Όταν ήμασταν μικρά παιδιά , στο άκουσμα της λέξης φάντασμα πανικοβαλλόμασταν. Την ακούγαμε από διάφορους όχι απαραίτητα από συνομήλικούς μας. Πόσες φορές άραγε, οι μεγαλύτεροι δεν την χρησιμοποιούσαν για να μας αποτρέψουν να πάμε σε κάποιο χώρο ; Ένα παλιό ερειπωμένο σπίτι συχνά φιλοξενούσε κάποιο " φάντασμα ". Το απομακρυσμένο δασάκι ήταν καταφύγιο φαντασμάτων , αλλά και άλλων "πλασμάτων ". Ξωτικά , νεράιδες , καλικάτζαροι , δαίμονες. Απ' όλα είχε. Ανάλογα με την περίπτωση .Και όσο πιο έξω από την πόλη έμενε κανείς , τόσο τα περιστατικά αυξάνονταν !
Πιστεύαμε ! Έτσι κι αλλιώς θέλαμε να πιστέψουμε. Το άγνωστο , το ανεξήγητο , το ομιχλώδες , το μυστηριώδες , μας γοήτευαν. Αρκεί να μην ήμασταν μόνοι μας. Εκεί το πράγμα άλλαζε . Ο φόβος μας κυρίευε , η καρδιά έπιανε τους γρήγορους ρυθμούς της , ο ιδρώτας έτρεχε από το μέτωπο , το σώμα παλλόταν. Κάθε θόρυβος ήταν ύποπτος. Κάθε αντικείμενο , κάθε σκιά έπαιρνε μορφή. Μπορεί να ήταν ΑΥΤΟ ! Και εμείς τρέχαμε να έρθουμε κοντά σε φως , κοντά σε άλλους , να μην ήμασταν μόνοι μας . Και έπειτα , με την σιγουριά που μας πρόσφερε η παρουσία των άλλων , αφού παίρναμε βαθιές ανάσες , εξιστορούσαμε την εμπειρία μας.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλα είναι απλά και τελειώνουν κάπως έτσι ]
ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ ΦΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ;
Ο χώρος του υπερφυσικού στο θέμα των φαντασμάτων προσφέρει ένα ατελείωτο πεδίο για δραστηριοποίηση χιλιάδων ανά τον κόσμο ανθρώπων. Ερευνητές υπερφυσικών φαινομένων , ψυχολόγοι , ερασιτέχνες κυνηγοί φαντασμάτων , συγγραφείς βιβλίων , παραγωγοί ταινιών τρόμου , αρχαιολόγοι , λάτρεις παλαιών μυστηριακών θρησκειών , αναζητητές και επικλητές πνευμάτων , μέντιουμ , " εξορκιστές " , " μάγοι " , πικραμένοι συγγενείς στην αναζήτηση αγαπημένων τους προσώπων , ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων κοντά σε στοιχειωμένα μέρη κλπ.
Από όλους αυτούς κάποιοι έχοντας πάρει στα σοβαρά το θέμα και προσεγγίζοντάς το με την υπευθυνότητα που χρειάζεται , έχουν επιδοθεί σε πολύπλοκες , συστηματικές αλλά και πολλές φορές χρονοβόρες έρευνες του φαινομένου. Έχοντας στη διάθεσή τους από απλά έως πολύπλοκα ηλεκτρονικά μηχανήματα και συσκευές ερευνούν το άγνωστο. Ερευνούν τις αναφορές που έρχονται σ' αυτούς μέσα από φήμες , διαδόσεις , συγκεκριμένες αναθέσεις έρευνας και διαλεύκανσης των φαινομένων ΄αλλά και σε μεγάλο βαθμό στα πλαίσια επιστημονικών δραστηριοτήτων. Έτσι λοιπόν κατάφεραν να βιντεοσκοπήσουν - έστω και αμυδρά - παρουσίες φαντασμάτων , να αποτυπώσουν αυτές σε κινηματογραφικό και φωτογραφικό φιλμ. Επίσης να καταγράψουν ηχητικά ντοκουμέντα, ήχους, φωνές, κραυγές πόνου και αγωνίας. Είναι χαρακτηριστικό το βίντεο που τραβήχτηκε στο υπόγειο σπιτιού βικτοριανής εποχής στο σύγχρονο Λονδίνο. Προγραμματισμένη βιντεοκάμερα κινηματογραφούσε επί τρεις ημέρες τους χώρους του υπογείου . Κατάφερε να καταγράψει την παρουσία φαντάσματος με την μορφή ενός αμυδρά σχηματισμένου αλλά έντονα φωτισμένου ανθρώπινου σώματος να περιφέρεται στους χώρους του υπογείου. Παράλληλα τα μηχανήματα ήχου κατέγραψαν ήχους και αλλόκοτες φράσεις και κραυγές. Το συγκεκριμένο φιλμ εξετάσθηκε και πιστοποιήθηκε για την αυθεντικότητά του. Και φυσικά δεν είναι το μόνο. Πολλές ηθελημένες έρευνες έδωσαν τέτοια αποτελέσματα . 'Όπως πολλές έδωσαν και αρνητικά αποτελέσματα. Χρησιμοποιήθηκε ο όρος "ηθελημένες " , διότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου η καταγραφή σε μια φωτογραφία ή σε ένα βίντεο έγινε εν αγνοία αυτών που χειρίζονταν τις συσκευές. Άλλωστε έχει διαπιστωθεί ότι το φωτογραφικό και κινηματογραφικό φιλμ έχουν την δυνατότητα να αποτυπώνουν " πράγματα " μη αντιληπτά στο ανθρώπινο μάτι.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΤΡΟΜΑΖΕΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ ;
Η απάντηση σ' αυτό το ερώτημα προϋποθέτει την αποδοχή της ύπαρξης φαντασμάτων καθώς και την κατανόηση για τι φαινόμενο μιλάμε. Και αυτό γιατί η άγνοια σαν αποτέλεσμα ελλιπούς ή συγκεχυμένης ενημέρωσης διαφοροποιεί την αντίληψη του συμβάντος προσδίδοντάς του αρκετές φορές λάθος διαστάσεις. ( Υπήρξαν άνθρωποι που κάτω από την επίδραση τέτοιων γεγονότων υπέστησαν σοβαρές ψυχικές διαταραχές , πολλές φορές σε μη αναστρέψιμη μορφή ). Και ίσως τελικά το μόνο " κακό " που μπορεί να προκαλέσουν τα φαντάσματα είναι αυτό.
ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΕΠΑΦΗ ;
Εξηγήσαμε και σε προηγούμενη παράγραφο ότι εκτός από μια τυχαία επαφή , η αναζήτηση φαντασμάτων γίνεται και από ανθρώπους που έχουν καταλάβει τη φύση του φαινομένου και μέσα από τις γνώσεις αυτές αναζητούν τις πτυχές του , και τις διαφοροποιήσεις του ανάλογα με την κάθε περίπτωση. Αυτή η προσέγγιση σαφώς και απέχει από τον ακουστικά και ουσιαστικά μη αποδεκτό αλλά και υποτιμητικό τίτλο ]
ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΟΣ ΧΩΡΟΥ - ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ
'Σαφώς και αποτελεί ίσως έναν από τους σημαντικότερους συντελεστές , που μαζί με το άδικο του θανάτου συνθέτουν την μοναδικότητα του φαινομένου. Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονίσουμε ότι η ταύτιση της παρουσίας ενός φαντάσματος με ένα χώρο που δημιουργεί αρνητικό δέος ( νεκροταφείο , παλιό κάστρο , ερειπωμένο ή παλιό κλειδαμπαρωμένο σπίτι , απόμερη ρεματιά ) , είναι λανθασμένη αντίληψη και για τις περιπτώσεις ερευνών αποπροσανατολιστική . Η παρουσία ενός φαντάσματος μπορεί να είναι παντού . Από το δωμάτιο ενός πολυτελούς ξενοδοχείου , δίπλα στις ράγες του τραίνου , έως τους στενούς διαδρόμους του μηχανοστασίου ενός εμπορικού πλοίου . Αυτό που είναι σημαντικό και αξίζει να επαναλάβουμε ακόμα μια φορά είναι ότι πρέπει να αντιμετωπίζουμε το φαινόμενο σαν ένα μεταβατικό ( ατελές ) στάδιο της μεταθανάτιας πορείας του ανθρώπου , εγκλωβισμένης στις συνιστώσες των διαστάσεων του χώρου και του χρόνου.
The Ghost in the Burning Building
Στις 19 Νοεμβρίου 1995, πήρε φωτιά το Wem Town Hall στο Shropshire της Αγγλίας. Πολλοί θεατές μαζεύτηκαν για να παρακολουθήσουν τις φλόγες που κατέτρωγαν το κτήριο που είχε χτιστεί το 1905.
Ο Tony O'Rahilly, ένας κάτοικος που ήταν ανάμεσα στους θεατές, πήρε μερικές φωτογραφίες με έναν τηλεφακό των 200mm από τον απέναντι δρόμο. Μια από εκείνες τις φωτογραφίες παρουσιάζει ένα «ημιδιαφανές» κορίτσι που στέκεται στην πόρτα. Ούτε O'Rahilly ούτε οποιοιδήποτε από τους θεατές ή τους εθελοντές πυροσβέστες δεν ανέφερε να έχει δει το κορίτσι στο κτήριο που καιγόταν.
Ο O'Rahilly υπέβαλε τη φωτογραφία για έρευνα στην «Scientific Study of Anomalous Phenomena» που στη συνέχεια την έδωσαν για την ανάλυση στον Dr. Vernon Harrison, ειδικό στις φωτογραφίες και τέως «Πρόεδρο της Βασιλικής Φωτογραφικής Ένωσης». Ο Harrison εξέτασε προσεκτικά και την τυπωμένη φωτογραφία αλλά και το αρνητικό και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ήταν γνήσια."Το αρνητικό δεν παρουσιάζει κανένα σημάδι ότι υποβλήθηκε σε επεξεργασία" είπε ο Harrison.
Αλλά ποιο είναι το μικρό κορίτσι που φαίνεται στο κτήριο που καίγεται; Το Wem, μια ήρεμη πόλη στο βόρειο Shropshire ερημώθηκε στο παρελθόν από πυρκαγιά. Το 1677, όπως σημειώνουν τα ιστορικά αρχεία της πόλης, μια πυρκαγιά κατέστρεψε πολλά από τα σπίτια πόλης που ήταν ξύλινα.. Ένα νέο κορίτσι που λεγόταν Jane Churm, λένε οι μύθοι, ότι έβαλε με ένα κερί φωτιά στην στέγη του κτηρίου κατά λάθος. Πολλοί εθεώρησαν ότι το φάντασμά της στοίχειωσε την περιοχή σύχνασε την περιοχή και έχει εμφανιστεί και άλλες φορές.
Ghosts of the SS Watertown
James Courtney και Michael Meehan, μέλη του πληρώματος του S.S. Watertown, καθάριζαν μια από τις δεξαμενές του πετρελαιοφόρου καθώς αυτό έπλεε από την Νέα Υόρκη προς τον Παναμά, τον Δεκέμβριο 1924. Μετά από ένα φρικτό ατύχημα τα αυτά μέλη του πληρώματος πέθαναν από έκκληση αερίων. Όπως ήταν η συνήθεια τα χρόνια εκείνα, οι ναυτικοί «θάφτηκαν» εν πλω έξω από τις ακτές του Μεξικού, στις 4 Δεκεμβρίου 1924.
Την επόμενη ημέρα, πριν από το σούρουπο, ο υποπλοίαρχος είδε τα «πρόσωπα» των δύο εκλιπόντων πάνω στα κύματα από την πλευρά του λιμανιού. Η εικόνα παρέμεινε στο νερό για 10 δευτερόλεπτα και έπειτα εξαφανίσθηκε. Για αρκετές ημέρες και άλλα μέλη του πληρώματος είδαν τα πρόσωπα των νεκρών ναυτικών.
Μετά την άφιξη του πλοίου στη Νέα Ορλεάνη, ο καπετάνιος του σκάφους, Keith Tracy, ανέφερε αυτό το παράξενο γεγονός στους εργοδότες του, οι οποίοι του πρότειναν να προσπαθήσει να φωτογραφίσει τα «μυστηριώδη πρόσωπα». Ο καπετάνιος Tracy αγόρασε για τον σκοπό αυτό μια φωτογραφική μηχανή. Όταν τα πρόσωπα εμφανίστηκαν πάλι στο νερό, ο καπετάνιος Tracy πήρε έξι φωτογραφίες και κατόπιν κλείδωσε τη φωτογραφική μηχανή και το φιλμ στο χρηματοκιβώτιο του σκάφους. Όταν το φιλμ εμφανίστηκε, πέντε από τις φωτογραφίες δεν παρουσίασαν τίποτε εκτός από θαλασσινό αφρό.
Η έκτη φωτογραφία παρουσίασε τα πρόσωπα των νεκρών ναυτικών. Το αρνητικό ελέγχθηκε για απάτη από το Burns Detective Agency, χωρίς να μπορέσουν να αποδείξουν «επέμβαση» στο φίλμ.
Οι εμφανίσεις σταμάτησαν αφότου άλλαξε όλο το πλήρωμα του πλοίου.
The Railroad Crossing Ghost
Υπάρχει ένας παράξενος μύθος για την σιδηροδρομική γραμμή που διασχίζει το San Antonio στο Τέξας. Στην διασταύρωση της σιδηροδρομικής γραμμής με τον αυτοκινητόδρομο έχουν συμβεί θανατηφόρα ατυχήματα με μαθητές σχολείου, και λέγεται ότι τα φαντάσματά τους τριγυρνούν σʼ αυτό το σημείο.
Έπειτα από την εμφάνιση του φιλμ, μια ανεξήγητη διαφανής μορφή εμφανίστηκε σε μια από τις φωτογραφίες. Δεν είχαν καμία ιδέα ότι ήταν στην εικόνα μέχρι την στιγμή που εμφανίστηκε και εκτυπώθηκε το φιλμ" είπε ο Chesney. "Ήταν πραγματικά φρικτό. Μοιάζει με ένα μικρό κορίτσι που κρατά ένα μικρό αρκουδάκι."
γραφεις παρα πολλα και κιτρινα ...αδυνατον να διαβαστουν
παντως και τετοιο θελω να γνωρισω!!