Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 791
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 0
  • Guests: 774
  • Total: 774

μια απαγορευμένη γλώσσα

Ξεκίνησε από sevenseas, Αυγούστου 18, 2009, 03:01:35 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sevenseas

Δεν θα επανερχόμουν στο θέμα αυτό, που ούτως ή άλλως αποτελεί θέμα δημοκρατίας για την χώρα μας, αν στις παρεμπίπτουσες αναφορές μου σε άλλα θέματα δεν συναντούσα αντιδράσεις και σχόλια. Σχόλια ανιστόρητα, αβάσιμα, ρατσιστικά με  εμφανείς φασίζουσες απόψεις ,
Έτσι κι αφού ηρέμησαν τα πνεύματα ,είναι καιρός για μια ήσυχη, συζήτηση. Μια συζήτηση για τις μισές αληθείες και τα ψέματα που ταλανίζουν τον ελλαδικό χώρο , μια και έχουν γεννήσει μύρια δεινά, που αποκαλούνται , έστω και αδόμιμα « εθνικά θέματα »
Κι αυτό φαίνεται από τις ενοχικές απόψεις των σχολιαστών , οι οποίοι, όταν αναφέρεσαι σε κάποιο ανώδυνο θέμα σχολιάζουν με την ίδια φραση, δηλαδή δεν θεωρείς ότι η Μακεδονία είναι ελληνική? Και καταλαβαίνει κάποιος αυτόματα, ότι ο σχολιασμός αυτός σημαίνει κατά βάθος – δεν είμαστε βέβαιοι  .
Στο θέμα αυτό , αντιμετωπίζεται το θέμα του ιδιώματος , της ντόπιας λαλιάς ,ή όπως αλλιώς αποκαλείται και ίσως μια χαλαρή σύνδεση με την ……… εθνική συνείδηση  των ομιλούντων την γλώσσα αυτή
Ξέρω ότι τα σχόλια, θα είναι άσχετα προς το θέμα .  Πολλοί θα προσπαθήσουν να αντιτείνουν την ελληνικότητα της Μακεδονίας.
Μα δεν είναι αυτό το θέμα .
Ας πούμε η ελληνικότητα της Αρκαδίας που εχει πληθώρα σλαβικών τοπωνυμίων έχει γίνει ποτέ αντικείμενο διαδηλώσεων και δηλώσεων ?
Όχι . βέβαια .
Έτσι λοιπόν αντί να γίνουν σχόλια ενδιαφέροντα, θα αποσείσουμε τις ενοχές μας  βάζοντας ακόμη μια φορά το κεφάλι μας στα πουρνάρια ?

Θα πουν κάποιοι.
Ναι αλλά  η Μακεδονία έχει γίνει αντικείμενο  διεκδίκησης άλλης χώρας .δύο εχω να πω.
1.τ΄αρβανιτικα , που έχουν απαγορευθεί επανειλημμένα  (Μεταξάς. Χούντα )  γα ποιες διεκδικήσεις  απαγορεύθηκαν ?
 Απ΄ ότι ξέρω η Αττικοβοιωτία δεν διεκδικήθηκε ποτέ από καμιά άλλη χώρα.
2.Τα τούρκικα, που διδάσκονται επίσημα στα σχολειά τις Θράκης , δεν αποτελούν ιδία περίπτωση?

sevenseas

Διαβάζω λοιπόν  από την Πίνακα δημογραφικών και κοινωνικών χαρακτηριστικών του πληθυσμού . ΕΣΥΕ, Αθήνα, 1958 , Αποτελέσματα της απογράφης πληθυσμού της 7ης Απριλίου 1951


Νομός                 σύνολο κατοίκων             σλαβόφωνοι
Ημαθίας                 96.439                              2.227
Κιλκίς                    89.475                              2.083
Πέλλας                 116.969                             9.353
Φλωρίνης               69.391                            14.476


Δεν αναφέρομαι στους άλλους νομούς της Μακεδονίας, που έχουν περί τους 2.000 σλαβόφωνους ο καθένας  και στο σύνολο, ή η Μακεδονία 35.894

sevenseas

αν κάποιος ανατρέξει σε επισημες πηγές περι το 1920   θα δει οτι ο πληθυσμός των σβαυοφώνων κυμιανετο περι τις 150.000 .
Επισημες πηγές ήταν οι επιστολές των τοπικών αρχόντων προς το Υπουργείο Εσωτερικων .
Κι αποτελούσαν εκτιμησεις των συνταξάντων τις επιστολές αυτές , οι οποίες δεν ησαν απορρητες .


Και στις επίσημες , ομως απογραφες και τις εκτιμησεις των τοπικών αρχόντων  ο σλαυόφωνος πληθυσμός αποτυπώνετο μικρότερος λογω του φοβου των σλαυοφώνων να αποδεχθούν την γλώσσα τους στις ελληικες αρχές.

larus audouinii

:grin:
ωρε Γιώργο

καταρχήν τα ....
αντιδράσεις και σχόλια. Σχόλια ανιστόρητα, αβάσιμα, ρατσιστικά με  εμφανείς φασίζουσες απόψεις

δεν ξέρω πως το αντιλαμβάνεται ο καθένας
αλλά λόγω παλιοχαρακτήρα κάνω την κινέζα   :grin:


Επειδή όμως συμπαθώ την αλήθεια (που συνήθως βρίσκεται και κάπου στη μέση), και σέβομαι πολύ βαθειά την έννοια της Δημοκρατίας (και Άσχετο.... σχεδόν τελείωσα, όπως υποσχέθηκα, τον "Φαλλμεράϋερ/Περί της καταγωγής των σημερινών Ελλήνων, από τις εκδόσεις Νεφέλη και ξεκινώ το Η Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας που ελπίζω να μην με απογοητεύσει αντικειμενικά, αλλά ήταν και ένας λόγος να ασχοληθώ)

Νομίζω πως ανάλογες αναφορές θεμάτων πολώνουν και αυτό δεν έχει να κάνει με κάτι το φασιστικό ή Μακεδονικό, αλλά με τις διαφορές απόψεων λόγω γνώσεων και κυρίως από το πρίσμα του παρατηρητή, από ποια θέση επιλέγει να βλέπει ο καθένας  Εξάλλου αντικειμενικά απολύτως και πάντα με καλή διάθεση και όχι φασιστικά απαντήθηκε και από ότι είχα καταλάβει στο παρελθόν

Αν όμως θέλει να ανατρέξει καποιος στην αντικειμενικότητα και το γλωσσικό πρόβλημα(;)  που αναφέρεις θα μπορούσα να προτείνω πολλές βιβλιογραφίες ή και να μεταφέρω αποσπάσματα (πάνω από 80, δεν τα μέτρησα ποτέ, και συνήθως με αποσχολούν διαφορετικά πράγματα, με αγαπημένα τα της μαγειρικής της μουσικής της διακόσμησης και Ιατρικής αλλά ....μου αρέσει να μαζεύω...τι να κάνουμε γιατρέ μου)

Η Μακεδονία και οι Μακεδόνες προ της των Δωριέων καθόδου από το Πανεπιστήμιο Κρντμς 1867 (το αναφέρω για το γλωσσικό θέμα που τέθηκε)
Από τον Φραγκίσκο Ζαμβάλδη στην Βενετία Οι Σλαβοι εν Ελλάδι του Χοπφ 1872(επίσης)
Le petit journal του Καβαλιώτη Χάρη Τσιρκινίδη μέσα από τα Γαλλικά αρχεία
του Ιωάννη Χαραλαμπόπουλου Η πορεία ενός λαού μέσα από τις εθνικές του τραγωδίες
Του Μόδη, Μακεδονικός αγώνας κλπ του Σφέτα Μακεδονικό και Βουλγαρία (δεν θα αναφέρω την Εταιρία Μακεδονικών σπουδών, και Μέρτζιο κλπ γιατί πιθανά να θεωρηθεί μη αντικειμενικό)
Πατριαρχικά έγγραφα -πειστήρια περί αρμονικής συμβιώσεως χριστιανών στην Βόρεια Μακεδονία
Οι Σλαβόφωνοι της Μακεδονίας του Γούναρη (1870-1940)
Δημογραφική εξέλιξη της πόλης της Φλώρινας 1905-1928 της Ηλιάδου
Η παιδεία στην ανατολική Μακεδονία 1878-1880 από τον Ελληνικό φιλολογικό σύνδεσμο Κων/πολης
Γαλλικές πηγές για το Μακεδονικό ζήτημα  και Ιστορική εξέλιξη του γεωγραφικού χώρου της Β/Δ  μείζονος Μακεδονίας κατά την περίοδο του Κριμαϊκού πολέμου, 1853-1856 του Βακαλόπουλου
Η αρχοντική οικογένεια της Βέροιας των Μπέκελλα-Βικέλα του Χιονίδη
Οι μύθοι της παράδοσής μας, και οι λαοί θα βρουν την λύση του Καστοριάδη (γιατί και κάπου, στο βάθος δε μπορεί, συμφωνούμε)
αυτα πρόχειρα ...ότι βρήκα στο χάος λόγω ανακατωσούρας επίσης

καλά κουράγια εύχομαι απο καρδιάς

cna

1. Αρβανίτες δεν υπάρχουν μόνο στην Αττικοβοιωτοία αλλά και ποιό βόρεια.
2. Τα τούρκικα διδάσκονται σε πληθυσμούς οι οποίοι δεν συμμετείχαν στην ανταλλαγή πληθυσμών του 1922. Το επισημαίνω για να διαχωρίσω τους πληθυσμούς τουρκικής καταγωγής από τους τουρκόφωνους. Υπάρχουν και Πόντιοι-τουρκόφωνοι αλλά ουδέποτε απαίτησαν να διδάσκονται τα τούρκικα στο σχολείο.
3. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την εμμονή σου στους σλαβόφωνους της Μακεδονίας. Έχει κάποιο νόημα όταν αυτοί αισθάνονται Έλληνες; Για να μην αναφέρω δε ότι η συντριπτική πλειονότητα μιλούσε και ελληνικά και την "εσπεράντο των βαλκανίων" όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ. Σου έχω εξηγήσει άλλωστε και στο παρελθόν τους λόγους για τους οποίους δημιουργήθηκε και μεταδόθηκε αυτή η γλώσσα, η οποία ήταν βουλγαρικής επινόησης. Το ζήτημα δε είναι πάρα πολύ λεπτό γιατί μιλάμε για πληθυσμούς οι οποίοι αρχικά κυνηγήθηκαν από τους βούλγαρους ώστε να αναγκαστούν να αφομοιώσουν το ιδίωμα και έπειτα επίσης κυνηγήθηκαν από το ελληνικό κράτος ως εθνικόφρονες Γ' (για να θυμηθούμε και τις κατηγοριοποιήσεις των πολιτών). Η αναμόχλευση αυτού του ζητήματος νομίζω πως δεν οδηγεί πουθενά.

rain

εντέλει οι Βορειοελλαδίτες ένα φετίχ με τα ονόματα το έχουν
ακόμα και στην μπουγάτσα θέλουν να έχουν το copywrite @
Πάρτους τα σώβρακα μη τους πάρεις το όνομα και καμαρώνουν  για τον Ζορό
Για γλώσσες και γλωσσικά ιδιώματα μιλάει ο 7ρης  ρε σεις, δεν μιλάει για την απώλεια της Εθνικής μας Παρθενιάς και το ξεπούλημα του λευκού πύργου
(μεταξύ μας ένα χεράκι καθάρισμα το θέλει για να γίνει λευκός )

larus audouinii

εγώ δεν μπορώ να καταλάβω από την αρχή της κουβέντας  την εμμονή σε παλιές αγκυλώσεις και ίσως είναι αυτός ο κύριος λόγος της επιμονής μου
Εκ πρώτης όψεως εξετάζονται σαφείς διακυρήξεις με προσχήματα τοπωνύμια και δεν ξέρω τι άλλο, για μια ομάδα που έχει χαρακτηριστικά ή χαρακτήρα(δεν ξέρω πως να ο χαρακτηρίσω διαφορετικά)  εθνοτικό αλλά δεν έχει καμιά σχέση ή τα χαρακτηριστικά μειονότητας
Και όντως η αναμόχλευση αυτού του ζητήματος  δεν οδηγεί πουθενά

cna

rain θα συμφωνούσα μαζί σου αλλά δυστυχώς έχω καλή μνήμη και θυμάμαι ότι το γλωσσικό ζήτημα που αναφέρει ο seven το είχε χρησιμοποιήσει ως μοχλό για εξαγωγή συμπερασμάτων σε άλλες κουβέντες περί του Μακεδονικού. Ας ξεκαθαρίσει το λοιπόν πρώτα τον σκοπό όλης αυτής της κουβέντας και αν πρόκειται απλώς για μια καταγραφή της ως τοπικού ιδιώματος το ξανασυζητάμε. Όσον αφορά δε αυτό περί φετίχ καλύτερα να το εκλάβω ως αστεϊσμό...

sevenseas

1. δεν ειναι απαραιτητο να διαφωνούμε μιλωντας για την απαγορευμεενη γλώσσα
2.τον Χοπφ τον εχω διαβασει και κοσμει την ββλιοθήκη της κορης μου (καθοσο της εχω παραχωρήσει και το τελευταιο μου αυτο περιουσιακό στοιχείο)
Ο Χοπφ διαπνέεται απο την αντιθεση του πρις τον Φαλμεραγιερ, ετσι και το περι ου ο λόγος βιβλίο δεν διατυπωνει πρωτοτυπες απόψεις.
3. ειναι αναφμφισβτητο το γεγονός, οτι μεγαλος αρθμος Μακεδόνων μιλούσε. αλλά και μιλάει  την ντοπια λαλια . Η απογραφή της ΕΣΥΕ δεν μπορει να αμφισβητηθεί .
3. ειναι γεγονός και θα το αναπτυξω αυρίο , καθοσο σημερα με απασχολεί πως θα αποφυλακισω μια πελάτισσα μου με ελληνικό επίθετο ,αλλά ακρως κι υποπτως μελαχοινή (λες?)
με έγγραφα , διαταγματα κλπ η δίωξη οσων μιλούσαν την γλώσσα αυτή
4.αναφερόμενος σε φασιζουσες αποψεις , δεν κατηγόρησα κανεναν για φασιστα, οσον αφορά τους χρήστες του α33, αλλα τους υιοθετουντες αποψεις περι διώξεως γλώσσας, αυτούς που τους υπερσπιστές  του γλωσσικου ιδιώματος, θεωρουν .................... ως φιλοσκοπιανούς (πας μη ΕΑΜιτης Γκεσταπίτης , πας μη έλλην βάρβαρος, με τον χωροφυλακή ή με τον αστυφύλαξ )
Εμπλεος χαράς που απαντησα στο κειμενο μου χρήστες με νοημοσύνη και γνώσεις
Σας ευχαριστω

συνεχιζω ακάθεκτος

sevenseas

Σύμφωνα με τις υπηρεσιακές καταμετρήσεις του έτους 1925, συνταγεισών από τον Γενικό Διοικητή Μακεδονίας ,

Επαρχία                   σλαβόφωνοι
Καστοριάς              21.936
Φλώρινας                45.517
Ανασελίτσης                 257
Εορδαίας                   7,931
Αλμωπίας                   9.230
Γιαννιτσών                9.591
Εδέσσης                    14.827
Θεσσαλονίκης             8.574
Λαγκαδά                    11.465
κ.λ.π


αλλά τότε και παλιότερα δεν υπήρχαν μόνο σλαβόφωνοι κατοικοι . αλλά και το ελληνικό κράτος χρησιμοποιούσε την γλώσσα αυτή.
Το ημιεπίσημο όργανο του ελληνιμακεδονικού αγώνα είχε την σλαβική ονομασία
ΕΛΛΗΝΟΜΑΚΕΝΤΟΝΣΚΗ ΚΟΜΙΤΕΤ ΟΤ ΑΤΙΝΑ δηλαδή ελληνομακεδονικό κομιτάτο Αθηνών

sevenseas

δεν νομιζω να διαβαζει το άρθρο αυτό
αλλα καποιος μπορει να το δαβασει και να του το πει

σε μια μικρη μοναδα των Γιαννιτσων  ειχα την χαρα να υπηρετήσω με 3 καλους φιλους, που γνωρζομαστε πριν τον στρατο , την Μανώλη , τον ζωραφο, τον Νικο ,τον σκηνοθετη και τον Στάθη ,τον μουσικο παραγωγο , μαζι με τον σλαβοφωνο Σαπουνα απο την Εδεσσα, ερωτευμενο με την Μπετυ Λιβανου (χαχαχαχαχα).Μια αθωα ψυχή , που μας έκανε να γελαμε με τα λεγομενα του.
Πόσες νυχτες δεν καναμε σκοπια παρέα με τον Σαπουνα να παιζει με τη κιθαρα του ταγουδια στην γλώσσα αυτη. Σε απομακρυσμενες σκοπιες βεβαια, γιατι μας περιμενε στρατοδικείο

γεια σου ρε φιλε Σαπουνα
γερασε κι η Λιβανου ρε

larus audouinii

[quote user="sevenseas" post="323493"]1. δεν ειναι απαραιτητο να διαφωνούμε μιλωντας για την απαγορευμεενη γλώσσα

στη γειτονιά μου, γραφική και όμορφη, τριγύρω επίσης όχι μόνο στην παρέα του Γιώργου  μιλάνε : και Ποντιακά, παππούδες λόγω καταγωγής, Καραμανλίδικα λόγω καταγωγής επίσης από την Καππαδοκία, (και αξιόλογοι πραγματικά χαρακτήρες όλοι τους ανεξαιρέτως ) Τα τελευταία χρόνια Γεωργιανά, Αλβανικά, Βουλγάρικα, κλπ πάρα μα πάρα πολύ...αν συνήθιζα να καθόμουν στο μπαλκόνι θα γινόμουν σίγουρα πολύγλωσση
Και επίσης σίγουρα μεγαλώνοντας σε μια επαρχία της Μακεδονίας (ταξιδεύοντας και συναλλάσοντας)ποτέ δεν έπεσε ποτέ στην αντίλληψή μου κάποιο ιδίωμα Σλαβικό, κα δεν διαφωνώ τουναντίων πως και πιθανά να υπάρχει
Το κρίσιμο ερώτημα που μένει, είναι αν κάποιος πολίτης αυτής της χώρας ακούγοντας και Πακιστανικά, και Νιγηριανά και δεν ξέρω τι άλλο,  έχει περάσει και από το μυαλό του πως σε κάποιον από αυτούς του έχει απαγορευτεί να μιλάει την γλώσσα του
Αν μιλάμε για απαγόρευση όμως, η μόνη φορά που το έζησα κυριολεκτικά με δέος ήταν στην λειτουργεία του Πατριαρχείου για τα 2000 χρόνια της Ορθδοξίας (έτυχε να βρίσκομαι τότε στην πόλη) Άνθρωποι που έμπαιναν κρυφά και κρύβονταν από τα φώτα και μιλούσαν σιγανά είτε τούρκικα το χειρότερο, είτε Ελληνικά  :roll:



2.
Ο Χοπφ διαπνέεται απο την αντιθεση του πρις τον Φαλμεραγιερ, ετσι και το περι ου ο λόγος βιβλίο δεν διατυπωνει πρωτοτυπες απόψεις.  

Αν διαβάσει κανείς Χοπφ, αξίζει τον κόπο αν και στην γλώσσα της εποχής εκείνης , για τον μόνο λόγο πως μαθαίνεις Ιστορία αντικειμενικά, ΑΝ την αγαπάς (δεν θα καθόμουν να ασχοληθώ για άλλο λόγο) Ο ίδιος είναι ιστορικός, και σαν αντικειμενικός στην επιστήμη του αυτό καταγράφει (χωρίς πολιτικά κριτήρια και στρατευμένες απόψεις )
Είναι γεγονός καταφανέστατα πως ο πολυμαθέστατος Φαλμεράυερ έκανε λάθη στην αναλυσή του χρησιμοποιώντας λάθος ή ελλειπείς και με σιγουριά αμφίβολες πηγές συστηματικά Παρερμήνευ΄συστηματικά, κάτι που δεν άρμοζε για ένα στέλεχος του Πανεπιστημιου του Μονάχου
Με δυο λόγια, υποστήριξε πως οι νεώτεροι Έλληνες δεν έχουν καμμιά σχέση με την αρχαία Ελλάδα, αλλά πρόκειται για ένα κράμα κυρίων Αβάρων και Σλαβηνών
Αργότερα νεώτερες επιστήμες το απέδειξαν αλλά η όλη ουσία για μένα δεν βρίσκεται εδώ (το παραγράφω εντελώς) με θλίψη μου βλέπω να μένουν κατάλοιπα , αν ειναι δυνατόν, από τα λέιψανα αυτής της παραφροσύνης των πανσλαβιστών


3. ειναι αναφμφισβτητο το γεγονός, οτι μεγαλος αρθμος Μακεδόνων μιλούσε. αλλά και μιλάει  την ντοπια λαλια . Η απογραφή της ΕΣΥΕ δεν μπορει να αμφισβητηθεί .

Έλεγξε τις πηγές σου (ή ξεκαθάρισε το ποιας Μακεδονίας) Συγκεκριμένα: Υπάρχουν τρεις επιίσημα καταγεγραμμένες απογραφές την ίδια εποχή και (φυσικά) είναι εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους ... Μια (Μακεδονική)εξ της Βουλγαρίας και αν ανατρέξεις κατ΄ευθείαν στις πηγές  είναι αυτονόητο πως έχουν γίνει από ανθρώπους του τότε πολιτικού συστήματος στην Βουλγαρία που διεκδικούσε την Μακεδονία ως την Θάλασσα του Θερμαϊκού Να σκεφτεί κανείς πως εκείνη την εποχή και το ΚΚΕ στην Ελλάδα υπερασπιζόταν αυτές τις απόψεις παρατασσόμενο με το μέρος της Μόσχας (λογικό) εις βάρος των συνόρων της Ελλάδας (τόσο μυαλό έχουμε ως λαός Μην αναφέρω και τους εμφύλιους) Αλλά ξεχνάμε ή κάνουμε εκεί που μας συμφέρει τους κινέζους ...και το περίεργο είναι ό,τι λογικά πουλάει με το σύστημα της μη ελεύθερης βούλησης
Η δεύτερη (Μακεδονική) από τη δυτική πλευρά των Βαλκανίων που αργότερα αποσπάστηκαν από το σύστημα και την φιλοσοφία της Βουλγαρίας για το φάγωμα και τον διαμελισμό της Μακεδονίας για δικό τους ώφελος  (Τίτο κλπ, σημερινά κατάλοιπα το πολιτικό σύστημα των Σκοπίων )
Και μένει η απογραφή της Ελλαδίτσας , του νεοσύστατου αυτού κρατιδίου, ύστερα από τετρακόσια χρόνια σκλαβιάς , και καταπατήσεις,καταπονήσεις και στη συνέχεια εκ βορείων (αν είναι και τα συμφέροντα είναι κοινά τότε και υπερ πίστεως πάντων ο αγών)...και συσκεκριμένα του διαμελισμού της Ελληνικής Μακεδονίας απο σλάβους, τούρκους, δυτικοευρωπαίους κλπ
Η ευρωπαϊκη δύση από την άλλη δεν ήθελε να προβάλει η ρωσία στα βαλκανια από πλευρά της και την συνέφερε η αναχαίτηση της (εκτός της ανατολικής Γερμανίας κλπ), οπότε στηρίχτηκε για πολιτικούς λόγους σε κάποιους στρατευμένους όπως ο Φλαλμεράυερ που που φυσικά στηριχτηκαν και από την Άγκυρα (τόσο μυαλό έχουμε και ελεύθερη βούληση)

Επειδή στο παρελθόν ακούστηκε και ο Σολωμός ως επιχείρημα του : "εθνικόν ότι το αληθές"

Εκεί μέσα εκατοικούσες
πικραμένη, εντροπαλή
και ένα στόμα εκαρτερούσες
έλα πάλι να σου πει

και έλεες: "Πότε, α, πότε
βγάνω το κεφάλι από τις ερμιές;

κλπ κλπ

Ολόκληρος εδώ http://www.matia.gr/7/78/7801/7801_1_1b.html



3. ειναι γεγονός και θα το αναπτυξω αυρίο , καθοσο σημερα με απασχολεί πως θα αποφυλακισω μια πελάτισσα μου με ελληνικό επίθετο ,αλλά ακρως κι υποπτως μελαχοινή (λες?)
με έγγραφα , διαταγματα κλπ η δίωξη οσων μιλούσαν την γλώσσα αυτή

Ευθέως ερωτώ: Η πελάτισσα κρατείται για το ποινικό αδίκημα του ότι μιλάει ένα ιδίωμα
Ποιος ο νόμος και οι διατάξεις του Ελληνικού Συντάγματος ΣΗΜΕΡΑ;



4.αναφερόμενος σε φασιζουσες αποψεις , δεν κατηγόρησα κανεναν για φασιστα, οσον αφορά τους χρήστες του α33, αλλα τους υιοθετουντες αποψεις περι διώξεως γλώσσας, αυτούς που τους υπερσπιστές  του γλωσσικου ιδιώματος, θεωρουν .................... ως φιλοσκοπιανούς (πας μη ΕΑΜιτης Γκεσταπίτης , πας μη έλλην βάρβαρος, με τον χωροφυλακή ή με τον αστυφύλαξ )

α, καλά ......  :mrorange:  :lol:


Ας αφήσουμε κατάλοιπα του παρελθόντος πίσω ...ελεύθεροι άνθρωποι είμαστε ...


και ζούμε σε μια δημοκρατική (ευτυχώς χώρα),  περήφανη ανάμεσα σε παραδείγματα γειτόνων


 

[/quote]

sevenseas

ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΥ
μου αρεσε

αλλα
βρε γλαρακι
μην αναπαραγεις σχλικα εγχειριδια περι στρατευμενου Φαλμεραγιερ  δεν γινεται δουλεια
ο ανθρωπος με την αντιβασιλεια ήλθε εδω

αλλα και παλι ξεφευγεις, αλλα ωραια ξεφευγεις

το θεμα ειναι  η απαγορευση , κατα τους διεθνεις κανονες, το ελληνικο Συνταγμα , την ηθικη μιας γλώσσας που μιλιεται απο χιλιαδες ανθρωπους , που η καταγωγή της δεν παζει ρολο
μιλανε μια γλωσσα
ειναι δκαιωμα τους
κανεις δεν μπορει να την απαγορευσει

οσον αφορα  τα περι δημοκρατιας
η δημοκρατια δεν ειναι ούτε σφραγιδα, ουτε εκλογες

η δημοκρατια φαινεται στην λεπτομερεια
εξ ονυχος τον λεοντα....................

ζω , λοιπον , σε μια δημοκρατιασ, που δεν εξασφαλιζει την ελευθερια κινησης
σε μα δημοκρατία, που δεν σεβεται η ζωή, την αξιοπερεια και την υγεια μου
σε μια δημοκρατια, που απαγορευει  σε πολιτες να μιλανε μια συγκεκριμενη γλώσσα
σε μα δημοκρατια που απαγορευεται σε 16χρονους να κυκλοφορουν ελευθεροι, επι ποινη θανατου .

Γλαρακι αν ζεις σε δημοκρατία, μαλλον ζεις σε αλλη χωρα

larus audouinii

Γιώργο το γεγονός του ότι απολαμβάνω την συζήτηση που κάνουμε  ;-) ,  δεν παραπέμπει απαραίτητα και εξάγει συμπεράσματα περί συγκινήσεως κλπ
Καταλαβα όμως και τι θέλεις να εξάγεις και με το σχολικά εγχειρίδια, και για να είμαστε δίκαιοι....κλέβεις και πολύ .... ;-)

Και για να λέμε τα πράγματα με το ονομά τους, τώρα που ηρεμήσαμε,  η κουβέντα γίνεται πάλι για ύπαρξη Μακεδονικής διαλέκτου με σλαβικούς χαρακτήρες και προφορά, κάποιον επίσημο ιδωματισμό τελως πάντων Θεωρίες που ανατρέπουν και την υποστήριξη μιας Μακεδονίας μόνο με γεωγραφικό προσδιορισμό..ή έστω μιας Μακεδονίας (της σκοπιανής) με την σύνδεσή της με γλωσσικά επιχειρήματα και όπως δείχνουν από την άλλη πλευρά με ιστορικές καταβολές με τους αρχαίους Έλληνες
Δεν θα συνεχίσω αυτή την κουβέντα για κάποιους λόγους Συν τοις άλλοις είναι και φθορά ενέργειας εδώ και οπουδήποτε αλλού

Στέκομαι όμως στο "ηθική μιας γλώσσας", λέξη κλειδί....το έναυσμα για την συνέχεια στην κουβέντα
Αν ασχοληθεί να σκεφτεί κανείς την ένοια της ηθικής φιλοσοφικά θα παρέμεινε άξιο απορίας το τι (σαχλαμάρες) συζητάμε τόσες σελίδες εδώ μέσα

Όπως και το αν υπάρχει τελικά η ελευθερη βούληση και σκέψη (Την δημοκρατία την παράγουμε εμείς, ο καθένας μας και είναι η εικόνα μας, η κοινωνία μας και που μας περιβάλλει) Αν βρω χρόνο θα κάνω τον κόπο σε άλλη ενότητα γιατί νομίζω πως ίσως αξίζει τον κόπο

Περί της ηθικής μιας γλώσσας λοιπόν Δεν θα μπορούσε να εννοείται κάτι που δεν θα αφορά και το καθολικό συμφέρον(ή να το θέτει σε κινδύνους), εφαρμόσιμο, δικαιο, δικαιολογημένο, και επιτακτικό Να απαιτεί από τους δρώντες να λαμβάνουν υπόψιν και τα συμφέροντα όσων επηρεάζονται από αυτό

Η επισήμανση μιας λάθους παραμέτρου για κάποον που σκέφτεται την έννοια "απαγορευμένη" γλώσσα, μπορεί να αλλάξει αλλάζει ριζικά την κρίση του καθενός Πιστεύω ακράδαντα πως δεν υπάρχει απαγορευμένη Μακεδονική γλώσσα, (έχουν κυκλοφορήσει και βιβλία και λεξικά ελεύθερα), μιλούσαν και τραγουδούσαν με κάποιον ιδιωματισμό (όχι Μακεδονική γλώσσα οι φίλου σου, μη συνχέσουμε τα πράγματα) αλλά δικαιολογημένα διαφορετικές απόψεις Το αδικαιολόγητο είναι οι πηγές και το που αποσκοπούν και κατευθύνονται
Το θέμα όμως της ηθικής φιλοσοφικά είναι μεγάλο και δεν θα μπορούσε να επεκταθεί εδω

Pappas10

Ωχ μάνα μου...

Βαριέμαι ρε γμτ... αφού τα έχουμε πει.

Δεν θα γίνει η δημοκρατία μας άλλοθι και επιχείρημα για τον Εθνικισμό των γειτώνων.

Τόσο πολιτικά απλό είναι.

"Σλαυόφωνοι" τι σημαίνει ρε παιδιά; Υπάρχει "Σλαυική" αναγνωρισμένη γλώσσα; Βουλγαρόφωνοι είναι οι Άνθρωποι.

Αυτά από εμένα για την ώρα... δεν έχω και χρόνο.
Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
Γνώθι Σεαυτόν
Μηδέν Άγαν
Πας μη Έλλην Βάρβαρος
ΠΑΟ Θρησκεία θύρα 13
Πίτα γύρο κοτόπουλο, μαρούλι μαγιονέζα.

774 Επισκέπτες, 0 Χρήστες