Ειδήσεις:

1η δοκιμή με αναβάθμιση ...

Main Menu
Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,374
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,323
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 278
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 1
  • Guests: 354
  • Total: 355
  • Leon

αριθμόs εκτάκτου ανάγκης : 112

Ξεκίνησε από DIAOLOS, Μάρτιος 01, 2008, 09:38:21 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

DIAOLOS

Aγαπητοί φίλοι,  

Δείτε παρακάτω το άρθρο της "Καθημερινής"
σχετικά με τον πανευρωπαϊκό αριθμό
εκτάκτου ανάγκης : 112 που είναι ενιαίος για
αστυνομία, ασθενοφόρο ή πυροσβεστική
και αντικαθιστά όλους τους αριθμούς που
χρησιμοποιούσαμε μέχρι σήμερα.
Προωθείστε αυτό το άρθρο σε όσους
περισσότερους μπορείτε.

Hμερομηνία :  12-02-08

Ελλιπής η ενημέρωση για τον πανευρωπαϊκό αριθμό 112

Ελλιπής φαίνεται να είναι η ενημέρωση των Ελλήνων πολιτών σχετικά με τον πανευρωπαϊκό αριθμό 112, την υπηρεσία εκτάκτου ανάγκης (αστυνομία, ασθενοφόρο, πυροσβεστική), σύμφωνα με έρευνα της Εurostat που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Βάσει των στοιχείων της έρευνας, στην Ελλάδα, μόνο το 4% των πολιτών γνωρίζει ότι το 112 καλεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης από οποιοδήποτε σημείο της ΕΕ, ενώ μόνο το 1% έχει χρησιμοποιήσει τον αριθμό αυτό. Η κλήση του αριθμού 112, είτε από σταθερό, είτε από κινητό τηλέφωνο, είναι δωρεάν, ενώ ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος. Η λειτουργία αυτή είναι εξαιρετικά σημαντική για όσους ταξιδεύουν στο εξωτερικό και δεν γνωρίζουν την ακριβή θέση του ατυχήματος.

Σύμφωνα με την έρευνα της Eurostat, μόνο το 22% των πολιτών της ΕΕ γνωρίζει ότι ο αριθμός κλήσης για τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε οποιοδήποτε σημείο της ΕΕ είναι το 112. Tα χαμηλότερα ποσοστά των πολιτών που γνωρίζουν την υπηρεσία 112, σημειώνονται στην Ελλάδα (4%), την Ιταλία και την Αγγλία (6%), στην Κύπρο και τη Μάλτα (11%). Αντιθέτως, τα υψηλότερα ποσοστά σημειώνονται στην Πολωνία, τη Λιθουανία και την Τσεχία (58%, 53% και 52% αντιστοίχως). Σημειώνεται, ωστόσο, ότι στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, όπως και στην Ελλάδα, ο αριθμός 112 προστέθηκε σε προγενέστερους αριθμούς υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, ενώ λίγες είναι οι χώρες στις οποίες το 112 υπήρχε, αρκετές δεκαετίες πριν, ως εθνικός αριθμός κλήσης για υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Επίσης, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους πολίτες χρειάστηκε να καλέσει έναν αριθμό έκτακτης ανάγκης κατά την τελευταία πενταετία. Το 40% περίπου αυτών των κλήσεων έγινε προς το 112. Δύο στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα πιστεύουν ότι σήμερα ο κόσμος δεν είναι επαρκώς ενημερωμένος για το 112, ενώ εκεί όπου ο κόσμος αναγνωρίζει το 112 ως εθνικό αριθμό έκτακτης ανάγκης, μόνο το 22% γνωρίζουν ότι μπορούν να καλέσουν τον εν λόγω αριθμό για όλες τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και από οποιοδήποτε σημείο εντός της ΕΕ.

Επιπλέον, το ποσοστό των ερωτηθέντων που ενημερώθηκαν σχετικά με τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο κυμαινόταν από 6% στη Δανία και την Ελλάδα έως 56% στην Τσεχία.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογραμμίζει ότι οι εθνικές αρχές των κρατών-μελών πρέπει να μεριμνήσουν ώστε να ενημερώσουν τους πολίτες τους για την πανευρωπαϊκή υπηρεσία 112. Η Επίτροπος, αρμόδια για τις τηλεπικοινωνίες, Βίβιαν Ρέντινγκ, κάλεσε τα κράτη-μέλη να καταστήσουν πλήρως αξιόπιστη την υπηρεσία του 112 παντού στην Ευρώπη και να ξεκινήσουν εκστρατεία ενημέρωσης για το 112. «Ένας αριθμός έκτακτης ανάγκης που λειτουργεί αποτελεσματικά σε ολόκληρη την ΕΕ αποτελεί ζωτικό εργαλείο για την ασφάλεια των συμπολιτών μας. Ειδικά για τους ταξιδιώτες, η προστασία σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης αποτελεί την άλλη όψη της ενιαίας αγοράς και των ελευθεριών που προσφέρει. Οι πολίτες πρέπει να μπορούν να καλούν τον ίδιο αριθμό έκτακτης ανάγκης οπουδήποτε και αν ταξιδεύουν στην Ευρώπη», δήλωσε η κ. Ρέντινγκ.

Τέλος, η Επιτροπή σημειώνει ότι το 112 λειτουργεί σε όλες της χώρες της ΕΕ, πλην της Βουλγαρίας. Από το 1998, η ευρωπαϊκή νομοθεσία υποχρεώνει τα κράτη-μέλη να μεριμνούν ώστε όλοι οι τελικοί χρήστες των υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας να μπορούν να καλέσουν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης ατελώς, χρησιμοποιώντας τον αριθμό 112, ενώ από το 2003, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών υποχρεούνται να διαβιβάζουν στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης τις πληροφορίες για τη θέση του καλούντος, προκειμένου να τους επιτρέψουν τον έγκαιρο εντοπισμό τους. Μεταξύ άλλων, η Επιτροπή προτείνει να καταστεί το 112 πιο προσπελάσιμο για τους χρήστες με αναπηρίες.

Enia

Απορία... Το 112 στην Ελλάδα ποια υπηρεσία είναι? Θέλω να πω, υπάρχει κάποιο αυτόνομο τηλεφωνικό κέντρο? Ή μήπως παρπέμπει στο 100?
Γιατί αν ισχύει το δεύτερο, το θεωρώ λίγο έως πολύ άσκοπο να πάρω το 112 για να μου βγει το 100 (πόσο μάλλον όταν θέλω το 192 ή το 166 ή ή ή...)

Το ίδιο και για την Αγγλία, όπου ο κόσμος ξέρει το 999 για όλες τις υπηρεσίες.

Έπειτα, το ξέρει δεν το ξέρει κανείς, όταν πραγματικά το χρειαστεί, και εφόσον είναι σε περιοχή χωρίς σήμα, θέλοντας και μη μόνο 112 μπορεί να πάρει!

Δε λέω, πολύ καλή ιδέα το ενιαίο νούμερο για όλη την Ευρώπη, πολύ καλή και θεμιτή η ενημέρωση, αλλά αυτήν την κριτική για μη γνώση των πολιτών την βρίσκω λίγο άκυρη...  :roll:

katinaki

κι αυτό μου έχει έρθει σε e-mail. Λες να ναι hoax? :roll:

Enia

:lol: δε νομίζω, αν και θα μπορούσαμε να διασταυρώσουμε την πηγή από το site της εφημερίδας.


εμένα με 'ενόχλησε' που αντί να πούμε απλώς 'ξέρετε, υπάρχει ένας αριθμός έκτακτης ανάγκης, το 112 που ισχύει για όλη την Ευρώπη', και να λήξει εκεί το θέμα, καθόμαστε και γκρινιάζουμε γιατί δεν το ξέρουν αρκετοί, κι αν αυτοί που το ξέρουν το χρησιμοποιούν ή όχι :P  :lol:

black_velvet


Πόσοι έχετε κινητό;

Πόσοι είδατε σε αυτό να αναγράφεται]
κάτι αν μπορούσα στον κόσμο να άλλαζα
θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα

Enia


cuba

to 112 to gnorizo apo tote poy jekinise h kinith thlefonia. den etyxe pote na to xrisimopieiso. eixa akoysei oti kai shma na mhn exei to kinito sou kai eisai pano sto boyno 8a miliseis me thn yphresia.

   to 112 mipos einai h gramateia politikhs prostasias? dhladh h yperesia poy syntonizei tis dynameis analoga me thn katastash tis periptoseis?

seagull

[albumimg]10829[/albumimg]


Για την Ελλάδα ο αριθμός του ΕΚΑΒ, το 166

Να σημειώσουμε πως ΟΤΑΝ ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΕΚΑΒ

πρέπει εν συντομία να αναφερθεί


ΤΙ συμβαίνει, ποιο ειναι το πρόβλημα (τροχαίο, καρδιακό επισόδειο κτλπ)

ΠΟΥ έγινε (προσοχη, μπορει να γινει λάθος σε σύγχιση, π.χ σε ποιο δρόμο και προς ποια κατευθυνση για να οικονομηθεί χρόνος)

ΠΟΣΟΙ (τραυματίες)

ΠΟΙΟΣ ειστε και απο που καλείται

Απαντάμε σε όλες τις ερωτήσεις του τηλεφωνητη, και δινουμε τις απαραίτητες πληροφορίες που μεταβιβάζονται στα πληρώματα του ΕΚΑΒ
και είναι αυτές που βοηθούνκαι στήνουν την αντιμετώπιση του περιστατικού


Δεν κλεινουμε το τηλέφωνο πρώτοι εμείς



Ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Αριθμός Κλήσης [size=24]112[/size]ανήκει στην ΠΟΛιτική Προστασία και δημιουργήθηκε το 1991 για να εξυπηρετεί σε 24ωρη βάση τους Ευρωπαίους σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης  π.χ  ασθενοφόρο, πυροσβεστική ή αστυνομία κ.λ.π
Ισχύει και στην Ελλάδα για τα μέλη της ΕΟΚ που επισκέπτονται την χώρα μας και οι κλήσεις απαντώνται στα Αγγλικα, Γαλλικά, και Ελληνικά
Θυμηθείτε αν ταξιδεύετε στην Ευρωπαική Ένωση και χρειαστείται βοήθεια το [size=24]112[/size]

seagull

(καθόμαστε και γκρινιάζουμε γιατί δεν το ξέρουν αρκετοί, κι αν αυτοί που το ξέρουν το χρησιμοποιούν ή όχι)

καθημερινά δίνεται η μάχη της ζωής σε πολλά περιστατικά
Το κάθε λεπτό και δευτερόλεπτο που περνάει είναι πολύτιμο
Έχει τονιστεί σε διημερίδες και συνέδρια η αξιοποίηση "της χρυσης ώρας"
Νομίζω πως η ενημέρωση αφορά αυτό το κομάτι και είναι πολυ σημαντικό

Επιπλέον βασικά ας θυμόμαστε
Το κέντρο διεκπεραίωσης ξεκινάει την διαδικασία αποστολής παρέχοντας βασικές πληροφορίες στα πληρώματα, σχετικά με το εκάστοτε συμβάν,
από τις πληροφορίες που δίνει ο παριστάμενος στο χώρο τηλεφωνικά ή από άλλους πόρους που έφτασαν πρώτα

Για ευνόητους λόγους στη θέσπιση προτεραιοτήτων αναλόγως και της σοβαρότητας της κατάστασης, είναι πολυ βασικό αυτές οι πρώτες πληροφορίες που αξιολογούνται να είναι σύντομες, με σαφήνεια και λεπτομέρεια
Να υπάρχει ενημέρωση από την πρώτη στιγμή, εφόσων υπάρχει η υποψία  πως θα χρειαστεί εξιδεικευμένο προσωπικό και επιπλέον η συνδρομή πόρων
από άλλες μονάδες, όπως της ΔΕΗ (π.χ σε ηλεκτροφόρα καλώδια που εχουν υποστεί βλάβη) ,της ΕΥΔΑΠ, Πυροσβεστική,αστυνομία κλπ
και όταν απαιτείται ιδιαίτερος εξοπλισμός ..απεγλωβισμού,δύσκολης πρόσβασης κλπ

ας σημειώσουμε πως το 112 αν θυμάμαι σωστά δεν ισχύει ακόμη στην Βουλγαρία

354 Επισκέπτες, 1 Χρήστης