Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 349
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 1
  • Guests: 314
  • Total: 315
  • Leon

Tο Πανεκπαιδευτικό κίνημα

Ξεκίνησε από forest48, Νοεμβρίου 07, 2007, 07:03:02 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

forest48

Πολλοί έγραψαν –ορθώς, κατά την ταπεινή μου άποψη- πως οι κινητοποιήσεις του φοιτητικού κινήματος, με αποκορύφωμα την εξέγερση του Πολυτεχνείου, έβγαλαν την ελληνική κοινωνία από τη ντροπή της, από την ακινησία, την απάθεια και την ιδιώτευση απέναντι σ’ ένα καθεστώς που απαγόρευε, επιτηρούσε, συλλάμβανε, φυλάκιζε, βασάνιζε και εξόριζε –αλλά δεν κατάφερε ποτέ να εξοντώσει– την αντίθετη άποψη.
Κάτι παρόμοιο γράφτηκε και για το πανεκπαιδευτικό κίνημα, που τα τελευταία δύο χρόνια ξύπνησε την κοινωνία μας από το λήθαργο της «κοινωνικής ειρήνης» και της ανικανότητας αντίδρασης, μπροστά σε μια σειρά από νομοθετικές αλλαγές που τινάζουν στον αέρα εργατικές, κοινωνικές και πολιτικές κατακτήσεις, που κάποτε μας εξασφάλιζαν μια αξιοπρεπή ζωή. Η γενιά του Άρθρου 16, παρότι λοιδορήθηκε και απαξιώθηκε από τους οπαδούς της «τάξης και της ασφάλειας», κατάφερε να προσφέρει μια μοναδική και υπερπολύτιμη υπηρεσία στην ελληνική (και όχι μόνο) κοινωνία: Κατάφερε με την αλύγιστη και αγωνιστική στάση της να αποσοβήσει το ενδεχόμενο οριστικής ποινικοποίησης, όχι απλώς ενός κινήματος, αλλά ολόκληρου του αξιακού κώδικα που γεννά και αναζωπυρώνει κοινωνικές και πολιτικές αντιστάσεις ενάντια στις λεγόμενες «κυρίαρχες» πολιτικές, κάθε φορά που διαπιστώνεται πως αυτές οι πολιτικές προσβάλλουν στοιχειώδη δικαιώματα, αλλά και την ίδια την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Η «προίκα» που άφησε αυτό το κίνημα γίνεται ιδιαίτερα διακριτή το τελευταίο διάστημα:
- Κοινωνικές ομάδες δραστηριοποιούνται σε τοπικό και εθνικό επίπεδο για τη διάσωση του περιβάλλοντος και του δημόσιου χώρου.
- Τα εργατικά συνδικάτα δείχνουν να ξυπνούν από το γραφειοκρατικό τους λήθαργο και ήδη προετοιμάζουν τις αντιστάσεις τους έναντι της πιο απάνθρωπης αναδιάρθρωσης που έχει υποστεί ποτέ το ασφαλιστικό μας σύστημα (γιατί είναι απάνθρωπο να παίρνεις σύνταξη στα 70 και τα 75).
- Οι μαθητικές κοινότητες ξαναβγαίνουν στο δρόμο! Κλείνουν τα σχολεία τους, ανοίγοντάς τα, ταυτόχρονα, στην κριτική σκέψη, τη συζήτηση, την αλληλεγγύη και τη συλλογικότητα, αξίες που για πολλά χρόνια μετά την παγκόσμια ήττα της Αριστεράς παρέμεναν βαθιά χωμένες στο συρτάρι του «σύγχρονου τρόπου ζωής», του άκρατου ανταγωνισμού και της πιο ακραίας ιδιώτευσης.
- Οι φοιτητικοί σύλλογοι γεμίζουν τη φαρέτρα τους με νέο κόσμο από τους νεοεισαχθέντες στα πανεπιστήμια, που αντιλαμβάνονται πως η αναγνώριση των «πτυχίων» των Κέντρων Ελευθέρων «Σπουδών» αποτελεί ταφόπλακα για το δημόσιο, δωρεάν και ακαδημαϊκό χαρακτήρα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

Rakendytos

To κρατος..στην προσπαθεια του να υποταξει την κοινωνια και να εξαφανισει καθε ιχνος αντιστασης στα σχεδια του..προσπαθει να επεκτεινει τον ελεγχο σε ολες τις εκδηλωσεις των ανθρωπων.. να επιβληθει σε καθε κοινωνικη ομαδα..
Η εκπαιδευση ειναι ενας πολυ σημαντικος τομεας..
Φροντιζει δηθεν την μορφωση και την παιδεια..αλλα ουσιαστικα εκπαιδευει την υποταγη και την υπακοη..
Ενα ηλεκτροσοκ στην συνειδηση των παιδιων..
Θελει να εξουδετερωσει οσο πιο νωρις μπορει..τα περισοτερα παιδια ..να τα κανει αδρανη..φοβισμενα..υποταγμενα.. Αδυναμα να σκεφτουν..να κρινουν..ακινδυνα για την εξουσια..και βυθισμενα στην μιζερια..
Μεσω της εκπαιδευσης επιχειρει το κρατος να περασει στα παιδια την γνωστη παραμυθα  πως καμια κοινωνια δεν μπορει να επιβιωσει χωρις κρατος..Φραση που εχουν επιβαλει οι καθηγητες για να πεισουν τους νεους για το τετελεσμενο της παγκοσιας κοιννωνικης καταστασης..
Μ αυτον τον τροπο αφαιρουν καθε αυθορμητισμο..καθε εξεγερτικο στοιχειο..καθε ταση για αντιδραση..Με αποτελεσμα να μεγαλωνουν τα παιδια και να γινονται μπαμιες.. Παραδομενοι σε εναν μαλακισμενο κοσμο που θριαμβευουν οι ασημαντοι..

Τωρα..για να πετυχει τους σκοπους του χρησιμοποιει πολλους και διαφορους τροπους..
Καλλιεργει την συνηδειση των παιδιων απο την πιο τρυφερη ηλικια..απο το δημοτικο το θρησκευτικο αισθημα..την πιστη στον ενα κι αγαθο Θεο των χριστιανων..ναρκωνοντας τα με την πρεζα του λαου..Υποχρεωτικος ο εκκλησιασμος..ο Ναζωραιος φατσα καρτα στον τοιχο η στην εδρα του καθηγητη..η προσευχη πριν το μαθημα..η τιμωρια των μαθητων που δεν συμετεχουν..
Ενας γερος δεσμος κρατους εκκλησιας..

Ο πατριωτικος βομβαρδισμος..
Μεσα απο τα βιβλια και τις εθνικες εορτες που ακουγονται ενα σωρο πιπες ψευδη και ανακριβειες..με πατριωτικα παραμυθια και τραγουδακια..Εχουμε και την επαιτειο του Πολυτεχνιου που πλησιαζει αυτες τις μερες..Τι εχουν κανει τωρα οι μαγκες..
Εχουν κανει το Πολυτεχνειο γιορτη της δημοκρατιας.. απο που κι ως που??
Το Πολυτεχνειο ηταν [size=18]ΕΞΕΓΕΡΣΗ[/size]..αφαιρεσαν καθε εξεργεσικο στοιχειο το οικειοποιηθηκαν και το παρουσιαζουν σαν γιορτη της δημοκρατιας στα παιδια..
Και βλεπεις τους εξουσιαστες καθε χρονο να  κουβαλαν στεφανια..λες και πανε σε κηδεια μαζι με τραμπυκους Κνιτες..

Παρουσιαζουν σαν μοναδικο ορθο.. πολιτικο συστημα.. την κοινοβουλευτικη δημοκρατια.. που οριζει ουσιαστικα  ελευθερια.. την ζωη εκτος φυλακης.. και ταυτοχρονα  εχουν την μαγκια της πανισχυρης εξουσιας..αλλα να μην επεκταθω σ αυτο..Πουλανε φουμαρα στα παιδια μας και διαστρεβλωνουν την ιστορια με βιβλια και ιστοριουλες με δεξιες και αριστερες εκδοχες για να μην ειναι κανεις απο τους εξουσιαστες παραπονεμενος..

Μπατσοι καθηγητες..καλα εντλως ξαφνικα..και συμτωματικα .. με τις καταληψεις ξεκινησε και η περσινη ιστορια με τους μαθητες που κατηγορουνται για καταστροφες στις περσινες καταληψεις..Πηγαν οι καθηγητες τους μαθητες τους δικαστηριο..
Τρομερη σχεση καθηγητη μαθητη..ΥΠΑΚΟΗ και ΠΕΙΘΑΡΧΕΙΑ..
Ειναι εκπαιδευτικοι αυτοι?? Μαλλον κομπλεξικοι..Εχουν εξουσια..  φασιστικα ενστικτα..και βγαζουν στους μαθητες το ξυλο που εφαγαν μικροι απο τους δικους τους δασκαλους..γονεις ..και την καταπιεση που τρωνε καθημερινα..Μαγκες ισχυος..πρεπει βλεπεις να ξεφυγουν απο την καθημερινη μιζερια και τα συνδρομα μικροαστισμου..
Οι μαθητες ειναι υποχρεομενοι να προσαρμοστουν στην συμπεριφορα τους και στις διαθεσεις τους λες και εχουν κανενα κουμπι..

Σε μια καταληψη..στο 30ο λυκειο Κυψελης ενας τυπακος μου θυμησε κατι αλλο..κατι που ειχα ξεχασει..Την προσβολη της προσωπικοτητας..τον σαρκασμο..την ειρωνια των αποψεων του μαθητη..Αυτο θυμαμαι με εκανε κοματια..και συμβαινει σε καθημερινη βαση για να ισχυροποιησει την θεση του ο καθηγητης..
Ενα αλλο λυπηρο φαινομενο ειναι το γλυψιμο..η δουλοπρεπεια..
Μια μεριδα μαθητων που για να ανεβουν στην εκτιμηση του καθηγητη..του κριτη τους..δεν δισταζουν να ρουφιανευουν συμμαθητες τους..Αυτα τα παιδια πραγματικα τα λυπαμαι.. Αυτα τα παιδια αυριο θα προσκυνουν το αφεντικο τους..η αν ειναι αφεντικα θα λιωνουν τους εργατες..

Για να τελειωσω πιστευω στο πανεκπεδευτικο κινημα..οι μαθητες/φοιτητες τοσα χρονια δεν μασησαν..και δεν θα μασησουν ουτε τωρα..και οσοι τα εβαλαν μαζι τους εχασαν..Να αγωνιστουν για την ελευθερια τους..η σχολικη εκπαιδευση να ειναι εκπαιδευση για ελευθερια..και οχι για υποταγη..να ειναι κανεις ελευθερος...αυτο ειναι ζωη..Δεν κατακτησαμε το παν αν γινουμε χρησιμα μελη της κοινωνιας...
Το παν ειναι να ειμαστε ελευθεροι..  

Αντε..και καλη τυχη μαγκες..














Σχωρατε με για το συντακτικο μου..δεν καταφερα να γινω δαινοουμενος..
ημουν και ειμαι οργανικος οπου και οσο μπορω..

forest48

Ο χειμώνας θα είναι «καυτός», τόσο για την αντιδημοκρατικά κυβερνώσα «πλειοψηφία» του 41% και των 152 βουλευτών, όσο και για όσους, αντί να παίρνουν θέση για τα οξύτατα κοινωνικά προβλήματα της εποχής μας, βαυκαλίζονται με πολιτικά κενές, γηπεδικού τύπου σκιαμαχίες για την εκλογή του νέου Προέδρου-Εκπορθητή της εξουσίας...
Ας μην εξαντλούμε τη διάθεσή μας για κοινωνική αλλαγή σε μια «αντισυμβατική» απάντηση σε ένα τηλεφωνικό γκάλοπ ή στο απογευματινό μούντζωμα των θιάσων των τηλεπαραθύρων. Έχουμε τη δύναμη να κάνουμε τους ισχυρούς, αδύναμους. Έχουμε τη δύναμη να δείξουμε στο δρόμο και στους κοινωνικούς χώρους που ζούμε, σπουδάζουμε και εργαζόμαστε, ότι εμείς είμαστε η πλειοψηφία. Εμείς, που δεν ανεχόμαστε να παίζουν με την αξιοπρέπειά μας και να μετατρέπουν τη ζωή μας σε επιβίωση. Εμείς που δεν ανεχόμαστε να παρακολουθούν τις ζωές μας με μια εφιαλτική, γενικευμένη εφαρμογή της οργουελιανής κοινωνίας της επιτήρησης. Εμείς, που δεν ανεχόμαστε κάποιοι τυχάρπαστοι ακροδεξιοί και «υπερπατριώτες» -της πολιτικής και όχι μόνο- να καπηλεύονται την επιθυμία μας για μια Ελλάδα αυτόνομη πολιτικά, παραγωγική, πρωταγωνίστρια στον πολιτισμό, τις επιστήμες και τους αγώνες για ειρήνη στα Βαλκάνια και την Ευρώπη. Εμείς, οι πολλοί και οι πολλές, που μάθαμε –επιτέλους– ότι μπορούμε και να νικάμε. Να μην το ξεχάσουμε, αλλά να το κάνουμε πράξη καθημερινά, τώρα που το δίκαιο της ανάγκης το επιβάλλει.

riaghul

Παράθεση από: "forest48"Ο Εμείς που δεν ανεχόμαστε να παρακολουθούν τις ζωές μας με μια εφιαλτική, γενικευμένη εφαρμογή της οργουελιανής κοινωνίας της επιτήρησης. Εμείς, που δεν ανεχόμαστε κάποιοι τυχάρπαστοι ακροδεξιοί και «υπερπατριώτες» -της πολιτικής και όχι μόνο- να καπηλεύονται την επιθυμία μας για μια Ελλάδα αυτόνομη πολιτικά, παραγωγική, πρωταγωνίστρια στον πολιτισμό, τις επιστήμες και τους αγώνες για ειρήνη στα Βαλκάνια και την Ευρώπη. Εμείς, οι πολλοί και οι πολλές, που μάθαμε –επιτέλους– ότι μπορούμε και να νικάμε. Να μην το ξεχάσουμε, αλλά να το κάνουμε πράξη καθημερινά, τώρα που το δίκαιο της ανάγκης το επιβάλλει.

Ολα αυτά είμαστε ΕΜΕΙΣ?
Αναρωτιέμαι σε ποιά κοινωνία ζω :roll:
Εγώ πιστεύω πως η κοινωνία είναι προέκταση του ατόμου. Δηλ. προέκταση δική μου... δική σου...δική μας.....Κοινωνία δεν είναι οι άλλοι....
Τώρα πως γίνεται να έχουμε οι γράφοντες μιαν άλλη άποψη και άλλη να είναι η κατάσταση που ζούμε...αυτό δεν το έχω καταλάβει και το στενό μυαλό μου δεν δύναται να το κατανοήσει...

Κι όσο για τους αυστηρούς χαρακτηρισμούς...όπως...
"Μπατσοι καθηγητες"...που μπορεί η λίστα να προστεθεί με
"Μπάτσους γιατρούς", "Μπάτσους δικηγόρους", "Μπάτσους λογιστές"
"Μπάτσους εφοριακούς"..κλπ.....κλπ....
με ξαναβάζουν  στην απορία του  αν ζω σε ένα δημοκρατικό και ελεύθερο κράτος. Κι αν υποθέσω ότι είμαι...είσαι...κάποιοι είμαστε.... ένας απο αυτούς... λες να το παίζουμε εξουσία?
Άρα δεν υπάρχει λαός? :P

Προς το παρόν μου αρέσει να σκέφτομαι τον "καυτό χειμώνα"
γιατί τα κοινόχρηστα θα ανέβουν στα ύψη με την άυξηση στη τιμή του πετρελαίου... :)

κώστας

"Έχουμε τη δύναμη να κάνουμε τους ισχυρούς, αδύναμους."

Η επιτομή της παρακμής.
Η "προοδευτική" αντίδραση.
Ο φασισμός της πλειοψηφίας.
Η δειλία και ο φόβος της κορυφής.
Η ψυχολογία του μικρού που αν του δώσεις δύναμη γίνεται ο μεγαλύτερος δικτάτορας.

Αν μπορείς, αν έχεις τη δύναμη, πάλεψε να γίνεις ισχυρός.
Όχι στους άλλους. Για σένα.
eLe

energizer

...μιλαμε για καταιγισμο θεματων...
 :shock:
...ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΘΕΣΕΩΝ...
 :wink:
1) πανεκπαιδευτικο = ολοι οι εμπλεκομενοι φορεις του συστηματος εκπαιδευσης!
...αν στο συλλαλητηριο - διαμαρτυρια ηταν ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοι - εκπαιδευομενοι (ολων των βαθμιδων!) & οι γονεις , στενοι συγγενεις τους...τοτε σε τουτη τη χωρα εχουμε σοβαρο ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!
 :wink:
2) εξεγερση = κινημα , σταση ενιοτε λαικη που κινητρο εχει την "δικαιωση" & σταματα ΜΟΝΟ με την επιτευξη της ή την καταστολη της!
  :shock:
(ποτε εχασα τετοια κοσμοιστορικα γεγονοτα; )
3) μπατσοι (αστυνομικα οργανα!) - καθηγητες/γιατροι/δικηγοροι/....
...συγνωμη αλλα & οι περιφημοι "στασιαστες" ΔΕΝ αποτελουν αλλαζονικα οντα που ξιπασμενοι απο την "αληθεια & το φως" που δια επιφοιτησης ελαβαν ...προσπαθουν να το ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ & στους αλλους;
 :evil:
...ΔΥΣΤΥΧΩς ή ΕΥΤΥΧΩΣ η ανεπαρκεστατη κοινοβουλευτικη & κομματικη δημοκρατια που συμβιωνουμε...εχει επιλυσει το ζητημα των συγκρουσεων!
 :twisted:
...αν καποιοι αναπολουν τετοια καθεστωτα συγκρουσιακα μπορουν να αποσυρθουν απο τις νομιμες διαδικασιες αιρετων αντιπροσωπων & να υποδειξουν αλλους τροπους...π.χ. λασπομαχιες , μπρα ντε φερ , ενοπλες συγκρουσεις κτλ...
 :evil:

 
314 Επισκέπτες, 1 Χρήστης