Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 553
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 0
  • Guests: 558
  • Total: 558

ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΕΤΡΩΓΑΝ ΡΙΖΕΣ ΕΜΕΙΣ ΕΙΧΑΜΕ ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ)

Ξεκίνησε από various, Μάρτιος 04, 2006, 03:49:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

various

- ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ... Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ (στην αγγλική ΓΛΏΣΣΑ χρησιμοποιώντας λέξεις με ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΡΙΖΕΣ και  μόνο ...) ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΥ ΞΕΝΟΦΩΝ ΖΟΛΩΤΑ .

" Ένας αγγλικός λόγος στα ελληνικά
Ο πρώην πρωθυπουργός και καθηγητής κ. Ξενοφών Ζολώτας είχε εκφωνήσει δύο λόγους στην Ουάσιγκτον (στις 26 Σεπτεμβρίου 1957 και στις 2 Οκτωβρίου 1959), οι οποίοι έμειναν μνημειώδεις. Αιτία ως προς αυτό δεν ήταν μόνο το περιεχόμενό τους αλλά και η γλώσσα τους.Υποτίθεται ότι η γλώσσα των λόγων ήταν η αγγλική. Κατ' ουσίαν όμως, με την αφαίρεση λίγων συνδέσμων, άρθρων και προθέσεων η γλώσσα είναι η Ελληνική.Το ακροατήριό του αποτελούσαν οι σύνεδροι της Διεθνούς Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης και δεν αντιμετώπισαν τότε κανένα πρόβλημα στην κατανόηση του προφορικού κειμένου που ανέγνωσε ο Έλληνας καθηγητής.Παραθέτουμε το δεύτερο λόγο (της 2ας Οκτωβρίου 1959) και την ελληνική του «μεταγραφή»..."




Kyrie,
It is Zeus' anathema on our epoch and the heresy of our economic method and policies that we should agonize the Skylla of nomismatic plethora and the Charybdis of economic anaemia.It is not my idiosyncracy to be ironic or sarcastic but my diagnosis would be that politicians are rather cryptoplethorists. Although they emphatically stigmatize nomismatic plethora, they energize it through their tactics and practices. Our policies should be based more on economic and less on political criteria. Our gnomon has to be a metron between economic strategic and philanthropic scopes.In an epoch characterized by monopolies, oligopolies, monopolistic antagonism and polymorphous inelasticities, our policies have to be more orthological, but this should not be metamorphosed into plethorophobia, which is endemic among academic economists.Nomismatic symmetry should not antagonize economic acme. A greater harmonization between the practices of the economic and nomismatic archons is basic.Parallel to this we have to synchronize and harmonize more and more our economic and nomismatic policies panethnically. These scopes are more practicable now, when the prognostics of the political end economic barometer are halcyonic.The history of our didimus organization on this sphere has been didactic and their gnostic practices will always be a tonic to the polyonymous and idiomorphous ethnical economies. The genesis of the programmed organization will dynamize these policies.Therefore, I sympathize, although not without criticism one or two themes with the apostles and the hierarchy of our organs in their zeal to program orthodox economic and nomismatic policies. apologize for having tyranized you with my Hellenic phraseology. In my epilogue I emphasize my eulogy to the philoxenous aytochtons of this cosmopolitan metropolis and my encomium to you Kyrie, the stenographers.
ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ...ΕΑΝ ΣΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ..

Κύριοι,
Είναι "Διός ανάθεμα" στην εποχή μας και αίρεση της οικονομικής μας μεθόδου και της οικονομικής μας πολιτικής το ότι θα φέρναμε σε αγωνία την Σκύλλα του νομισματικού πληθωρισμού και τη Χάρυβδη της οικονομικής μας αναιμίας.Δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία μου να είμαι ειρωνικός ή σαρκαστικός αλλά η διάγνωσή μου θα ήταν ότι οι πολιτικοί είναι μάλλον κρυπτοπληθωριστές. Αν και με έμφαση στιγματίζουν τον νομισματικό πληθωρισμό, τον ενεργοποιούν μέσω της τακτικής τους και των πρακτικών τους. Η πολιτική μας θα έπρεπε να βασίζεται περισσότερο σε οικονομικά και λιγότερο σε πολιτικά κριτήρια. Γνώμων μας πρέπει να είναι ένα μέτρο μεταξύ οικονομικής στρατηγικής και φιλανθρωπικής σκοπιάς.Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από μονοπώλια, ολιγοπώλια, μονοπωλιακό ανταγωνισμό και πολύμορφες ανελαστικότητες, οι πολιτικές μας πρέπει να είναι πιο ορθολογιστικές, αλλά αυτό δεν θα έπρεπε να μεταμορφώνεται σε πληθωροφοβία, η οποία είναι ενδημική στους ακαδημαϊκούς οικονομολόγους. Η νομισματική συμμετρία δεν θα έπρεπε να ανταγωνίζεται την οικονομική ακμή. Μια μεγαλύτερη εναρμόνιση μεταξύ των πρακτικών των οικονομικών και νομισματικών αρχόντων είναι βασική.Παράλληλα με αυτό, πρέπει να εκσυγχρονίσουμε και να εναρμονίσουμε όλο και περισσότερο τις οικονομικές και νομισματικές μας πρακτικές πανεθνικώς. Αυτές οι θεωρήσεις είναι πιο εφαρμόσιμες τώρα, που τα προγνωστικά του πολιτικού και οικονομικού βαρομέτρου είναι χάλκινα.Η ιστορία της δίδυμης οργάνωσης σε αυτήν την σφαίρα είναι διδακτική και οι γνωστικές τους εφαρμογές θα είναι πάντα ένα τονωτικό στις πολυώνυμες και ιδιόμορφες εθνικές οικονομίες. Η γένεση μιας προγραμματισμένης οργάνωσης θα ενισχύσει αυτές τις πολιτικές.Γι' αυτόν το λόγο αντιμετωπίζω με συμπάθεια, αλλά όχι χωρίς κριτική διάθεση, ένα ή δύο θέματα με τους αποστόλους της ιεραρχίας των οργάνων μας στον ζήλο τους να προγραμματίσουν ορθόδοξες οικονομικές και νομισματικές πολιτικές.Απολογούμαι που σας τυράννησα με την ελληνική μου φρασεολογία. Στον επίλογό μου δίνω έμφαση στην ευλογία μου, προς τους φιλόξενους αυτόχθονες αυτής της κοσμοπολίτικης μητρόπολης καθώς και το εγκώμιό μου προς εσάς, κύριοι στενογράφοι.

(μετά την εκφώνηση της Ομιλίας ...σε απάντηση των διαμαρτυριών κάποιων Κύριων... απάντησε ο Ξ.Ζ)
MY APOLOGY !!
(xexe sosta...!! και Ελληνικά)

freak


Brasidas

TI E KAI?

DEN SOU ANEBIKSE H XOLISTERINI ESENA?



ITHIKOS DIDAGMA.
THA TROTE RIZES NA APOFEUGETE TA FAGITA ME XOLISTERINES.
OI APOGONOI SAS THA STAMATISOUN NA KAMARONOUN EPI AIONES TI KANATE ESEIS KAI 8A FRONTISOUN NA KANOUN KATI XRISIMO KAI OI IDIOI EKTOS APO TO ANAMASIMA SAN MIRIKASTIKA THS ISTORIAS.

OI BARBAROI ME TIS RIZES THS KENTRIKIS EUROPIS STIS ARXES TIS ISTORIAS EPIDI DEN EXOUN PARTHENONA NA EPIDIKSOUN APOFASISAN KAI FIAKSANE AUTOKINITA KI AEROPLANA.

EMEIS AKOMA KAI TA SFIRIA KAI TIS PINEZES TIS EISAGAGOUME.

Nikos28

Παράθεση από: "Brasidas"OI BARBAROI ME TIS RIZES THS KENTRIKIS EUROPIS STIS ARXES TIS ISTORIAS EPIDI DEN EXOUN PARTHENONA NA EPIDIKSOUN APOFASISAN KAI FIAKSANE AUTOKINITA KI AEROPLANA.

EMEIS AKOMA KAI TA SFIRIA KAI TIS PINEZES TIS EISAGAGOUME.


Οι πολιτισμοί δε φαίνονται απο αυτοκίνητα και αεροπλάνα, πολύ περισσότερο απο σφυριά και πινέζες...

Bijoux

νίκο το ξέρω οτι δεν μου μιλάς

αλλά από που φαίνονται;

eloy

Οι Ευρωπαίοι εδώ και κάτι αιώνες έχουν πολιτισμό,ενώ εμείς δεν έχουμε τίποτε.
ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ.

tristana

Σαφώς και τα αυτοκίνητα και ατ αεροπλάνα ουδεμία σχέση έχουν με τον πολιτισμό και το ίδιο ισχύει και για την πυρηνική ενέργεια.
Νομίζω ότι ο κος Ανευλαβής τα εξηγεί ωραιότατα... και ελπίζω να επιτρέπεται το κόπι που έκανα από το άρθρο του.

posted by ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΝΕΥΛΑΒΗΣ  
ΑΝΕΥΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ
ΕΛΕΥΘΕΡΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣΤΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝΕΥΛΑΒΗΣ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ-ΟΠΛΙΤΩΝ

Η Νέα Οικονομική Ιδεολογία και το ραβδί της Κίρκης


Το παγκόσμιο κοινωνικό-οικονομικό μοντέλο, η Νέα Οικονομική Ιδεολογία, που έχει επιβληθεί στις μέρες μας από την παγκοσμιοποίηση της αμερικανικής αντίληψης για την κοινωνία και τον άνθρωπο, και του αμερικάνικου τρόπου ζωής, βασίζεται στη θέση ότι η οικονομική ανάπτυξη, δηλαδή η συνεχής αύξηση της παραγωγής και την ανάγκης για κατανάλωση, μέσω του απόλυτου ανταγωνισμού αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα και την ατμομηχανή για την ευημερία των ανθρώπων.
Το χρήμα αντικατέστησε τον άνθρωπο ως αξία και ο άνθρωπος μετριέται ως αξία και μετρά την αξία του με το χρήμα. Η αγορά, έχει ανακηρυχθεί ο κύριος, αν όχι ο μόνος, ρυθμιστής των κοινωνικών σχέσεων και των πολιτικών αποφάσεων οποιουδήποτε χρώματος. Υπάρχει η ψευδαίσθηση στους πολίτες ότι ως καταναλωτές, όπως και ως ψηφοφόροι, έχουν τη δύναμη να διαμορφώσουν την αγορά και την πολιτική κατά τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Μεγάλη απάτη και ψευδαίσθηση. «Πονηροί πολιτευτές» και πολυεθνικές προσωποποιούν την απάτη σε «καλλιτέχνες» του συρμού, «συγγραφείς» τιποτολογίας, «πνευματικούς ανθρώπους» αποπνευματοποιημένους, οι οποίοι, καθίστανται πρότυπα μίμησης για το κοινό και ιδίως τους νέους.

Έτσι κανοναρχείται ο καταναλωτής και ο ψηφοφόρος να νομίζει ότι θέλει αυτό που του επιβάλλουν να θέλει, δολίως, ώστε να μην το αντιλαμβάνεται και επομένως να αδυνατεί να αντιδράσει. Για να αντιδράσει πρέπει να κατανοεί και για να κατανοεί πρέπει να σκέφτεται.

Μα που χρόνος γι αυτήν την πολυτέλεια! Δούλοι της δουλειάς, οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα, εντοιχισμένοι σε εξοντωτικά ωράρια, προκειμένου να επιτευχθεί ανεκτό επίπεδο διαβίωσης, όχι ζωής, οι άνθρωπο αναγκάζονται να προσφεύγουν σε δύο ή τρεις δουλειές. Η χαρά της ζωής αρχίζει όταν τελειώνει το ωράριο εργασίας ή η εβδομάδα της δουλειάς. Και τότε, ο σκλάβος, νομίζει ότι σπάει τις αλυσίδες του, το ρίχνει στη διασκέδαση, διασκορπιζόμενος, αντί να ψυχαγωγείται.

Διασκεδάζει (σκεδάννυμι: σκορπίζω, διασπείρω, συντρίβω), σκορπίζεται, καταναλώνεται σε ανούσια επιδερμικά ξεσπάσματα αγρίας ευχαρίστησης από την απελευθέρωση του δυνάστη δουλειά. Tittytainment, νεολογισμός, που έχει εφευρεθεί από τον γνωστό αμερικανό Ζμπίκνιεφ Μπρεζίνσκυ. Συνένωση των λέξεων tits (Βυζιά) και entertainment (διασκέδαση). Με απλά λόγια βυζοδιασκέδαση ή κατά την εμήν ελευθερόστομη διατύπωση διασκέδαση του κώλου. Νέοι να μαντρώνονται σε ένα σπίτι επί μήνες, ή άλλοι, και όχι μόνον νέοι, να περιμένουν να χέσει η γελάδα Κλάρα προκειμένου να γίνει πραγματικότητα το όνειρό τους.

Και ύστερα ορισμένους του ενοχλούν οι «χυδαίες» λέξεις. Έτσι με τον καθωσπρεπισμό ξεχνιούνται οι κοπριές που ταΐζουν τους ανθρώπους προκειμένου να γίνουν άνευροι μαζάνθρωποι.

«Χτυπώντας τους με το ραβδί η Κίρκη τους έκλεισε στο χοιροστάσι... κεφάλι τώρα γουρουνίσιο είχαν ... και τους ρίχνει βαλανίδια και καρπούς κρανιάς να φαν όπως τα χαμοκύλιστα γουρούνια».

Το θεωρητικό υπόβαθρο της Νέας Οικονομικής Ιδεολογίας ουσιώνεται στην εξής απλή πρόταση: η εξασφάλιση της ειρήνης, της ευημερίας και της ευτυχίας των ανθρώπων, πρωταρχικές επιδιώξεις και όνειρα των, μπορεί να εξασφαλισθούν με την κατάργηση οποιουδήποτε στοιχείου, στα ήθη, στα έθιμα, στις παραδόσεις, στον πολιτισμό, παρεμποδίζει την φυσική ανάπτυξη της ελεύθερης αγοράς.

Οι μαζάνθρωποι πλέον έχουν δασκαλευτεί και γνωρίζουν την τιμή όλων των πραγμάτων, αλλά την αξία ουδενός.

Οι αξίες, όμως, όπως η τιμή, η φιλία το καθήκον, η συμπόνια, η φιλαλληλία, η φιλοπατρία, η κοινωνική δράση, η αλληλεγγύη, είναι, εξ ορισμού, κάτι, στο όνομα του οποίου ένας άνθρωπος (όχι όμως ο μαζάνθρωπος) μπορεί να αποφασίσει να θυσιάσει συμφέροντά του ή και τη ζωή του για αυτές. Και η ύπαρξη των συνιστά το θεμέλιο της ανθρωπιάς των ανθρώπων. Δεν είμαστε μόνον βιολογικά όντα συστημάτων οργάνων λειτουργούντων βιοχημικά ή εν απλώς με τους κανόνες της φυσικής.

Και τώρα, μετά την περιπέτεια της Κίρκης, τι; Θα συνεχίσουμε να γράφουμε «ποιήματα άνετα και αναπαυτικά για όλες τις λογοκρισίες; »κατά πως γράφει ο Αναγνωστάκης. Ή «όρθιοι και μόνοι μες στη φοβερή ερημία του πλήθους» πάλι ο ίδιος, θα μαχόμεθα εναντίον των κακώς κειμένων μη πειθόμενοι τοις κείνων ρήμασι: «μη θίγετε τα κακώς κείμενα».

Θα πολεμήσουμε, γιατί «Βλέπουμε ότι η πρόοδος των τεχνών και όλων των άλλων γίνεται, όχι δι αυτών που εμμένουν στην καθεστηκυία τάξη, αλλά δι αυτών που διορθώνουν και τολμούν πάντοτε να κινούν κάτι των μη καλώς εχόντων» (Ισοκράτους. Ευαγόρου εγκώμιον).

Ας μείνουν εκείνοι στο «ουκ αν μαχαίσετο• χέσαιτο γαρ ει μαχαίσετο», του Αριστοφάνη στους Ιππείς του. Κι αν η μάχη είναι σκληρή και άνιση, ίσως, ας παραμείνουμε «Ες αεί, παρά δύναμιν τολμηταί, παρά γνώμην κινδυνευταί και εν τοις δεινοίς ευέλπιδες» όπως παραγγέλλει ο Θουκυδίδης.

posted by ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΝΕΥΛΑΒΗΣ  
ΑΝΕΥΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ
ΕΛΕΥΘΕΡΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣΤΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝΕΥΛΑΒΗΣ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ-ΟΠΛΙΤΩΝ

Nikos28

Παράθεση από: "Bijoux"νίκο το ξέρω οτι δεν μου μιλάς

αλλά από που φαίνονται;


Φαντάζομαι οτι ξέρεις το λόγο για τον οποίο δε σου μιλάω...


Σε ο,τι αφορά την ερώτησή σου, σε παραπέμπω στο θέμα που έβαλα πριν λίγο καιρό στον Πολιτικό Καφενέ, με τίτλο ''Απο που φαίνεται ο πολιτισμός μιας κοινωνίας''.

Pappas10

Ειλικρινά ποτέ μου δεν κατάλαβα τι θέλησε να αποδείξει ο Ζωλότας (το μεγαλύτερο "κεφάλι" της σύγχρονης Ελλάδας κατά τη γνώμη μου) μ' αυτήν του την ομιλία.

Η αξία της Ελληνικής γλώσσας ως μητέρα της σύγχρονης "δυτικής" επικοινωνίας έχει αναγνωριστεί πολλάκις. Το απόσπασμα της ομιλίας του Ζωλότα (ή Ζολώτα... γμ την ορθογραφία μου) απλά αποδεικνύει κάτι φυσιολογικό. Η αρχαιότερη "κοινή" γλώσσα εξακολουθεί να είναι ζωντανή... ε και?

Μοντάτο κάνω σόπινγκ...και το γουικέντ μου κλάμπινγκ. Στο ίντερνετ φορουμιάζομαι συχνά και κάνω σεξ στο πάρκινγκ.

Το ότι είμαστε οι χρήστες της (νεο)Ελληνικής γλώσσας δεν μας κάνει και άξιους κληρονόμους εν' γένει του πολιτισμού της... και σίγουρα δεν μας αναγορεύει σε εμπνευστές και μύστες της. Με την ίδια λογική που ο οδηγός μιας Μερσεντές δεν δικαιούται να ισχυριστεί ότι είναι αξιόλογος και πρωτοπόρος μηχανικός επειδή οδηγεί ένα τέλειο μηχανικά αυτοκίνητο.  

Καλό θα ήταν να δεχτούμε ότι παράγουμε περιορισμένο πολιτισμό πλέον... όπως κι αν αυτός ορίζεται. Η δημιουργία πολιτισμού πλέον έχει μεταφερθεί μακριά από τα πεδία της Ελληνικής κυριαρχίας. Καλώς ή κακώς (σίγουρα πάντως κυνικώς) έτσι είναι. Εκτιμώ την κληρονομιά του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, αισθάνομαι περήφανος απόγονος της αλλά όχι άξιος συνεχιστής της. Και φυσικά δεν πιστεύω ότι ως ΝεοΈλληνας δικαιούμαι οποιανδήποτε αναγνώριση συμβολής στην πολιτιστική ανάπτυξη του κόσμου επειδή έτυχε να γεννηθώ σ' αυτή τη γεωγραφική περιοχή. Οι Αρχαίοι αξίζουν κάθε τιμής, εμείς μάλον γινόμαστε σφετεριστές τους όταν αξιώνουμε κομμάτι αυτής.

Αυτό φυσικά δεν καθιστά τον υπόλοιπό "προηγμένο" κόσμο σε περισότερο ή λιγότερο πολιτισμένο. Είναι όμως διαφορετικά πολιτισμένος. Απλά το δικό του πρότυπο είναι αυτή τη στιγμή κυρίαρχο. Πολλά χρόνια πριν την ομιλία του Ζωλότα, κάποιος Ευριπίδης (τραγωδός το επάγγελμα) είχε κατηγορηθεί για την εισαγωγή βαρβαρικών (Περσικών) ρυθμών στα έργα του. Οι Πέρσες ποτέ δεν έφτασαν στην θεατρική κορύφωση του Ευριπίδη... ο Ευριπίδης την κατέκτησε με τους ρυθμούς τους. Είναι Μηδικός πολιτισμός η τραγωδία; Δεν νομίζω.

Για να μην το πολυζορίζω, η θέση μου έχει ως εξής. Ο Πολιτισμός είναι μία διαρκής κίνηση και οι κοιτίδες του μετατοπίζονται. Η Ελλάδα και οι Έλληνες υπήρξαν μία από τις πρώτες κοιτίδες... πλέον όμως δεν είναι. Η Ομιλία του Ζωλότα απέδειξε την πολιτιστική μας κληρονομιά... ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ όχι πλούτο. Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ τρέφω μάλλον μια αντιπάθεια προς τους γόνους / κληρονόμους που βιοπορίζονται με το βιός των γονιών τους, χωρίς οι ίδιοι να έχουν δουλέψει μία ημέρα. Όταν επαίρονται κι όλας γι' αυτό, γίνονται κάτι παραπάνω από αντιπαθητικοί.

Και κάτι τελευταίο. Το ότι ο ΝεοΕλληνικός πολιτισμός δεν έχει την παγκόσμια απήχηση του αρχαιοΕλληνικού δεν τον καθιστά λιγότερο άξιο. Απλά λιγότερο "δημοφιλή". Προσωπικά, είμαι πολύ περισότερο υπερήφανος (και αισθάνομαι και περισσότερο απόγονος) για τον Καζαντζάκη, τον Καβάφη, τον Ελύτη και τον Σεφέρη, τον Ιωάννη Καποδίστρια και τον Ελευθέριο Βενιζέλο, τον Κλεάνθη και τον Χαλεπά, την Αγνή Μπάλτσα και τον Μίκη Θεοδωράκη, τον Ξενοφώντα Ζωλότα και τον Πετζετάκη απ' ότι για τον Σωκράτη και τον Πυθαγόρα.

Δυστηχώς όμως, η πλειονότητα των ΝεοΕλλήνων προτιμά να μαθαίνει και να θαυμάζει τον πολιτισμό του Αναστασιάδη και της Ζήνα. Τι φταίει γι' αυτό είναι μεγάλη κουβέντα.

Ελπίζω να μη σας κούρασα. Αν το έκανα συγνώμη.

Με εκτίμηση

Παππάς10

Υ.Γ. Όπως διαπιστώνει κανείς κι από την διαδικτυακή υπογραφή μου, είμαι φανατικός εθνικιστής. Απλά ο εθνικισμός μου στηρίζεται σε εντελώς διαφορετικούς λόγους από την πλειονότητα των κοντοκουρεμένων τραμπούκων. Και εκδηλώνεται διαφορετικά επίσης.
Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
Γνώθι Σεαυτόν
Μηδέν Άγαν
Πας μη Έλλην Βάρβαρος
ΠΑΟ Θρησκεία θύρα 13
Πίτα γύρο κοτόπουλο, μαρούλι μαγιονέζα.

Pappas10

Σωστός... τι προτείνει όμως; Από αφοριστές έχουμε γεμίσει βρε Τριστάνα. Όσο για το Θουκυδίδιο απόφθεγμα, δεν είναι πρόταση αλλά προτροπή.

Με εκτίμηση,

Παππάς10
Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
Γνώθι Σεαυτόν
Μηδέν Άγαν
Πας μη Έλλην Βάρβαρος
ΠΑΟ Θρησκεία θύρα 13
Πίτα γύρο κοτόπουλο, μαρούλι μαγιονέζα.

Pappas10

Παράθεση από: "eloy"Οι Ευρωπαίοι εδώ και κάτι αιώνες έχουν πολιτισμό,ενώ εμείς δεν έχουμε τίποτε.
ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ.

Με όλο τον σεβασμό το συνουσίασες και απεδήμησε εις κύριον. Έχουμε πολιτισμό και μάλιστα αρκετά προηγμένο. Απλά είναι διαφορετικός. Ευτυχώς, για εμένα, ακόμα δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι. Είναι δικαίομα σου να θαυμάζεις και να υιοθετείς όποια πολιτιστική ταυτότητα και όποιο πολιτιστικό επίτευγμα επιθυμείς. Το να αφορίζεις όμως και να καταδικάζεις τους υπόλοιπους σε ανυπαρξία δεν είναι δείγμα πολιτισμού.

Με εκτίμηση... αν και με τρέλανες.

Παππάς10.
Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
Γνώθι Σεαυτόν
Μηδέν Άγαν
Πας μη Έλλην Βάρβαρος
ΠΑΟ Θρησκεία θύρα 13
Πίτα γύρο κοτόπουλο, μαρούλι μαγιονέζα.

Nikos28

Το μεγαλείο του ελληνικού πολιτισμού έγκειται στο οτι είναι οικουμενικός. Και σε κάτι ακόμα: Στο οτι έγινε οικουμενικός χωρίς την άσκηση βίας.
Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για την ελληνική γλώσσα...

Η εξάπλωση των γλωσσών εξαρτάται απο τη γεωγραφική εξάπλωση των λαών που τις μιλούν. Κι αυτή η γεωγραφική εξάπλωση εξαρτάται, με τη σειρά της, απο τη στρατιωτική τους ισχύ. Με λίγα λόγια, το διαβατήριο μιας γλώσσας της δίνεται στα πεδία των μαχών. Αυτό είναι αυταπόδεικτο και τα παραδείγματα αφθονούν...

Η μόνη γλώσσα που εξαιρείται απο αυτόν τον ιστορικό κανόνα είναι η ελληνική. Διότι άρχισε να διαδίδεται όταν ακριβώς η Ελλάς, ως πολιτική οντότητα, έπαψε να υφίσταται- απο τη ρωμαΐκή εποχή και ύστερα...

Και όχι μόνο διαδόθηκε αλλά έγινε η γλώσσα του πολιτισμού: Αυτήν χρησιμοποίησαν για να ονοματίσουν τις επιστήμες και τις τεχνολογικές τους εφευρέσεις, ακόμα και στοιχεία του δικού τους πολιτισμού...

Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ ενσαρκώνουν τη νοσταλγία των Γάλλων για το παρελθόν τους αλλά τα ονόματά τους είναι ελληνικά. Ο Διομήδης δεν πήγε ποτέ στο Βερίγγειο πορθμό αλλά το δικό του όνομα φέρουν δύο μικρά νησάκια που βρίσκονται εκεί και είναι και τα σύνορα μεταξύ Ρωσίας και ΗΠΑ. Η Πολυνησία θα έχει ελληνική ονομασία ακόμα κι όταν πάψει να είναι γαλλική επαρχία. Ο μυθικός Ρήσος δεν είχε καμία σχέση με πιθήκους αλλά αυτός ήταν ο ''νονός'' του πιθήκου Rhesus, εξ ου και το ''ρέζους'' στο αίμα μας. Και, φυσικά, ούτε λόγος να γίνεται για ''τηλεσκόπια'', ''φωτογραφίες'', ''μονόλιθους'' κλπ κλπ κλπ.


Νομίζω οτι οι συνθήκες υπο τις οποίες έγιναν όλοι αυτοί οι δανεισμοί (και χιλιάδες άλλοι) είναι σημαντικότεροι απο τους δανεισμούς, αυτούς καθεαυτούς.

Που, τελικά, όλα μαζί δείχνουν οτι καμία γλώσσα δεν επιδέχεται σύγκριση με την ελληνική, ούτε κατά διάνοια! Διότι μόνο η ελληνική θα συνεχίσει να ζει ακόμα κι αν κάποτε οι φυσικοί της ομιλητές εξαφανιστούν...

Pappas10

Παράθεση από: "Nikos28"Το μεγαλείο του ελληνικού πολιτισμού έγκειται στο οτι είναι οικουμενικός. Και σε κάτι ακόμα: Στο οτι έγινε οικουμενικός χωρίς την άσκηση βίας.
Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για την ελληνική γλώσσα...

Η εξάπλωση των γλωσσών εξαρτάται απο τη γεωγραφική εξάπλωση των λαών που τις μιλούν. Κι αυτή η γεωγραφική εξάπλωση εξαρτάται, με τη σειρά της, απο τη στρατιωτική τους ισχύ. Με λίγα λόγια, το διαβατήριο μιας γλώσσας της δίνεται στα πεδία των μαχών. Αυτό είναι αυταπόδεικτο και τα παραδείγματα αφθονούν...

Η μόνη γλώσσα που εξαιρείται απο αυτόν τον ιστορικό κανόνα είναι η ελληνική. Διότι άρχισε να διαδίδεται όταν ακριβώς η Ελλάς, ως πολιτική οντότητα, έπαψε να υφίσταται- απο τη ρωμαΐκή εποχή και ύστερα...

Και όχι μόνο διαδόθηκε αλλά έγινε η γλώσσα του πολιτισμού: Αυτήν χρησιμοποίησαν για να ονοματίσουν τις επιστήμες και τις τεχνολογικές τους εφευρέσεις, ακόμα και στοιχεία του δικού τους πολιτισμού...

Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ ενσαρκώνουν τη νοσταλγία των Γάλλων για το παρελθόν τους αλλά τα ονόματά τους είναι ελληνικά. Ο Διομήδης δεν πήγε ποτέ στο Βερίγγειο πορθμό αλλά το δικό του όνομα φέρουν δύο μικρά νησάκια που βρίσκονται εκεί και είναι και τα σύνορα μεταξύ Ρωσίας και ΗΠΑ. Η Πολυνησία θα έχει ελληνική ονομασία ακόμα κι όταν πάψει να είναι γαλλική επαρχία. Ο μυθικός Ρήσος δεν είχε καμία σχέση με πιθήκους αλλά αυτός ήταν ο ''νονός'' του πιθήκου Rhesus, εξ ου και το ''ρέζους'' στο αίμα μας. Και, φυσικά, ούτε λόγος να γίνεται για ''τηλεσκόπια'', ''φωτογραφίες'', ''μονόλιθους'' κλπ κλπ κλπ.


Νομίζω οτι οι συνθήκες υπο τις οποίες έγιναν όλοι αυτοί οι δανεισμοί (και χιλιάδες άλλοι) είναι σημαντικότεροι απο τους δανεισμούς, αυτούς καθεαυτούς.

Που, τελικά, όλα μαζί δείχνουν οτι καμία γλώσσα δεν επιδέχεται σύγκριση με την ελληνική, ούτε κατά διάνοια! Διότι μόνο η ελληνική θα συνεχίσει να ζει ακόμα κι αν κάποτε οι φυσικοί της ομιλητές εξαφανιστούν...

Twra Niko mou gia na leme kai tou strabou to dikio.... o Ellhnistikos kosmos (allwste h Ellhnistikh Koinh egine oikoumenikh glwssa) den epiblh8hke kai me ton pleon eirhniko tropo.

Kata ta alla symfwnw.

Me ektimhsh

Pappas10
Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
Γνώθι Σεαυτόν
Μηδέν Άγαν
Πας μη Έλλην Βάρβαρος
ΠΑΟ Θρησκεία θύρα 13
Πίτα γύρο κοτόπουλο, μαρούλι μαγιονέζα.

Nikos28

Φίλε Παππά, έχω κάποιες ενστάσεις σε αυτά που ανέφερες...


Είναι αλήθεια οτι η εξάπλωση του ελληνισμού προς την ανατολή έγινε μέσα απο πολέμους. Ωστόσο, ο διιστορικός του θρίαμβος έγινε μέσα απο τη δύση και όχι την ανατολή. Ήταν οι Ρωμαίοι εκείνοι που πρώτοι υιοθέτησαν δεκάδες χιλιάδες ελληνικές λέξεις (παρόλο που υποδούλωσαν την Ελλάδα) και στα δικά τους χνάρια βάδισαν οι Ευρωπαίοι, απο την αρχή του Μεσαίωνα μέχρι και σήμερα.

Μάλιστα απο μια ειρωνεία της ιστορίας, η επίδραση της ελληνικής κουλτούρας μειώθηκε δραστικά ακριβώς στα μέρη που εξαπλώθηκε δια της βίας, στην ανατολή! Διότι εκεί ο ελληνιστικός πολιτισμός συρρικνώθηκε εξ αιτίας του Ισλάμ- και λέω ''συρρικνώθηκε'' επειδή ποτέ δεν εξαφανίστηκε εντελώς (π.χ. η πρώτη μεταφορά των ελληνικών κειμένων στη Δύση απο τους Άραβες, επιβιώσεις του Μ. Αλεξάνδρου στο φολκλόρ των ασιατικών χωρών κλπ).

Άλλωστε, η ελληνική γλωσσική επίδραση στις ευρωπαΐκές γλώσσες είναι πολύ πιο ισχυρή απ' οτι στις ασιατικές.

Με εκτίμηση
Νίκος

eloy

Παράθεση από: "Pappas10"
Παράθεση από: "eloy"Οι Ευρωπαίοι εδώ και κάτι αιώνες έχουν πολιτισμό,ενώ εμείς δεν έχουμε τίποτε.
ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ.

Με όλο τον σεβασμό το συνουσίασες και απεδήμησε εις κύριον. Έχουμε πολιτισμό και μάλιστα αρκετά προηγμένο. Απλά είναι διαφορετικός. Ευτυχώς, για εμένα, ακόμα δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι. Είναι δικαίομα σου να θαυμάζεις και να υιοθετείς όποια πολιτιστική ταυτότητα και όποιο πολιτιστικό επίτευγμα επιθυμείς. Το να αφορίζεις όμως και να καταδικάζεις τους υπόλοιπους σε ανυπαρξία δεν είναι δείγμα πολιτισμού.

Με εκτίμηση... αν και με τρέλανες.

Παππάς10.

Πίστεψέ με,δεν ήθελα να σε τρελλάνω!!!! :)

Απλά θα κάνω 2 παρατηρήσεις:
Θαυμάζω και υιοθετώ τη δυτική πολιτιστική ταυτότητα,γιατί τη νιώθω πιο κοντά μου.Ποτέ δεν πρόκειται να αρχίσω να υπερασπίζομαι τους διάφορους Ταλιμπάν και Μουτζαχεντίν(εντός και εκτός Ελλάδας),γιατί βρίσκονται πολύ μακριά μου.Και εννοώ πολιτιστικά και πνευματικά...

Δεν καταδικάζω τον ελληνικό πολιτισμό(των τελευταίων επαναλαμβάνω αιώνων) σε ανυπαρξία,γιατί απλά είναι ανύπαρκτος.


Με λίγα λόγια πιστεύω πως ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός "πέρασε",μέσω των Ρωμαίων,στη Δύση και εκεί εξελίχθηκε σ'αυτό που λέμε σήμερα δυτικό πολιτισμό.Η Ελλάδα,για διάφορους λόγους,έμεινε έξω απ'αυτή την εξέλιξη,τής οποίας τα θεμέλια δημιουργήθηκαν εδώ.

558 Επισκέπτες, 0 Χρήστες