Θελω να εκφρασω μια απορία.....
τα πανεπιστήμια είναι όπως λένε μερος διακίνησης ελευθέρως ιδεών.....
μμμμμ καλό ακουγεται......
Δηλαδή αν εγώ και μια ομάδα ακροδεξιών (δεν είμαι ακροδεξιός απλά έχω απορία.....) που εχω ξυρισμένο το κεφάλι φοράω μπότες και έχω τατουαζ περίεργα μπορώ να υπαρχω στο πανεπιστήμιο χωρίς κανένα πρόβλημα και να διατυπώνω τις ιδέες μου.....
ΧΛΩΜΟ ΜΟΥ ΦΕΝΕΤΑΙ....
koita fantazomai pos kanenas den tha se empodisi na mpis..alla tora to an kaathe mera soy epitithonte anarxikoi kai akroaristeroi..ayto einai allo thema....
οκ, δεν έχω ζήσει τα ελληνικά πανεπιστήμια, οπότε δεν μπορώ να ξέρω τι γίνεται εδώ... ξέρω όμως πως μπορεί να γίνει, γιατί έχω ζήσει την ομαλή συμβίωση διαφόρων -έως και ακραίως αντιθέτων- κοινωνικών ομάδων σε πανεπιστήμιο του Λονδίνου.
...εξαρτάται τι εννοείς 'να διατυπώνω τις ιδέες μου'... :roll:
τα Πανεπιστήμια ΕΙΝΑΙ τόπος ελεύθερης διακίνησης ιδεών - επιστημονικών,
φιλοσοφικών, κοινωνικών - γι αυτούς που φοιτούν σ αυτά- και για την προστασία
αυτών των ιδεών , θεσπίστηκε το "πανεπιστημιακό άσυλο"
τα Πανεπιστήμια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ τόπος για να καλύπτονται οι διάφοροι "γνωστοί άγνωστοι",
με τα καλυμένα με μαύρες κουκούλες πρόσωπα που μοναδικός τους
σκοπός φαίνεται ότι είναι να καταστρέφουν και να βεβηλώνουν πολιτιστικά μνημεία
και περιουσιακά στοιχεία (κρατικά ή ιδιωτικά) στο όνομα μιας "δήθεν" ιδεολογίας
Κι όμως έτσι έχουν καταντήσει τα πανεπιστήμια...να είναι μέρος ασύλου για τους αναρχικούς και τους ταραξίες...
Ποιά είναι η διακίνηση ιδεών;Πότε γίνεται αν την μισή χρονιά είναι κλείστα τα πανεπιστήμια επειδή έτσι "αποφασίζουν" καμιά 20αρια μέλη αριστερών παρατάξεων...που παρεπιπτόντως κόπτονται για τα διακιώματα των φοιτητών, αλλά κρατάνε κλειστές τις σχολές με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να χάνουν εξεταστικές και μερικοί ακόμα και το πτυχίο τους, και αυτοί παίρνουν πτυχίο στα 4 χρόνια;
Να συμπληρώσω ότι τα λέω αυτά γιατί τα έχω ζήσει και πολύ καλά μάλιστα...είχα χάσει 6 εξεταστικές λόγω καταλήψεων...
ΑΠΟΡΙΑ: τις συνελεύσεις ποιά ακριβώς στιγμή της μέρας τις κάνουν;γιατί όσο είμουν στο πανεπιστήμιο και είχαμε κατάληψη δεν είδα ποτέ να γίνεται γενική συνέλευση...
η δική μου απορία είναι διαφορετική .... υποτίθεται ότι οι βασικές ιδέες
κοινωνικοφιλοσοφικού περιεχομένου που απασχολούν τους "σκεπτόμενους"
φοιτητές είναι η Ελευθερία, η Δημοκρατία και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα...
υποτίθεται ότι στις Δημοκρατικές κοινωνίες τα δικά μου Ανθρώπινα
Δικαιώματα ως Ελεύθερου ανθρώπου τελειώνουν εκεί ακριβώς που αρχίζουν
τα αντίστοιχα δικαιώματα του πλησίον μου
υποτίθεται επίσης ότι στις Δημοκρατικές κοινωνίες, η απόφαση λαμβάνεται από
την πλειοψηφία και οι υπόλοιποι ακολουθούν
(μπορεί αυτό να είναι πρακτικά ανέφικτο σε επίπεδο κράτους, επιτρέψτε μου
όμως να πιστεύω ότι είναι εφικτό στη πολύ μικρότερη "κοινωνία" μιας πανεπιστημιακής σχολής)
πως λοιπόν είναι δυνατόν αυτοί οι οποίοι ισχυρίζονται ότι "μάχονται" υπέρ
αυτών ακριβώς των ιδεών, να καταπατούν χωρίς ίχνος αιδώ τα δικαιώματα
των συμφοιτητών τους, να κρατούν ομήρους χιλιάδες ελληνικές οικογένειες
και να επιβάλλουν την άποψη τους, αν και μειοψηφία, είναι κάτι που η
περιορισμένη αντίληψη μου, δεν μου επιτρέπει να κατανοήσω
όπως επίσης δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί όλες αυτές οι οικογένειες, που
πρέπει να συντηρούν οικονομικά φοιτητές που χάνουν το ένα εξάμηνο μετά
το άλλο (και μαζί με αυτά χάνουν και πολύτιμο παραγωγικό χρόνο από την
ζωή τους), το αποδέχονται με σκυμένο κεφάλι, χωρίς καμία αντίδραση ...
και τελικά είναι τυχαίο το γεγονός ??
γιατί αυτοί οι οποίοι έχουν την οικονομική δυνατότητα, θεωρώ πιθανό να
αναζητήσουν άλλες λύσεις ... οι υπόλοιποι όμως θα καταλήξουν να τελειώνουν
με τις σπουδές τους (αν δεν εγκαταλείψουν στο μεταξύ), τότε ακριβώς που
οι πρώην συμφοιτητές τους θα είναι έτοιμοι (ή θα έχουν ήδη μπει) στην αγορά
εργασίας ....
Και μετά μου λέτε δημόσια δωρεάν παιδεία... :roll:
Βάλτε έξι-εφτά χρόνια να πληρώνεις ένα ενοίκιο, λογαριασμοί, τηλέφωνα, μπαράκια, κλαμπάκια, φραπέδες, εισιτήρια πήγαινε-έλα να δούμε τη γκόμενα, τη μανούλα, το Φρίξο...
Ε, δε βγαίνουν τα δίδακτρα τριών ετών για μια ιδιωτική σχολή δίπλα στο σπίτι σου?! (και χωρίς υποτροφία!)
Και στα 21 σου να παίρνεις το βασικό μισθό. 'εν κακό...!! 8)
Η πλατεία ήταν γεμάτη , με το νόημα που 'χει κάτι απ' τις φωτιές.
Στις γωνίες και τους δρόμους από συντρόφους οικοδόμους, φοιτητές
και συ έφεγγες στη μέση όλου του κόσμου,
κι ήσουν φως μου , κατακόκκινη νυφάδα σε γιορτή
σε γιορτή που δεν ξανάδα στη ζωή μου τη σκυφτή.
Η πλατεία ήτανε άδεια και τρελός απ' τα σημάδια , σα σκυλί
με συνθήματα σκισμένα, σ' έναν έρωτα για σένα έχω χυθεί
στ' αμφιθέατρο σε ψάχνω, στους διδρόμους και τους δρόμους,
και ζητώ πληροφορίες και υλικό,
να φωτίσω τις αιτίες που μ' αφήνουνε μισό.
Η πλατεία είναι γεμάτη κι απ' το πρόσωπό σου κάτι έχει σωθεί
στον αγώνα του συντρόφου, στην αγωνία αυτού του τόπου για ζωή
στα παιδιά και τους εργάτες , στους πολίτες, στους οπλίτες ,
στα πλακάτ και τη σκανδάλη που χτυπά,
η συγκέντρωση ανάβει κι όλα είναι συνειδητά.
το πιο πανω τραγουδι ειναι αφιερωμενο στην Βαγγελιτσα μου, στα χρονια που παλευαμε εναντιον του Ν. 813 για τα πανεπιστημια
α κε καιτ αλλο
joking δημοκρατια ειναι να σεβεται η πλειοψηφια τα δικαιωματα της μειοψηφιας
σκεψου πως αναθεώρησαν το θεμα του αξοστρακισμου οι αρχαιοι Αθηναίοι
na to xontryno ligo???
i ellada einai mia xora ypoanaptyktrh poy anhkei stis anaptygmenes xores pisteryo na symfonoyme se ayto.....
Loipon... ti ginetai mexri tora.....
ta panepisthmia paragoyn kai bgazoun sthn paragogh epaggelmaties....
omos kapoies dianoies poy statistika yparxoyn se oloys toys plythysmoys ths ghs (gi ayto sta megala panepisthmia ths amerikhs den blepeis polloys amerikanoys blepeis arabes kinezoys....) den mporei na toys ekmetaleytei i ellada kai toys ekmetaleyontai olloi oi alloi me thn famprika ton metaptyxiakon....
ti einai metaptyxiako....
bgaineis sto eksoteriko kai se blepei o agglos o amerikanos klp....
kai an eisai atomo poy mporeis na pareis kati apo thn torinh toy katastash kai to ekseliksei sou dinoyn ta panta gia na mhn fygeis apo ekei kai na se krathsoyn....
an doyne oti den kaneis sou dinoyn to metaptyxiako kai gyrnas sthn ellada.....
o marinos o eyroboyleyths en eth 1994 ston oikonomiko taxydromo eixe pei oti to megalytero problhma ths elladas htan h eksagogh egkfalon....
loipon gia na gyrisoyme sta panepisthmia.....
to systhma poy yparxei shmera boithaei sthn synthrhsh aytoy toy systhmatos....
na mhn spasei to systhma poy exoyn kathierosei oi ksenoi edo kai polla xronia.....
ενδιαφερον θεμα
αν δεν ηταν γραμμενο σε γκρικλις( αυτο κ αλλα πολλα) ποσο πιο ευκολοδιαβαστο θα ηταν
εγω δεν ειδα καμια 20αρια μελη αριστεριστων στην τελευταια πορεια..
Ειδα 30000 κοσμο..
Μηπως βλεπετε πολυ τιβι???
Επισης ξερω οτι αν ο Παπανδρεου το 61 (νομιζω) δεν εφερνε την δωρεαν παιδεια οι γονεις μου δεν θα σπουδαζαν και ισως ουτε και εγω..
Η δωρεαν παιδεια, το ασυλο κερδιθηκαν με αγωνες!!!
Τιποτα δεν χαριζεται..
δωρεαν παιδεια ???
χμ ναιιιιιιιιιιι καλα
ΜΜΜΜΜΜ.....
Καλά τωρα θα το γυρίσουμε στο πολιτικό?
Καμία σχεση πραγματικά μιλάω.....
Δεν ηταν αυτός ο στόχος μου.....
Μιλάμε γιά πανεπιστήμια που λογικά θα πρέπει να βγαίνουν επιστήμονες...
τα αεροδρόμια ξενοι τα φτιάχνουν....
το μετρο τα γεφύρια.....
μην πάμε και στα φάρμακα.... Εκεί να δεις λαμόγιααααααα........
Στους δικηγόρους να μην το σχολιάσω......
Στους χρηματιστες.... δες ποιοί κάναν πλάτες στους ξένους να βγάλουν τα φράγκα έξω......
Πέστε μου ένα επίτευγμα του Ελληνικού πανεπιστημίου που από την δωρεαν παιδεία που προσφέρει το κράτος να γύρισε ένα μέρος της αξίας αυτης στους πολίτες.....
Και αν θέλετε να το γυρίσοουμε στο πολιτικό.... τώρα μας διοικεί ενα μέρος από την γενειά του πολυτεχνείου με τα σωστα ιδανικά που πρέσβευαν τότε.....
Αποδείχτηκαν τα μεγαλύτερα λαμόγια......
Συμπέρασμα δικό μου......
Δεν υπάρχει θέμα ιδεολογίας (δεξιοι αριστεροί κεντρώοι)....
αλλα θέμα γενιάς και πόσο ανεκτικοί γίνονται αυτοί που μας διοικούν στην διαφθορά και στην διαπλοκή και σε όλα τα φαινόμενα παθογένειας που οδηγούν στην συνολική παθογένεια της κοινωνίας....
Δεν κουνάω σημαίες δεν αποδέχομαι τον άλλον επειδή με βόλεψε κάπου ή που με αφήνει ατιμώρητο να κάνω ότι μου κατέβει στο κεφάλι.....
Μάλλον έχουμε μπερδέψει λιγάκι τα πράγματα...
Κατ'αρχήν dhmhtrh_35 άλλο ελεύθερη διακίνηση ιδεών κι άλλο προκαλώ φθορές σε κτίρια, εγκαταστάσεις και υλικό των πανεπιστημίων... άλλο ελεύθερη διακίνηση ιδεών κι άλλο καίω την ελληνική σημαία ...
Έχω περάσει αρκετά χρόνια στο πανεπιστήμιο και είμαι ακόμα βασικά και πίστεψέ με οι φοιτητές δε χαρακτηρίζονται από την ομοιογένεια των ιδεών και των απόψεών τους και φυσικά είναι ελεύθεροι να τις διακινούν στο όριο φυσικά που δε θίγεται η ελευθερία και τα βασικά διακιώματα των υπολοίπων
niose όσα χρόνια τουλάχιστον είμαι εγώ σε ελληνικό πανεπιστήμιο δεν έχουν παρατηρηθεί ανάλογα φαινόμενα ούτε από αναρχικούς, ούτε από ακροαριστερούς, ούτε από ακροδεξιούς...Βασικά από κανέναν... Σίγουρα υπήρξαν συγκρούσεις αλλά όχι στο βαθμό να χτυπάει ο ένας τον άλλο...
Πέννυ μου η Γενικές Συνελεύσεις γίνονται καλώς ή κακώς. Το αν πηγαίνει η πλειοψηφία των φοιτητών σ αυτές και το γιατί είναι άλλο μεγάλο κεφάλαιο.
Λιλάκι ουσιαστική δημόσια δωρεάν παιδεία δεν υπήρξε ποτέ, κατά την ταπεινή μου άποψη.
dhmhtrh_35 δε θεωρώ οτι η Ελλάδα είναι υποανάπτυκτη χώρα. Θεωρώ οτι είναι μια χώρα με τεράστιες προοπτικές αρκεί να μπορέσει να τις εκμεταλλευτεί σωστά.
Τα πανεπιστήμια δεν είναι ούτε εργοστάσια, ούτε βιομηχανίες. Εκτός αν θεωρείς τον εαυτό σου προϊόν που κάποιος πρέπει να διαμορφώσει κι ύστερα να σε βγάλει στο ράφι της αγοράς για να σε πουλήσει. Η παραγωγή έχει πρώτα απ' όλα κόστος και στη συνέχεια κέρδος ή ζημιά. Έτσι δεν είναι ;
Έχεις δώσει δε κι ένα απίστευτο ορισμό του μεταπτυχιακού. Σύμφωνα με τα λεγόμενά σου το μεταπτυχιακό είναι μια "εξέλιξη" του προϊόντος που λέγεται "φοιτητής" και η αξιολόγησή του από τους καταναλωτές που λέγονται "επιχειρήσεις" .Σωστά ;
Σύμφωνα πάλι με τα λεγόμενά σου αν οι καταναλωτές -"επιχειρήσεις" πέσουν σε κακή έκδοση του προϊόντος το επιστρέφουν πίσω σωστά ; Κατά συνέπεια, όλοι οι εργαζόμενοι με μεταπτυχιακό που εργάζονται στην Ελλάδα θεωρούνται κακή παρτίδα προϊόντος σωστά ;
Δηλαδή εγώ που κάνω το μεταπτυχιακό μου σε ελληνικό πανεπιστήμιο είμαι εξ ορισμού για τα μπάζα έτσι ; Διότι θα μ έχει κρίνει έλληνας καθηγητής με μεταπτυχιακό εκ του εξωτερικού -άρα εξ ορισμού άτομο άνευ κρίσεως μιας κι ανήκει κι αυτός στις κακές παρτίδες προϊόντος που οι Άγλλοι, Αμερικάνοι κλπ γύρισαν πίσω στο εργοστάσιο ως βλαμένα- σωστά ; Και τα 1000 €/ εξάμηνο που σκάω είναι τσάμπα λεφτά έτσι ;
Θα συμφωνήσω με τον Ρακένδυτο οτι η πορεία ήταν από τις μεγαλύτερες που έχω δει. Μιλάμε για 30.000 κόσμο. Κι ο κόσμος αυτός ίσως έχει κάτι να πει. Κι ίσως σ αυτόν τον κόσμο δε του δίνεται η δυνατότητα να μιλήσει ή να εκφραστεί με άλλο τρόπο πέραν των καταλήψεων.
Να σημειώσω οτι είμαι εναντίον της επιλογής που λέει κατάληψη αλλά αν δεν υπάρχει άλλο μέσο έκφρασης ή μάλλον καλύτερα ακρόασης των διαφωνιών που μπορεί να υπάρχουν τότε ναι.
Το άρθρο που αναθεωρείται αυτές τις μέρες δεν είναι εντελώς λάθος αλλά δεν είναι και εντελώς ορθό....Σαφώς και η ανώτατη εκπαίδευση πρέπει να αλλάξει αλλά όχι έτσι. Αφήστε που μετά οι υπόλοιπες υποανάπτυκτες χώρες θα μα κατηγορούν για κλοπή διανοιών...αυτό που το πας ;;;
Πάντα λέω την γνώμη μου και μπορεί και να κάνω και λάθος δεν είμαι απόλυτος......
Το λέω από την αρχή γιά να μην παρεξηγούμαι.....
Λοιπόν....
Το κάθε κράτος έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα : πλεονέκτημα στην εργασία ( φτηνό εργατικό δυναμικό βλ. Βουλγαρία που έχουν πάει οι περισσότερες Ελληνικές επιχειρήσεις από την Βόρεια Ελλάδα) ή ένταση τεχνολογίας (υψηλή τεχνολογία ανεπτυγμένη).
Μέχρι τώρα υπήρχαν δύο βασικές περιφέρειες : Οι Βόρειοι και οι Νότιοι
Οι Βόρειοι που έχουν ανεπτυγμένη υψηλή τεχνολογία (Γερμανία-Γαλλία-Αγγλία) και οι Νότιοι που είχαν ένταση εργασίας (φτηνό εργατικό δυναμικό) και που ήταν καταναλλωτές των ανεπτυγμένων προιόντων που εφτιαχνάν οι Βόρειοι.....
Ακόμα δίναν πρώτες ύλες και γεωργικά προιόντα στους Βόρειους.....
Με την είσοδο κρατών που δεν έχουν ανεπτυγμένη τεχνολογία αλλα φτηνή εργασία οι Ελλάδα χάνει το μεγάλο πλεονέκτημα που είχε μέχρι τώρα.....
Και τους ανεπτυγμένους δεν τους νοιάζει καθόλου γιατί δεν θίγεται το δικό τους πλεονέκτημα.
Άρα ή θα πρέπει να αλλάξουν τα πράγματα ξεκινώντας από την παιδεία ή θα δούμε όλλοι μαζί τα χειρότερα που ακόμα δεν έχουν έρθει....
Και αυτοί που διοικούν το ξέρουν τον τρόπο να επιβιώσουν πολύ καλα....
παίρνουν δάνειο και χρεώνουν τις επόμενες γενιές που θα ερθουν....
Μετα να δεις πορείες : Όχι τριάντα αλλά τριακόσιοι χιλιάδες.....
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟΤΕ.....
Θεωρώ οτι ένα κράτος μπορεί να έχει πλέον των 2 πλεονεκτημάτων αλλά αυτό είναι άλλο μεγάλο κεφάλαιο που δεν θα συζητήσω τώρα...
Δε μου απάντησες όμως σ αυτά που σου είπα περί μεταπτυχιακών και φοιτητών προϊόντων, επιχειρήσεων -καταναλωτών κ.ο.κ.
Οι περισσότεροι φίλοι μου που έχουν τελειώσει Φυσικη χημεία οικονομικά κλπ εχουν ανοίξει φροντιστήρια και κάνουν μαθήματα στα πιτσιρίκια....
Έτσι ζούνε ή μήπως τα φροντιστήρια δεν είναι παραπαιδεία....
υπάρχει ένα ποσοστο που μένει στο πανεπιστήμιο ως καθηγητές....
και ένα πολυ μικρό ποσοστο που καλύπτει τις ανάγκες της κοινωνίας πολύ μικρό....
Η παπια προπερσι που λένε οτι ήταν άρωστη με την γρίπη νομίζω Αγγλία πήγε.....και χάθηκε στον δρόμο... κοινώς μας δουλεύουν.
Εν πάσει περιπτώσει πες μου εσύ κάτι που πέτυχε το πανεπιστήμιο ( γενικά πανεπιστήμιο οταν λέω εννοω πολυτεχνείο κλπ....) που να μπορώ να καυχιέμαι και να αναγνωρίζω την αξία του και την σωστή λειτουργία της ανώτατης παιδείας και να κατεβω στους δρόμους να πολεμήσω γι αυτήν....
Παράθεση από: "SoFiA24"άλλο ελεύθερη διακίνηση ιδεών κι άλλο καίω την ελληνική σημαία ...
γιατι αλλο; δεν ειναι μεσα στο ρολο ενος συμβολου ακομα και η καταστροφη του.
δεν ειναι μονο αυτος/η που μεσω των συμβολων αντλει την εθνικη του/της αξιοπρεπεια. ειναι και αυτος/η που μεσω της καταστροφης/καταργησης των αντιδρα στην εθνικη του/της αναξιοπρεπεια.