Ένας άνδρας, με σώας τας φρένας και χωρίς ψυχολογικά προβλήματα, βιάζει ανήλικα κοριτσάκια και αγοράκια, επειδή αυτό του υπαγορεύουν τα σεξουαλικά του γούστα. Την ημέρα που τον συλλαμβάνουν, διαγιγνώσκεται μια ασθένεια, που τον καθιστά τελεσίδικα σεξουαλικά ανίκανο για το υπόλοιπο της ζωής του (δεν θα του ξανασηκωθεί λεμε! :oops: ).
Ερώτημα:
Ποιά ποινή αρμόζει σε αυτόν τον άνθρωπο;
Άποψη: Εφόσον θέλουμε να μείνουμε προσηλωμένοι στους κανόνες της λογικής, της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καμία ποινή δεν αρμόζει σε αυτόν τον άνθρωπο. Πρέπει να αφεθεί ελεύθερος.
Αιτιολόγηση: Οι λειτουργίες της ποινής είναι 2.
1ον: να νουθετήσει - επανεντάξει τον άνθρωπο στις λειτουργίες της κοινωνίας και να τον αποτρέψει απο την επανάληψη της παρανομίας.
2ον: να δράσει αποτρεπτικά όσον αφορά το κοινωνικό σύνολο.
Ο πρώτος σκοπός της ποινής έχει ήδη επιτελεστεί, ο άνθρωπος αυτός δεν πρόκειται να διαπράξει την ίδια ή παρόμοια παρανομία.
Όσον αφορά τον 2ο σκοπό, αυτός έρχεται σε αντίθεση με τη λογική και τη δημοκρατία. Δηλαδή, ο άνθρωπος που τιμωρείται Προς Παραδειγματισμόν, δεν εκτείει τη δική του ποινή, αλλά ένα μέρος της ποινής των άλλων πιθανών παράνομων.
Η παραπάνω λειτουργία θεωρώ οτι είναι απλά παράλογη.
Εσείς τί πιστεύετε;
:roll: :roll: :roll: :roll:
EIMAI TIS APOPSIS OTI ME TO NA TOU AFERESOUME TIN ZWH 8A TON BGALOUME APO TIN DISKOLI 8ESI NA KSANAKANI EGLIMA KAI AN DEN MPOREI NA KANEI SEKSOUALIKA EGKLIMATA PLEON FANTASTITE POSA ALLA MPOREI NA KANEI STEROUMENOS TIN SEKSOUALIKI IKANOTITA . NOMIZW LIPON OTI MIA ENESI EF8ANASIAS 8A EKANE KALO KAI STIN KINONIA POU DEN 8A KALOUTAN NA ANTIMETOPISI TIN ORGI ENOS SEKSOUALIKA ANOMALOU POU EXASE TO POULAKI TOU KAI STON IDIO AFOU WS AROSTOS DEN EXEI EPILOGES ALLA AKOLOU8I TIS ORMES TOU . FANTAZESTE POSOI DOLOFONOI KA8E IDOUS YPARXOUN KAI POSOI APO AUTOUS DOLOFONOUN OTI 8A I8ELAN ALLA DEN MPOROUN NA TO PIDIKSOUN ?
Megalo 8ema anoixes kopelia....Poly megalo...8a perimenw thn syndromh twn users me anypomonhsia..
Filika
S.O.D.
S.O.D....περιμένω με ανυπομονησία και την δική σου άποψη! :)
Πιστευω ότι στο συγκεκρειμένο παράδειγμα, εφ' όσον δεν του κάνει κου κου πια, είναι πιθανό να το γυρίσει από βιασμους παιδιών, σε κάτι όχι απαραίτητα καλύτερο.Το "άρρωστο" μυαλό του είναι πιθανόν να βρεί άλλες διεξόδους για να εκφραστει και αυτό είναι που χρειάζεται προσοχή.
Φίλτατε kap.. 8)
Συμφωνώ με την άποψη σου, ένας άνθρωπος που έχει διαπράξει εγκλήματα, δεν έχει πλέον τον φραγμό εκείνο που θα τον αποτρέψει να τελέσει οποιαδήποτε άλλη αποτρόπαια πράξη.
Ακόμα κι αν ο άνθρωπος αυτός επλήγη από αρρώστια που τον καθιστά ανίκανο να εξακολουθήσει τα συγκεκριμένα αδικήματα, δεν σημαίνει ότι το μυαλό του δεν θα κατευθυνθεί σε άλλα μονοπάτια για να τελέσει άλλης φύσεως αδικήματα.
Τίποτε δεν έχει τόσο δραματική σημασία στη ζωή των ανθρώπων - πολιτών και ιδιαίτερα των νέων, όσο το αίσθημα της πάντα κινδυνεύουσας ελευθερίας και της πάντοτε ευπαθούς Δικαιοσύνης.Η Δημοκρατία είναι απίστευτα εκτεθειμένη στη φθορά. Αυτό συμβαίνει και με τους θεσμούς της. Ένας από αυτούς που θεωρείται και είναι βασικός πυλώνας της είναι η δικαιοσύνη.
"Κλειδί" για την επιτυχία της οποιασδήποτε μεταρρύθμισης - όπως και για τη λειτουργία του οποιουδήποτε θεσμικού συστήματος - είναι ο ίδιος ο άνθρωπος που καλείται να την υλοποιήσει. Από αυτόν πρέπει κάποτε να ξεκινήσουμε, κάνοντας ο καθένας μας την αρχή από τον ίδιο τον εαυτό του. Γι' αυτό και νοιαζόμαστε πρώτα για τους νέους μας και μετά για όλους όσους έχουν ανάγκη συμπαράστασης και στήριξης.Λέμε "ο θεσμός της Δικαιοσύνης", αλλά η Δικαιοσύνη δεν είναι απαραίτητα θεσμός για όλους. Σύμφωνα με τα λεξικά η Δικαιοσύνη είναι αρετή. Για τους νομικούς αντιπροσωπεύει τον σεβασμό των δικαιωμάτων του άλλου. Για τους θεολόγους και τους κληρικούς τον σεβασμό προς τον άνθρωπο που είναι εικόνα του Θεού επί Γης. Για τους ανθρώπους του νόμου, εξάλλου, η Δικαιοσύνη είναι βιοποριστικό επάγγελμα, ενώ για την εξουσία είναι όργανο - εργαλείο. Και μόνο για τους πολίτες η Δικαιοσύνη είναι θεσμός.Σήμερα η Δικαιοσύνη αντιμετωπίζεται ως Οργανισμός, ως μια επιχείρηση και όχι ως αρετή, αφού οι εκάστοτε μεταρρυθμιστές των καιρών μας (Υπουργοί της Δικαιοσύνης και όχι μόνο) την θέλουν αποτελεσματική, σύγχρονη και ταχεία. Και όπως όλοι γνωρίζουμε η αποτελεσματικότητα και η ταχύτητα είναι ιδιότητες μυϊκές και όχι ψυχικές (πνευματικές).Αυτά λένε οι Ενώσεις των Δικαστών και των Εισαγγελέων. Αυτά λένε και οι Δικηγορικοί Σύλλογοι και οι τεχνοκράτες. Ακούγονται με δραματικό τρόπο στις ετήσιες Γενικές Συνελεύσεις των Δικαστικών λειτουργών. Ακούστηκαν και πρόσφατα...........
Και στα δικά μας:Σήμερα δυστυχώς υπάρχει ατιμωρησία και τούτο πλήττει το κύρος μας, το οποίο είναι απαραίτητο, ώστε να είμαστε ισότιμοι συλλειτουργοί και αξιόπιστοι συνομιλητές τόσο με την ηγεσία των Δικαστών όσο και με τους αρμόδιους για κάθε θέμα μας Υπουργούς και τους άλλους φορείς. Να λειτουργήσει επί τέλους η Δικαστική Αστυνομία ώστε να υπάρχει επιτάχυνση και αποτελεσματικότητα τόσο στην προδικασία όσο και στην εκτέλεση των ποινικών αποφάσεων και των επιδόσεων των κλήσεων.....
Φιλικά
S.O.D.
Φίλε S.O.D. χαίρομαι που αφιέρωσες λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σου για να θίξεις το ευαίσθητο και τόσο ιδιαίτερο θέμα του εκσυγχρονισμού και της εξυγίανσης του θεσμού της δικαιοσύνης στην Ελλάδα! :)
Η γνώμη μου είναι ότι η Δικαιοσύνη και η νομοθεσία στην Ελλάδα αυτήν την στιγμή δεν έχουν σκοπό. Δεν είναι καν έντιμες απέναντι στον (εκδικητικό) εαυτό τους. Ισόβια ήτοι 25 χρόνια, προφυλάκιση 18 μήνες και μετά "συγγνώμη λάθος", στο ίδιο καζάνι ο έμπορος ναρκωτικών και ο ψυχικά διαταραγμένος δολοφόνος με το πριόνι, αλλά και ο εικοσάχρονος που έκλεψε.... :shock:
Οι νόμοι ασαφείς με πολλαπλές ερμηνείες κατά το δοκούν... :roll:
Αλήθεια, πώς μπορεί να γίνει σωφρονισμός; :)
o skopos ths poinhs, opws mas ma8ainan sthn istoria desmhs sthn trith lykeiou me ton Tsezare Mpekaria (a8anath or8ografia) einai o swfronismos tou parabath k oxi h ekdikish. Dysthxws omws h poinh metatraphke se tropo ekdikhshs ths koinwnias apenanti ston ka8e parabath. An ektisei meros ths poinhs tou ws paradeigmatismo, lete, den einai swsto giati 8a ektisei meros ths poinhs k twn pi8anwn mellontikwn eglhmatiwn. An h koinwnia ton ekdikh8ei skotwnontas ton, ayto den 8a exei ws basikh aitia pera ths eksafanishs tou sygekrimenou problhmatos, k ton paradeigmatismo twn pi8anwn mellontikwn parabatwn? 8a ma8ainoume mhpws stous ''polites'' pws o fonos timwreite me fono? to of8almon anti of8almou? pou einai to h8iko edw? k pes skotwnoume ayton. 8a skotwsoume k ton epomeno? k ton me8epomeno? k ton me8e me8e pomeno? Apo oso gnwrizw o parabaths sto sygekrimeno paradeigma pou anafereis Zarkvilion den energei symfwna me thn logikh (opws antilambanetai kaneis thn logikh) alla ormwmenos apo to pa8os tou.
Sto telos poioi 8a meinoun na apofasizoun poion 8a skotwsoume k poioi 8a exoun skotw8ei? giati se xwres pou xrhsimopoieite h 8anatikh poinh den exoun meiw8ei oi statistikes eglhmatos? giati apla anti na koitaksoume ta aitia tou eglhmatos koitame to pws 8a antimetwpisoume to apotelesma tous.
to oti o parabaths den swfronizetai stis fylakes den ftaiei apokleistika o parabaths alla k to systhma/politeia. Poses fores exoume akousei paradeigmata opou aploi parabates tou Kodika Odikhs Kykloforias mphkan ston Korydallo sthn idia pteryga me barypoinhtes? Poses fores exoume akousei gia kyklwmata diakinhshs ousiwn klp stis fylakes? Ti me8odoi swfronismou akolou8ountai? Poios apo esas 8a eperne sthn douleia tou gia ypallhlo enan prwhn katadiko?
H enesh einai o eykolos tropos. Etsi pote den 8a asxolh8oume me to problhma ousiastika. Apla ka8e fora pou kati 8a prokyptei 8a to skotwnoume. K poios mas bebaiwnei oti den 8a ginei k to logiko alma ths efarmoghs ths sygekrimenhs praktikhs k se allou eidous symperifores?
Prepei na katapolemh8oun ta aitia tou eglhmatos. Koinwnika, psyxoswmatika, klp. Ekei prepei na afosiwnoume to megisto ths prosoxhs mas k oxi sthn timwria.
Epishs prepei na eksetastei k isws na ana8ewrh8ei k h h8ikh twn nomwn. Gia kapoia poinika systhmata h omofylofilia 8ewreite adikhma. Sthn psyxiatrikh mexri prosfata 8ewreitw noshma. Se alles xwres oi gynaikes timwrountai me 8anato dia li8obolismou dioti gennhsan paidi ektos gamou. Stis arxes tou aiwna mas oi an8rwpoi pantreyontan sta 13 tous k sta 14. Oi Roma pantreyontai akoma se aytes tis hlikies. 8ewreitai ayto kakopoihsh anhlikou?
Ennoeitai pws o biasmos einai eglhma, gia na mhn parekshgh8oun ayta pou lew. Gia na mhn anafer8oume se aytous pou h ekastote politeia ex8reyetai k fylakizei, se leyka h allou xrwmatismou kelia, tous omhrous tou kratous. Se bouleytikes asylies k sta ekastote kyklwmata, sthn atimwrhsia ths astynomias (ths opoias ta opla tyxaia ekpyrsokrotoun) k stous paratrexamenous parakratikous ths. H prolhpsh, h timwria, to periexomeno twn nomwn symbadizei me thn h8ikh ths ekastote koinwnias, h me thn ''h8ikh'' twn eksousiastwn?
Apopsh mou einai pws prepei na mas apasxolei h prolhpsh tou eglhmatos, k oxi h astynomokratia ths koinwnias. Allwste an to kratos h h politeia k oi foreis ths den mporei na antimetwpisei h den endiaferetai na asxolh8ei me ena toso sobaro problhma opws h eglhmatikothta tote ti prepei na kanei?
Η ποινή που θα επιβληθεί σ' αυτόν τον άνθρωπο (και το σκεπτικό του παραδειγματισμού, γενικότερα) δεν έρχεται, κατ' εμέ, σε αντίθεση ούτε με τη δημοκρατία ούτε με τη λογική. Η κάθε πράξη, εκτός από τα αίτια και τις συνέπειές της, αποτελεί και παράδειγμα (για κάποιους, αν όχι για όλους), είναι μια μορφή δράσης που μπορεί να λειτουργήσει τόσο αποτρεπτικά όσο και προτρεπτικά. Κι αυτό είναι λογικό εφόσον οι άνθρωποι είναι κοινωνικά όντα και επηρεάζουν ο ένας τον άλλον (το φαινόμενο της ώσμωσης)... Η ασθένεια που του διαγνώστηκε είναι συγκυριακή, δεν του επιβλήθηκε από τη Δικαιοσύνη! Εγώ πιστεύω ότι ο άνθρωπος αυτός πρέπει να τιμωρηθεί, όχι για εκδίκηση αλλά για παραδειγματισμό προς κάθε υποψήφιο δράστη ενός ανάλογου εγκλήματος. Η εκδίκηση είναι αντιπαραγωγική. Στη Βρετανία (υποθέτω και σε άλλες χώρες), στις αρχές του 16ου αιώνα, κρεμούσαν ανθρώπους επειδή έκλεβαν για να φάνε! Το αποτέλεσμα ήταν ο κλέφτης να σκοτώνει και τους παρακείμενους μάρτυρες για να μην αναγνωριστεί και καταδικαστεί! Κι έτσι, οι κλέφτες γίνονταν και φονιάδες...Αυτό, πάντως, δε σημαίνει αναγκαστικά και διάθεση εκδίκησης, τουλάχιστον άμεσα. Μπορεί να οφείλεται και σε μια χοντροκομμένη, θεολογική ή αυστηρά δογματική αίσθηση δικαιοσύνης που θεωρεί ότι όλα τα αδικήματα είναι ηθικώς ισοδύναμα. Είναι κάτι που αντανακλάται στο παράδειγμα των Στωικών που έλεγε ότι ''κάποιος πνίγεται και στο βυθό της θάλασσας αλλά και λίγο πιο κάτω από την επιφάνειά της'' καθώς και σε μια σύγχρονη γαλλική παροιμία που λέει ότι ''όποιος κλέβει ένα αυγό, κλέβει ένα βόδι''. Προσωπικά, μου φαίνεται ότι μια ωφελιμιστική προσέγγιση της δικαιοσύνης είναι πάντα πολύ καλύτερη...
ποια η διαφορα μεταξυ παραδειγματισμου κ εκδικισης; κ ποια θα ειναι αυτη η ωφελιμιστικη προσεγγιση της δικαιοσυνης; αν μπορεις να γινεις λιγο πιο αναλυτικος.
Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ παραδειγματισμού και εκδίκησης είναι λεπτή και έγκειται στον τρόπο με τον οποίο μια κοινωνία αντιλαμβάνεται το έγκλημα, τις αιτίες, τις συνέπειες και τους τρόπους πρόληψης και καταστολής του. Νομίζω ότι τελικά είναι θέμα εστίασης από την πλευρά του νομοθέτη: Αν η νομοθεσία (και το υπόβαθρό της) εστιάζει περισσότερο στον εγκληματία θεωρώντας τον ως σκουλήκι που πρέπει να εξοντωθεί, τότε θα τον εκδικηθεί... Αν, όμως, εστιάζει περισσότερο στο έγκλημα καθεαυτό και λιγότερο στον εγκληματία σα φυσικό πρόσωπο, τότε θα τον τιμωρήσει (και) για παραδειγματισμό...διότι εκεί, πλέον, ο τελικός στόχος είναι η προστασία της αρμονικής ζωής του συνόλου (κοινωνίας, κοινότητας κλπ). Ωφελιμιστική δικαιοσύνη σημαίνει ότι ο εγκληματίας ή ο παραβάτης αντιμετωπίζεται με έναν τρόπο που να είναι επωφελής για την κοινότητα αλλά και για τον ίδιο. Αυτό, αυτομάτως, καταργεί τη θανατική ποινή: Πέραν από τις ηθικές διαστάσεις που έχει η αφαίρεση μιας ζωής, ποιό το ώφελος από κάτι τέτοιο; Κι αν η ψυχική υγεία ή ο χαρακτήρας ενός εγκληματία επιδέχεται βελτίωση; Γιατί να πάνε χαμένα όλα αυτά που έχει να προσφέρει στο σύνολο όταν επανενταχθεί στην κοινωνία; Ο ωφελιμισμός δε θεωρεί τους εγκληματίες καμμένα χαρτιά...απεναντίας, επιδιώκει και από αυτούς να βγάλει ένα ώφελος για την κοινωνία αλλά και για τον εαυτό τους...η αρχή του, άλλωστε, είναι ''η μεγαλύτερη δυνατή ευημερία σε όσο το δυνατόν περισσότερους''.
θέλω όταν κάνω ένα σφάλφα να μου επιβάλεται και η ανάλογη ποινή... αλλά και όταν κάνω κάτι σωστό ν'ακουω το "ευγε"....
απλα... :roll: :roll:
βέβαια, το ποτε είναι κάποιος λαθος ή σωστος σε κάτι είναι σχετικό, μιας και δεν έχουν όλοι την ίδια κρίση, δεν διαθέτουν την ίδια αυστηρότητα ή επιείκια, τον ίδιο χαρακτήρσ, την ίδια προδωπικότητσ, τις ίδιες εμπειρίες ζωής... την ανάλογη φρονιμότητα...την ίδια λογική...
Και χωρίς να θέλω να κρίνω κανέναν (γατι μετα θα πρέπει να υποστώ και γω την ανάλογη κρητική...) δεν μπορεί ο καθένας να κρίνει ευκολα ποτε κάνει κάποιο λάθος ή σωστό κανείς...
... επεται συνέχεια μετά από περισσότερη σκέψη...
... και οπότε, επιφυλάσομαι να συμπληρώσω κι' αλλα σε ένα τόσο ενδιαφέρον θέμα...
νικο με καλυψες με το συμπληρωματικο σχολιο σου. η μονη ενσταση μου ειναι η προτροπη ο ωφελισμος κ η αναγκη να βγαζουμε στον παραβατη κατι καλο για αυτον κ για την κοινωνια να μην καταντησει σε φαινομενα πατερναλισμου κ ''μεγαλων τιμωνιερηδων'' κ ''πατερουληδων''....
Παράθεση από: "Nikos28"η αρχή του, άλλωστε, είναι ''η μεγαλύτερη δυνατή ευημερία σε όσο το δυνατόν περισσότερους''.
προσωπικα για εμενα η ευημερια δεν υποκειται σε τετοιες λογικες. η ισχυει για ολους η για κανενα.
Σήμερα έλαβα αυτό το email (με προώθηση) και είπα να το μοιραστώ μαζί σας...:
Do you remember February 1993 when a young 3 yr. old was taken from a Shopping mall in Liverpool, NY by two 10-year-old boys? Jamie Bulger walked away from his mother for only a second and Jon Venables took his hand and led him out of the mall with his friend Robert Thompson. They took Jamie on a walk for over 2 and a half miles, along the way stopping every now and again to torture the poor little boy who was crying constantly for his mommy. Finally they stopped at a railway track where they brutally kicked him, threw stones at him, rubbed paint in his eyes and pushed batteries up his anus. It was actually worse than this... What these two boys did was so horrendous that Jamie's mother was FORBIDDEN to identify his body. They then left his beaten small body on the tracks so a train could run him over to hide the mess they had created. These two boys, even being boys, understood what they did was wrong, hence trying to make it look like an accident. This week Lady Justice Butler-Sloss has awarded the two boys anonymity for the rest of their lives when they leave custody with new identities. We cannot let this happen. They will also leave early this year only serving just over half of their sentence. One paper even stated that Robert may go on to a University. They are getting away with their crime.
They disgustingly and violently took Jamie's life away - in return they get a new life.
We need to protect our family and friends from creatures like Robert and Jon. One day they may be living next to you and your small children, without your knowledge. If Robert and Jon could be so evil at 10 years old, imagine what they could do as adults!
Στη συνέχεια το email σε προτρέπει να υπογράψεις και οι υπογραφές να σταλούν στην αρμόδια δικαστή.
Ποιά τα σχόλιά σας?
Η προσωπική μου γνώμη... Δεν μπορούμε οι απ'έξω να πάρουμε μια τέτοια απόφαση και ερήμειν να καταδικάσουμε αυτούς τους δύο ανθρώπους, όσο αποτρόπαιες κι αν ήταν οι πράξεις τους. Αν το έγκλημα διεπράχθει το '93 και ήταν 10 χρονών τότε, έχουν περάσει 12 χρόνια στη φυλακή και είναι πλέον 22 ετών. Τα κρίσιμα χρόνια της εφηβείας, καθοριστικά για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός ανθρώπου, τα πέρασαν στη φυλακή. Αποκλείεται να είναι δυο διαφορετικοί άνθρωποι πλέον? Αν η δικαστής κρίνει πως έχουν αλλάξει, πως μπορούν να αφήσουν ότι έγινε στο παρελθόν, δεν έχουν το δικαίωμα να κάνουν μια καινούρια αρχή? Και ποια θα ήταν η διαφορά αν έβγαιναν στα 34 και όχι στα 22? Τι του στερεί το δικαίωμα να σπουδάσει και να αφομοιωθει στην κοινωνία? Είναι καλύτερα να κουβαλάει τη στάμπα και να περιθωριοποιηθεί?...
Σε 1 κοσμο ιδανικο,τελειο,Θε'ι'κο ουτε το εγκλημα θα υφιστατο ουτε η αναγκη παραδειγματισμου & νομιμοτητας ουτε η προσφατη "αναγκη" επανενταξης!
νομιζω σε παρα πολλα postings-δημοσιευσεις εχει τονιστει η ΜΗ τελειοτητα του ανθρωπου-κοινωνιας(ανθρωπων)...οταν το λαθος υφισταται,οταν η διαφορετικοτητα ειναι υπαρκτη,οταν η "αληθεια" ειναι σχετικη...οφειλουμε να κινηθουμε με σχετικοτητα!Απολυτο καλο η κακο επισης δεν υπαρχει!Ωστοσο αν επιθυμουμε 1 κοσμο-κοινωνια πολιτισμενο/η-ανθρωπιστικο/η θα πρεπει να ζουμε με κανονες!Ο δε κανονας εχει διπλη σημασια απαγορευει(φαινομενικα) ,
απελευθερωνει(ουσιαστικα) καθεναν ημων!...ο λογος υπαρξης του νομου ειναι η προστασια ολων μας!..εδω εμφανιζονται 2 παραμετροι περιοριστικες η μη της δρασης του νομου-κανονα!
[1] η ισονομια=ιση αντιμετωπιση ολων των πολιτων απο τον νομο,κοινη οριοθετηση του "καλου" & του "κακου",κοινη αντιμετωπιση του εγκληματια χωρις διακρισεις,ελαφρυντικα & εντιμο προτερο βιο!ΑΝΕΛΑΣΤΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ
[2] ευνομια* =*υπο το πρισμα της λειτουργικοτητας του νομου!ο κανονας-νομος πρεπει να ειναι συγχρονος,προσαρμοσμενος στις αναγκες της κοινωνιας & να υπηρετει αυτο το κοινο "καλο"!
..αυτο το τελευταιο ειναι το μεγαλο μας προβλημα!ο θεσμος της δικαοσυνης ειναι ελεχγομενης δρασης!...το δε νομοθετικο οργανο-νομοθετικη εξουσια να μην το σχολιασω...αλλωστε ολοι μας τους ψηφιζουμε(απο το '90 εγω!) παλαιοτερα φανταζομαι καποιοι απο εσας...οσο για την ισονομια ρωτηστε αυτους του παραδικαστικου κυκλωματος!(αληθεια τι εγινε μ'αυτους;)
...αυτα τα ολιγα περι κανονικοτητας#παραβατικοτητας!
Ειπώθηκε πιο πάνω πως όταν συνελήφθη ο εγγληματίας διεγνώσθη σε αυτόν η συγκεκριμένη ασθένεια που τον καθιστά ανίκανο. Όμως γιατί δεν διεγνώσθη η προφανής ψυχασθένεια; Πιστεύω πως ο άνθρωπος αυτός θα πρέπει να κλειστεί σε κάποιο ψυχιατρείο. Αν κάποια στιγμή θεραπευθεί, που δεν το βλέπω, τότε ας επιστρέψει υγιής στην κοινωνία για επανένταξη.
Ακολουθεί χυδαία ερώτηση
Πιστεύετε ότι αυτού του ανθρώπου είτε του σηκώνεται είτε όχι
και δεν τιμωρηθεί, δεν θα βρει τρόπο να βιάσει ξανά παιδιά;
Αν τον κλείσουν στο ψυχιατρείο, θα του κοπεί η διάθεση για βιασμούς παιδιών μετά το χαπάκωμα που θα του κάνουν και δεν θα κατηγορήσει κανείς την κοινωνία πως τον εκδικήθηκε.
Από τι μια,θεωρώ επικίνδυνο να έχει το κράτος την νομοθετική εξουσία να αφαιρεί την ζωή οποιουδήποτε.Aπό την άλλη όμως,το να μπει σε σωφρονιστικό σύστημα(μόνιμα η με στόχο την επανένταξη στην κοινωνία μακροπρόθεσμα)ένας εγκληματίας/απόβρασμα,με έξοδα μάλιστα του φορολογουμενου θύματος διαιωνίζει το έγκλημαμα, αν μάλιστα λάβουμε υπόψιν το γεγονός τι συχνά το ανεύθυνο κράτος απελευθερώνει άτομα που στην πρώτη ευκαιρία θα ξανά προβούν σε εγκληματικές πράξεις.
Φαντάζει δίκαιη θέσπιση τις θανατικής ποινής με την έννοια ότι οι δολοφόνοι/βιαστές κλπ ξέρουνε ότι αφαιρώντας μια ζωή, απαρνούνται την δικια τους ντε φάκτο.
Ομως ο ρόλος τις δικαιοσύνης είναι πρωτίστως να αποζημιώνει τα θύματα και η καταδίκη σε έργα για το κοινό καλο(και των θυμάτων)είναι επίσης μια λύση.
Προσωπικά είμαι κατά.Είναι επικίνδυνο να παίζει κανεις με το κουτί της Πανδώρας.Kαι αν και(δόξα το Θεo)ποτε κανεις δικός μου άνθρωπος δεν έπεσε θύμα ψυχανώμαλου,μπορώ να υποθέσω με αρκετή σιγουριά ότι και να καταδικαζόταν σε θανατική ποινή δεν θα μου έφερνε επιπλέον ανακούφιση.Η ισόβια κάθειρξη αποτελεί ακόμα σκληρότερη τιμωρία.
μιας και γύρισε η κουβέντα περί θανατικής ποινής (τι επισόδεια έχασα πάλι!?) θα συμφωνήσω με τον προλαλήσαντα.
συν της άλλης, για κάποιον που δεν εκτιμά την αξία της ζωής του άλλου και την αφαιρεί ή την στιγματίζει/καταστρέφει κλπ, αμφιβάλλω κατά πόσο θα εκτιμά την δικιά του ζωή. όπότε η αφαίρεσή της δεν αποτελεί τιμωρία - πολύ πιθανό να του κάνουμε και χάρη. και συμφωνώ πως για το θύμα ή/και την οικογένεια δεν είναι βοήθεια. το να είναι πραγματικά όμως μια ισόβια ποινή ισόβια, ίσως και να βοηθούσε κάπως να ξαναβάλουν τη ζωή τους σε μια σειρά...
...η θανατικη ποινη ειναι αποτελεσματικη μονο απο την πλευρα του παραδειγματισμου(τριτων)!(οχι οτι την αρνουμαι απολυτα!)...πρακτικα η ισοβια καθειρξη ειναι πιο παραδειγματικη & σκληρη ως τιμωρια για τον εγκληματια.
Αυτο ομως που για την κοινωνια θα ηταν εξαιρετικα ωφελιμο ειναι η ουσιαστικη προσφορα του καταδικασμενου ως ελαχιστη αποζημιωση για το οποιο αδικημα/εγκλημα διεπραξε!Κατι σαν κοινωνικη εργασια(παραγεται εργο & η πολιτεια οφειλει να αποζημιωνει μερικως ωστε με την εκτιση της ποινης να μπορει να ενταχθει ομαλοτερα....Μιλαμε για πολλα εργατικα χερια που δυστυχως καθονται & κοστιζουν στον φορολογουμενο πολιτη!Οταν δε εκτιουν την ποινη & εξερχονται(οταν & αν!) οι πιθανοτητες να ξανακυλησουν στον βουρκο της εγκληματικοτητας ειναι πολλαπλασιες!
...σημειωνω & εδω οτι ο νομος πρεπει να ειναι σεβαστος & απο τους ιδιους τους εκφραστες/τοποτηρητες του!
:salut:
ΠαράθεσηO Tonios έγραψε:
Ομως ο ρόλος τις δικαιοσύνης είναι πρωτίστως να αποζημιώνει τα θύματα και η καταδίκη σε έργα για το κοινό καλο(και των θυμάτων)είναι επίσης μια λύση.
Μια και μιλάμε για αποζημίωση των θυμάτων, ας μας πει κάποιος από εδώ, αφού όμως το σκεφτεί πάρα πολύ καλά, ποια αποζημίωση θα τον ικανοποιούσε, αν βρισκόταν μέσα στον κατάλογο των θυμάτων του προαναφερόμενου ανώμαλου το δικό του το παιδί. Γιατί θεωρητικά μπορούμε να λέμε οτιδήποτε. Σκεφτήτε όμως, και με όσες περισσότερες λεπτομέρεις μπορείτε, με τι τρόπο πεθαίνουν τα παιδιά εκείνα.
Εγώ προσωπικά δεν συμφωνώ με τη θανατική ποινή, γιατί θεωρώ πως τη ζωή δεν έχει κανείς δικαίωμα να την αφαιρεί για οποιονδήποτε λόγο. Και σίγουρα στην περίπτωση ψυχοπαθών δεν είναι και τόσο δίκαιο να τους αφαιρείται η ζωή, γιατί κατά κάποιο τρόπο δεν φταίνε αυτοί που είναι ψυχοπαθείς. Απλώς νομίζω πως πρέπει να κλείνονται στο ψυχιατρείο. Και να είστε σίγουροι, πως αν εφαρμοστεί νόμος που να λέει πως τέτοιου είδους εγκληματίες πρέπει να αφήνονται ελεύθεροι για επανένταξη, οι γονείς των θυμάτων ή κάποιοι από αυτούς, σίγουρα θα του την έχουν στημένη στην επόμενη γωνία της φυλακής και θα τον περιμένουν να βγει.
αρα μηπως πρεπει ολοι μας να αποκτησουμε συναισθηση του τι σημαινει ψυχοπαθης κ κατα ποσο δεν εχει επιγνωση η συναισθηση η ελεγχο των πραξεων του? ισως τοτε να μην του την εχουν κ στημενη.
τωρα το κατα ποσο η παιδεραστια ειναι ψυχοπαθητικη νοσος δεν το γνωριζω... προσωπικα αμφιβαλω λιγο... οπως επισης διατηρω κ τις επιφυλαξεις μου για το κατα ποσο καποιος που δεν ειναι ψυχοπαθης μπορει να το επικαλεστει για να τυχει ελαφροτερης μεταχειρισης.
τελος διαφωνω κ εγω με την θανατικη ποινη. αληθεια πως τιμωρεις τον φονο με φονο? οφθαλμου αντι οφθαλμου? μια πρακτικη που στην ουσια μπορει να οδηγησε κ στο ιδιο το εγκλημα.... οπως εχω γραψει κ νωριτερα σε αυτη τη δημοσιευση πρεπει να αναζητηθουν τα κοινωνικα αιτια γεννησης κ ανατροφης ενος παραβατη/εγκληματια κ να αναζητηθει ο σωφρονισμος του κ οχι η εκδικηση.... οταν μια κοινωνια δημιουργει τις προυποθεσεις κ τα αιτια για κατι πως επικεντρωνομαστε μονο στο αποτελεσμα? συζητησης χρηζει δε κ η ηθικη των νομων.
συντροφικα.
φιλτατε freak ανοιγεις μεγαλο θεμα...θα ξεφυγουμε απο το ηδη τεραστιο ηθικη-νομος-παραβατικοτητα-ποινη!
..2 λεξεις & περιμενω νεο θεμα σχεικα...
...η ψυχοπαθολογια ειναι 1 σχετικα νεα & ανεξερευνητη επιστημη!
Αιτιες,παραμετροι,κλινικες διαγνωσεις,θεραπειες(προληψη) βρισκονται σε θολα νερα & δυστυχως,καλως η κακως οι καταστασεις αυτες ηταν γνωστες & ουσες σε ολες τις ιστορικες περιοδους & σε ολα τα κοινωνικα στρωματα!Αρα δεν κατανοω γιατι ο νομος θα πρεπει να λειτουργει διαφορετικα(;) ) σε τετοιες περιπτωσεις!
...ναι στην επηρεια ουσιων(ΟΤΑΝ Η ΧΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΑΜΕΛΕΙΑ Η ΑΓΝΟΙΑ)
οταν ομως ο Χ εχει επιγνωση παρενεργειων δεν ειναι περισοτερο η λιγοτερο υπευθυνος για τις επιπτωσεις;
...oσο για τους κλινικα χαρακτηρισμενους ως ψυχικα ασθενεις η ευθυνη μετακυλιεται στον γιατρο-φορεα υγειας(& κρατικο σαφεστατα!),συγγενεις(η νομικα υπευθυνους επιτηρησης του ασθενους)!!!!
:scratch:
Οι πράξεις μας έχουν σαν συνέπειες αποτελέσματα...
Τα αποτελέσματα των πράξεων του συγκεκριμένου ζώου(γιατί περί ζώου πρόκειται),πάνω στα μικρά παιδία ,θα είναι πιθανώς το σταμάτημα του συναισθηματικού, νοητικού και σωματικού τους ρολογιού κείνη τη μέρα....
Ο βιασμός τους θα είναι σε σώμα ,μυαλό και ψυχή....
Φίλοι και φίλες, ο χαρακτήρας σύμφωνα με ιατρικές γνωματεύσεις....ο χαρακτήρας των ανθρώπων διαμορφώνεται μέχρι τα 8 χρόνια. Είναι γιατί τότε αλλάζουν για πρώτη φορά και οι κυτταρικές δομές μας.
Τα ανήλικα αυτά παιδία χωρίς να φταινε σε τίποτα απολύτως, βίωσαν μια κακοποίηση ,που στιγμάτισε την ζωή τους....Από εκείνη την στιγμή και μετά ,τίποτα δεν θα είναι ίδιο......Η ψυχή τους θα σκοτεινιάσει.....το μυαλό δεν θα μπορεί να λειτουργήσει όπως πρέπει....και το μόνο ,που ίσως να επουλώσει τα σημάδια από αυτή την αποτρόπαιη πράξη ,που υπέστησαν, θα είναι το σώμα τους.
Συνήθως άνθρωποι ,με τέτοια βιώματα σε μικρή ηλικία σπαταλούν την ζωή τους σε ψυχιατρεία και ψυχολόγους....
Ο θύτης είναι ψυχικά καλά. Ήθελε λοιπόν να ικανοποιήσει τα βίτσια του και τις ορέξεις του πάνω στα ανήλικα παιδία...Και ήθελε να αφήσει και ανεξίτηλα τα σημάδια του πάνω τους, καταπατώντας το δικαίωμα της ελευθέριας και της ελεύθερης επιλογής του καθενός, να αποφασίζει για τις πράξεις του ,και να τα κάνει ανθρώπους που η πιθανότητα εξέλιξης τους σε μυαλό και ψυχή να κλείσει ερμητικά από εκείνη την μέρα και έπειτα, καταστρέφοντας το είναι τους ολόκληρο....
Αν ήμουν εισαγγελέας φίλοι και φίλες .....εισαγγελέας στην συγκεκριμένη δίκη, θα πρότεινα τρις ισόβια κάθειρξη χωρίς δικαίωμα αναστολής σε οποιοδήποτε ίχνος μεταμέλειας του συγκεκριμένου κακοποιού.....
Αν ήμουν ένορκος, θα αποδεχόμουν την ποινή του εισαγγελέα και δεν θα έφευγα αν δεν έπειθα και τους άλλους ένορκους περί του ορθού την απόφασης.....
Αν δε, ήμουν πρόεδρος του δικαστηρίου .....,θα επαύξανα την ποινή.... προσθέτοντας ότι αυτή ,θα εξαντληθεί σε ειδικά διαμορφωμένο δωμάτιο. Δωμάτιο ,που δεν θα μπορούσαν να μπουν ακτίνες του Ήλιου μέσα σε αυτό....Δωμάτιο σκοτεινό...Να θυμίζει στο κτήνος την σκοτεινιά ,που έφερε η πράξη του στις ψυχές των αθώων μικρών παιδιών....
fortune.
Σχετικά με την θανατική ποινή
ακούω περιπτώσεις ότι έκανα φόνο για μαγκιά
από νεαρά άτομα ηλικίας 22 πάνω κάτω
σκοτώνεις έναν άνθρωπο
πας φυλακή
και όταν κρίνεσαι δικάσιμος
ή βγαίνεις ψυχοπαθής και γλυτώνεις κάποια χρόνια
ή πας σε αγροτικές φυλακές προσφέρεις εργασία
και μειώνεται ριζικά ο χρόνος φυλάκισης σου...
μήπως θα τα καλό να φέρουμε και την ηλεκτρική καρέκλα στην ελλάδα;
γιατί οι νόμοι και τα βίσματα θα ισχύουν για πάντα...
...αν αναγνωστηκαν προηγουμενες δημοσιευσεις το ζητημα της θανατικης ποινης δεν εχει κανενα οφελος ως προς τον συνετισμο...μονο στον παραδειγματισμο τριτων...
...η ισοβια καθειρξη ειναι επαρκεστατη τιμωρια & αν συνυπαρχει το μετρο της υποχρεωτικης παροχης υπηρεσιων/εργου νομιζω αποκτουμε εργατικα χερια...
:wink:
...λαμπρο παραδειγμα ο υπερσιβηρικος...(λιγο βαρβαρο βεβαια...)
...για απεχθεις εγληματιες ομως...ταιριαστο!
:twisted:
αναγνώστηκαν μπρε
αλλά δεν νοώ
τον παραδειγματισμό τρίτων..
η δικαιοσύνη έχει κενά
οι νόμοι παρακλάδια
και οι ποινές ειδικά σε περιπτώσεις φόνων όχι πραγματικές ποινές..
πως λες ότι ...η ισοβια καθειρξη ειναι επαρκεστατη ;
αφού δεν είναι ισόβια
Ενδιαφέρουσες οι απόψεις από Bijoux και Energiser αλλά έχουν κάποια κενά...
Πρώτα απ' όλα, η θανατική ποινή δεν αποτελεί, τελικά, μέσο παραδειγματισμού. Ούτε εξάλειψε ούτε και μείωσε την εγκληματικότητα στα μέρη που εφαρμόζεται, κάτι που σημαίνει ότι ή πρέπει να βρεθεί μια ποινή πιο τρομερή κι από το θάνατο (πράγμα αδύνατο) ή να καταργηθεί ως αναποτελεσματική. Πέραν αυτού, τι γίνεται στην περίπτωση που αποδειχτεί ότι η Δικαιοσύνη έκανε λάθος και ο κατηγορούμενος (και εκτελεσθείς) ήταν αθώος; Πώς θα αποζημιωθεί; Ο σωφρονισμός, εξ άλλου, δεν είναι εκδικητικός: Στηρίζεται στην ιδέα ότι ακόμα και ο πιο στυγερός εγκληματίας μπορεί να μετανοήσει και να προσφέρει στην κοινωνία (θεωρητικά τουλάχιστον, όσο σπάνια κι αν συμβαίνει αυτό στην πράξη).
Η καταδίκη σε εξαναγκαστική εργασία είναι πολύ ενδιαφέρουσα σαν άποψη...αλλά πώς θα εφαρμοστεί; Εδώ καλά-καλά δεν υπάρχουν δουλειές για τους ελεύθερους, θα απασχολούνται οι κρατούμενοι; Εξ άλλου, οι κρατούμενοι απασχολούνται σε εργασίες μέσα στη φυλακή (αν το θέλουν) και, ως αποτέλεσμα, μειώνεται η ποινή τους. Αυτό πράγματι είναι ένα μέσο σωφρονισμού γιατί ο φυλακισμένος μαθαίνει να ακολουθεί ένα πρόγραμμα και να συνεργάζεται με τους άλλους... άρα όχι μόνο έχει ένα κίνητρο να μη δημιουργεί προβλήματα μέσα στη φυλακή αλλά λιγοστεύουν και οι πιθανότητες (θεωρητικά τουλάχιστον) να υποτροπιάσει όταν αποφυλακιστεί.
Στο θέμα, τέλος, των ισοβίων... ο αμετάκλητα καταδικασμένος σε ισόβια θα αποφυλακιστεί, στην καλύτερη γι' αυτόν περίπτωση (εφόσον δεν έχει υποπέσει σε πειθαρχικό παράπτωμα μέσα στη φυλακή και εφόσον
εργάζεται), μετά από 20 χρόνια. Ως εργαζόμενος σε φυλακή, επιτρέψτε μου να σας διαβεβαιώσω ότι 20 χρόνια μέσα, δεν είναι καθόλου... μα ΚΑΘΟΛΟΥ εύκολη υπόθεση!
Φιλικά
...ο παραδειγματισμος τριτων...φιλτατε ειναι προφανης!
...αν το/α κτηνος/η που αποτελεσε/αν αφορμη για τις συζητησεις μας ειχαν εκτελεστει με δημοσια προβολη του γεγονοτος,αιτιολογηση του & σκεπασμενο/α (μακρια απο δημοσια θεα!) το/α προσωπο του/ς...
...παρα πολλοι θα αποθαρρυνονταν απο αντιστοιχες ενεργειες!
:evil:
...οχι φυσικα οτι θεωρω την πρακτικη αυτη ανθρωπιστικη & φυσικα ουδεναν αντικτυπο στον θυτη!
:twisted:
...για τα δε εργατικα χερια...δεν θα τους βαζαμε σε γραφεια αλλα εργασιες χειρωνακτικες...& σαφεστατα δημοσιου χαρακτηρα...
...διαφωνω με την μειωση της ποινης που αποτελει καταφωρη παραβαση του δικαιου στην εκφραση-αποδοση του!
:evil:
...συμφωνω με 1 συμβολικη αμοιβη...που ισως αποτελεσει εναυσμα μιας αλλιωτικης εξελιξης του καταδικασμενου οταν & αν αποφυλακισθει!!!
:salut:
Φίλτατε energiser, ο παραδειγματισμός προς τους τρίτους δεν είναι διόλου προφανής. Αν ήταν έτσι, τότε θα είχε πέσει κατακόρυφα και η εγκληματικότητα σε χώρες που ισχύει η θανατική ποινή. Μήπως στις ΗΠΑ η ένεση με το θανατηφόρο υγρό ή, παλιότερα, η ηλεκτρική καρέκλα δεν ήταν φρικιαστικές μέθοδοι εκτέλεσης; Κι όμως κι εκεί η εγκληματικότητα ζει και βασιλεύει...
Η ιδεατή ποινή, για μένα, θα ήταν όχι τόσο η καταναγκαστική εργασία όσο η προσωπική αποζημίωση του παθόντα/θύματος, όπου αυτό είναι εφικτό. Η στέρηση της ελευθερίας για όλα τα εγκλήματα είναι περισσότερο μια αποζημίωση προς την πολιτεία παρά προς το θύμα. Το να πάει ένας εγκληματίας απλώς φυλακή χωρίς να συνειδητοποιεί εκ του σύνεγγυς (ή να υποχρεώνεται να συνειδητοποιήσει) το κακό που έκανε στο θύμα του, είναι ημίμετρο. Η φυλάκιση δε φτάνει. Χρειάζεται κι ένα πρόγραμμα υποχρεωτικής, εξατομικευμένης κατά το δυνατόν, αναμόρφωσης που θα στηρίζεται στην κατήχηση, στη μεθοδευμένη καλλιέργεια τύψεων (εκμαίευση των καλών ενστίκτων του δράστη και ενθάρρυνση για μεταμέλεια) και σε ακραίες περιπτώσεις (για βαριά εγκλήματα ή για εγκλήματα καθ' υποτροπήν) στην πλύση εγκεφάλου. Για δράστες που επιδέχονται βελτίωση, χρειάζεται κι ένα πρόγραμμα αντιπαραβολής, να πειστεί δηλαδή, ει δυνατόν, ο δράστης ότι αυτό που έκανε ήταν κακό και προκάλεσε πόνο. Έτσι, θα ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να υποτροπιάσει βγαίνοντας.
Το καλύτερο, με άλλα λόγια, είναι να συνοδευτεί η φυλάκιση/κάθειρξη (επιβολή) από κατήχηση/πλύση εγκεφάλου (υποβολή) σε πρώτη φάση κι απο αντιπαραβολή (πειθώ) σε δεύτερη και τελευταία, πριν την αποφυλάκισή του δράστη.
Τώρα, η συμβολική αμοιβή δε σημαίνει τίποτα αν δε μεταφράζεται σε μείωση ποινής. Το μόνο που ενδιαφέρει ένα φυλακισμένο είναι το πότε θα βγεί. Αν δε του δοθεί ένα κίνητρο να αποφυλακιστεί γρηγορότερα, τότε γιατί κι αυτός να συνεργαστεί προς όφελος δικό του και της κοινωνίας; Θα σωφρονιστεί άμα δεν έχει τίποτα να χάσει και σε τίποτα να ελπίζει;
Ούτως ή άλλως, πρακτικά, η μείωση της ποινής δε σημαίνει και πολλά πράγματα για έναν κρατούμενο. Στη φυλακή ο χρόνος δεν περνάει όπως έξω. Εκεί όλες οι μέρες είναι, λίγο-πολύ, ίδιες. Ακόμα κι ένας χρόνος είναι πολύ δύσκολη υπόθεση, χώρια ο στιγματισμός και οι δυσκολίες που περιμένουν κάποιον μετά, αφού αποφυλακιστεί...
...εσυ που εχεις καποια σχεση με το χωρο...
...τα ατομα που ειδες πως θα τα χαρακτηριζες :?:
...περα απο την ανθρωπινη εκφραση της λυπης & της συμπονοιας...
...σε μη ελεγχομενο περιβαλλον,θα τα επελεγες για φιλους,συνεργατες κτλ :?:
...εγω παντως,ακουγεται αφορισμος,θα προτιμουσα καποιους αλλους!
...καποια στιγμη καθεις πρεπει να λαμβανει οτι του αντιστοιχει!
...ειτε ειναι σε νομικο πλαισιο...ειτε ειναι το δικαιο της ζουγκλας οι ΚΑΝΟΝΕΣ υπαρχουν,βασιλευουν & επιφερουν "τιμωριες"
:twisted:
...to be continued
Η φυλακή είναι μια μικρή κοινωνία, έχει μέσα κάθε καρυδιάς καρύδι! :lol:
Πάντως, από τη μικρή μέχρι στιγμής εμπειρία μου, έχω διαπιστώσει ότι ο παράγοντας ''χαρακτήρας'' δε χάνεται με τη φυλάκιση. Υπάρχουν κρατούμενοι ήσυχοι, υπάρχουν και γλοιώδεις, υπάρχουν και άλλοι που είναι γεννημένοι εγκληματίες, υπάρχουν κι άλλοι που είναι μέσα επειδή η ζωή τους σε κάποια φάση ''στράβωσε'' όπως λέμε κλπ κλπ.
Με δυο λόγια, οι κρατούμενοι διαβαθμίζονται. Δεν είναι όλοι ίδιοι.
Θεωρητικά, ναι, θα μπορούσα να γίνω φίλος με κάποιον πρώην κρατούμενο (πρώην, μετά την αποφυλάκισή του!) αν και δε θα το επιδίωκα... (ακόμα και μετά δεν ξεχνιέται εύκολα η διαχωριστική γραμμή κρατούμενου-υπάλληλου, οπότε θα υπήρχαν προσκόμματα στην επικοινωνία...)
Προσωπικά, δεν καταδικάζω κανέναν. Σίγουρα, ο κάθε άνθρωπος είναι υπεύθυνος για τη ζωή του, αλλά από την άλλη μεριά το κακό ενυπάρχει σε κάθε άνθρωπο. Απλά, σε άλλους υπάρχει λιγότερο και σε άλλους περισσότερο, σε άλλους ενεργοποιείται λόγω συνθηκών και συγκυριών ενώ άλλοι γεννιούνται με προδιάθεση (και τελικά, πόσο υπεύθυνος μπορεί να θεωρηθεί κάποιος που είναι γενετικά προγραμματισμένος για μια πράξη; Ρωτάω από ηθικής και όχι νομικής απόψεως.)
Τελικά, το ζήτημα του κακού είναι τόσο παλιό όσο και το Σύμπαν... :roll:
...ο γεννετικος προγραμματισμος ειναι κατι που υπερβαινει την οποια διδαχη & χειραγωγηση μας...
...ωστοσο μηπως αυτη η πολυτιμη κοινωνικοποιηση μας πρεπει να κινειται βασει του ιδιαιτερου γονιδιωματος εκαστου :?:
...οταν δε ολοκληρωθει αυτη η ενταξη...παυουν οι ιδιαιτεροτητες!
...ΚΑΘΕΙΣ ΕΦ'Ω ΕΤΑΧΘΕΙ.
...αν θελουμε οργανωμενες κοινωνιες οφειλουμε συλλογικα να σεβομαστε τους κανονες-νομους!
...ο νομος δεν δυναται να ειναι ελαστικος!
DURA LEX SED LEX...
...αλλως ακολουθει η αποδομηση της οργανωμενης κοινωνιας...
...& προφανεστατα αναφερομαι σε κοινωνιες που η ισονομια & η ΑΠΟΥΣΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ στην παροχη ιδιων-ισων ευκαιριων ειναι δεδομενη...
...η διαβαθμιση-ιεραρχια σαφως ξεφευγει της διαστρεβλωμενης ισοτητας!
...σε μια λοιπον ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΗ κοινωνια...δεν μπορει ο νομος η & η ποινη να εφαρμοζονται κατα περισταση... [γινεται :?: ]
:salut:
Οπωσδήποτε, ο νόμος πρέπει να ισχύει εξίσου για όλους. Αλλά, προσωπικά, δε συμφωνώ με το dura lex sed lex. Τους νόμους τους φτιάχνουν οι άνθρωποι για τους ανθρώπους... ναι μεν πρέπει να εφαρμόζονται αλλά ας μην ξεχνάμε ότι σε κάθε αδίκημα εμπλέκεται και ο ανθρώπινος παράγοντας (κίνητρα, ελαφρυντικά, συνθήκες τέλεσης του αδικήματος κλπ) που πρέπει κάθε φορά να εξετάζεται και να λαμβάνεται υπόψη.
Και, τέλος, εκτός από το συμβατικό (νομικό, ποινικό, αστικό κλπ) δίκαιο υπάρχει και το φυσικό.
Το φυσικό δίκαιο, που ενυπάρχει σε ΟΛΟΥΣ τους ανθρώπους. Ακόμα και ο χειρότερος εγκληματίας (που έχει κάποια ελάχιστη συνείδηση του εαυτού του) θα θελήσει, ενστικτωδώς, να φερθεί καλά σε αυτόν που του φέρθηκε καλά. Και αυτό το γράφω με πλήρη ευθύνη και απόλυτη σιγουριά, έχω ιδίαν αντίληψη και πολλά παραδείγματα υπόψη μου...
...τους νομους τους φτιαχνουν οι ανθρωποι για τις ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ-ομαδες(φυλες/εθνη/κρατη...) που αποτελουνται απο ανθρωπους...
...ο ανθρωπισμος ειναι θεμιτος & αναγκαιος για την θεσπιση του νομου...
...δεν ειναι διολου ομως απαραιτητος στην εκφραση του...
...το "δικαιο" & κατ'επεκταση η ποινη ειναι ενα εργαλειο...
...ο χρηστης μπορει να εχει συνειδηση...
...το οργανο ομως :?:
:salut:
Τους νόμους τους επινόησαν οι άνθρωποι για ένα και μόνο λόγο: Για να μειώσουν την αυθαιρεσία στη συμπεριφορά των άλλων ανθρώπων. Οπότε, αν ο νόμος γίνει όργανο για την αυθαίρετη επιβολή της θέλησης ενός ανθρώπου (ή ενός συνόλου ανθρώπων), τότε απλούστατα παύει να είναι νόμος!
Για μένα, όσο πιο κοντά είναι ένας νόμος στο φυσικό δίκαιο και στον οικουμενικό άνθρωπο, τόσο πιο γνήσιος νόμος είναι. Και για να συμβεί αυτό, πρέπει να σέβεται τον ένα και μοναδικό, το φυσικότερο και οικουμενικότερο και πανταχού παρόντα νόμο της Αμοιβαιότητας. Που σε κρατικό/νομικό επίπεδο, μεταφράζεται σε συναίνεση...άλλωστε, ό,τι συμφέρει τον έναν, συμφέρει και τον άλλον...
Εκεί που διαφωνώ δεν είναι στην ανάγκη της αυστηρής τήρησης του νόμου αλλά στη φράση ''dura lex sed lex''. Μου φαίνεται ότι η φράση αυτή μπορεί να μετατραπεί εύκολα σε προπέτασμα αυθαιρεσίας, αυτού δηλαδή που πρέπει να καταπολεμήσει! Οι νόμοι έγιναν για τους ανθρώπους, όχι οι άνθρωποι για τους νόμους...
Η θανάτωση ενός εγκληματια..
μπορεί και να είναι ..ηθική
η νομιμοποιήσή της όμως...ποτέ...
...Νικο μιλησα για ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ κοινωνιες...
...το προπετασμα δεν το χρησιμοποιουν τετοιοι ανθρωποι...
...οσο για την νομιμοποιηση του "εγκληματος"...
:twisted:
...ΠΟΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ :?:
...ΠΟΙΑ ΘΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΗΘΙΚΗ :?:
...τα παντα δικαιωνονται με 1 φραση κλειδι...το γενικο καλο...
...οταν 1 κυτταρο προσβληθει απο εναν ιο ξερετε τι κανουν τα Τ-cells :?:
...το καταστρεφουν μαζι με το επικινδυνο στοιχειο για τα υπολοιπα υγιη κυτταρα!
:cry:
...καπως ετσι πρεπει να δουλευουν οι κοινωνιες,σε απολυτα "νομικα" πλαισια που να ξεκινουν απο ανθρωπιστικο συμφερον,χωρις να διαταρασεται η συνολικη ισορροπια του συστηματος...
:roll:
'Ωστε, Ενερτζάιζερ, προτείνεις να εκτελείται το κτήνος δημοσίως με καλυμμένο πρόσωπο, αλλά εν τέλει δεν το βρίσκεις και τόσο ανθρωπιστικό!
Και όλα αυτά από κάποιον που κόπτεται για "σοβαρά" θέματα και απορεί
γιατί δεν συμμετέχουν όλοι σ'αυτά!
Αντέχει σε σοβαρή αντιμετώπιση μια τέτοια επχειρηματολογία;
Που δεν έχει καν τα κότσια να υπερασπιστεί ξεκάθαρα τα φασιστικά της πιστεύω και να πει "Ναι, να τους εκτελούμε παραδειγματικά",
αλλά που λέει κάτι και το παίρνει αμέσως πίσω;
Μπράβο στον Νίκο και χαράς στην υπομονή του, δηλαδή.
Εμπεριστατωμένες απόψεις, κατασταλαγμένες και ανθρώπινες.
Ανατρίχιασα με τις ιατρικές παρομοιώσεις "Υγιή και επικίνδυνα κύτταρα".
Βρομάνε Μένγκελε και 'Αγγελους του Θανάτου.
Και η νοσηρή περιέργεια "εσύ θα τους έκανες παρέα και πώς τους έχεις δει;" Λες και είναι ζώα στο τσίρκο όσοι εγκληματούν, παρανομούν ή...
απλώς χρωστούν στο ΤΕΒΕ.
Μην με προκαλείς γιατί θα απαντάω έτσι όπως δεν θα σου αρέσει,
αλλά έτσι όπως αρμόζει σε φαιδρότητες.
...ευχαριστω για την βαρυνουσα σημασια που απεκτησαν τα λεγομενα μου...
...Τριστανα νομιζω οτι πραγματικα σε αγγιξαν τα λεγομενα μου...
...οτι δεν συμφωνουμε ηταν απολυτα κατανοητο.
...αλλα αυτη η προσωπικη επιθεση νομιζω σε παραπεμπει στις αρχες δεοντολογιας του site (νομιζω!) & βγαζει τον πραγματικο σου εαυτο περι ανεκτικοτητας & αποδοχης του διαφορετικου!
ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΟΥ...
...δεν θα σε χαρακτηρισω...& ευχομαι καποια μερα να λυτρωθεις απο τα φαντασματα σου...
:salut:
Για να μη διαταραχθεί η ροή της επικοινωνίας σε ένα τόσο ενδιαφέρον ζήτημα, αντιπαρέρχομαι την άρτι προκύψασα ''διαμάχη'' και συνεχίζω... 8)
Για μένα, η φράση-κλειδί δεν είναι το γενικό καλό αλλά η χρυσή τομή ανάμεσα στο γενικό και το ατομικό καλό. Αν το συμφέρον της κοινότητας (και στο νόμο και οπουδήποτε αλλού) εκτόπιζε το ατομικό, τότε θα οδηγούμασταν σε μια κοινωνία όπως αυτή των αρχαίων Σπαρτιατών... δυνατή και ισχυρή αλλά, στην ουσία, ένας ομογενοποιημένος πουρές!
Αν εφαρμόζαμε στην πράξη αυτό που κάνουν τα Τ- cells στα προσβεβλημένα κύτταρα, τότε θα έπρεπε να ανατινάξουμε ένα λεωφορείο, π.χ, με όλους τους επιβάτες του, αν αυτοί έπεφταν θύμα ομηρίας...
Η τακτική της εξόντωσης του εγκληματία ή του παραβάτη, πέραν των ηθικών της διαστάσεων, είναι και αντιπαραγωγική. Διότι, απλούστατα, ο εγκληματίας δεν είναι χαμένη υπόθεση ή, τουλάχιστον, δε θα έπρεπε να θεωρείται ως τέτοια. Ο παραβάτης ΜΠΟΡΕΙ να σωφρονιστεί, να επιστρέψει στην κοινωνία και να προσφέρει στους άλλους... και οι άλλοι έχουν κάθε συμφέρον από κάτι τέτοιο. Τελικά, το κακό δε συμφέρει κανέναν...
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι είναι προς το συμφέρον ενός ανθρώπου να είναι νομότυπος και σωστός, είναι προς το συμφέρον μιας κοινωνίας, εν ονόματι ακριβώς της αξιοκρατίας και του ωφελιμισμού, να είναι ανεκτική και να βρίσκει μια θέση στον ήλιο για όλους, ακόμα και για τους εγκληματίες. Διότι αν ένας εγκληματίας συνειδητοποιήσει τις συνέπειες του εγκλήματός του και νοιώσει ότι οι άλλοι ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΚΑΤΙ από αυτόν, τότε θα μεταμεληθεί ειλικρινά. Και έχοντας την εμπειρία της φυλακής, θα γίνει πιο συνειδητοποιημένος ακόμα και από πολλούς που δεν πήγαν ποτέ φυλακή...
Όλοι χρειαζόμαστε στη ζωή και όλοι έχουμε κάτι να προσφέρουμε. Διότι ό,τι συμφέρει είναι ηθικό και ό,τι είναι ηθικό συμφέρει...
νικο με εχεις καλυψει απολυτα με τα σχολια σου.. δεν θα μπορουσα να τα πω καλυτερα.
συντροφικα.
Προσυπογράφω όσα έγραψε ο Νίκος. Επειδή έχω κάποια μικρή ιδέα
από "ευαγή" ιδρύματα όπως Ψυχιατρεία και Φυλακές -η μητέρα μου ήταν κοινωνική λειτουργός και έχω ζήσει από πολύ κοντά τον ανθρώπινο πόνο, τη δυστυχία και την απόγνωση- διαπίστωσα αυτό που ανέφερε ο Νίκος.
Ο χειρότερος εγκληματίας -αν και απεχθάνομαι τις ταμπέλες- όταν του φερθείς με ειλικρίνεια και αξιοπρέπεια θα ανταποκριθεί εκπλήσσοντας όσους δεν πιστεύουν ότι υπάρχει καλοσύνη σε όλους μας.
Σαφώς και κανένας δεν πρέπει να θεωρείται "χαμένη υπόθεση", διότι δεν είναι.
Ενερτζάιζερ...
Αντιπαρέρχομαι τα περί "προσωπικής επίθεσης", διότι δεν γίνεται να απαντάς απρόσωπα και ακαδημαϊκά σε προτροπές εκτέλεσης προς παραδειγματισμό. Αν σε τρομάζει η Ελευθερία ακόμα και ως Φάντασμα
καλά κάνεις και επικαλείσαι "τις δεοντολογίες" του σάιτ.
Ζήτα προστασία και βοήθεια, λοιπόν, από εμένα.
Ανοχή δείχνουν όσοι πιστεύουν εαυτόν ανώτερο των άλλων.
Και είναι σύνηθες ο φασισμός να επικαλείται τις αρχές της δημοκρατίας
εκεί που τον βολεύει. 'Οσο εκφράζεις ακραίες και απαράδεκτες απόψεις
θα απαντώ ΠΑΝΤΑ επί προσωπικού χωρίς να κάνω την πάπια. ΟΚ;
αν δεν αφήσετε να συνεχιστεί η ροή του θέματος
θα αναγκαστώ να μεταφέρω απαντήσεις..
αν θέλετε να επιλύσετε διαφορές σας πριβέ με μειλ..
αν θέλεται να σας πέρνουμε μάτι στο θέμα που σήκωσε ο κώστας
στα διάσπαρτα..
Επειδή με ενοχλεί η υποκρισία... δεν έχω να λύσω καμία διαφορά με κανέναν. Απαντώ λέγοντας την άποψή μου. Αν ενοχλεί, είστε ελεύθεροι στο ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑΙ να πάτε όπου θέλετε όσα έγραψα
προστατεύοντας την τρωθείσα τιμή του Ενερτζάιζερ που ζήτησε τη συνδρομή
σας. Πριβέ δεν έχω να του πω κάτι διαφορετικό.
Ούτε και δημοσίως πλέον. Δεν έχει νόημα.
...θα ευχαριστησω δημοσια την πιο ΦΑΝΑΤΙΚΗ μου αναγνωστρια...
...ειλικρινα δεν ειχα κατανοησει ποσο πολυ μπορουν οι σκε εις μου ν'ακουμπησουν αλλες "διανοιες"...
...λυπαμαι που δεν επιληφθηκε το site & δημοσια να τοποθετηθει για την σταση σου...οπως αντιλαμαβανεσαι μου ειναι εξαιρετικα ευκολο να ασχοληθω μαζι σου & να δουμε ποιανου η γραφη μπορει να "τσουξει" τον αλλο πιο πολυ!
...επιχειρησα την διαμεσολαβηση μονο & μονο για ν'αποφευχθει το μονοπωλιο της κοντρας μας...
...συμβουλευτικα...προσπαθησε ν'απαντας οπως ο Νικος που διαφωνουμε μερικως & ο freak που διαφωνουμε καθολικως (πλην τριφυλιου!)...
...δεν τους γλειφω,δεν προσεταιριζομαι κανεναν,δεν εβαλα(η μπηκε) κανεναν να παρει θεση...απλα προσπαθησα ν'αποφυγω "αιματοχυσιες"...
...ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΟΤΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ & ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΥΤΩΝ...
:twisted:
Υ.Γ
...για την ιστορια...στο νοημα της ποινης/δικαιοσυνης ειχαν τοποθετηθει 3 προ εμου υπερ...εγω δε,δηλωσα υπερ υπο προυποθεσεις(ιδιαζοντως απεχθη εγκληματα!)...
...οποιος εχει την μυγα...μυγιαζεται...
play ball...
:lol:
ακουσα παπια :roll: μηπως βρηκατε την κοπελα μου?{την εχασα! :( :roll: }
...να συνεχισω τον διαλογο απο κει που σταματησε...
...ειναι ευηχο & ρομαντικο να υποθετουμε οτι ολοι οι ανθρωποι ειναι εν τη γεννεσει & εν δυναμει "καλοι & αγαθοι"...
....δυστυχως η ανθρωπινη ιστορια μας διαψευδει...
...φιλοι εχετε καθε δικαιωμα να πιστευετε στην αναμορφωση & του χειριστου εγκληματια...
...διατηρω το δικαιωμα να διαφωνω...& να υιοθετω πρακτικες πιο παραδειγματικες,ανελαστικες & αποφασιστικες!
:shock:
...σαφεστατα δεν ανατιναζεις το ΚΤΕΛ αλλα τον αυτοχειρα...μπορεις να τον καταδικασεις στην εκταση & βαρυτητα που του αναλογει νομικα χωρις να δειξεις την παραμικρη αποκλιση...
...δεν γνωριζω τις σχετικες ερευνες,πως διεμοιφθησαν & υπο ποιους(κινητρα τουτων :?: )...
...ξερω ομως εμπειρικα & στην καθημερινοτητα μας...οταν υφισταται το ενδεχομενο να μην τιμωρηθεις σε παραβαση κανονα , αυξανει η πιθανοτητα να παρανομησεις...
...φανταζομαι θα το'χετε διαπιστωσει...
:salut: