Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 681
  • Online ever: 1,080 (Ιουλίου 01, 2025, 10:00:42 ΜΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 0
  • Guests: 669
  • Total: 669

Ρομπότ-τζόκεϊ

Ξεκίνησε από Teo, Μαΐου 17, 2005, 09:55:57 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Teo

Έχει το μέγεθος ενός μικρού αγοριού, είναι ελαφρύς και, απ’ ότι αποδείχθηκε, ικανός αναβάτης. Μόνο που δεν είναι άνθρωπος, είναι ρομπότ-τζόκεϊ. Το όνομα αυτού Kamel και ο προορισμός του διόλου ασήμαντος. Είναι μέρος ενός μεγαλόπνοου σχεδίου, που χρηματοδοτούν οι σεΐχηδες του Κατάρ, με σκοπό να δοθεί λύση στο φαινόμενο της χρησιμοποίησης νεαρών αγοριών στις τόσο δημοφιλείς, παραδοσιακές καμηλοδρομίες. Υπολογίζεται ότι ετησίως περί τα 40.000 αγόρια, ακόμα και ηλικίας μόλις τεσσάρων ετών, αγοράζονται ή απάγονται και μεταφέρονται σε χώρες, όπως το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου συχνά και εσκεμμένα υποσιτίζονται, ώστε να παίξουν το ρόλο του "ιδανικού", ελαφρύ αναβάτη. Ο Kamel πριν από λίγες εβδομάδες δοκιμάστηκε επιτυχώς σε καμηλοδρομία στη Ντόχα, με ζητούμενο να καταφέρει μέχρι το 2007 να "εκτοπίσει" εντελώς - και με τις ευλογίες των οργανώσεων Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του ΟΗΕ- τους ανήλικους τζόκεϊ από τους αγώνες.
Ο Kamel και οι καμήλες


"Πατέρας" του Kamel είναι ο Ελβετός επιστήμονας Alexandre Colot, που για λογαριασμό της εταιρείας K-Team σχεδίασε το μηχανικό αναβάτη. Ο Kamel χρειάστηκε ένα χρόνο για να αποκτήσει "βίδες και κυκλώματα" και κόστισε ένα εκατομμύριο δολάρια. Ζυγίζει μόλις 27 κιλά, διαθέτει σύστημα GPS, αντικραδασμική προστασία για τις δύσκολες συνθήκες και λειτουργεί με τηλεκατεύθυνση. Δέχεται εντολές από απόσταση έως και μισού μιλίου, από τον χειριστή ο οποίος ακολουθεί την καμήλα από απόσταση, με αυτοκίνητο. Οι εμπνευστές του Kamel σκέφτηκαν, μάλιστα, να τον ψεκάσουν με ένα παραδοσιακό αραβικό άρωμα, που συνήθως χρησιμοποιείται από εκπαιδευτές καμήλων, ούτως ώστε το ζώο να νιώσει οικειότητα με το μεταλλικό του φορτίο.
Η πρώτη δημόσια επίδειξη, πριν από λίγες εβδομάδες στη Ντόχα, υπήρξε απόλυτα επιτυχής και το πλήθος που είχε μαζευτεί, έδειξε εντυπωσιασμένο. Το ρομπότ διάνυσε απόσταση 2.5 χιλιομέτρων, φτάνοντας την ταχύτητα των 40 χλμ ανά ώρα, χωρίς να παρουσιαστούν προβλήματα.

"Δεν μπορούμε να απαγορεύσουμε τους αγώνες διότι αποτελούν κομμάτι της παράδοσης και της ιστορίας μας. Αλλά έπρεπε να βρούμε εναλλακτική λύση στο ζήτημα των παιδιών… Επόμενο βήμα προς την πλήρη επίτευξη του στόχου μας είναι να βελτιώσουμε το θέμα της ταχύτητας, του βάρους και της αεροδυναμικής" δήλωσε ο σεΐχης Αμπντάλα μπιν Σαούντ, υπεύθυνος για την υλοποίηση του σχεδίου.

Μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμοι συνολικά 20 Kamel προκειμένου να συμμετάσχουν σε κανονικούς αγώνες. Μελλοντικά θα στηθεί στο Κατάρ ειδικό εργοστάσιο για τη συναρμολόγηση τους και κέντρο για την εκπαίδευση των χειριστών.

Βέβαια το μεγάλο στοίχημα είναι να πειστούν οι θιασώτες του αγωνίσματος ότι η αλλαγή αυτή δε σημαίνει και έκπτωση της ποιότητας του θεάματος, που σημειωτέον συνήθως συνοδεύεται από παχυλά στοιχήματα. Πάντως ο Colot δηλώνει αισιόδοξος: "Θα χρειαστεί χρόνος, αλλά θα τα καταφέρουμε. Άλλωστε, είμαστε μόλις 10’’ πιο αργοί από τον πιο γρήγορο χρόνο που έχει καταγραφεί σε κούρσα πέντε χιλιομέτρων". Καλή επιτυχία λοιπόν στον Kamel και είθε στο μέλλον το υποζύγιο του να είναι και αυτό μηχανικό…

669 Επισκέπτες, 0 Χρήστες