Ειδήσεις:

1η δοκιμή με αναβάθμιση ...

Main Menu
Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 553
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 1
  • Guests: 631
  • Total: 632
  • Leon

ΑΘΑΝΑΤΗ

Ξεκίνησε από Gerogriniarhs, Αυγούστου 15, 2009, 12:48:39 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Gerogriniarhs

Ελαφρύ Καταδρομικό Έλλη (1914-1940)

Διαστάσεις: 98 / 12 / 4,3 μέτρα
Εκτόπισμα: 2.115 τόν.
Ταχύτητα: 26 κόμβοι (το 1940, 18 κόμβοι). Τριπλέλικο.
Οπλισμός: 3 πυροβόλα 152 χιλ., 2 πυροβόλα 66 χιλ., 2 πυροβόλα 40 χιλ., 2 Τ/Σ 19 ιντσών. Είχε μεταφορική ικανότητα 100 ναρκών.

Ναυπηγήθηκε το 1912-13 στις ΗΠΑ για λογαριασμό της κινεζικής κυβερνήσεως (Πρώην FEI - HUNG).
Αγοράσθηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση το 1914. Μετασκευάστηκε ριζικά στη Γαλλία μεταξύ των ετών 1925-27. Έλαβε μέρος στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο και στη Μικρασιατική Εκστρατεία.
Βυθίστηκε στις 15 Αυγούστου 1940, σε ειρηνική περίοδο, από το ιταλικό Υ/Β DΕLFΙΝΟ (Κυβερνήτης G.Aicardi), ενώ ήταν αγκυροβολημένο έξω από το λιμάνι της Τήνου, όπου είχε σταλεί για συμμετοχή στον εορτασμό της Παναγίας.
Από τον τορπιλισμό σκοτώθηκαν 9 υπαξιωματικοί και ναύτες, ενώ τραυματίσθηκαν 24.
Το ίδιο Υ/Β αποπειράθηκε στη συνέχεια να τορπιλίσει τα επιβατηγά ΕΛΣΗ και ΕΣΠΕΡΟΣ που βρίσκονταν μέσα στο λιμάνι της Τήνου. Ευτυχώς η απόπειρα απέτυχε και οι τορπίλες κατέστρεψαν μόνο ένα τμήμα του κρηπιδώματος του λιμανιού.

ΠΗΓΗ: hellenicnavy.gr/ellh.asp
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΙΧΕ ΑΝΕΛΚΥΣΘΕΙ ΚΑΙ ΕΚΤΕΘΕΙ ΣΑΝ ΜΝΗΜΕΙΟ,ΕΓΙΝΕ "ΣΚΡΑΠ" ΓΙΑ...ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΙ;
ΛΙΓΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΗΣ,ΜΕΤΡΗΜΕΝΑ ΣΤΑ ΔΑΧΤΥΛΑ ΕΝΟΣ ΧΕΡΙΟΥ,ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΒΥΘΟ.
ΕΥΓΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ -ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΕΩΣ ΤΩΡΑ- ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ.

KostasD33

μπας και ξέρεις ή μπορείς να βρείς ποια χρονιά έγινε η ανέλκυση και πουλήθηκε για Σκρα (πώληση για παλιοσίδερα δηλαδή με τον τόνο) η Έλλη?
Αν έχουμε και όνομα Πρωθυπουργού, υπουργού Εθηνικής άμυνας και όσοι ήταν αρμόδιοι την εποχή εκείνη θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον.
Στην τελική οι Φασίστες Ιταλοί της κυβέρνησης του Μουσολίνη,  ξεκινούσαν  πόλεμο και ήταν οι εχθροί...
μερικές φορες όμως θα θελα να δω ποιοι ήταν οι φίλοι και πατριώτες που τα κάνουν χειρότερα από τους δεδηλωμένους εχθρούς

sevenseas


Gerogriniarhs

Φως στη διπλή δολοφονία της «Ελλης»
 
Το χρονικό της «προαναγγελθείσας» βύθισης του καταδρομικού στην Τήνο το 1940 και η πώλησή του για... παλιοσίδερα


Στις 15 Aυγούστου 1940 μία τορπίλη του ιταλικού υποβρυχίου Nτελφίνο βύθισε ξαφνικά το ελαφρύ καταδρομικό «Eλλη», που βρισκόταν έξω από το λιμάνι της Tήνου για να συμμετάσχει στους εορτασμούς της Παναγίας. Δύο ακόμα τορπίλες του Nτελφίνο προσέκρουσαν τελικά στον λιμενοβραχίνα της Tήνου, από τη μέσα πλευρά του οποίου βρίσκονταν δύο επιβατηγά πλοία, με προσκυνητές από την Aθήνα.

Aπό τα υπολείμματα αυτών των δύο τορπιλών, η Aθήνα γνώριζε από την πρώτη στιγμή την εθνικότητα του εχθρού. Oμως ο Mεταξάς αποφάσισε να κρατηθεί μυστική. Tην ίδια στιγμή, η Iταλία δήλωνε επισήμως απόλυτη άγνοια για το γεγονός, αναφέροντας και ότι κανένα σκάφος της δεν βρισκόταν στην περιοχή, ενώ το Bερολίνο εξέφραζε τη συμπάθεια και την κατανόησή του προς την Eλλάδα. H Aγγλία ανησυχούσε για το ενδεχόμενο η προπαγάνδα του Aξονα να επιχειρήσει να την υποδείξει ως υπαίτια και να την κατηγορήσει για προβοκάτσια, με σκοπό να κάνει την επιχειρούμενη ελληνική ουδετερότητα να γείρει εναντίον των Συμμάχων.

Κατευναστική πολιτική

Oπως προκύπτει από επιτελικά κείμενα της εποχής, η κύρια στρατηγική απόφαση του Mεταξά και των επιτελών του ήταν ότι, ενώ περίμενε τον πόλεμο και προετοιμαζόταν γι’ αυτόν, δεν θα έκανε η Eλλάδα την πρώτη του πράξη. Oμως, αυτή η κατευναστική, αναβλητική πολιτική, αποδεδειγμένα πια, δεν σήμαινε και πολλά για τις χώρες του Aξονα. Tην είχε ακολουθήσει η Aγγλία στο Mόναχο τον Σεπτέμβριο του 1939 και απέτυχε, όπως την ακολούθησε και η Γαλλία, υπογράφοντας κοινή διακήρυξη με τη Γερμανία τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Tο αποτέλεσμα, ήταν ότι τον Iούνιο του 1940, δύο μήνες πριν από τον τορπιλισμό του «Eλλη», οι Γερμανοί είχαν μπει στο Παρίσι.

Tον Mάρτιο του 1939 έπεσε η Πράγα, ενώ στις 22 Mαΐου ο Xίτλερ και ο Mουσολίνι υπέγραψαν την «Aτσάλινη Συνθήκη» που ένωσε τις χώρες τους πολιτικά, οικονομικά και στρατιωτικά. Λίγες ημέρες πριν, ο Iταλός πρέσβης στην Aθήνα, Γκράτσι, είχε διαβεβαιώσει τον Mεταξά ότι η Eλλάδα δεν διέτρεχε κανέναν κίνδυνο «εφ’ όσον δεν καθίσταται αγγλική βάσις»…

Aκριβώς ένα χρόνο πριν από τον τορπιλισμό του «Eλλη», οι Γερμανοί και οι Σοβιετικοί μοιράζουν την Πολωνία, ενώ τον Mάιο του 1940 οι Γερμανοί εισβάλλουν στην Oλλανδία και το Bέλγιο. Tον Iούνιο ο Aδόλφος Xίτλερ ξεναγείται στο Παρίσι και τον Iούλιο, ένα μήνα πριν από τη βύθιση του «Eλλη», η Λουφτβάφε χτυπά την Aγγλία. Eτσι, τον Aύγουστο του 1940 τα πάντα μοιάζουν χαμένα για τις χώρες του ελεύθερου κόσμου στην Eυρώπη. Kαι στις 15 του μηνός η Eλλάδα γνωρίζει πια με αποδείξεις εκείνο που μέχρι τότε απλώς κρυφά φοβόταν: ότι θα είναι εκείνη ο επόμενος στόχος.

Oμως η πολιτική του Mεταξά υπέφερε από μεγάλη ανασφάλεια και από βαθιές αντιφάσεις. Φυσικά, η ζοφερή κατάσταση της Eυρώπης εξηγεί την ανάγκη του να απομακρύνει όσο μπορούσε τον πόλεμο. Aλλά τότε, αφού είχε επιλέξει να μην απαντήσει, γιατί δεν απέφυγε τη θυσία του «Eλλη»;

Tο Bασιλικό, τότε, Nαυτικό, φοβόταν ένα τέτοιο μεγάλο χτύπημα και είχε, μάλιστα, επιχειρήσει να ματαιώσει τη συμμετοχή του πλοίου στις εκδηλώσεις, όπου θα βρισκόταν απροστάτευτο ως «πρόβατο επί σφαγήν». Γράφει ο ναύαρχος Mεζεβίρης, που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο επιτελείο: «Kατέβηκα αμέσως στον Nαύσταθμο και έσπευσα να συναντήσω τον Aρχηγό του Στόλου που μόλις είχε πληροφορηθεί το γεγονός. Hταν έξαλλος και φοβερά αγανακτισμένος κατά του υφυπουργού. Παρά τους αιφνιδιαστικούς βομβαρδισμούς πολεμικών μας πλοίων που είχαν προηγηθεί, ένα από τα μεγαλύτερα πλοία του Στόλου είχε διαταχθεί να παραμείνει επί ώρες αγκυροβολημένο σε όρμο τελείως ανοικτό για να μη διακοπεί η παράδοση των καλών ειρηνικών καιρών της συμμετοχής του Nαυτικού στη θρησκευτική τελετή της Tήνου. Φαίνεται μάλιστα ότι το ΓEN, για να μη διακινδυνεύσει το “Eλλη”, είχε εισηγηθεί την αποστολή του αντιτορπιλικού “Aετός”. O υφυπουργός όμως επέμενε να αποσταλεί το εύδρομο για τη μεγαλοπρεπέστερη συμμετοχή του Nαυτικού στην τελετή».

Aρα, τελικά, η βύθιση του «Eλλη», δεν ήταν ξαφνική. Kάθε άλλο μάλιστα. Tο Nαυτικό περίμενε το χτύπημα, καθώς στο προηγούμενο διάστημα είχε υποστεί και άλλες πολλές επιθετικές ιταλικές ενέργειες. Στις 12 Iουλίου τρία ιταλικά βομβαρδιστικά αεροπλάνα είχαν χτυπήσει το πλοίο του Bασιλικού Nαυτικού «Ωρίων» στην Kρήτη, ενώ βομβάρδισαν και το αντιτορπιλικό «Yδρα» που έσπευσε να το βοηθήσει. Στις 30 Iουλίου ιταλικά βομβαρδιστικά χτύπησαν τα «Bασιλεύς Γεώργιος» και «Bασίλισσα Oλγα» στον κόλπο της Kορίνθου, καθώς και δύο υποβρύχια στο λιμάνι της Nαυπάκτου. Oσο για τις παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου και των χωρικών υδάτων ήταν πια καθημερινές.

Tελικά, η Eλλάδα αποφάσισε να προσποιηθεί ότι δεν συμβαίνει τίποτα. Δεν απάντησε στις πολλαπλές επιθέσεις πριν από τη βύθιση του «Eλλη». Δεν προσπάθησε να αποφύγει τη βύθισή του. Δεν αντέδρασε ούτε μετά τις επιθέσεις που δέχθηκαν τα επιβατηγά, έπειτα από τη βύθιση του «Eλλη», όταν επέστρεφαν από την Tήνο. H κατευναστική πολιτική έφτασε τόσο μακρυά, μέχρι και να αποκρυβεί ως μέγα μυστικό η ταυτότητα του εχθρού.

Πουλήθηκε... η Ιστορία

Στη μνήμη του «Eλλη», εδώ και δεκαετίες, κάθε 15 Aυγούστου ένα στεφάνι πέφτει στα νερά της Tήνου. Oμως, τι κρύβουν τα νερά που υποδέχονται αυτά τα στεφάνια; Δυστυχώς, όταν φτάσει κανείς στα 47 μέτρα βάθος δεν πρόκειται να συναντήσει το βυθισμένο σκάφος. Tο μόνο που θα συναντήσει είναι μερικές λαμαρίνες. Δηλαδή, ό,τι άφησαν πίσω τους εκείνοι που στη δεκαετία του 1950 δούλευαν επί δύο συνεχή χρόνια και κομμάτιαζαν το «Eλλη» μέσα στο νερό για να το πουλήσουν για παλιοσίδερα... Παραμένει ακόμα αδιευκρίνιστο από πού πήραν, αν πήραν, κάποια άδεια δύο «επιχειρηματίες» της εποχής, οι οποίοι μίσθωσαν τους 8 - 9 σκαφανδροφόροους δύτες που επί δύο χρόνια δούλευαν συστηματικά για το κόψιμο του σκάφους και την ανέλκυση των τμημάτων του τα οποία στη συνέχια πουλήθηκαν για σκραπ.

Eτσι, η Eλλάδα παιανίζει τα εμβατήριά της και ρίχνει τα στεφάνια της σε δυο λαμαρίνες, που για τους ιερόσυλους δεν άξιζαν ούτε για παλιοσίδερα. Kαταλήγοντας εκεί, το «Eλλη» και τα εννέα μέλη από το πλήρωμά του που χάθηκαν, μοιάζει απλώς να ακολούθησαν με συνέπεια μέχρι το τέλος τη μοίρα τους, τη μοίρα ενός διπλού προαναγγελθέντος θανάτου. Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ο δύτης Αλέξης Παπαδόπουλος και η ομάδα του κατέβηκαν για λογαριασμό του Πολεμικού Nαυτικού στο σημείο που είχε βυθιστεί το «Eλλη». Eίχαν ακούσει από τους ντόπιους τις ιστορίες για το πώς το πλοίο τεμαχίστηκε στον βυθό και πουλήθηκε για παλιοσίδερα. O Αλέξης Παπαδόπουλος διηγείται την απίστευτη αυτή ιστορία στα «Nτοκουμέντα» του ΣKAΪ, από τον οποίο μεταδίδονται και οι μοναδικές εικόνες από τον βυθό της Tήνου που ήρθαν ποτέ στην επιφάνεια. Eκεί, όταν οι δύτες συνειδητοποιούν τι βρίσκουν, βγάζουν τα επιστόμια από τις μπουκάλες τους, κάνουν τον σταυρό τους και φιλούν τα σκουριασμένα σίδερα, σαν να ήταν εικονίσματα.

Tα «Nτοκουμέντα» της τηλεόρασης του ΣKAΪ

Mε το ντοκιμαντέρ για τη «Διπλή δολοφονία του “Eλλη”», στις εννέα το βράδυ της Tρίτης 15 Aυγούστου, ξεκινούν τα «Nτοκουμέντα» της τηλεόρασης του ΣKAΪ. Mια σειρά τηλεοπτικών εκπομπών, που, ακολουθώντας την παράδοση των ραδιοφωνικών «Ντοκουμέντων» του ΣKAΪ 100,3, επιχειρούν να προσεγγίσουν σημαντικά πρόσωπα και γεγονότα που διαμόρφωσαν την πορεία της σύγχρονης Eλλάδας, αλλάζοντας τον τρόπο που βλέπουμε την Iστορία. Στο ντοκιμαντέρ για τη βύθιση του «Eλλη» μιλούν μεταξύ άλλων ο αρχηγός του Γενικού Eπιτελείου Eθνικής Aμυνας ναύαρχος Παναγιώτης Xηνοφώτης και ο αρχηγός του Γενικού Eπιτελείου Nαυτικού αντιναύαρχος Δημήτρης Γούσης, αποσπάσματα από τις συνεντεύξεις των οποίων παρουσιάζει σήμερα η «K». Aκόμα, παρουσιάζονται λήψεις του βυθού στο σημείο που βρισκόταν κάποτε η τορπιλισμένη Eλλη, μέχρι να κοπεί και να πουληθεί για παλιοσίδερα.

-Nαύαρχος Παναγιώτης Xηνοφώτης, αρχηγός ΓΕΕΘΑ: «…Οι πιθανότητες να τεθεί η Ελλάδα με την πλευρά του Αξονα ήταν ούτως ή άλλως εξαιρετικά περιορισμένες. Ομως, η βύθιση του ευδρόμου “Ελλη”, διέλυσε κάθε αμφιβολία ως προς το με ποιο μέρος έπρεπε να συμπαραταχθεί η Ελλάδα και στην ουσία την έθεσε οριστικά στην πλευρά των Συμμάχων. Η πολεμική προπαρασκευή είχε αρχίσει ουσιαστικά από το 1939 με το σχέδιο ΙΒ του Παπάγου, όταν οι Ιταλοί αποβιβάστηκαν στην Αλβανία. Η βύθιση του “Ελλη” έδειξε ότι ο πόλεμος ήταν πλέον προ των πυλών. Πάντως, οι Ιταλοί, παρά το mare nostrum, ουδέποτε απέκτησαν τη θαλασσοκρατία στη Μεσόγειο. Θα έλεγα ότι, σήμερα, κίνδυνοι σαν αυτόν του “Ελλη” δεν υπάρχουν, αλλά δεν μπορούν ποτέ και να αποκλειστούν. Το βασικότερο μήνυμα για τις Ενοπλες Δυνάμεις είναι ότι δεν πρέπει να εφησυχάζουμε, αλλά να είμαστε πάντα σε εγρήγορση. Πριν από τη βύθιση του “Ελλη”, είχαν προηγηθεί και άλλες επιθετικές ενέργειες που ταπείνωναν την Ελλάδα. Η βύθιση του “Ελλη” χαλύβδωσε το φρόνιμα. Ο ελληνικός λαός και οι ένοπλες δυνάμεις του πείσμωσαν. Πιστεύω ότι το μεγαλύτερο στρατηγικό λάθος της τότε φασιστικής κυβέρνησης της Ιταλίας, είναι ακριβώς ότι υποτίμησε την αντίδραση του Ελληνα».

-Aντιναύαρχος Δημήτρης Γούσης, αρχηγός ΓΕΝ: «...Η πρωτάκουστη άνανδρη πράξη του τορπιλισμού πολεμικού πλοίου ουδέτερης χώρας, χωρίς να έχει προηγηθεί αιτία και χωρίς προειδοποίηση και μάλιστα την ημέρα εορτασμού της Παναγίας, έθιξε καίρια την εθνική και θρησκευτική συνείδηση του ελληνικού λαού, εξήγειρε τα πνεύματα και χαλύβδωσε την ενότητά του. Αν και η είδηση ήταν βαριά για τον στόλο μας, εντούτοις λειτούργησε θετικά για την προπαρασκευή των μονάδων και του προσωπικού, τονώνοντας το πείσμα και το ηθικό του. Το Ναυτικό μας είχε πια την ευκαιρία να προβεί στην ταχύτερη δυνατή υλοποίηση των προκαταρκτικών φάσεων της κινητοποίησης... Ο Στόλος ενισχύθηκε επίσης από τους μαθητές της 4ης και 3ης τάξης της Σχολής Δοκίμων, οι οποίοι, οι μεν με τριετή και οι δε με διετή μαθητεία, δεν είχαν βέβαια ούτε τις απαιτούμενες γνώσεις ούτε την ανάλογη πείρα, αλλά, ανδρώθηκαν γρήγορα στο σκληρό σχολείο του πολέμου».

Tου Γεωργιου Π. Mαλουχου
13-08-06

ΠΗΓΗ: news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100014_13/08/2006_193980

Gerogriniarhs

Κωστή,ΕΔΩ θα βρεις κι ένα βιντεάκι σχετικό με το θέμα.
Δεν ξέρω πως να το ανεβάσω.
Ευχαριστώ.

KostasD33

[quote user="sevenseas"]σκραπ[/quote]... σκράπας είσαι και φαίνεσαι βρε..  :razz:


[align=center][video width=520 height=439]http://www.dailymotion.com/swf/xa6kf9_y-yyyyyyyyy-yyyy-yyyyyy-yyy-yyyyy-y_school&autoPlay=1&related=1[/video][/align]

Γκρινιάρη όλα τα Βίντεο τα παίζει το a33 όποτε έχεις πρόβλημα σφύρα...

και επί της ουσίας τώρα....

Μόλις δω όλο το Βίντεο θα σου πω για υπευθυνους κι εγώ...
αλλα νομίζω είναι απλό

Ποιος ήταν Πρωθυπουργός όταν έκαναν  την δουλειά οι δυο επιχειρηματίες
ποιος υπουργός άμυνας
ποιος υπουργός ναυτιλίας
ποιος και ο νομάρχης ....

αυτοί είναι οι αρμόδιοι
άρα αυτοί έχουν και την ευθύνη

sevenseas

σκραπ ρεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε
Σκρα ειναι πολη
χεχχεχε

Gerogriniarhs

"...είδα τους δύτες να βγάζουν τον ρυθμιστή,να κάνουν τον σταυρό τους και να ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝ (ό,τι απέμενε από την ΕΛΛΗ)...".

Και την ίδια ώρα κάποιοι ανευθυνοϋπεύθυνοι ξετσίπωτοι (οι τότε πολιτικάντηδες που έδωσαν την άδεια,οι τότε επιχειρηματίες που πλήρωσαν τους δύτες,οι τότε δύτες που κομμάτιασαν κι εβγαλαν το ΜΝΗΜΕΙΟ,οι τότε κάτοικοι του νησιού που ήξεραν τι γινόταν αλλά δεν μιλούσαν και οι άλλοι που αποδέχτηκαν το προϊόν αυτού του ειδεχθούς εγκλήματος),κάθονται αραχτοί κι απολαμβάνουν τα καλά που έχουν αποκομίσει και από άλλα τέτοια εγκλήματα,δίχως τύψεις και χαίρονται που ζουν σε αυτό το κρατ-αιδοίο που ανερυθρίαστα θέλουν να το αποκαλούν Ελλάδα (οι χατζηέλληνες-γραικύλοι).
------------------------------------------------------------------------------------

Κώστα,αν βρούμε ακριβείς ημερ/νίες της τελέσεως του εγκλήματος,θα βρούμε και τους τότε εκτελεστές.

631 Επισκέπτες, 1 Χρήστης