a33.gr
ΑΡΘΡΑ - NEWS => Magazino a33 e-pi παντός e-pi στητού => Αρθρογραφία - Ρεπορτάζ - Επικαιρότητα => Μήνυμα ξεκίνησε από: papi στις Οκτωβρίου 28, 2005, 03:25:00 ΜΜ
Το προφίλ του Έλληνα που κατέχει ηλεκτρονικό υπολογιστή και περιηγείται στο Διαδίκτυο σκιαγραφεί έρευνα της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, το πρώτο τρίμηνο του 2005. Όπως προκύπτει, το ενδιαφέρον των νοικοκυριών για τις νέες τεχνολογίες αυξάνεται σταθερά, καθώς, το 29% χρησιμοποίησε ηλεκτρονικό υπολογιστή και το 34% απέκτησε έναν (αύξηση κατά 5% σε σχέση με πέρυσι), ενώ το 22% έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο από το σπίτι του. Μεγάλη αγάπη φαίνεται ότι αποτελεί το κινητό τηλέφωνο, αφού το 76% των νοικοκυριών δήλωσε ότι το διαθέτει και το χρησιμοποιεί, με κυρίαρχη λειτουργία την αποστολή sms (52% καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά). Αναφορικά με τον Έλληνα κυβερνοναύτη, είναι νέος, από 16 μέχρι 34 ετών, απόφοιτος Λυκείου ή Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) και εργαζόμενος. Κυριότερος λόγος χρήσης του Διαδικτύου, µε ποσοστό 98%, είναι η αναζήτηση πληροφοριών και on-line υπηρεσιών (όπως η αναζήτηση για ταξίδια και καταλύµατα, η ανάγνωση εφηµερίδων και περιοδικών), ενώ µε ποσοστό 64% ακολουθεί η επικοινωνία (e-mail, chat). Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το ποσοστό των χρηστών του Ίντερνετ που το χρησιμοποιούν ως μέσο συναλλαγής με το Δημόσιο (αποστολή συμπληρωμένων αιτήσεων ή φορολογικών δηλώσεων) και αγγίζει το 32%.
Προβληματίζουν οι on-line αγορές
Κι ενώ η διείσδυση των νέων τεχνολογιών στα ελληνικά νοικοκυριά φαίνεται ότι αυξάνει, οι χρήστες του Διαδικτύου μάλλον διστάζουν να πραγματοποιήσουν on-line αγορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, το ποσοστό αγορών μέσω Ίντερνετ παραμένει σε χαμηλά επίπεδα (6,6%), αν και αυξήθηκε κατά 2,7% σε σχέση με το 2004. Επίσης, το 13% των κυβερνοναυτών αγοράζει ή πωλεί προϊόντα και υπηρεσίες ή πραγματοποιεί τραπεζικές ή άλλες οικονομικές συναλλαγές. Βασικοί λόγοι για το χαμηλό ποσοστό είναι τόσο οι διαφορετικές καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, όσο και η έλλειψη ασφάλειας στις on-line αγορές (π.χ. φαινόμενα υποκλοπής του pin μιας πιστωτικής κάρτας). Πάντως, οι Έλληνες εμφανίζονται να υπεραγαπούν το κινητό τηλέφωνο, ενώ οι συσκευές με δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά 11% σε σχέση με το 2004. Εκτός από την αποστολή γραπτών μηνυμάτων, το 32% των ερωτηθέντων δήλωσε πως μιλά, κατά μέσο όρο, 29 λεπτά το μήνα, το 26% μιλά από 30 έως 60 λεπτά, ενώ το 42% κάνει τηλεφωνικές συνδιαλέξεις διάρκειας άνω της μιας ώρας. Η έρευνα διενεργήθηκε τηλεφωνικά σε 4.485 τυχαία επιλεγμένα άτομα, ηλικίας 16 έως 74 ετών, από ισάριθμα νοικοκυριά σε ολόκληρη τη χώρα.