Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,374
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 227
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 0
  • Guests: 165
  • Total: 165

Στην Πόλη μου με ποδήλατο

Ξεκίνησε από forest48, Νοεμβρίου 24, 2007, 09:07:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

forest48

Το Velib (από το velo, που σημαίνει ποδήλατο και το liberté που σημαίνει ελευθερία) κατακυριεύσει το Παρίσι. Περισσότερα από 10.000 ποδήλατα έχουν τοποθετηθεί στους 750 σταθμούς, τους μισούς από τους προβλεπόμενους του συστήματος, λέει ο Jean-Francois Decaux, ο γυιος του ιδρυτή και συνδιευθυντής της οικογενειακής επιχείρησης μαζί με τον αδερφό του Jean-Charles. Τα ποδήλατα έχουν χρησιμοποιηθεί από 4 εκατομμύρια χρήστες μέχρι στιγμής, φτάνοντας στις 100.000 χρήσεις τη μέρα. Την περασμένη βδομάδα ο Jean Francois ήταν στην Μόσχα για συνομιλίες με το Δήμαρχο, που είναι θετικός στο να εγκαταστήσει ένα αντίστοιχο πρόγραμμα εκεί. Ο δήμαρχος του Σικάγου εξέφρασε το ενδιαφέρον να εισάγει και να εφαρμόσει το Velib κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης επίσκεψης στο Παρίσι. Η JCDecaud ούτε εφηύρε ούτε ήταν πρωτοπόρα στις επιχειρήσεις ενοικίασης αστικών ποδηλάτων. Το Velib, όμως, είναι ένα πρόγραμμα άλλης κλίμακας συγκρινόμενο με όλα τα προηγούμενα. Μικρότερα προγράμματα που προωθήθηκαν τις προηγούμενες τέσσερις δεκαετίες συνήθως απέτυχαν επειδή τα ποδήλατα βανδαλίστηκαν ή εκλάπηκαν. Πιο πρόσφατα τόσο η JCDecaud όσο και η Clear Channel Outdoor λανσάρισαν προγράμματα ενοικίασης ποδηλάτων στα οποία οι χρήστες πληρώνουν με την πιστωτική τους κάρτα - που σημαίνει πως μπορούν να εντοπιστούν σε περίπτωση πρόκλησης ζημιάς. Τέτοια προγράμματα λειτουργούν τώρα σε πολλές πόλεις όπως η Βιέννη, η Λυών, οι Βρυξέλλες, η Σεβίλλη, η Κόρδοβα (διαχειριζόμενη από τη Γαλλική εταιρία), και η Βαρκελώνη, το Όσλο, η Στοκχόλμη και η Ρεν (που ανήκουν στους Αμερικάνους).

Δεν έχουν φτιαχτεί όλα τα προγράμματα ενοικίασης ποδηλάτων με τον ίδιο τρόπο. Το Παρισινό πρόγραμμα χρηματοδοτείται αποκλειστικά από την JCDecaux, και βασίζεται στα κέρδη από την ενοικίαση και στην πώληση των διαφημιστικών πινακίδων για την κάλυψη των εξόδων διαχείρισης και για να την απόσβεση των 90 εκατομμυρίων ευρώ που επενδύθηκαν για τη δημιουργία του. (Ένα ημερήσιο πάσο για το Velib κοστίζει ένα ευρώ, το εβδομαδιαίο 5 ευρώ και η ετήσια συνδρομή 29 ευρώ χωρίς επιπλέον κόστος αρκεί η διαδρομή να διαρκεί λιγότερο από 30 λεπτά. Οι χρήστες συμφωνούν επίσης σε μια προκαταβολή 150 ευρώ για εγγύηση). Η πόλη της Βαρκελώνης, αντίθετα, πληρώνει την Clear Channel Outdoor να διαχειριστεί το πρόγραμμα "Cyclocity" και αποκομίζει τα κέρδη από τις ενοικιάσεις. Είναι μια ακόμα επιτυχία, με ένα στόλο 3.000 ποδηλάτων που θα αυξηθεί στα 6.000 τον επόμενο Μάρτιο. Έχει ήδη 90.000 εγγεγραμμένους που πληρώνουν 24 ευρώ για ετήσια συνδρομή
Πηγή: Διαδίκτυο

Οι περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις υιοθέτησαν το παραπάνω σύστημα δικτύου ενοικίασης ποδηλάτων που οργανώνεται και διαχειρίζεται απο τον Δήμο. Οι πολίτες νοικιάζουν άντι χαμηλού μισθώματος ένα ποδήλατο απο τον κοντινό σταθμό κάνουν την δουλειά τους και το παρατάνε στον κοντινότερο σταθμό του προορισμού τους
Πως σας φαίνεται αυτή η ιδέα για την πόλη σας ??????????????

heinrich

Στην Αθήνα δεν μπορεί να εφαρμοστεί κανένα πρόγραμμα ποδηλασίας αφενός διότι δεν είναι επίπεδη αφετέρου είμαστε κατά κύριο λόγο λωποδύτες...
Δοκίμασα να πηγαίνω με το ποδήλατο στο γραφείο και το σκυλομετάνιωσα μετά από 3 βόλτες πηγαινε-έλα

heinrich

Μου φαίνεται πως επιτυχές πρόγραμμα ποδηλασίας έχει εφαρμοστεί στην Καστοριά (?) με επιτυχία..

Rakendytos

Συμφωνω απολυτα..
Δοκιμασα κι εγω το 2004 να πηγαινω στο γραφειο με το ποδηλατο..
σε 4 μερες το ξεπερασα..εδω δεν ειναι Αμστερνταμ
Εκτος που με βρισανε (φυγε ρε κωλοπαιδι με το ποδηλατο) κοντεψαν και να με πατησουν...

heinrich

Παράθεση από: "heinrich"Μου φαίνεται πως επιτυχές πρόγραμμα ποδηλασίας έχει εφαρμοστεί στην Καστοριά (?) με επιτυχία..

ω, τι συντακτικά θαυματα!


Ας ξεκινήσουν να έχουν περισότερες, καθαρότερες και στην ώρα τους συγκοινωνίες και μετά κοιτάμε και την περίπτωση του ποδηλάτου..

Enia

Κάπου αλλού θα είναι βρε Χρήστο... Στην Καστοριά με τα πόδια κάνεις βόλτα και λαχανιάζεις, δεν μπορεί να μπει ποδήλατο μέσα στην πόλη... εκτός κι αν υπάρχει κάτι για τον γύρο της λίμνης!

Στην Κω ξέρω ότι παραδοσιακά κυκλοφορούν πολλά ποδήλατα, αλλά δεν γνωρίζω αν υπάρχει ένα τόσο οργανωμένο σύστημα.

Όπως και να έχει...


[albumimg]9489[/albumimg]


[size=24]ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΔΗΛΑΤΟΟΟΟΟ.... ΜΠΟΥΧΟΥΟΥΟΥΟΥ....[/size]

forest48

Σε μεγάλες πόλεις κατα κανόνα επίπεδες όπως η Καρδίτσα η Λάρισα τα Τρίκαλα ο Βόλος μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ποδήλατο επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε πολές συνοικίες της Αθήνας και της Θεσ/νικης αρκεί να υπάρχει η πρόθεση και η βούληση απο τους Δήμους να προχωρήσουν στην ανάλογη υποδομή η οποία έχω την εντύπωση οτι επιδοτείται απο την ΕΕ

sevenseas

εδω δεν μπορουμε να κυκλοφορησουμε πεζοι τα ποδηλατα μας μαρανανε?

το οτι η Αθηνα δεν ειναι απιπεδη,δεν αποκλειει την χρήση ποδηλατου
υπαρχουν ποδηλατα με ενα μικρο μοτερ(με επαναφορτιζομενες μπαταριες) , που βοηθαει σημαντικα την προσπαθεια του ποδηλατη στις ανηφόρες
κυκλοφορεί στην Ελλαδα εδω και 10 χρονια και δεν ειναι ακριβό

το θεμα ειναι η ασχημη αντιμετωπιση απο τους οδηγους , αλλα και την τροχαία
ειναι πολυ δυσκολο στην Αθηνα , λοιπον , να κυκλοφρησει με ποδηλατ (το αγαπημενο μου μεσο)

προ διμήνου οι ποδηλατες εκαναν διαμαρτυρια-πορεια με ποδηλατα για να εξασφαλσουν μεταφορά των ποδηλατων τους με το μετρο

δεν θα ηταν ασχημη ιδεα να δηλωσουμε εδω ποιος εχει ποδηλατο και να οργανωσουμε μια βολτα
στο εντρο της Αθηνας
ετσι να δηλωσουμε την παρουσία μας
και να σπασουμε τα νευρα οδηγων και τροχαίας
μια χαρα

kodikas

εμεις οι ρομαντικοι αιθεροβαμονες που δεν λεμε να καταλαβουμε πως οτιδηποτε
δεν διαθετει τεσσερεις τροχους ειναι κοκκινο πανι για τους αρμοδιους,
οι οποιοι τα βλεπουν σαν διαφυγοντα κερδη και τους σηκωνεται η τριχα.
(οτιδηποτε αλλο, τους παραμενει πεισματικα προσγειωμενο)

Σε μια χωρα που βαριεσαι την ηλιοφανεια και τον καλο καιρο και με χαωτικες κυκλοφοριακες συνθηκες,
 η λυση σιγουρα θα ηταν ενα διτροχο (με ή χωρις μοτερ).
το οποιο δεν εχει καμια δυσκολια μετακινησης μεσα στην πολη,
αγαπαει τις διαδρομες (μικρες και μεγαλες)
δεν εχει προβλημα με μερικες αποσκευες (σακουλες σουπερμαρκερτ)
κι αγαπαει και τον συνεπιβατη (ειδικα αν ειναι θηλυκου γενους)
 
θα πρεπει ομως ο κωλος σου να μην ειναι καλομαθημενος για να παρεις την αποφαση
να ανεβεις στους δυο τροχους.

Eπισης θα πρεπει μην εχεις αλλεργια στην αδρεναλινη και το ρισκο να το εχεις στο αιμα σου
γιατι θα εχεις να αντιμετωπισεις διαφορα φρουτα κλεισμενα σε κονσερβα.

Aν επισης εχεις καποια συμπαθεια προς τα οργανα της ταξης, θα πρεπει να συνηθισεις την ιδεα
οτι θα αρχισεις να τους μπινελικωνεις.

Aν παλι εχεις προβλημα να σε αποκαλουν τσοκλανι καλυτερα να πηγαινεις με το μετρο.
Aν ο ηλιος, ο αερας και η βροχη σου χαλανε την φραντζα και βγαζεις μικρες φωνουλες πανικου,
παρε ταξι να μη γινουν κλεφτες και οι ταξιτζηδες.

Kι αν η γκομενα σου ειναι πανω απο εξηντα κιλα,
ή αλλαξε γκομενα ή παρε φορτηγακι.

Tωρα βεβαια αν εισαι λογικα σκεπτομενο ατομο,
μαλλον σπιτι σου θα κατσεις και θα δεις κανα ντιβιντι,
γιατι αλλιως δεν θα συγκρατηθεις και θα αρχισεις να γιαουρτωνεις διαφορους..

seagull

και κάτι ενδιαφέρον, μήπως και αλλα΄ξουμε συνήθειες   ....
Παρεμπτόντως θυμήθηκα άλλες εποχές που οργάνωνα εκδρομές και διάφορα άλλα με ποδήλατα ]

πηγή http://www.disabled.gr/lib/?p=15979

samorc

ειναι πολυ καλη ιδεα με τον ορο να γινουν και ποδηλατοδρομοι ομως..

 :roll:

samorc

ρακενδυτος οντως ειναι προβλημα για τους οδηγους οταν βρουν ποδηλατο μπροστα τους.κι εγω οταν τυχαινει μπαινω η μιση στο αντιθετο ρευμα για να τον προσπερασω..και να λεω ωχ τωρα θα τον πατησω ωχ ωχ  :shock:  :mrviolet:

ενια ουτε εγω ξερω ποδηλατο,θα παιρνουμε αυτα με τις βοηθητικες ροδες!!! :oops:  :mrgreen:

kuria

αν θες να με γνωρισεις απο κοντα, θα σου πω ποτε εφημερευουμε για να βγεις με το ποδηλατο στους δρομους του πειραια...
εκεί που τα θέλω εκτοπίζουν τα πρέπει...

Gerogriniarhs

Κι άν μού εξασφαλίσεις καί θέση πάρκινγκ κάτω από τόν κωλοκοκοφοίνικα,καβαλάω τό 3κυκλο καί σού'ρχομαι.

katinaki

δε γίνεται. Εχει ανηφόρες.  :oops:

165 Επισκέπτες, 0 Χρήστες