Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,374
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 227
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 0
  • Guests: 266
  • Total: 266

Αρχιτέκτονες και δημιουργία

Ξεκίνησε από KostasD33, Οκτωβρίου 03, 2011, 09:34:14 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

KostasD33

Η αρχιτεκτονική σύνθεση και δημιουργία μπορεί να ξεκινά από μια απλή καρέκλα και να καταλήγει στην πόλη.
Με όλα τα ενδιάμεσα στάδια της καθημερινής οργάνωσης επιβίωσης του ανθρώπου και των πολυποίκιλων δραστηριοτήτων του.

Υπάρχει καλή μαγιά αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα η οποία συχνά εκφράζεται σαν μικρά αριστουργήματα ή μικρές υπέροχες παρεμβάσεις παρ' ότι το γενικότερο πλαίσιο χωροταξικού σχεδιασμού είναι από ελάχιστο έως ανύπαρκτο ακόμα.

Κατά κανόνα η αρχιτεκτονική δημιουργία από το απλό σπίτι του καθένα όταν αποφασίζει να το φτιάξει, είναι ένα καλό νέο μια καλή κατάσταση, είναι για την χαρά του ανθρώπου.
Ως γνωστόν σπάνια η χαρά είναι είδηση. Η λύπη η στενοχώρια ή καταστροφή γίνεται είδηση, η χαρά χάνεται.
Παρ ότι χάνεται λοιπόν η αρχιτεκτονική δημιουργία στην αρνητική ειδησεογραφική «πραγματικότητα» και σε πείσμα της, υπάρχει.

Ξεκινώ το παρόν θέμα με μερικά τυχαία δείγματα που υπάρχουν και στο διαδίκτυο.





[cell class=spoiler][align=center]Ελληνική πρωτιά σε διεθνή διαγωνισμό ντιζάιν στη Σεούλ[/align]

[img align=left]http://sup.kathimerini.gr/kathimerini/news/civ/ginkgo31011.jpg[/img] [size=14]Το αρχιτεκτονικό βραβείο του Μανώλη Αναστασάκη πέτυχε μία σημαντική διάκριση στη Ν. Κορέα καθώς κέρδισε το χρυσό βραβείο στο «2011 Seoul Public Design Competition». Πρόκειται για τον διεθνή διαγωνισμό της Μητροπολιτικής κυβέρνησης της Σεούλ για στοιχεία αστικού εξοπλισμού για την πρωτεύουσα της Ν. Κορέας, ως μία Unesco City of Design, να καταστεί ένα μέρος ελκυστικό για επίσκεψη, για εργασία, για επένδυση και για κατοικία.

Το γραφείο του Μανώλη Αναστασάκη στην πρόταση που κατέθεσε και τελικώς διακρίθηκε, έχει τίτλο «παγκάκι - φύλλο». Όπως αναφέρει και το γραφείο του Μανώλη Αναστασάκη, το «παγκάκι-φύλλο»εμπνέεται από το δέντρο σύμβολο της πόλης της Σεούλ, το ginkgo tree. Η πρόταση μεταφέρει την φυσική (ginkgo tree) και πολιτισμική (δέντρο της ζωής, ενότητα των αντιθέτων) ιστορία της Σεούλ προσφέροντας ταυτόχρονα στην πόλη μία νέα και καλαίσθητη αστική μονάδα. Αποτελεί ένα στοιχείο αστικού εξοπλισμού του οποίου η μορφή παραπέμπει με υπαινικτικό τρόπο σε φύλλο του χαρακτηριστικού δέντρου της πόλης. Η σύνδεση της σύγχρονης και δυναμικής μορφής του με τον τόπο το καθιστά μοναδικό για την πόλη μέσα στην οποία εντάσσεται προσφέροντας ταυτόχρονα στη Σεούλ ένα στοιχείο αναγνωρισιμότητας. Τα υλικά κατασκευής του, με δυνατότητα διάφορων χρωματισμών, προτείνεται να είναι η διάτρητη λαμαρίνα, το ινομπετόν, το πολυανθρακικό και το μπαμπού.[/size]


[align=right]πηγή kathimerini.gr[/align][/cell]

KostasD33

Το αντικείμενο του διαγωνισμού ήταν o σχεδιασμός 62.750 τ.μ. νέων κτηρίων μικτής χρήσης (γραφεία για εταιρείες πληροφορικής, ερευνητικό ινστιτούτο με βιβλιοθήκη, αμφιθέατρο, εκθεσιακούς χώρους και αίθουσες συνεδριάσεων, 320 διαμερίσματα κατοικιών, ξενοδοχείο-ουρανοξύστη 200 δωματίων, καθώς και χώρους καταστημάτων, εστίασης και αναψυχής).

Οι διαγωνιζόμενοι παρέδιδαν 2 ψηφιακές πινακίδες για εκτύπωση σε μέγεθος Α0 και ένα βίντεο της πρότασής τους διάρκειας 3 λεπτών.

Διαγωνίστηκαν συνολικά 201 γραφεία από όλο τον κόσμο και δόθηκαν 5 ισότιμα βραβεία και 5 ισότιμοι έπαινοι.

Η πρόταση του Μανώλη Αναστασάκη είχε ως τίτλο:
«flow of life». [img align=right]http://www.anastasakis.gr/images/stories/products/gallery/erga/Spyreteccompetition/03.jpg[/img]

Ο σχεδιασμός καθορίστηκε από την αντίληψη ότι δεν πρέπει οι κτιριακοί όγκοι να αναπτυχθούν μεμονωμένοι και σποραδικά αλλά η πρόταση να στηριχθεί σε μια ενιαία και ισότιμη αντιμετώπισης των στεγασμένων χώρων, των ανοιχτών χώρων και του φυσικού περιβάλλοντος. Η πρόταση βασίστηκε έτσι σε δύο κύρια συνθετικά στοιχεία διαμόρφωσης τοπίου τα οποία «γέννησαν» τη γενική διάταξη (master plan).

Προτάθηκε κατʼ αρχάς η «εισ[img align=left]http://www.anastasakis.gr/images/stories/products/gallery/erga/Spyreteccompetition/06.png[/img]αγωγή» στο τοπίο του γειτνιάζοντος υδάτινου στοιχείου με τη μορφή ενός καναλιού το οποίο αναπτύσσεται κεντρικά. Εκατέρωθεν του καναλιού αναπτύσσονται δύο υπερυψωμένες πλατφόρμες (esplanades) σε ύψος +7.20 οι οποίες απλώνονται προς το κανάλι με τη μορφή κερκίδων και βαθμίδων. Αυτά τα δύο κεντρικά συνθετικά στοιχεία (κανάλι και πλατφόρμες) προσφέρουν με   σαφήνεια και συνεκτικότητα ένα πλούσιο αρχιτεκτονικό περιβάλλον σε μία πλειάδα από δημόσιους χώρους: εξέδρες, κερκίδες, πεζούλες, οδεύσεις, ανοιχτό θέατρο, στεγασμένους υπαίθριους χώρους κλπ. Οι κλειστοί και ανοιχτοί χώροι και στις δύο «όχθες» ενοποιούνται από μία δομική κορδέλα η οποία διατρέχει το τοπίο από άκρη σε άκρη. Η κορδέλα μεταλλάσσεται στη διαδρομή της από στέγη σε στέγαστρο, σε προστατευμένες γεφυρώσεις και σε κτιριακό ένδυμα. Στην πρότασή μας λοιπόν η ρευστότητα του νερού κατέστη ένα στέρεο οργανωτικό στοιχείο και η υλικότητα της κορδέλας μεταστράφηκε σε μία ρευστή και μεταβατική χωρική δομή. Η καθημερινή ζωή ρέει μαζί τους.

Η υφασμάτινη μορφή και χωρική δομή της προτεινόμενης κορδέλας παράγει σύνθετους αλλά δυναμικούς χώρους ενσωματώνοντας βασικές αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού, συνθέτοντας ταυτόχρονα κτιριακά περιβλήματα τα οποία αλληλεπιδρούν με το φως και τον άνεμο.

[img align=left]http://www.anastasakis.gr/images/stories/products/gallery/erga/Spyreteccompetition/07.png[/img] Τα υλικά για τη δομική κορδέλα μπορεί να είναι κατά περίπτωση από συμβατικά μεταλλικά πλέγματα έως νέοι ιστοί υψηλής τεχνολογίας όπως συνθετικές και πολυκαρβονικές ίνες. Η συνολική επιλογή των υλικών οδηγείται από την πρόθεση να χρησιμοποιηθούν τοπικά υλικά και τοπική κατασκευαστική τεχνογνωσία στη βάση των κατασκευών (τοπική πέτρα και ξύλο) ενώ νέα υλικά και προηγμένες τεχνολογικές λύσεις προτείνονται όσο οι κατασκευές εξελίσσονται σε ύψος.[/font]



[align=center]
[/align]

[align=right]πηγή anastasakis.gr[/align]

KostasD33

[align=center]Ο Δημήτρης Κορρές είναι αρχιτέκτων μηχανικός,
κεραμίστας - αγγειοπλάστης,
μηχανουργός.[/align]




[align=center]
[/align]

[size=14]Το αυτοκίνητο ήταν για τον Δημήτρη Κορρέ από πάντα μια αγάπη και ταυτόχρονα ένα πεδίο έρευνας. Ξεκινώντας από το θρυλικό διαφανές 2CV του (αμάξωμα απο plexiglass) και τις μοτοσυκλέττες, δεν έπαψε ποτέ να αναζητά το απόλυτο αυτοκίνητο. Ένα όχημα που θα μπορεί να κινηθεί στον δρόμο σαν formula 1 και στο χώμα σαν μοτοσυκλέττα trail ή cross. Γνωρίζοντας στη θεωρία και στην πράξη ΟΛΟ το αυτοκίνητο (κάθε του βίδα) μπόρεσε να εκτιμήσει την επαναστατικότητα τη σχεδίασης του 2CV ήδη από πολύ παλιά. Το σύνολο των γνώσεών του και το πείσμα της ερευνητικότητάς του τον έφεραν αντιμέτωπο με τα χαρτιά του και μετά με τόρνους, φρέζες και γραναζοκόφτες στο σπίτι του κι αργότερα στο εργαστήριό του. Χρειάστηκαν δέκα χρόνια σκληρής δουλειάς με μεγάλα προβλήματα και συνεχής αναζήτηση πόρων και υποστήριξης για να φτάσουμε στο KORRES PROJECT. Το πιό περήφανο project που είδαν τα μάτια μου μέχρι σήμερα.
100% μηχανικό, απλό, ευφυέστατο και απίστευτα δυνατό και όμορφο το θαυμαστό αυτοκίνητο του Δημήτρη Κορρέ είναι μια ακόμα εποποιϊα της σκέψης. Η ανάρτησή του έχει ήδη κατοχυρωθεί επίσημα αλλά κυρίως στα χείλη των μηχανικών του κόσμου σαν "η ανάρτηση Κορρέ" και τα video sτο youtube κάνουν τους μικρούς και μεγάλους πιτσιρικάδες να κλαίνε.
Φαίνεται ότι ο Δημήτρης Κορρές κατόρθωσε αυτή τη φορά να συνομιλήσει με τους δασκάλους του.[/size]

[align=right]πηγή omorfipoli.com[/align]

266 Επισκέπτες, 0 Χρήστες