Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 553
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 0
  • Guests: 335
  • Total: 335

Λεονάρντο, η μεγαλοφυΐα , έως 31-03-2006

Ξεκίνησε από isabella, Φεβρουαρίου 21, 2006, 09:10:38 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

isabella

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ - ΚΤΙΡΙΟ 5    
Πειραιώς 254, Ταύρος, 2125400500.  

 Λεονάρντο, η μεγαλοφυΐα  
Σαράντα χειροποίητες ρεπλίκες μηχανών σε πραγματικές διαστάσεις κατασκευασμένες με βάση τους... κώδικες του Leonardo Da Vinci, από το Museo delle Grande Macchine Funzionanti ed Interative.

Μέχρι 31/3

Δευτ., Τετ., Παρ. 9 π.μ.-9 μ.μ. Τρ., Πέμ. 9 π.μ.-2 μ.μ. Σάβ. 10 π.μ.-7 μ.μ. Κυρ. 11 π.μ.-7 μ.μ. Εισιτ. € 9, παιδικό, φοιτητικό, οικογενειακό € 6, συνταξιούχοι € 4.
 

isabella

Έκθεση για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι στο Μέγαρο Μουσικής


Επιστήμονας και καλλιτέχνης, διανοούμενος και εφευρέτης, ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι υπήρξε πολυσχιδής και χαρισματική προσωπικότητα που το έργο του όχι μόνο άντεξε στο πέρασμα του χρόνου, αλλά εξακολουθεί μέχρι σήμερα να γοητεύει και να εντυπωσιάζει.

Aυτόν τον ανήσυχο άνθρωπο υποδέχεται το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών φιλοξενώντας την έκθεση «Λεονάρντο Ντα Βίντσι-Μυστικά της δημιουργίας του στην Τέχνη και την Επιστήμη», από τις 15 Μαρτίου έως τις 7 Μαΐου με εκθέματα από το μουσείο της γενέτειράς του, το χωριό Βίντσι της Φλωρεντίας.

Σύμφωνα με Τα Νέα, χειρόγραφοι κώδικες του 15ου και 16ου αιώνα, χαρακτικά, πρωτότυπα σχέδια και πρότυπες κατασκευές εφευρέσεων, όλα με την υπογραφή του Λεονάρντο, χαρτογραφούν τα μονοπάτια της σκέψης του και αποκαλύπτουν τα όνειρά του για την «ιδανική πόλη», και την επιθυμία του να κάνει τον άνθρωπο να πετάξει.

Γι' αυτό και από την έκθεση δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι μηχανικές εφευρέσεις του, όπως η πτητική μηχανή, το αεικίνητο, το αλφάβητο των μηχανικών στοιχείων, το υγρόμετρο, οι μελέτες του για τα υποβρύχια, γέφυρες, αυτοκινούμενα οχήματα, συστήματα εκτροπής ποταμών...

Λεονάρντο Ντα Βίντσι σημαίνει επίσης ανατομία, γεωμετρία, μαθηματικά, αστρονομία, γεωλογία, οπτική, γεωγραφία. Μία προσωπικότητα δηλαδή ανεξάντλητη, της οποίας οι ρίζες δημιουργικότητας φωτίζονται από τον επιμελητή της έκθεσης Αλεσάντρο Βετσόζι. O οποίος ως διευθυντής του «Ιδανικού Μουσείου Λεονάρντο Ντα Βίντσι» και διαπρεπής μελετητής του έργου του καλλιτέχνη, συμπληρώνει τα στοιχεία που δίνουν οι μηχανές και τα σχέδια του επιστήμονα- καλλιτέχνη, με έγγραφα που φωτίζουν τη βιογραφία και το προφίλ των μελών της οικογενείας του.

Η τεχνική της ζωγραφικής του Ντα Βίντσι έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην έκθεση. Γίνεται παρουσίαση του έργου του με πίνακες που ταξιδεύουν τον επισκέπτη πέρα από την Τζιοκόντα, προς τον κόσμο της παλέτας του στην «Παρθένο των Βράχων», στον πίνακα «Σαν Τζιοβάνι». Καθώς και μέσα από πρωτότυπα έργα που έγιναν γνωστά από εργαστηριακούς πίνακες όπως «Η Λήδα και ο κύκνος», πίνακες και προσχέδια για τον «Μυστικό Δείπνο», κεραμικά και γλυπτά έργα.

isabella

Μπορεί το χαμόγελο και η ταυτότητά της να παραμένουν άλυτα μυστήρια, ωστόσο η Μόνα Λίζα κατάφερε να μιλήσει, χάρη στην προσπάθεια Ιαπώνων επιστημόνων.

Το παραπάνω επίτευγμα φέρει την υπογραφή της επιστημονικής ομάδας του δρ. Ματσούμι Σουζούκι, ο οποίος λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος των χεριών και του προσώπου της Τζοκόντα κατάφερε να υπολογίσει το ύψος και το μέγεθος του κρανίου της.

«Μόνο έτσι μπορούμε να βρούμε τη χροιά της φωνής» εξήγησε ο ίδιος στο πρακτορείο Reuters, τονίζοντας ότι με την ίδια μέθοδο -και για τις ανάγκες κινηματογραφικών ταινιών- έχει αναπαραχθεί η φωνή πολλών διάσημων ανθρώπων.

«Είμαι η Μόνα Λίζα. Η πραγματική μου ταυτότητα καλύπτεται από πέπλο μυστηρίου» λέει η Τζοκόντα σε μία ηχογραφημένη «δήλωσή» της στην ιστοσελίδα http://promotion.msn.co.jp/davinci/voice.htm.

«Θέλαμε η Μόνα Λίζα να μιλά ιαπωνικά, αλλά αυτό δεν ταίριαζε με την εικόνα της» προσέθεσε ο Σουζούκι, ο οποίος με την ευκαιρία της προβολής της ταινίας Κώδικας ντα Βίντσι, προσπάθησε να ζωντανέψει και τη φωνή του δημιουργού της Μόνα Λίζα.

Η προσπάθειά του, ωστόσο, απέτυχε, καθώς στις αυτοπροσωπογραφίες του ο κορυφαίος δημιουργός εμφανίζεται με μούσι, γεγονός που αλλοιώνει το σχήμα του προσώπου του.

news.in.gr

335 Επισκέπτες, 0 Χρήστες