Ειδήσεις:

1η δοκιμή με αναβάθμιση ...

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Μηνύματα - Katerina65

#1
Τελικά ο καφές κάνει καλό ή κακό;

Είναι μια ερώτηση που μας απασχολεί όλους σε μια εποχή που συνεχώς βομβαρδιζόμαστε από προειδοποιήσεις για νοσηρούς παράγοντες, στη διατροφή και στο περιβάλλον που επηρεάζουν την υγεία μας.

Μάλιστα για μερικούς από εμάς το ερώτημα είναι καίριο διότι καθημερινά καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες του δημοφιλούς αυτού ροφήματος.

Οι μέχρι τώρα έρευνες δείχνουν θετικά στοιχεία. Φαίνεται μάλιστα ότι για τη μνήμη μας ο καφές έχει ευεργετικές επιδράσεις.

Σύμφωνα με επιστήμονες από το πανεπιστήμιο της Αριζόνα, ο καφές στους ενήλικες, ιδιαίτερα σε αυτούς που η ηλικία τους έχει κάπως προχωρήσει, βελτιώνει τη μνήμη σημαντικά.

Σε έρευνα που διεξήγαγαν έδωσαν σε εθελοντές να πιουν ένα καφέ (ένα φλιτζάνι των 12 ουγκιών με περιεκτικότητα σε καφείνη από 220 έως 270 mg) και μετά τους υπέβαλαν σε τεστ μνήμης.

Στο ίδιο τεστ υπέβαλαν και άλλους εθελοντές της ίδιας ηλικίας με τη διαφορά ότι σε αυτούς έδωσαν να πιουν καφέ που δεν περιείχε καφείνη.

Τα αποτελέσματα της ομάδας που είχε πάρει καφέ με καφείνη ήταν σημαντικά καλύτερα. Επίσης φάνηκε ότι τα θετικά αποτελέσματα για την μνήμη αυτών που έπιναν καφέ με καφείνη διατηρούνταν για όλη την ημέρα.

Δηλαδή εάν οι εθελοντές έπιναν τον κανονικό καφέ το πρωί, τότε η θετική του δράση για τη μνήμη διαρκούσε όλη την ημέρα.

Ένα άλλο στοιχείο που προέκυψε από την έρευνα αυτή ήταν ότι όταν σε άτομα που έπιναν κανονικό καφέ έδωσαν καφέ χωρίς καφείνη για μια ημέρα, τότε η απόδοση της μνήμης τους μειωνόταν.

Σύμφωνα με τους ερευνητές υπήρξαν και άλλες μελέτες που έδειξαν ότι η καφείνη ενδυναμώνει και βελτιώνει τη μνήμη κατά τη διάρκεια του πρωινού και του απογεύματος σε άτομα προχωρημένης ηλικίας.

Φαίνεται ότι κάθε δραστηριότητα που αυξάνει το επίπεδο ενεργητικότητας όπως για παράδειγμα ένας γρήγορος περίπατος ή ακόμη ένας απογευματινός ύπνος ξεκούρασης όπως και ο καφές βελτιώνουν τις γνωστικές λειτουργίες και τη μνήμη των ενηλίκων.

Οι περισσότεροι άνθρωποι που είναι προχωρημένης ηλικίας και ιδιαίτερα αυτοί που είναι μεγαλύτεροι από 65 ετών νιώθουν ότι γενικά οι πνευματικές τους λειτουργίες και η μνήμη τους είναι καλύτερη το πρωί.

Ένας καφές κατά το απόγευμα θα τους βοηθήσει να διατηρήσουν τις γνωστικές τους λειτουργίες και την μνήμη τους.

Η καφείνη διεγείρει τον εγκέφαλο. Ιδιαίτερα τα τμήματα του που είναι υπεύθυνα για την εγρήγορση, την ικανότητα αγρυπνίας, τη διάθεση και τη συγκέντρωση, επηρεάζονται θετικά ακόμη και από μικρές συγκεντρώσεις της καφείνης.

Είναι πιθανόν ότι οι δράσεις αυτές της καφείνης οδηγούν στην καλύτερη απόδοση όσο αφορά τη μνήμη στα άτομα που έλαβαν μέρος στην έρευνα που σας παρουσιάζουμε σήμερα.

Είναι πολύ πιθανόν, αλλά αυτό παραμένει να αποδειχθεί, ότι η καφείνη έχει και άλλες ευεργετικές δράσεις στις γνωστικές και πνευματικές ικανότητες.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι τα ευρήματα αυτά ισχύουν περισσότερο για τους ενήλικες προχωρημένης ηλικίας και όχι για τα νεαρά άτομα εκτός εάν αυτά είναι κουρασμένα ή έχουν ανάγκη από ύπνο.

Επίσης επισημαίνεται ότι τα πιο πάνω αποτελέσματα βρέθηκαν σε άτομα που παίρνουν επί τακτικής βάσης καφέ.

Ίσως σε άτομα που παίρνουν καφέ μόνο περιστασιακά, να υπερισχύουν οι αρνητικές επιδράσεις του καφέ όπως το τρέμουλο, η αγχώδης κατάσταση, η υπερβολική διούρηση, η νευρικότητα και η μείωση της συγκέντρωσης.

Αναμφίβολα είναι πολύ ενδιαφέροντα τα ευρήματα αυτά για τον καφέ. Επειδή είναι πολύ διαδεδομένο και δημοφιλές ρόφημα, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τις καλές και κακές επιδράσεις του στον ανθρώπινο οργανισμό.
#2
Καλησπέρα Ντάμα,
φοβερές οι απόψεις σου για τον διάλογο.
Θεωρώ ότι είναι βασικό πλεονέκτημα να μπορείς να μετριάζεις το εγώ σου και να εκφράζεσαι με ειλικρίνεια και σοφία όπως λες.
Είναι δύσκολη η επικοινωνία στην εποχή μας κι αυτό γιατί όλοι θέλουν να περάσουν καλά δίνοντας όσο γίνεται λιγότερα ..ψυχή.. ειλικρίνεια..επαφή.
Μα τελικά κερδισμένοι είναι αυτοί που βρίσκουν το δρόμο για την καρδιά του άλλου, μέσα από την πραγματική επαφή που δίνει η σωστή επικοινωνία.
#3
Η μουσική βελτιώνει τη μνήμη και τη γλώσσα

Τα παιδιά τα οποία μαθαίνουν να παίζουν ένα μουσικό όργανο έχουν καλύτερη μνήμη και γλωσσικές δεξιότητες.

Άτομα τα οποία έχουν υποστεί κάποιας μορφής βλάβης στον εγκέφαλο ή ένα τραυματισμό με απώλεια μνήμης, μπορούν να επανακτήσουν μέρος της απώλειας της μνήμης τους μαθαίνοντας ένα μουσικό όργανο.

Τα δεδομένα αυτά προκύπτουν από έρευνα που έκαναν ψυχολόγοι από το Κινεζικό πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ σε 90 μαθητές ηλικίας από 6 έως 15 ετών.

Οι μισοί από αυτούς είχαν εκπαιδευτεί στη μουσική και έμαθαν να παίζουν μουσικά όργανα στην ορχήστρα εγχόρδων του σχολείου τους για χρονικά διαστήματα από1 έως 5 χρόνια.

Οι υπόλοιποι μισοί δεν είχαν καθόλου εκπαίδευση στη μουσική.

Οι ερευνητές υπέβαλαν τους μαθητές σε τεστ προφορικής μνήμης. Τους διάβασαν μια λίστα από λέξεις και οι μαθητές έπρεπε να τις θυμηθούν 10 και 30 λεπτά μετά.

Επίσης υπέβαλαν τους μαθητές σε τεστ οπτικής μνήμης. Τους έδειξαν μια σειρά από εικόνες και οι μαθητές έπρεπε να τις θυμηθούν μετά. Τα τεστ προφορικής και οπτικής μνήμης έγιναν στους μαθητές 3 φορές στον καθένα.

Τα αποτελέσματα τους έδειξαν ότι οι μαθητές που είχαν μουσική εκπαίδευση, είχαν σημαντικά καλύτερη προφορική μνήμη. Οι μαθητές αυτοί είχαν την ικανότητα να θυμούνται πολύ καλύτερα από τους άλλους τις λέξεις τις οποίες είχαν ακούσει. Παράλληλα βρέθηκε ότι όσο περισσότερα ήταν τα χρόνια που είχαν τύχει εκπαίδευσης, τόσο πιο καλή ήταν η προφορική τους μνήμη.

Όσον αφορά την οπτική μνήμη, δηλαδή την ικανότητα να θυμούνται εικόνες που είχαν δει, δεν υπήρχε διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων των μαθητών.

Πρέπει να αναφέρουμε ότι το 1998, η ίδια ομάδα των ερευνητών είχε βρει ανάλογα αποτελέσματα σε 60 φοιτήτριες του πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ. Και στις φοιτήτριες είχε βρεθεί ότι αυτές που είχαν 6 χρόνια μουσικής εκπαίδευσης, παρουσίαζαν μια καλύτερη προφορική μνήμη από τις υπόλοιπες.

Πως όμως η μουσική βοηθά την προφορική μνήμη;

Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου, βοηθά την ανάπτυξη του αριστερού εγκεφαλικού κροταφικού λοβού. Ο αριστερός κροταφικός λοβός επεξεργάζεται τις ηχητικές πληροφορίες που εισάγονται στον εγκέφαλο.

Παράλληλα όμως αναπτύσσεται μέσα στον αριστερό κροταφικό λοβό του εγκεφάλου, ένα άλλο μέρος (planum temporale), το οποίο είναι υπεύθυνο για την προφορική μνήμη.

Με τον τρόπο αυτό η βελτίωση της προφορικής μνήμης των παιδιών είναι ένα δευτερογενές παράγωγο της μουσικής τους εκπαίδευσης.

Έρευνες που έγιναν σε μουσικούς με μαγνητική τομογραφία έδειξαν ότι στον κροταφικό λοβό, το μέρος που είναι υπεύθυνο για την προφορική μνήμη είναι μεγαλύτερο από τους υπόλοιπους ανθρώπους.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι δεν έχει σημασία ποιο όργανο μαθαίνουν τα παιδιά όσον αφορά τη βελτίωση της μνήμης. Είναι η διαδικασία της μουσικής εκπαίδευσης που είναι ευεργετική για τη μνήμη.

Το φαινόμενο αυτό δηλαδή της ανάπτυξης και άλλων τμημάτων του εγκεφάλου όταν υπάρχει μια μορφή εκπαίδευσης, μπορεί να βοηθήσει και ανθρώπους που έχουν υποστεί βλάβες του εγκέφαλου μετά από κάποιο νόσημα ή τραυματισμό.

Όταν δηλαδή κάποιος μαθαίνει και εκπαιδεύεται για κάτι, είναι πολύ πιθανόν να αποκτά και άλλες δευτερογενείς δεξιότητες που αναπτύσσονται παράλληλα με αυτά που έχει σαν αρχικό στόχο να μάθει.

Οι γονείς που αγαπούν τη μουσική μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά τα παιδιά τους βάζοντάς τα να μάθουν μουσική και μουσικά όργανα από τον καιρό που είναι μικρά.