Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 791
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 0
  • Guests: 768
  • Total: 768

Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΚΑΜΠΑΛΑ

Ξεκίνησε από Teo, Απριλίου 14, 2004, 07:25:05 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Teo

Η Καββάλα (ή σωστότερα Καμπάλα) είναι ένα από τα κυριότερα και πιο πλήρη εσωτεριστικά συστήματα Γνώσης στην Δύση τις τελευταίες χιλιετηρίδες. Δύο κύριες απόψεις συναντούμε ως προς την πατρότητα και τις αρχές γέννησης αυτού του συστήματος. Η μία άποψη υποστηρίζει ότι η Καββάλα είναι ο Ιουδαϊκός εσωτερισμός που δίνει τα κλειδιά για να ερμηνεύσουμε την Βίβλο. Η άλλη άποψη ισχυρίζεται ότι η Καββάλα είναι ένα σύστημα πολλών χιλιάδων χρόνων το οποίο εξιουδαΐστηκε τις τελευταίες χιλιετίες γι’ αυτό και η πατρότητά του δεν ανήκει στους Ιουδαίους αλλά σε όλη την αρία φυλή.

 

Η Ε.Π.Μπλαβάτσκυ, τάσσεται φανερά υπέρ της δεύτερης άποψης καθώς και οι Καββαλιστές με ανοιχτό νου. Η Καββάλα, σύμφωνα με τους τελευταίους, είναι ένα παραδοσιακό σύστημα σοφίας που σκοπό έχει την, σε έκταση, διερεύνηση των τεραστίων προβλημάτων της αρχής και της φύσης της Ζωής και της Εξέλιξης του ανθρώπου και του σύμπαντος.

 

Οι καββαλιστές εσωτεριστές του αιώνα μας κάνανε μία σημαντική προσπάθεια να συγκεράσουν την Καββάλα με την Πλατωνική και Πυθαγόρεια σκέψη, καθώς και με τον Ινδικό μυστικισμό. Με βάση αυτήν την προσπάθεια, σε αυτήν την εργασία, δεν θα αναφερθώ αναλυτικά στις αρχές και το σύστημα της Καββάλα, κάτι το οποίο είναι πολύ εύκολο να το βρει κανείς στα βιβλία του Ισραέλ Ρεγκάρντιε, του Άλιστερ Κρόουλι, της Ντιόν Φόρτσιουν, του Γ.Γιν Γουέστκοτ κ.α. Θα προσπαθήσω να κολυμπήσω στα περίεργα κι αχαρτογράφητα νερά όπου τα πράγματα και οι έννοιες πλουτίζουν με τον συνδυασμό πολλών εσωτεριστικών συστημάτων.

Στο Διάγραμμα 1. παρουσιάζονται τα Σεφιρώθ από το Καββαλιστικό Δέντρο. Είναι τα 10 βασικά Σεφιρώθ και 1 Σεφίρα Ντάατ, η μυστική Σεφίρα της Γνώσης.

 

Στο Διάγραμμα 1. επίσης, παρουσιάζονται οι αντιστοιχίες των Σεφιρώθ με τους πλανήτες - Θεούς. Ο Ζωδιακός (ή καλύτερα ο Ουρανός) συμβολίζει στην αστρολογία τον Δυναμικό Ανανεωτή των συστημάτων, τον σοφό Πατέρα που ελέγχει και προωθεί το γενικότερο Σχέδιο της εξέλιξης. Δεν δημιουργεί καθώς απέχει πολύ από τις δυνάμεις της δημιουργίας, αλλά λειτουργεί σαν το Μαχάτ, σαν αρχέτυπη νοητική θέληση. Είναι η Χόχμα η “διεγερτική δύναμη του σύμπαντος” όπως την αναφέρει η Ντιόν Φόρτσιουν.

 

Σε αντίθετη αλλά και συμπληρωματική θέση βρίσκεται ο Κρόνος, η Σεφίρα Μπίνα, η Ουράνια Μητέρα που είναι η σύζυγος της Χόχμα (του Ουράνιου Πατέρα). Η Σεφίρα Μπίνα δέχεται την διέγερση της Χόχμα και την οργανώνει. Αν η Χόχμα είναι το νερό, η Μπίνα είναι το ποτήρι. Αποτελούν ένα ζευγάρι κοσμολογικών αρχετύπων που θυμίζουν το ζεύγος Ναγουάλ - Τονάλ της διδασκαλίας των Ινδιάνων μάγων όπως την δίνει ο Δον Χουάν. Αν η Χόχμα είναι η αγνή δύναμη που π.χ. εκτοξεύεται από την εκτόνωση της βενζίνης που εκρήγνυται μέσα στον θάλαμο κάυσης της μηχανής, η Μπίνα είναι τα τοιχώματα που συγκρατούν και διοχετεύουν αυτήν την δύναμη για να προκαλέσει έργο.

 

Ο Κρόνος, ο κύριος της Μορφής δίνει την εξουσία στον Δία, την Σεφίρα Χέσεντ. Η Σεφίρα Χέσεντ βρίσκεται στην Στήλη του Ελέους. Ξανασυναντούμε την αρσενική δύναμη της εξουσίας, του νομοθέτη ο οποίος σε αντίθεση με την Σεφίρα Χόχμα (Ουρανός) λειτουργεί στο επίπεδο της ευσπλαχνίας, στο δευτερογενές επίπεδο, της Ψυχής. Ο Δίας είναι, αστρολογικά, ο νομοθέτης που ευεργετεί και κυβερνάει για το καλό του λαού.

 

Στην συμπληρωματική του όψη έχουμε τον Άρη (Γκεβουρά), τον Θεό του Πολέμου. Έχουμε εδώ έναν πλανητικό Θεό που ανήκει κι αυτός στην ψυχική σφαίρα και αποτελεί το συμπλήρωμα της ευσπλαχνίας που είναι η μαχητική, αποφασιστική και σκληρή δράση. Ο Άρης (Γκεβουρά) είναι ο Ουράνιος Χειρούργος που χώνει βαθιά το νυστέρι στο άρρωστο, από ψευτοσυναισθηματισμούς και συμβιβασμούς, σώμα. Είναι ο απαραίτητος αδελφός του Δία (Χέσεντ) για να εξισορροπεί την ευσπλαχνία και καρτερικότητά του.

 

Ο Άρης δίνει την θέση στην Αφροδίτη (Νετζά). Η Αφροδίτη που ανήκει στην Στήλη του Ελέους όπως ο Δίας και ο Ουρανός είναι η αιθερική έκφραση των άλλων δύο θεοτήτων - Σεφιρώθ. Η Αφροδίτη είναι η αιθερική δύναμη που χρειάζεται για την Δημιουργία. Είναι η Κυρία που δίνει την μαγική έμπνευση στον δημιουργικό καλλιτέχνη. Είναι η θεότητα που κυριαρχεί στην Διάνοια μέσω, όμως, της Τέχνης και όχι της Φιλοσοφίας.

 

Έχει ως απαραίτητο συμπλήρωμα την Σεφίρα Χοντ, τον Ερμή, ο οποίος οργανώνει και βάζει σε μορφή την αιθερική - μαγική δύναμη της Αφροδίτης. Αν η Αφροδίτη αντιπροσωπεύει την καλλιτεχνική έμπνευση, ο Ερμής αντιπροσωπεύει τις δεξιότητες και τις ικανότητες του καλλιτέχνη ή του επιστήμονα που φέρνει σε οργανωμένη, φυσική έκφραση αυτήν την έμπνευση.

 

Η Κέτερ, η Ντάατ, ο Ήλιος (Τίφαρετ), η Σελήνη (Γεσούντ) και η Γη (Μαλκούτ) έχουν άλλον ρόλο. Η Κέτερ είναι το κέντρο που δονείται και παράγει την πρωταρχική δυαδικότητα στον αρχετυπικό κόσμο, την Χόχμα και την Μπίνα. Η Ντάατ είναι η εξισορροπιστική Σεφίρα ανάμεσα στην Χόχμα και στην Μπίνα. Η Τίφαρετ, ο Ήλιος είναι η καρδιά, η σύνθεση στον ψυχικό κόσμο της Χέσεντ (Δίας) και τηςΓκεβουρά (Άρης). Η Γεσούντ (Σελήνη) είναι το Αιθερικό Κέντρο που έχει ως δύο συμπληρωματικές όψεις τις Νέτζα και Χοντ. Τέλος η φυσική, υλική έκφραση, το Κέντρο όπου όλα επιδρούν είναι η Μαλκούτ, η Γη.

Στο Διάγραμμα 2 παίρνουμε μία άλλη όψη του Καββαλιστικού Δέντρου. Το Εν είναι ένας μη κλειστός κύκλος γιατί δεν μπορεί να περιορίσει την τριάδα που προηγείται κάθε εκδήλωσης, το Άϊν - Άϊν Σοφ - Άϊν Σοφ Αούρ (Αρνητικότητα - Απεριόριστο - Απεριόριστο Φως). Το κέντρο είναι το Στέμμα, η Σεφίρα Κετέρ. Το κέντρο του Νοητικού κόσμου είναι η αόρατη Σεφίρα Ντάατ που έχει ως δορυφόρους τα Σεφιρώθ Χόχμα και Μπίνα που είναι οι φορείς της Δύναμης - Μορφής στον αρχετυπικό κόσμο.

 

Το κέντρο του Ψυχικού κόσμου είναι η Τίφαρετ που έχει ως δορυφόρους τους φορείς Δύναμης -

Μορφής, στο αστρικό επίπεδο, Χέσεντ και Γκεβουρά. Το κέντρο του Σωματικού κόσμου είναι η Σεφίρα Γεσούντ που σχηματίζει τρίγωνο με τους φορείς Δύναμης - Μορφής αυτού του επιπέδου, Νέτζα - Χοντ.

 

Τέλος, ο πυθμένας και στήριγμα αυτού του Δένδρου είναι το Μαλκούτ, η υλικότερη έκφραση των Σεφιρώθ. Ενδιάμεσα σχηματίζονται τα τρία “Εγώ”,

Στο διάγραμμα 3 συνδυάζεται της Ε.Π.Μπλαβάτσκυ για την εξέλιξη των όντων μέσα σε συστήματα σφαιρών - μπαλονιών που αναφέρονται ως αλυσίδες. Εδώ βλέπουμε πιο φανερά την ομοουσιότητα των τριγώνων που σχηματίζονται]Εδώ!!![/url]
[/color]

768 Επισκέπτες, 0 Χρήστες