Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 463
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 1
  • Guests: 586
  • Total: 587
  • Leon

Η Ταυτότητά μας...

Ξεκίνησε από pixie, Απριλίου 03, 2011, 05:38:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pixie

Οι Έλληνες, λένε, είναι λαός εξωστρεφής! Θα διαφωνήσω, νιώθοντας πως αυτή είναι μόνο η επιφάνεια, μια εξωτερική εικόνα, γιατί ο Έλληνας είναι εκ φύσεως αδιαφανής!
Συνεπώς, αυτό είναι κατά κάποιο τρόπο ψευδές αφού στην πραγματικότητα ζει με στερεότυπα ενώ μέσα του έχει πολλές σκοτεινές πτυχές και είναι εξαιρετικά φοβισμένος απέναντι στην αλήθεια και την έκφρασή της.

Θάλεγε κανείς πως υπάρχει ένα είδος ενοχοποίησης στη ματιά του Έλληνα... μια μιζέρια στο ελεύθερο πνεύμα... μια άρνηση σε κάθε πνευματική μετάγγιση - αφού η επιβίωση έχει τον πρωτεύοντα ρόλο.
Είναι και η εκκλησία μια μεγάλη τροχοπέδη αφού στους κόλπους της μπαίνει στη διαδικασία να χρεώνεται του κόσμου τις ανύπαρκτες ''αμαρτίες'' πράγμα που εμποδίζει κάθε ελεύθερη δράση προς όφελος της προσωπικής του ανάπτυξης.

Κάποιοι άλλοι αισθάνονται ντροπή που έχουν γεννηθεί σε μια χώρα όπου σίγουρα δεν υπάρχει δικαιοσύνη κι όπου η διαφορετικότητα στη θέαση των πραγμάτων και οι καινοτόμες απόψεις δυσκολεύονται να γίνουν αποδεκτές...


Αυτό που έχω να συμπληρώσω είναι πως ο Έλληνας νιώθει, πέρα από την αδικία, οργή και πίκρα για την αναξιοποίητη πολιτισμική του κληρονομιά αφενός, για το υποβαθμισμένο ελληνικό φιλοσοφικό πνεύμα... αλλά και για το ότι κατά βάθος κατάντησε όμηρος ενός διεφθαρμένου πελατειακού κράτους χωρίς ουσιαστικά οράματα.


Ποιά είναι, κατά την άποψή σας, η ταυτότητα του Έλληνα σήμερα?

cna

pixie αν και δεν γράφω συχνά εντούτοις παρακολουθώ καιρό τώρα το φόρουμ. Δεν εξέφερα άποψη επί όσων τόσο καιρό πρεσβεύεις από σεβασμό προς τις επιλογές σου. Θα σε παρακαλούσα το λοιπόν να είσαι πιο προσεκτική στις απόψεις σου περί της θρησκείας άλλων συνανθρώπων σου. Θα σου πω μόνον ότι ο Έλληνας έχει τόση σχέση με την Εκκλησία και τον Χριστό όση και ο Κινέζος. Για ποια τροχοπέδη μου μιλάς; Έχεις δει κανέναν Έλληνα να αισθάνεται ενοχές που έκλεψε την εφορία ή το ταμείο της επιχείρησής του; Έχεις δει κανέναν Έλληνα να αισθάνεται τύψεις που έχει αναγάγει σε υπερμέγιστο αγαθό το σεξ; Έχεις δει κανέναν Έλληνα να αισθάνεται τύψεις για τα ψέμματα που λέει σωρηδόν; Έχεις δει κανέναν Έλληνα να μην βρίζει τον Θεό; Ποιά σχέση έχει λοιπόν ο σημερινός Έλληνας με την Εκκλησία;
Όσο για το ελληνικό φιλοσοφικό πνεύμα ξεκαθάρισέ μου σε ποιο ακριβώς αναφέρεσαι; Στο Αριστοτελικό, το Σωκρατικό ή το Πλατωνικό; Αν θυμάσαι ο Σωκράτης εκτελέστηκε γιατί εισήγαγε καινά δαιμόνια, νέο Θεό επί της ουσίας.

Πάντως εμένα δεν μου φταίει ο Θεός, μου φταίνε οι άνθρωποι που από την μια δεν έχουν τον Θεό τους και από την άλλη ρίχνουν όλα τα βάρη σε Αυτόν. Μιζέρια σαφώς και υπάρχει αλλά και πώς να μην υπάρχει όταν όλη μας η ευτυχία κινείται γύρω από το χρήμα, την περιουσία, το με πόσες γυναίκες/άνδρες κοιμηθήκαμε και γενικώς οτιδήποτε είναι υλικό και εφήμερο...

pixie

Καλησπέρα!

Κατ΄αρχήν, cna, δεν γίνεται λόγος εδώ στο συγκεκριμένο θέμα από εμένα ούτε περί θρησκείας, αλλά ούτε για τον Θεό! Από πού βγαίνει το συμπέρασμά σου? :roll:
Έγινε αναφορά στην εκκλησία και σε ό,τι διοχετεύει στο θέμα ''αμαρτία'', κι αυτό είναι κάτι διαφορετικό, σωστά? Και ναι, παρά τη γενική παρακμή που λες, υπάρχουν ακόμα πάρα πολλοί που φοβούνται να σκεφτούν και να λειτουργήσουν ελεύθερα επηρεασμένοι από εκκλησιαστικούς κανόνες. Και πιστεύω, αντίθετα σ' αυτό που λες, πως ο Έλληνας έχει μεγάλη σχέση με την εκκλησία. Δεν μπορώ να ξέρω βέβαια αν το νιώθει και πόσο συνειδητά παρίσταται εκεί και αν μετά την έξοδό του από τον ναό μεταμορφώνεται σε κάτι άλλο!

Το σχόλιό μου πάντως έχει να κάνει με το ότι, σε επίπεδο ατομικής συνείδησης, κάποιοι που κολλάνε στην επιφάνεια και στις εξωτερικότητες, σε περιορισμούς ή στερεότυπα - κι αυτό είναι γενικό κι όχι βέβαια με στόχο την θρησκευτική αντίληψη - δεν αφήνουν χώρο για την ολοκλήρωσή τους!


Κι αυτό έρχεται και συμφωνεί με κάτι που αναφέρεις στο τέλος: ''Μιζέρια σαφώς και υπάρχει αλλά και πώς να μην υπάρχει όταν όλη μας η ευτυχία κινείται γύρω από το χρήμα, την περιουσία, το με πόσες γυναίκες/άνδρες κοιμηθήκαμε και γενικώς οτιδήποτε είναι υλικό και εφήμερο...''

Με θλίβει απέραντα αυτή η εικόνα επειδή κι εγώ υπερασπίζομαι το αντιποδικό του θέματος και δίνω ανιδιοτελείς μάχες ουσίας στο πεδίο του ηθικού κεφαλαίου και της απόλυτης συνειδητότητας και ανθρωπιάς, χωρίς να είμαι ενταγμένη σε κανένα χώρο ή ομάδα, είτε θρησκευτικά είτε πολιτικά.

cna

Οποιαδήποτε έμμεση αναφορά στην Εκκλησία είναι άμεση αναφορά και στην θρησκεία. Τί νόημα έχει η οποιαδήποτε θρησκεία εάν στερείται πιστών; Εφόσον λοιπόν η Εκκλησία είναι όργανο της θρησκείας του Χριστιανισμού τότε μοιραία κρίνοντάς την κρίνεις και αυτήν καθ' εαυτήν την θρησκεία. Τί είναι το λοιπόν η αμαρτία που πρεσβεύει η Εκκλησία; Είναι η παράβαση των νόμων του Θεού, σωστά; Οπότε όταν αναφέρεσαι σε "αμαρτία" τότε και ο Θεός της Εκκλησίας μετατρέπεται σε "Θεό". Η πλειοψηφία των Ελλήνων σχετίζεται με την Εκκλησία από παράδοση. Αυτό δεν σημαίνει κιόλας ότι έχει ανοικτά τα αυτιά του όταν είναι μέσα στην Εκκλησία.

Τί εννοείς ότι φοβούνται να λειτουργήσουν ελεύθερα; Διότι εάν φοβούνται να κάνουν φόνο τότε να χτίσουμε άλλες τόσες Εκκλησίες. Εάν φοβούνται να κλέψουν τότε να αυξήσουμε και τον αριθμό των Ιερέων. Φοβούνται να αλλάξουν Θεό; Μπορεί ναι αλλά το να βάλουν άλλο "ζυγό" κατά τα δεδομένα πολλών δεν σημαίνει ότι είναι το καλύτερο γι' αυτούς.

KostasD33

εκκλησία είναι και ο Άνθιμος?
ήταν και ο "'αγιος" Φλωρίνης??

pixie

[quote user="cna" post="346390"]Οποιαδήποτε έμμεση αναφορά στην Εκκλησία είναι άμεση αναφορά και στην θρησκεία. Εφόσον λοιπόν η Εκκλησία είναι όργανο της θρησκείας του Χριστιανισμού τότε μοιραία κρίνοντάς την κρίνεις και αυτήν καθ' εαυτήν την θρησκεία.[/quote]

Στους χώρους της εκκλησίας εκδηλώνεται το τελετουργικό. Θρησκεία είναι η πίστη. Σαφώς ο καθένας σέβεται και ενσωματώνεται στη θρησκεία που επιθυμεί να ανήκει - δεν είναι απαραίτητα ο Χριστιανισμός η μοναδική θρησκεία επί της γης - ο Θεός όμως είναι Ένας! Κι αν πιστεύεις, έχεις τις ιδιότητες και το πρόσωπο του Θεού μέσα σου, δεν κολλάς στο τελετουργικό, γιατί το τελετουργικό κάποιες φορές είναι μόνο στίλβη.


[quote user="cna" post="346390"]Τί εννοείς ότι φοβούνται να λειτουργήσουν ελεύθερα; [/quote]
Φοβάμαι την μονομερή κατήχηση, cna! Τα κατηχητικά σχολεία, όταν η κρίση δεν έχει ακόμα αναπτυχθεί... Τις πληροφορίες με τη μορφή της διδαχής που μπαίνουν στα μυαλουδάκια μικρών παιδιών και καρφώνονται στο άθροισμα των εντυπώσεων περί της αληθινής ζωής...

cna

Ξέρεις πόση διαφορά έχει ο Θεός των Ορθόδοξων Χριστιανών από τον Προτεσταντών ή των Χριστιανών από των Μουσουλμάνων ή των Χριστιανών από των (Νεο)Παγανιστών; Μέρα με τη νύχτα. Οπότε εάν κάποιος πιστεύει ότι είναι ΧΟ τότε γι' αυτόν η Χριστιανική θρησκεία είναι η μόνη αληθινή και ο Χριστιανικός Θεός ο μοναδικός αληθινός. Το θέμα λοιπόν δεν είναι να πιστεύεις απλά σε έναν Θεό καθότι και οι σατανιστές πιστεύουν ότι ο διάβολος είναι ο θεός.

Επίσης Εκκλησία είναι το σύνολο των πιστών, δεν είναι μόνο ο ναός μέσα στον οποίο τελούνται οι Ακολουθίες. Οπότε ναι Κωστή, μέλη της Εκκλησίας είναι και αυτοί που ανέφερες. Κι εμένα δεν μου αρέσει η φάτσα του Παπακωνσταντίνου, μήπως προτείνεις να αλλάξω χώρα γι' αυτό;

Μεγαλύτερη μονομερή κατήχηση από τα night club, την TV και τα talk show δεν έχω δει πάντως στα τόσα χρόνια που ζω. Για κάνε μια βόλτα να δεις πόσα παιδάκια πηγαίνουν στο κατηχητικό και πόσα παιδάκια είναι στα internet cafe. Ακόμα και όταν πήγαινα εγώ στο κατηχητικό δεν είμασταν πάνω από 30 παιδιά.

pixie

Θεωρώ την ελεύθερη πληροφόρηση και αναζήτηση γνώσης και στη συνέχεια την εκτίμηση κι επιλογή των στοιχείων που θα κρατήσουμε, την καλύτερη μέθοδο μάθησης.

Η βοήθεια του δασκάλου θα πρέπει να είναι αντικειμενική κι όχι να παρέχει συμπυκνωμένη αναμασημένη τροφή. Να έχει ως στόχο την ανάπτυξη της κρίσης και την μετέπειτα επιλογή και όχι να οδηγεί και να πρεσάρει σε καλούπωμα σκέψης.

cna

Όλες οι θρησκείες είναι δογματικές. Ή πιστεύεις σε κάποια ως έχει ή επιλέγεις κάποια άλλη ή και καμία θρησκεία. Αυτό λοιπόν σημαίνει ότι αναφορικά με τις εντολές του Θεού, την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη και τα Πατερικά κείμενα δεν μπορεί να υπάρχει τμηματική επιλογή. Γι' αυτό και η κάθε θρησκεία έχει τα στεγανά της (κατηχητικό). Δυστυχώς ή ευτυχώς λοιπόν ισχύει το νηπιοβάπτισμα (δεν ίσχυε κατά τους πρώτους χρόνους) οπότε είναι υποχρέωση πρωτίστως των αναδόχων (νονών) να μυήσουν το παιδί στην Χριστιανική θρησκεία. Επιπλέον υπάρχουν και τα κατηχητικά στα οποία επίσης γίνεται η διδασκαλία των βαθύτερων εννοιών της πίστης μας. Τίποτα όμως από όλα αυτά δεν είναι πραγματικά υποχρεωτικό. Γι' αυτό και πλέον οι ανάδοχοι θυμούνται τα βαφτιστίρια τους μόνο στις γιορτές, τα βαφτιστίρια έχουν τον νονό για να τους φέρνει δώρα στη γιορτή τους και την λαμπάδα της Αναστάσεως και οι γονείς ούτε που ασχολούνται με το κατηχητικό. Το δυστύχημα είναι ότι ούτε οι γονείς ούτε οι ανάδοχοι αντιλαμβάνονται το μέγεθος της βλάβης που προκαλούν με την στάση τους, εφόσον φυσικά πιστεύουν στον Χριστό.

Ξέρεις γιατί το σεξ θεωρείται αμαρτία; Διότι την ερωτική επιθυμία την έδωσε ο Θεός αφενός για λόγους πολλαπλασιασμού αλλά και για να παρηγορεί τους ανθρώπους ο επίγειος έρωτας λόγω της απώλειας του Θεϊκού έρωτος (πτώση των πρωτόπλαστων). Εφόσον λοιπόν έχουμε ακούσει για τον Χριστό και έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον Θείο έρωτα λογικό δεν είναι να θεωρείται αμαρτία το να επιμένουμε στον επίγειο εις βάρος του Θείου; Επιπλέον ο Θεός δεν κατήργησε τον επίγειο έρωτα. Απλώς είπε ότι τα ζευγάρια που ερωτεύονται μπορούν να μετέχουν του έρωτά τους μετά το μυστήριο του Γάμου, κατά την διάρκεια του οποίου θα πρέπει να βοηθά ο ένας τον άλλον για την σωτηρία των ψυχών τους.

pixie

[quote user="cna" post="346402"]
Ξέρεις γιατί το σεξ θεωρείται αμαρτία; Διότι την ερωτική επιθυμία την έδωσε ο Θεός αφενός για λόγους πολλαπλασιασμού αλλά και για να παρηγορεί τους ανθρώπους ο επίγειος έρωτας λόγω της απώλειας του Θεϊκού έρωτος (πτώση των πρωτόπλαστων). Εφόσον λοιπόν έχουμε ακούσει για τον Χριστό και έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον Θείο έρωτα λογικό δεν είναι να θεωρείται αμαρτία το να επιμένουμε στον επίγειο εις βάρος του Θείου; Επιπλέον ο Θεός δεν κατήργησε τον επίγειο έρωτα. Απλώς είπε ότι τα ζευγάρια που ερωτεύονται μπορούν να μετέχουν του έρωτά τους μετά το μυστήριο του Γάμου, κατά την διάρκεια του οποίου θα πρέπει να βοηθά ο ένας τον άλλον για την σωτηρία των ψυχών τους.[/quote]

Αρχικά εδώ το θέτεις σωστά. Ο αληθινός έρωτας δεν είναι πορνικός, ούτε έχει τη σκοτεινή διάσταση του γήινου πάθους χωρίς τη συμμετοχή και της ψυχικο-πνευματικής διάστασης.Είναι ψυχοχημικός, έχει και μια πνευματική αξιοπρέπεια!
Είναι η ευτυχία που προκύπτει από την ένωση της ηδονής αλλά και της ενατένισης του υλικού και του πνευματικού κόσμου. Διπλή η μαγεία του μπροστά στη ζωή - πτώση μεν αλλά και πέταγμα!

cna

Ναι αλλά και στην ηδονή θα πρέπει να υπάρχει μέτρο ειδάλλως υπάρχει ο κίνδυνος της θεοποίησης της ηδονής. Στο βάθος-βάθος βέβαια όποιος πιστεύει πραγματικά δεν έχει ανάγκη να καταφεύγει στην ικανοποίηση των ηδονών για να νοιώσει όμορφα. Γι' αυτό λοιπόν θα πρέπει πάντα ο έρωτας προς τον Θεό να υπερέχει του έρωτα προς τον άνθρωπο.

pixie

Η εκκλησία, θέλησε να εξυψώσει την αγνότητα ως την μέγιστη αρετή, επέκεινα των γήινων πραγμάτων όμως, καταδικάζοντας την σαρκική ένωση ή φιληδονία ακόμα και μέσα στο γάμο, εκτός αν ο στόχος ήταν η τεκνοποίηση...
 
Είχα ακούσει από έναν ιερέα - όταν έψαχνα να μάθω για τον Χριστιανισμό - ότι ο έρωτας ισοδυναμεί με την Θεία Χάρη και η ερωτική ένωση γίνεται έκσταση σωματική αλλά και συγχρόνως πνευματική έχοντας κάτι από την μακαριότητα των ουρανών ως υψηλότερη ανταμοιβή της αγάπης.

Η παρουσία της ψυχής σε μια ερωτική ιστορία, μια ψυχή που ανυψώνεται προοδευτικά χάρη στον έρωτα από την θνητή φύση στην θεϊκή αθανασία, κι εγώ αυτό πιστεύω, μου θυμίζει κάτι από τον Φαίδρο του Πλάτωνα!

cna

pixie καταλαβαίνεις φαντάζομαι ότι όλη αυτή η συζήτηση έχει ξεπεράσει τον επιφανειακό τρόπο με τον οποίο ασχολούμαστε με την Εκκλησία. Ο ιερέας είχε δίκιο και δεν διαφωνώ σε τίποτα μαζί του. Η επόμενη όμως κουβέντα του θα ήταν: "αν καταφέρει κανείς να έρθει σε ένωση με τον Θεό υπάρχει περίπτωση να του αρκεί ο εκστασιασμός της σαρκικής ενώσεως;". Όταν είχαν ρωτήσει κάτι αντίστοιχο τον Γέροντα Παΐσιο τον Αγιορείτη είχε πει ότι οι λογισμοί σαρκικών απολαύσεων του δημιουργούσαν παράσιτα στην προσπάθειά του να επικοινωνήσει με τον Θεό. Μπαίνουμε βέβαια σε υψηλά Θεολογικά νοήματα και πολύ φοβάμαι ότι οι γνώσεις μου δεν επαρκούν για να αναπτύξω πλήρως τα όσα νοιώθω και θέλω να πω αυτή τη στιγμή. Αυτό που θα πω κλείνοντας είναι ότι για τον πιστό χριστιανό ο καταστατικός χάρτης της ζωής του είναι το ευαγγέλιο. Στο ευαγγέλιο λοιπόν θα βρούμε διάφορες ρήσεις και έργα του Κυρίου όπως:
1) "Δεν ήλθα για να καταργήσω τον Νόμο (εννοεί τον Μωσαϊκό Νόμο των 10 εντολών) και τους Προφήτες αλλά για να τους εκπληρώσω". Στις 10 εντολές πρόσθεσε άλλη μία λοιπόν: "Αγαπάτε αλλήλους".
2) Κατέκρινε την μοιχεία και την πορνεία. "Aκούσατε πως δόθηκε στους αρχαίους η εντολή: Mη μοιχέψεις. Eγώ όμως σας λέω πως, όποιος κοιτάει γυναίκα παρακινούμενος από σαρκική επιθυμία, έχει κιόλας διαπράξει μοιχεία μαζί της μέσα στην καρδιά του. Γι' αυτό, αν σε σκανδαλίζει το δεξί σου μάτι, βγάλε το και πέταξέ το από πάνω σου, γιατί σε συμφέρει να χαθεί ένα από τα μέλη σου, παρά να πεταχτεί ολόκληρο το σώμα σου στη γέεννα. Kι αν το δεξί σου χέρι σε σκανδαλίζει, κόψε το και πέταξέ το από πάνω σου, γιατί σε συμφέρει να χαθεί ένα από τα μέλη σου, παρά να πεταχτεί ολόκληρο το σώμα σου στη γέεννα. Eιπώθηκε ακόμα πως: Όποιος χωρίσει τη γυναίκα του, να της δώσει γραπτό διαζύγιο. Eγώ όμως σας λέω πως, όποιος χωρίσει τη γυναίκα του για κάθε άλλο λόγο εκτός από πορνεία, την κάνει μοιχαλίδα, και όποιος παντρευτεί χωρισμένη γίνεται μοιχός."
3) Έδωσε το παράδειγμα της νηστείας νηστεύοντας για 40 ημέρες από τροφή και νερό. Δια του δικού του παραδείγματος δημιουργήθηκαν οι νηστείες της Εκκλησίας. Βέβαια η δική μας νηστεία δεν έχει καμία σχέση με την νηστεία των πρώτων χριστιανών οι οποίοι έτρωγαν μόνο ψωμί και νερό και αυτά μετά την τρίτη μεσημβρινή (ενάτη εκκλησιαστική ώρα).

Αν λοιπόν κάποιος θέλει να λέγεται χριστιανός δεν θα πρέπει να παλέψει για να τηρήσει όλα τα παραπάνω; Προφανώς ως άνθρωπος θα πέσει αλλά είναι μεγαλύτερη αμαρτία να πέσεις και να μείνεις πεσμένος από το να πέσεις 1000 φορές και να σηκωθείς άλλες τόσες.

Αυτό που έχω καταλάβει πάντως είναι αυτό που έγραψα στην πρώτη μου δημοσίευση: ο Έλληνας δεν ξέρει σχεδόν τίποτα από Εκκλησιαστικά/Θρησκευτικά ζητήματα. Νομίζει ότι ξέρει πράττοντας το "ήλθον, είδον και απήλθον". Θα είχα διαφορετική άποψη αν λειτουργούσε στη βάση του ήλθα, είδα, άκουσα, μελέτησα, γνώρισα και έφυγα.

pixie

[quote user="cna" post="346412"]pixie καταλαβαίνεις φαντάζομαι ότι όλη αυτή η συζήτηση έχει ξεπεράσει τον επιφανειακό τρόπο με τον οποίο ασχολούμαστε με την Εκκλησία....

Αυτό που έχω καταλάβει πάντως είναι αυτό που έγραψα στην πρώτη μου δημοσίευση: ο Έλληνας δεν ξέρει σχεδόν τίποτα από Εκκλησιαστικά/Θρησκευτικά ζητήματα. Νομίζει ότι ξέρει πράττοντας το "ήλθον, είδον και απήλθον". Θα είχα διαφορετική άποψη αν λειτουργούσε στη βάση του ήλθα, είδα, άκουσα, μελέτησα, γνώρισα και έφυγα.[/quote]

Είπες τη μαγική λέξη ''επιφανειακό''τρόπο! Αυτό είναι που πραγματικά με εξοντώνει και με τοποθετεί στον κύκλο των αμφισβητήσεων που πολλές φορές έχω εκφράσει και νομίζει όποιος σκέφτεται ''επιφανειακά'' ότι καταφέρομαι κατά του Χριστιανισμού, ενώ δεν είναι καθόλου έτσι!
Το αντίθετο συμβαίνει, με σκοτώνει το ευκολοπρόχειρο ή το ψευδαισθησιακό, το ότι τα λόγια δεν έχουν σχέση με μια ανάλογη ζωή. Δεν έχω βαπτιστεί Χριστιανή και δεν νομίζω ότι πρέπει να απολογηθώ γιαυτό - άσχετα αν, εξ όσων αντιλαμβάνομαι, σε επίπεδο αξιών είμαι περισσότερο Χριστιανή από κάποιους που απλά φέρουν τον τίτλο - εμβαθύνω όμως απέραντα και φυλλομετρώ ως αναζητητής γυρεύοντας την ουσία αλλά όσα συναντώ πολλές φορές κάνουν τα χρώματα της εικόνας να τρέχουν ως δάκρυα τ΄ουρανού αλλοιώνοντας τραγικά το αποτέλεσμα...

Σαν να κινεί τα νήματα ένα Τίποτα χωρίς διακυμάνσεις και στο βάθος, στα φώτα της ράμπας ενός ανθρώπινου θεάτρου, οι ηθοποιοί... κάτι πονηρά ανθρωπάκια γεμάτα αλαζονεία και έπαρση, γεμάτα μνησικακία και φτηνό ανταγωνισμό, κατεστραμμένα ή στοχευμένα στο υλικό κέρδος τα συναισθήματά τους, σκληρά από τα άκαμπτα χαρακτηριστικά του εγωϊσμού, και όλα αυτά στο όνομα της Αγάπης!

Πού να πάει, λοιπόν, το μυαλό μου και πού να την πάω την ψυχή μου...
Ένας απλός ταξιδευτής είμαι... και ακόμα αναζητώ μια ''πίστη'' όπου δεν θα νιώθω σαν λαθρέμπορος, αλλά θα βρίσκω τον εαυτό μου ολόκληρο μέσα σε μια φύση συμφιλιωμένη.

cna

pixie το πρόβλημα του χριστιανισμού είναι ότι τα μισά μόνο μπορεί κανείς να νοιώσει και να κατανοήσει διαβάζοντας την Αγία Γραφή και άλλα κείμενα. Τα υπόλοιπα μισά δίνονται δια μέσου της Θείας Χάριτος η οποία δυστυχώς δεν μπορεί να έλθει χωρίς να περάσει ο άνθρωπος από το μυστήριο της Βάπτισης. Κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας και λίγο πριν ξεκινήσει η διαδικασία της απόδοσης των Θείων Δώρων ο Ιερέας αναφωνεί: "Τας θύρας, τας θύρας εν σοφία πρόσχωμεν". Τον καιρό λοιπόν που δεν είχε καθιερωθεί το νηπιοβάπτισμα συνέβαινε το εξής: μόλις ο Ιερέας αναφωνούσε την φράση έκλειναν οι πόρτες του Ναού και οι κατηχούμενοι και μη βαπτισμένοι έμεναν στον πρόναο. Όχι για ρατσιστικούς ή άλλους λόγους αλλά διότι στερούνταν της Θείας Χάριτος οπότε ό,τι ακολουθούσε από εκεί και μετά τους ήταν δυσνόητο ή ακατανόητο. Για πολλούς αμύητους η απόδοση των Θείων Δώρων αποτελεί λατρεία ενός βασανιστικού οργάνου, του Σταυρού, και μόλις ακούσουν ότι την στιγμή που ο Ιερέας λέει: "Τα Σα εκ των Σων Σοι προσφέρομεν κατά πάντα και δια πάντα" διαμελίζεται το Θείο Βρέφος εκεί είναι που σκέπτονται ότι οι Χριστιανοί έχουν κανιβαλιστικές διαθέσεις. Γι' αυτό λοιπόν δεν μπορεί κανείς να κατανοήσει πλήρως τα μυστήρια του Χριστιανισμού όταν περιφέρεται σαν την μέλισσα από άνθος σε άνθος. Μόνο εάν μετατραπεί σε κισσό που αναριχάται στο δένδρο της πίστεως ή ακόμα σε μπόλι αυτού του δένδρου θα καταφέρει να μετάσχει της Θείας Χάριτος και του φωτισμού.

Πάντως είναι μοιραίο το να μην είμαστε ποτέ ο εαυτός μας, εκτός και εάν καταφύγουμε στις ερημιές. Όσο ζούμε εντός της κοινωνίας τόσο ο εαυτός μας αλλάζει. Σε άλλο θέμα ρωτάς για τον απολογισμό της ζωής του καθενός. Κοιτώντας εσύ πίσω πόσες διαφορετικές pixies θα αναγνωρίσεις άραγε;

586 Επισκέπτες, 1 Χρήστης