Ειδήσεις:

1η δοκιμή με αναβάθμιση ...

Main Menu
Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,374
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,323
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 177
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 1
  • Guests: 442
  • Total: 443
  • Leon

Ευφυία 'Η Βλακεία??

Ξεκίνησε από pixie, Ιουνίου 11, 2009, 09:46:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

jcdenton

[quote user="KostasD33" post="359082"]Η IQ βλακεία είναι η πιο καλή στο τέλος... όλες οι άλλες είναι ακαταμάχητες[/quote]

Όπως είπε και Αϊνστάιν: Δύο πράγματα είναι άπειρα σε αυτόν τον κόσμο, το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία...

... και για το σύμπαν δεν είμαι απόλυτα σίγουρος!
Ακτιβιστής δεν είναι αυτός που λέει ότι το ποτάμι είναι βρώμικο.
Ακτιβιστής είναι αυτός που καθαρίζει το ποτάμι.
Ross Perot (1930 - ...)

pixie


pixie

Ας παραθέσω εδώ και ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Παναγιώτη Τραϊανού με τίτλο '' Το Ελντοράντο των Βλακών''.


Η Νέα Τάξη των Πραγμάτων, αν επιβληθεί στον κόσμο, θ' αποτελεί το πλέον τραγικό συμβάν στη μακραίωνη ιστορική πορεία της ανθρωπότητας. Γιατί; Γιατί θ' αποτελεί την οριστική κι αμετάκλητη ήττα της ανθρώπινης εξυπνάδας από την ανθρώπινη βλακεία. Μια ήττα που θα αφορά το γενικό επίπεδο και το σύνολο της ανθρωπότητας και όχι κάποια συγκεκριμένα πολιτισμικά μοντέλα σε κάποιες γνωστές ή άγνωστες "γωνιές" του πλανήτη.

Ό,τι κέρδισε ως σύνολο η ανθρωπότητα από τους καρπούς των κόπων των ευφυών παιδιών της, θα γίνει ένα "λάφυρο", που θα το μοιραστούν μεταξύ τους οι πλέον βλάκες που γεννήθηκαν πάνω σ' αυτόν τον πλανήτη. Ένα "λάφυρο", που θα οδηγήσει τα δισεκατομμύρια των απλών ανθρώπων στην απόλυτη οικονομική εξαθλίωση και το ακόμα χειρότερο, θα τους οδηγήσει στην επίσης απόλυτη πνευματική εξαχρείωση.
 

Τίποτε από αυτά που ισχυριζόμαστε —και βέβαια είναι τραγικά για την ανθρωπότητα— δεν έγιναν τυχαία. Η τελική κατάσταση, που σήμερα πρεσβεύει η Νέα Τάξη Πραγμάτων, είναι επιλογή αυτών οι οποίοι σήμερα είναι κύριοι του πλανήτη και οι οποίοι βέβαια κάθε άλλο παρά κουτοί είναι. Συμφέρει όλους αυτούς τους πονηρούς ανθρώπους να "καλλιεργούν" την ανθρώπινη βλακεία. Συμφέρει τους ισχυρούς να δημιουργούν βλάκες, γιατί τους συμφέρει να έχουν αντίπαλους τους βλάκες. Ανθρώπους, δηλαδή, που ό,τι και να παθαίνουν δεν θα αντιδρούν. Ανθρώπους, που θα ανέχονται τα πάντα, γιατί κάποιοι θα τους εκπαιδεύουν να επιδεικνύουν αυτήν την απαράδεκτα παθητική συμπεριφορά, που είναι η τυπική συμπεριφορά του βλάκα.


Θα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, για να καταλάβει ο αναγνώστης για τι περίπου μιλάμε. Αν ανοίξει κάποιος ένα οποιοδήποτε λεξικό, θα βρει την εξήγηση της έννοιας του "βλάκα". "Βλάκας", σύμφωνα με όλα τα λεξικά του κόσμου, είναι ο κουτός άνθρωπος, που μπορείς να τον "δουλεύεις" ανά πάσα στιγμή. Είναι ο άνθρωπος ο οποίος δεν αντιδρά, όσο κι αν θίγονται τα συμφέροντά του από τις πράξεις αυτών που τον εκμεταλλεύονται.


Η συμπεριφορά αυτή έχει τα βαθύτερα αίτιά της στην αδυναμία του βλάκα να επιβιώσει μόνος του μέσα σ' ένα σύνθετο και πολλές φορές επικίνδυνο περιβάλλον. Ο βλάκας είναι ένα εξαρτώμενο άτομο, που δεν μπορεί με βάση τη δική του βούληση να λειτουργήσει ως ένα αυτόνομο όν. Έχει ανάγκη από τις αποφάσεις των άλλων, γιατί δεν μπορεί ν' αποφασίσει ο ίδιος μόνος του. Δεν μπορεί ν' αποφασίσει ούτε για τα θεμελιώδη που αφορούν τον ίδιο του τον εαυτό. Ειδικά μάλιστα σε ένα περιβάλλον περίπλοκο και μη φυσικό, όπως είναι η σύγχρονη ανθρώπινη κοινωνία. Ένα περιβάλλον μέσα στο οποίο οι νόμοι, που διέπουν τη λειτουργία του, δεν προστατεύουν τον απλό άνθρωπο, αλλά τη μειοψηφία των ισχυρών. Από τη στιγμή λοιπόν που η ίδια η επιβίωση του ανθρώπου εξαρτάται από τους ισχυρούς, είναι αδύνατον αυτός με τα συγκεκριμένα αυτά τα χαρακτηριστικά ν' αντιδράσει στις αυθαιρεσίες τους.


Η απουσία αντίδρασης σε αρνητικά φαινόμενα είναι κάτι το πολύ συνηθισμένο στη φύση. Συμβαίνει συχνά μεταξύ ζώων που κινούνται στο ίδιο περιβάλλον, έχουν τις ίδιες ανάγκες, αλλά ανήκουν σε διαφορετικά είδη και άρα έχουν διαφορετικές δυνατότητες. Είναι σύνηθες φαινόμενο δηλαδή κάποια ισχυρά σαρκοφάγα ν' απολαμβάνουν πλούσια τροφή και δίπλα τους να λιμοκτονούν —χωρίς καμία απολύτως αντίδραση— κάποια αδύναμα επίσης σαρκοφάγα ζώα. Το σύνολο των ζώων, εξαιτίας αυτών των δεδομένων "σκέπτεται" κι αντιδρά με έναν συγκεκριμένο τρόπο, που δεν αλλάζει ποτέ.


Αυτός ο αναλλοίωτος τρόπος δράσης και αντίδρασης είναι αποτέλεσμα των προτεραιοτήτων τους. Το σύνολο των ζώων έχουν ως άμεση προτεραιότητά τους την επιβίωση. Μπροστά σ' αυτήν την άμεση προτεραιότητά τους υποχωρούν όλες οι υπόλοιπες. Η ύαινα, όσο και να πεινάει, δεν θα πλησιάσει ποτέ ένα λιοντάρι όταν αυτό τρώει. Θα περιμένει υπομονετικά να τελειώσει το γεύμα του και αν περισσέψει τίποτε έχει καλώς. Αν δεν περισσέψει, δεν διεκδικεί μερίδιο. Δεν ρισκάρει ποτέ τη ζωή της για να χορτάσει. Δίνει στον εαυτό της παράταση ζωής με την πείνα της και δεν τη θέτει σε άμεσο κίνδυνο, επιχειρώντας μια βίαιη σύγκρουση με τον πολύ πιο ισχυρό αντίπαλό της.


Αυτό είναι κάτι το απόλυτα λογικό και είναι μια συμπεριφορά που αφορά και τον ίδιο τον άνθρωπο, αν για τον οποιοδήποτε λόγο αυτός βρεθεί σε ανάλογες συνθήκες. Ο άνθρωπος, άσχετα με την ευφυΐα του, στο βασικό επίπεδο σκέψης δεν διαφέρει από την ύαινα του παραδείγματός μας. Ως μέλος και ο ίδιος της φύσης στο βασικό επίπεδο, δρα όπως ένα ζώο. Όταν αισθάνεται ότι κινδυνεύει μέσα στον περιβάλλοντα χώρο του, κρύβεται στο "καβούκι" του και δεν εκφράζει ανώτερες απαιτήσεις. Όταν αντιλαμβάνεται ότι κινδυνεύει άμεσα η ζωή του, δεν αντιδρά απέναντι σ' αυτούς που τον εκμεταλλεύονται κι έχουν τη δυνατότητα να του κάνουν κακό. Μέσω της πείνας δίνει κι αυτός παράταση ζωής στον εαυτό του. Υπομένει κι αυτός την πείνα του και δεν ρισκάρει σύγκρουση μ' αυτούς που εκτιμά ότι είναι κατά πολύ ισχυρότεροί του.


Όμως, το θέμα εδώ είναι το εξής: Ο άνθρωπος έχει ευφυΐα και δεν είναι ζώο. Η ύαινα αντιδρά όπως αντιδρά, αλλά δεν έχει άλλη επιλογή. Δεν έχει την ευφυΐα να δημιουργήσει τις καταστάσεις που την ευνοούν ή τέλος πάντων προστατεύουν το δικαίωμα της ύπαρξής της. Δεν έχει τη δυνατότητα να συλλάβει μια γενική εικόνα του "είδους" της και να δουλέψει προς την κατεύθυνση της υπεράσπισης των συλλογικών της συμφερόντων. Σε όλη της τη ζωή δρα κι αντιδρά στο ατομικό επίπεδο ως ζώο με συγκεκριμένα ειδικά χαρακτηριστικά. Στον αγώνα τής επιβίωσής της αμφισβητεί το δικαίωμα ύπαρξης των ασθενέστερων κι αποδέχεται μια ανάλογη εις βάρος της συμπεριφορά από τα ισχυρότερα. Δεν μάχεται για το δίκιο της ζούγκλας, που θα επιτρέψει σε όλους ανεξαιρέτως να επιβιώσουν. Είναι ταυτόχρονα θύτης και θύμα της ζούγκλας.


Πάντα δηλαδή θα υποχωρεί μπροστά στο ζώο που υπερέχει σε σχέση μ' αυτήν, άσχετα με το πόσο την θίγει αυτή η υποχώρηση. Το λιοντάρι, για όσο διάστημα θα υπάρχει στη φύση, θα είναι ισχυρότερο από την ύαινα. Θα τρώει και θα επιβιώνει, όταν δίπλα του η ύαινα θα λιμοκτονεί και θ' απειλείται με θάνατο. Καμία ύαινα δεν μπορεί ν' αλλάξει αυτό το δεδομένο. Κανένα κατώτερο είδος δεν μπορεί ν' απειλήσει τα ανώτερα.


Όμως, με τον άνθρωπο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Όταν ο άνθρωπος μέσα στην κοινωνία του ζει παθητικά σαν πειναλέα ύαινα και την ίδια ώρα κάποιοι άλλοι όμοιοί του άνθρωποι περιφέρονται σαν χορτασμένα και άπληστα λιοντάρια, υπάρχει πρόβλημα. Όταν ο άνθρωπος δεν μπορεί να "δει" την κατάσταση στο γενικό επίπεδο, που αφορά συνολικά το "είδος" του, υπάρχει πρόβλημα.


Αυτό το πρόβλημα είναι σήμερα το κυρίαρχο του ανθρώπινου είδους. Κάποιοι άνθρωποι, φερόμενοι βλακωδώς, επιτρέπουν σε ομοίους τους ν' αρπάζουν τα πάντα κι αυτοί δεν αντιδρούν. Δεν είναι δυνατόν σε μια κοινωνία εκατό ανθρώπων οι πέντε ν' απολαμβάνουν τα πάντα και οι ενενήντα πέντε να υποφέρουν από ανέχεια. Όσο ισχυροί και έξυπνοι να είναι αυτοί οι πέντε, οι υπόλοιποι μπορούν να τους λιώσουν σε περίπτωση σύγκρουσης. Μπορούν, εξαιτίας των αναγκών τους, να τους κατασπαράξουν στην κυριολεξία.


Όσο κι αν κάποιοι λίγοι άνθρωποι "λιονταρίζουν", λόγω των ατομικών τους δυνατοτήτων, δεν συνθέτουν "ανώτερο" είδος. Ως ομάδα ανθρώπων είναι απόλυτα πιο αδύναμοι από μια ανθρώπινη "μάζα" τεραστίου μεγέθους. Μια "μάζα" της οποίας τα μέλη δεν ανήκουν σε κάποιο άλλο κατώτερο "είδος", αλλά απλά υπολείπονται σε ατομικές δυνατότητες από τους ισχυρούς.


Εδώ δεν μιλάμε για διαφορετικά είδη κι αυτό είναι το τραγικό της κατάστασης. Δεν μιλάμε για κατώτερες ύαινες και ανώτερα λιοντάρια. Εδώ μιλάμε για το ίδιο είδος, που απλά τα μέλη του δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες. Αν μέσα στο ανθρώπινο είδος υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι φέρονται σαν "κατώτεροι" και δεν αντιδρούν όταν λιμοκτονούν, υπάρχει πρόβλημα και μάλιστα σοβαρό.


Αυτό γίνεται σήμερα στην πανανθρώπινη κοινωνία κι αυτό είναι όπως είπαμε το τραγικό. Κάποιοι έχουν παγιδεύσει τον άνθρωπο στη λογική των "ειδών" και τον εκμεταλλεύονται. Αρπάζουν τα πάντα για τους εαυτούς τους σαν να επρόκειτο για "ανώτερους" ανθρώπους, που έχουν διαφορετικές ανάγκες από τους υπόλοιπους. Αυτοί οι άπληστοι άνθρωποι έχουν παγιδεύσει τον άνθρωπο σε μια άρρωστη λογική και τον εκμεταλλεύονται σαν να είναι "κατώτερο" ζώο.


Αυτό δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να το επιτύχει κάποιος, αν γνωρίζει πώς λειτουργεί ο άνθρωπος. Το όλο πρόβλημα για τη θεμελίωση μιας τέτοιας κατάστασης είναι να πειστεί ο "κατώτερος" άνθρωπος ότι κινδυνεύει η επιβίωσή του σε περίπτωση αντίδρασής του. Το όλο πρόβλημα δηλαδή είναι να τον περιορίσεις στο βαθμό που θα "σκέφτεται" όμοια με ένα ζώο το οποίο αγωνιά για την επιβίωσή του. Από εκεί και πέρα μπορείς να τον χειρίζεσαι σαν ζώο, γιατί μπροστά στον κίνδυνο της επιβίωσης ενεργοποιούνται τα ζωικά ένστικτα του άνθρωπου εις βάρος της ευφυΐας του.


Η Νέα Τάξη Πραγμάτων αυτό προσπαθεί να καταφέρει και μέχρι στιγμής τα καταφέρνει περίφημα. Έχει κατορθώσει και ελέγχει τις αντιδράσεις των θυμάτων της, γιατί, ελέγχοντας το παγκόσμιο κεφάλαιο, τα περιορίζει στο βασικό ζωικό επίπεδο σκέψης. Μπορεί και εκβιάζει την ανθρωπότητα με μέσον αυτό το κεφάλαιο, που εντελώς αυθαίρετα το έχει ονομάσει "ιδιοκτησία" της. Με αυτό το κεφάλαιο μπορεί και απειλεί την επιβίωση της ανθρωπότητας στο σύνολό της.


Κάθε φορά που κάποιος πάει να ξεφύγει από το επίπεδο αυτό, το σύστημα αντιδρά βίαια. Ελέγχοντας το παγκόσμιο κεφάλαιο και όλους όσους επωφελούνται από αυτό, απειλεί τους εχθρούς του με αφανισμό. Επειδή είναι πανίσχυρο, ελέγχει τις αντιδράσεις εν τη γεννέση τους κι αυτό έχει "διδακτικό" χαρακτήρα για τους υπόλοιπους. Κάποια ανώτερα "λιοντάρια" κατασπαράζουν κάποιες κατώτερες "ύαινες" που αντιδρούν κι αυτό διδάσκει αυτούς τους οποίους σκέφτονται πώς ν' αντιδράσουν.


Αυτό βέβαια είναι και το λεπτό σημείο των όσων ισχυριζόμαστε. Ο άνθρωπος σήμερα έχει επιλέξει λάθος μέτωπο για να δώσει τις μάχες του. Έχει ακολουθήσει το σύστημα στη λογική του και μάχεται εκεί όπου δεν υπάρχουν ελπίδες για να νικήσει. Θεωρεί φυσικά τα αφύσικα και μέσα σ' αυτό το αφύσικο περιβάλλον μάχεται. Είναι αφύσικο ένα περιβάλλον, όπου ελάχιστα άτομα ελέγχουν το σύνολο των αγαθών τα οποία έχει ανάγκη η ανθρωπότητα για να επιβιώσει.


Αυτό το αφύσικο σήμερα δεν είναι ορατό ως πρόκληση, γιατί το σύστημα περιπλέκει διαρκώς την κατάσταση με πονηρά νομικίστικα εφευρήματα. Με διάφορους νόμους, που υποτίθεται υπερασπίζονται τα ατομικά δικαιώματα, καλύπτει τις κλοπές, την αυθαιρεσία και την απληστία των ανθρώπων του. Για παράδειγμα, είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα η προστασία της περιουσίας, αλλά δεν μπορεί κάποιος να είναι ιδιοκτήτης του πλανήτη και ν' αποφασίζει μόνος του για το ποιος θα επιβιώσει και ποιος όχι. Δεν μπορεί να πεθαίνουν άνθρωποι, επειδή αυτός ο ιδιοκτήτης έχει κυριαρχικά δικαιώματα στην περιουσία του και ταυτόχρονα δεν ενδιαφέρεται για τίποτε άλλο εκτός από τα κέρδη του.


Αυτά όλα, που είναι αφύσικα, ο σημερινός άνθρωπος τα αποδέχεται και γι' αυτό δεν αντιδρά στο επίπεδο όπου τον συμφέρει να πολεμήσει. Ο άνθρωπος, εξαιτίας της ευφυΐας του, δεν θα έπρεπε να μάχεται για την επιβίωσή του μέσα σ' ένα ελεγχόμενο από τους ισχυρούς περιβάλλον. Δεν θα έπρεπε να μάχεται σαν "κατώτερος", που αγωνίζεται να επιβιώσει μέσα στη "ζούγκλα" των "ανωτέρων". Με την ευφυΐα του θα έπρεπε να μάχεται στο επίπεδο που αφορά τον σχεδιασμό του περιβάλλοντος το οποίο τον φιλοξενεί ως "είδος". Θα έπρεπε να μάχεται ως άνθρωπος, που απλά μεριμνά για το ιδανικό επίπεδο ζωής και όχι ακόμα να πολεμά για την καθημερινή επιβίωση. Θα έπρεπε να έχει μόνιμα πρόβλημα με τις πράξεις αυτών που αρπάζουν αυθαίρετα αυτά τα οποία και ο ίδιος έχει ανάγκη. Θα έπρεπε να μάχεται εναντίον των αθλίων, που αρπάζουν για λογαριασμό τους το παγκόσμιο κεφάλαιο. Θα έπρεπε να μάχεται για τον έλεγχο του αγαθού, που επηρεάζει την επιβίωσή του.


Το κύριο σφάλμα του ανθρώπου εδώ και αιώνες είναι ότι περιμένει σαν ύαινα να φάει τα ψίχουλα των λιονταριών, ενώ αυτό που θα έπρεπε να κάνει εξ αρχής θα ήταν να γκρεμίσει συθέμελα τη "μήτρα" που γεννάει αυτά τα λιοντάρια. Το σφάλμα του είναι που αφήνει "ανώτερους" ν' αναπαράγονται και δεν αγωνίζεται να εξαλείψει τα στοιχεία εκείνα που δίνουν τη δυνατότητα σε κοινούς ανθρώπους ν' αποκτούν χαρακτηριστικά "ανωτέρων". Δεν αγωνίζεται για να εξαλείψει τα στοιχεία που διαφοροποιούν μεταξύ τους τούς ανθρώπους.


Πέφτοντας δηλαδή θύμα του συστήματος, που ελέγχεται από τα αιμοδιψή "λιοντάρια", δεν αγωνίζεται στο επίπεδο που αφορά την ευφυΐα του, αλλά αντιδρά ενστικτωδώς, θεωρώντας σαν δεδομένο ότι δεν ελέγχει ο ίδιος το κεφάλαιο. Αποτέλεσμα; Δεν αντιδρά στην αυθαιρεσία των ισχυρών του κόσμου, που συγκεντρώνουν αυθαίρετα το σύνολο του κεφαλαίου, δημιουργώντας μονοπωλιακές και εκ των δεδομένων αρνητικές καταστάσεις. Αντιδρά ενστικτωδώς, ώστε να μπορέσει μέσα σ' αυτές τις άσχημες καταστάσεις να επιβιώσει.


Δεν πολεμάει τον εχθρό του, αλλά τον "γλείφει", προκειμένου να εξασφαλίσει την προσωπική του επιβίωση. Λειτουργεί σαν βλάκας, που, έχοντας ανάγκη αυτούς τους οποίους του εξασφαλίζουν τη βασική επιβίωση, τους ανέχεται και πολλές φορές τους υποστηρίζει, άσχετα αν αυτοί είναι οι κύριοι υπεύθυνοι της αθλιότητάς του. Η επιτυχία αυτών που σήμερα είναι κυρίαρχοι του πλανήτη είναι τεράστια, γιατί καταφέρνουν και βάζουν στη λογική του βλάκα δισεκατομμύρια ανθρώπων, που κάθε άλλο παρά βλάκες είναι...

larus audouinii

Πολύ ενδιαφέρον Μάγια. Μπράβο για τον κόπο που έκανες.

rain

[quote user="pixie" post="370546"]Ας παραθέσω εδώ και ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Παναγιώτη Τραϊανού με τίτλο '' Το Ελντοράντο των Βλακών''.
[/quote]
Τώρα να πω ότι κανένας έξυπνος δεν γράφει κείμενα ελπίζοντας να τα καταλάβουν βλάκες.
Αν δεν συμβαίνει αυτό, πάλι δεν είναι έξυπνο να εξηγείς τι είναι η βλακεία σε έξυπνους.
Σαν να περιμένεις από Παπακαικαλαεγωειμαιολα να καταλάβει ότι είναι στόκος. :mrorange:  :mrorange:  :mrorange:

pixie

Κι ας καταθέσω μια ερώτηση εδώ... Μήπως τελικά η ευφυία είναι χάρισμα και όχι κάτι ως νοητικό άθλημα όπως πολλές φορές θεωρείται? Το χάρισμα της διαίσθησης, η βυθοσκόπηση των πραγμάτων. Κάτι πιο πολύ δλδ. από τις σκέψεις και τους συνειρμούς.

Μήπως οι πραγματικά ευφυείς είναι εκείνοι που αντιλαμβάνονται τη ζωή πέρα από τα επιφανειακά ερεθίσματα και τον τρόπο που παρουσιάζεται?

442 Επισκέπτες, 1 Χρήστης