980)
Η Ζωή, το Σύμπαν και τα Πάντα (1982)
The Meaning of Liff (1983, with John Lloyd)
Αντίο και Ευχαριστώ για τα Ψάρια (1984)
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (βιντεοπαιχνίδι) (1984, με τον Στίβ Μερέτζκι)
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy: The Original Radio Scripts (1985, with Geoffrey Perkins)
Young Zaphod Plays It Safe (σύντομη ιστορία) (1986)
A Christmas Fairly Story [sic] (1986, με τον Τέρυ Τζόουνς), και
Supplement to The Meaning of Liff (1986, με τον Τζον Λόυντ και τον Στίβεν Φράι), που και τα δύο είναι μέρη του
The Utterly Utterly Merry Comic Relief Christmas Book (1986, edited with Peter Fincham)
Bureaucracy (βιντεοπαιχνίδι) (1987)
Ο Ντερκ Τζέντλυ ακολουθεί τη γάτα (1987)
ΑΡΡΓΚ – Αδιάφοροι Ροκ Ρυθμοί για Γρήγορα Κέρδη (1988)
Hyperland (Ντοκιμαντέρ τηλεόρασης) (1990)
The Deeper Meaning of Liff (1990, με τον Τζον Λόυντ)
Last Chance to See (1990, με τον Μαρκ Καργουόρντιν)
Μάλλον Ακύνδινος (1992)
The Illustrated Hitchhiker's Guide to the Galaxy (1994)
Douglas Adams's Starship Titanic (1997), γραμμένο από τον Τέρυ Τζόουνς, βασισμένο σε μια ιδέα του Άνταμς
Starship Titanic (βιντεοπαιχνίδι) (1998)
h2g2 (διαδικτυακός τόπος μίμησης του οδηγού) (1999)
The Internet: The Last Battleground of the 20th century (ραδιοφωνική σειρά) (2000)
The Hitchhiker's Guide to the Future (ραδιοφωνική σειρά) (2001) τελευταία του δουλειά για το BBC πριν το θάνατο του
Parrots, the universe and everything (2001)
The Salmon of Doubt (2002), μη τελειωμένο μυθιστόρημα (11 κεφάλαια), σύντομες ιστορίες, δοκίμια και συνεντεύξεις (διαθέτεται και σαν ακουστικό βιβλίο, που διαβάζει ο Σάιμον Τζόουνς)
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (ταινία) (2005)
[align=right]πηγή Βικιπαίδεια[/align]
[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]