Το αισθητικό κριτήριο που μας κάνει να ξεχωρίζουμε κάποιον ή κάποια μέσα στο πλήθος είναι μια χημική καταιγίδα στον εγκέφαλό μας, ακριβώς όπως ο οργασμός...
Η συμμετρία και οι σωστές αναλογίες των σχημάτων είναι ένα σχεδόν οικουμενικό χαρακτηριστικό της ομορφιάς. Η τέχνη των αρχαίων Eλλήνων βασιζόταν στη δημιουργία προσώπων και σωμάτων με τέλειες αναλογίες και στην αναπαραγωγή του ίδιου πάντα μοντέλου, σε αναζήτηση της απόλυτης ομορφιάς. Η απόλυτη ομορφιά θεωρούνταν μια μορφή αλήθειας]
αχ αυτες οι ενδορφινες !! ζημιαρικες μας προεκυψαν !
θα ηθελα ομως να συμπληρωσω οτι παντα η ομορφια εχει υποκειμενικα κριτηρια !
koitazontas mia ekpompi stin TV elegan gia kati piramata pou ekanan peri osmis tou kormiou mas. kai elege oti polles fores ta arwmata exapatoun kai enw mirizeis kati wraio kai se travaei...tin epomeni mera xwris to arwma pezei kai na to valeis sta podia apo to prosopo afto. koinos ta arwmata skwtonoune tin ximiki pleura tou na erwteftis kapion meso tis osmis tou kormiou tou.
giafto agorakia kai koritsakia makria apo arwmata:P
Παράθεση από: "gavrina"Το αισθητικό κριτήριο που μας κάνει να ξεχωρίζουμε κάποιον ή κάποια μέσα στο πλήθος είναι μια χημική καταιγίδα στον εγκέφαλό μας, ακριβώς όπως ο οργασμός...
Ο ερεθισμός αυτής της ζώνης, στη θέα ή στο άκουσμα κάτι ωραίου, προκαλεί την απελευθέρωση των ενδορφίνων (ουσίες παρόμοιας σύστασης με τη μορφίνη, οι οποίες προκαλούν, όπως κι αυτή, ευχαρίστηση). Το αισθητικό κριτήριο, λοιπόν, είναι πρώτιστα μια χημική καταιγίδα - ακριβώς όπως ο οργασμός...
:roll: :roll: :roll: :roll: για κοιτα βρε παιδι μου τι σου κανουν οι ενδορφινες......λες γι αυτο μολις βρεπουμε τον ρικυ να αισθανομαστε ολες μας..χμχμχμχμχμ καπως? :oops: :roll: :oops: :roll:
Διότι η ομορφιά, ως έννοια, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αναλογία και τη συμμετρία. Κι αυτό δεν ισχύει μόνο στην ερωτική έλξη... το ζήτημα, όμως, είναι ότι η ερωτική συγκίνηση συνδέεται και με τις αναλογίες του πνεύματος και της ψυχής... οπότε, αυτό που έλκει, τελικά, είναι ένας συνδυασμός όλων αυτών. Με βάση την ταύτιση ομορφιάς-αναλογίας, προκύπτει και η εξής παρατήρηση: Η αναλογία είναι ένα μαθηματικό, κατά βάσιν, φαινόμενο και σχετίζεται με τη διαίρεση και τα κλάσματα (ανα+λόγος, όπου λόγος=πηλίκο)... Με άλλα λόγια, η αναλογία που υπάρχει σε ένα ''σύστημα'' εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται οι ''συνιστώσες'' του (κατά πόσο αρμόζουν και προσ-αρμόζονται μεταξύ τους, κατά πόσο δηλαδή το ''σύστημα'' είναι αρμονικό!). Δεν εξαρτάται, όμως, από το μέγεθος των ''συνιστωσών''... Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι η ομορφιά-αναλογία ταυτίζεται, σε μια συγκεκριμένη περίπτωση, με τον αριθμό 2: Δεν έχει σημασία τι αριθμός θα είναι ο αριθμητής ή ο παρονομαστής... διότι 10/5=2, 100/50=2, 10000/5000=2 κ.ο.κ. Εφόσον, λοιπόν, η ομορφιά δεν έχει καμία σχέση με το μέγεθος και την έννοια της ποσότητας (ή του ''πολύ''), το συμπέρασμα είναι ότι και η πολυ-τέλεια ΔΕΝ αποτελεί προυπόθεσή της... επομένως, είναι περιττή. Άρα, το όμορφο στη ζωή μπορεί να αποκτηθεί εύκολα, εφόσον το ''πολύ'' απαιτεί κόπους για την απόκτησή του ενώ το ''λίγο'' (με την προυπόθεση ότι είναι αρμονικό) δεν απαιτεί τίποτα το ιδιαίτερο...στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγει κανείς αν παρατηρήσει ότι το ευ δηλώνει και κάτι όμορφο (πρβλ. εύγλωττος, αυτός που μιλάει όμορφα) και κάτι εύκολο (πρβλ. ευανάγνωστος, αυτός που διαβάζεται εύκολα). Έτσι λοιπόν, τόσο από φιλολογικής όσο και από μαθηματικής πλευράς, δικαιώνονται οι αρχαίοι Έλληνες, που έλεγαν ''ουκ εν τω πολλώ το ευ'' και ''εν τη απλότητι το κάλλος'' και, ειδικότερα, ο ηδονιστής Επίκουρος που διακήρυσσε ότι το ύψιστο αγαθό, καθώς και κάθε τι φυσικό (και τα δύο άρρηκτα συνυφασμένα με την έννοια της ομορφιάς) αποκτάται εύκολα ενώ κάθε τι περιττό αποκτάται δύσκολα...
Isxyei arketa auto me tis analogies. Na pros8esw apla oti yparxei mia diaforetiki proseggisi meta3i antrwn / gynaikwn sto optiko ere8isma.
Oi gynaikes "temaxizoun" auto pou blepoun kai otan to apotelesma yperbenei sta matia tous ayto pou 8ewroun meso oro, asxolounte
Oi antres apo tin alli blepoun perisotero sinolo, siloueta 8a elega, enw tous prokalei entipwsi kai o "typos".
Telos exei paratiri8ei stis ginekes na blepoun apostaseis epi tou swmatos twn antrwn, enw oi antres blepoun kyrios "kaloupia"
Δεν θα συμφωνήσω καθόλου...
κάποιο από τα πανεπιστίμια της Αγγλίας (υποθέτω Λονδίνου0 πριν λίγο καιρό είχε κάνει μια έρευνα, με τη συνεργασία του Sience Museum.
Ζητούσαν από τους επισκέπτες του μουσείου να κοιτάξουν διαδοχικά διάφορες εικόνες, και κατέγραφαν την κίνηση των ματιών.
Παρατηρήθηκε λοιπόν πως ανεξάρτητα από το αντικείμενο, οι μεν γυναίκες είχαν την τάση να 'σκανάρουν' όλες τις λεπτομέρειες (τα μάτια τους σχεδόν δεν σταματούν να κουνιούνται), ενώ οι άντρες επικεντρώνονται μόνο στα βασικά χαρακτηριστικά ('κολλάνε' σε στρατηγικά σημεία).
Δεν έχω περαιτέρω στοιχεία για αυτή την έρευνα, αλλά το θυμάμαι πολύ καλά γιατί είχα πάρει κι εγώ η ίδια μέρος, και πραγματικά οι γραμμές από τις κινήσεις των δικών μου ματιών ήταν κατά πολύ πολλαπλάσιες ενός ανδρός.
Οι μεν γυναίκες δηλαδή κοιτούν όλα τα επιμέρους σημεία για να δουν το σύνολο, οι δε άντρες κοιτούν συγκεκριμένα μόνο σημεία και από αυτά καταλαβαίνουν το όλο... :roll:
Και οι δύο δηλ. αν θες 'τεμαχίζουν' αυτό που βλέπουν, όπως και οι δύο 'κοιτούν τη σιλουέτα'.. απλά με διαφορετικό τρόπο...
Μπορεί να λέω και αρλούμπες...
ετσι εχουμε προγραμματιστει
...αν σημειο εκκινησης της συζητησης ειναι η σεξουαλικη ελξη...εχω να παρατηρησω οτι με τοσα χρονια εξελιξης & φυσικης επιλογης θα επρεπε να ειχε εξαφανιστει οτιδηποτε ασχημο!
...αν δεχτουμε αρχετυπους "ομορφιας"(δεν τους αρνουμαι!)η ασχημια θα επρεπε να'ναι μουσειακο ειδος!
...ελα μου ομως που η ατελεια αποτελει & παραγοντα διαφοροποιησης...
...οποτε η υποκειμενικοτητα του αισθητηριακου καλλους,η προσαρμοστικοτητα σε εξωτερικες συνθηκες(εγγενεις & εναντιες στην ανυπαρξια της ουτοπιας!!!)
μεταβαλλουν τα προτυπα που χειραγωγει η εκαστοτε κοινωνια-καθεστως!
:twisted:
Η απάντηση είναι προφανης γιατι είναι ωραιες κάθε τι που είναι ωραίο τραβάει την προσοχη είτε υλικό είτε σαρκικό.
Γιατί οι σωστές αναλογίες μας... συγκινούν ερωτικά
Γιατί εφαρμοζουν καλύτερα
ego pali exo mia allh theoria epi tou thematos,ola exoun na kanoun me arxegona alla en ypnosh sthn kathimerinotita mas enstikta opos tis anaparagoghs, ena gymnasmeno (deigma ygeias) soma einai ayto pou tha dosei apogonous ygeieis kai dynatous gia thn dieonish ths ratsas,ena eidos eygonikis dld.......polla paradeigmata exoume stin fysh oi melisses px xekinane ena agona dromou o pio dynatos zevgaronei me tin vassilisa. Alla kai se zoa pou zoun se aggeles zevgaronei me ta thylika o arxhgos afou prota exei palepsei me ola ta alla arsenika........
:oops: αχ, ναι...!! :oops:
(γκουχ γκουχ!)
:lol: KARALOL !!! :lol:
θεωρω οτι το θεμα αυτο μας κατευθηνει στο τι να απαντησουμε.. τι εννοω? πως η ερωτηση προυποθετει οτι ολοι δεχομαστε πως οι σωστες αναλογιες μας συγκινουν ερωτικα χωρις να διευκρινιζει ποιες ειναι οι σωστες αυτες αναλογιες.. ετσι λοιπον ασαφεστατα κ εγω μπορω να απαντησω οτι συμφωνω εν μερη με την απαντηση του various μονο που δεν νομιζω να ισχυει αυτο πια...
τωρα προτυπα δεν ειναι οι δυνατες γυναικες, απο αποψη αντοχης στις κακουχιες κ σωματικα ικανες να φερουν παιδια, αλλα οι λεπτες (εως κ ανορεξικες) μοντελες που προβαλουν ολα τα περιοδικα.. αναλογως υπαρχουν καποιοι κ καποιες που δεν συγκινουνται απο τους κ τις τυχον πλαγκονες αλλα ψαχνουν κατι τελειως εναντια στο επβαλλομενο στερεοτυπο (για τους δικους τους 'αντιστασιακους' λογους).. επισης υπαρχουν κ αλλοι/αλλες που συγκινουνται απο ευτραφεις ανθρωπους, απο κοντους, απο ψηλους, απο ξανθους, απο μελαχρινους, απο μαυρους, απο λευκους, απο εξυπνους, με χιουμορ, απο αδυναμους που θα μπορουσαν να τους εξουσιασουν, αλλοι δε ειναι νυμφομανεις, κλπ..
δεν ειναι θεμα αναλογιων λοιπον... το γουστο ειναι κατι πολυ υποκειμενικο για να μπαινει σε τετοια κλισε.
συντροφικα,
κωνωψ.
...τα αρχετυπα/στερεοτυπα καλλους & υγειας (κατα την ευγονικη) σαφεστατα υποδεικνυουν ενα σωμα γυμνασμενο κανονικων αναλογιων (υπαρχουν σχετικοι κανονες που στηριζονται στην μηχανικη του σωματος!) απαλλαγμενο απο παχυσαρκια & αλλες νοσους...
...υπαρχει βεβαια ο περιορισμος του γονοτυπου που ο "πολιτισμενος" ανθρωπος καταφερε να διαφοροποιησει εως εκτρωματικου βαθμου!
:wink:
...δεν ξερω ποσοι το ομολογειτε στον εαυτο σας...
...αλλα τουλαχιστον ως προς την επιλογη συντροφου (αρα & ευγονικης αιτιολογησης!) εξαντλουμε (υποκειμενικοτατα!) τις ρατσιστικες (επιλεκτικες!) μας διαθεσεις...
:salut:
Τις οποίες ενερτζάιζερ ονομάζουμε επιλογές;
...επακριβως!
...ολοι οι ανθρωποι μπορουμε να χαρακτηρισουμε εναν ανθρωπο η την δεδομενη συμπεριφορα(του)...ως ρατσιστ-η/ικη!!!
...ωστοσο οταν αναφερομαστε στον εαυτο μας ξεχναμε λεξεις οπως διακρισεις & κατηγοριοποιησεις & αναφερομαστε σε ΕΠΙΛΟΓΕΣ... :wink:
...αντι να κατανοησουμε την αναγκαιοτητα της διαφοροποιησης,με επικεντρο το ΕΓΩ μας μεταθετουμε το κεντρο της αξιολογησης!!!
...οι αλλοι ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ!
...εμεις ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΟΙ!!!
:salut:
εχει λιγο διαφορα το να μην επιλεγεις εναν η μια για ερωτικο συντροφο απο το να τον θεωρεις κατωτερο σου η να μην τον ανεχεσαι καν κ να θες να τον εξολοθρευσεις.
ο ρατσισμος κατα ενα τροπο αποτελει εναν εκφυλισμο του ορου 'επιλογη' αλλα οχι οτι κ οποιος επιλεγει κατι ειναι ρατσιστης ως προς αυτο που δεν επελεξε.
συντροφικα.
Είναι δικαίωμα να διαλέγουμε. Και όλοι διαλέγουμε το καλύτερο (συνήθως αυτό που πλασάρετε ως καλύτερο!!!