Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 553
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 1
  • Guests: 353
  • Total: 354
  • Leon

Facebook – Το μεγαλύτερο «φακέλωμα»

Ξεκίνησε από NoName, Μάρτιος 21, 2010, 01:16:03 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

NoName

Στο facebook έχω μόλις 30 φίλους. Αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό, αρκεί να πιστεύεις πως διαθέτεις περισσότερους στην πραγματική ζωή. Η καλή υπηρεσία μού προώθησε μία διαφήμιση με την οποία με προτρέπει να αγοράσω ένα βιβλίο προκειμένου, εύκολα και γρήγορα, να διπλασιάσω τον αριθμό των ηλεκτρονικών μου φίλων. Δεν θέλω, αν και για τα ήθη του δικτύου θα έπρεπε. Είναι, τουλάχιστον, υποτιμητικό να διαθέτεις μόλις 30 φίλους σε ένα περιβάλλον 60 εκατομμυρίων ανθρώπων. Το facebook θα ήθελε να γίνουμε όλοι φίλοι μεταξύ μας. Ει δυνατόν, όλοι οι άνθρωποι που περπατούν και αναπνέουν στον πλανήτη.
[img align=left]http://www.a33.gr/files/images/1041/facebook.jpg[/img]  Να αναρτήσουμε φωτογραφία, στοιχεία ταυτότητας και να συμμετέχουμε με χαρά στις ηλεκτρονικές εφαρμογές που μας ζητούν να δηλώσουμε ποια είναι η αγαπημένη μας στάση στο σεξ. Εκ των πραγμάτων, για αρκετούς ανθρώπους που περνούν τη μέρα τους στο facebook η αγαπημένη τους στάση είναι το 11, κοινώς δύο κορμιά παραλλήλως ξαπλωμένα χωρίς καμία απολύτως επαφή. Αλλά, μισό λεπτό, εδώ χρειάζονται κάποιες εξηγήσεις, αν και όσοι δεν γνωρίζετε τι ακριβώς είναι το facebook θα ήταν καλύτερο να προσπεράσετε το κείμενο.
Όμως, σας θέλουμε εδώ. Το facebook, λοιπόν, περιγράφεται εύσχημα ως μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν με τους φίλους τους, να δημιουργήσουν καινούργιες σχέσεις, να συγκροτήσουν ομάδες κοινού ενδιαφέροντος. Ο μέσος χρήστης ξοδεύει 20 λεπτά τη μέρα στο facebook. Τις τρεις πρώτες εβδομάδες, όμως, διαθέτει ώρες ολόκληρες αναζητώντας φίλους και ανταλλάσσοντας μηνύματα. Αυτή είναι η καλή επεξήγηση της υπηρεσίας. Η κακή λέει πως το facebook είναι ένα παγκόσμιο φακέλωμα προς χάρη των μεγάλων πολυεθνικών και των διαφημιστών, που αποθεώνουν τα εξειδικευμένα δημογραφικά στοιχεία. Φιλικό στο χρήστη. Μπορείτε να δημιουργήσετε μία προσωπική σελίδα, η οποία ουσιαστικά υποδηλώνει το δικτυακό σας στίγμα. Αν θέλετε, όμως, να σας βρουν οι παλαιοί συμμαθητές και οι φίλοι, είστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσετε το όνομα που αναγράφεται στην ταυτότητά σας. Για πρώτη φορά στην Ιστορία τόσα εκατομμύρια άνθρωποι έδωσαν με προθυμία το αληθινό τους όνομα σε ένα μέσο που είναι προσβάσιμο από όλους. Η εγγραφή, όμως, δεν μπορεί να γίνει χωρίς μία έγκυρη ηλεκτρονική διεύθυνση. Έχουμε, λοιπόν, περίπου 60 εκατομμύρια ονόματα που αντιστοιχούν σε ίδιο αριθμό ηλεκτρονικών διευθύνσεων. Το σύστημα σε προτρέπει να αναρτήσεις τη φωτογραφία σου και φωτογραφίες φίλων.
Χαριτωμένο; Όχι και τόσο. Το facebook είναι η μεγαλύτερη φωτογραφική βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε ποτέ. Στους υπολογιστές του είναι αποθηκευμένες
2 δισεκατομμύρια φωτογραφίες, ούτε το σύστημα συνοριακών ελέγχων των ΗΠΑ δεν έχει τόσες. Μέχρι να διαβάσετε αυτήν την πρόταση στη βάση θα έχουν προστεθεί εκατοντάδες χιλιάδες φωτογραφίες. Κάθε μέρα 14 εκατομμύρια φωτογραφίες εμπλουτίζουν το φωτογραφικό άλμπουμ της υπηρεσίας. Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών έχει τοποθετήσει προσωπική φωτογραφία. Μπορεί να είναι και η δική σας κάπου εκεί, εν αγνοία σας και μάλιστα ταυτοποιημένη στο πρόσωπό σας. Πώς; Κάποιος φίλος σας «ανέβασε» φωτογραφία σας στο προσωπικό του άλμπουμ, χρησιμοποίησε τη δυνατότητα λεζάντας και έτσι όταν ο δείκτης του mouse περάσει πάνω από το πρόσωπό σας, αποκαλύπτεται και το όνομά σας. Οι χρήστες έχουν κάποιους περιορισμούς στην περιήγηση των προφίλ. Ούτως ή άλλως, δεν μπορείς να βουτήξεις σε εκατομμύρια εγγραφές, θα πνιγείς. Αλλά το facebook μπορεί να τους δει όλους. Και να τους περάσει από λεπτό κόσκινο. Ως υπηρεσία είναι εξαιρετικά εύχρηστη ως και χαριτωμένη.
Διατίθεται ένα πλήθος εφαρμογών με τεστ προσωπικότητας, τα οποία σου αποκαλύπτουν πόσο καλός εραστής είσαι ή σε ποιο είδος καταστροφής αντιστοιχείς. Για να δεις, όμως, τα αποτελέσματα, θα πρέπει να καλέσεις και άλλους είκοσι φίλους να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι, δηλαδή να χρησιμοποιήσουν την ίδια εφαρμογή. Έτσι, όσο εσύ απαντάς σε ερωτηματολόγια για να μάθεις με ποιον τρόπο φιλάς, προσφέρεις στην καλή υπηρεσία την ευκαιρία να μάθει όχι μόνο τα δημογραφικά σου στοιχεία, αλλά και από ποιο πλευρό κοιμάσαι το βράδυ. Και φαίνεται ότι κοιμάσαι βαθιά.

Δωρεάν τυρί

Το facebook δεν κρύβει πως δωρεάν τυράκι σερβίρεται μόνο σε ποντικοπαγίδες.
Οι μεγαλύτερες εταιρίες μετρήσεων συνεργάζονται μαζί του, όπως, βέβαια, και οι ισχυρότερες πολυεθνικές, αφού διαπιστώνουν ότι μπορούν να κατευθύνουν τη διαφημιστική τους καμπάνια στο πλέον εξειδικευμένο κοινό που δημιουργήθηκε ποτέ. Ήδη οι μεγαλύτερες εμπορικές επωνυμίες του πλανήτη έχουν υπερήφανα ανακοινώσει τη συνεργασία τους με την υπηρεσία. Μπορείτε, όμως, να δοκιμάσετε και εσείς να διαφημιστείτε σε κοινό της επιλογής σας με προσιτό κόστος. Η διαφημιστική πλατφόρμα του facebook είναι τόσο έξυπνη που το μήνυμά σας θα φτάσει μόνο στους σωστούς αποδέκτες. Μεταξύ μας, πρόκειται για ένα τεράστιο πείραμα του σύγχρονου καπιταλισμού. Μπορείς να κάνεις λεφτά από τη φιλία; Ναι, μπορείς, αρκεί να αντικαταστήσεις τα λόγια από τον ήχο του πληκτρολογίου. Αρκεί να δείξεις πως το εύρος της δικτυακής κοινωνικότητας είναι σημαντικότερο από την ουσία της πραγματικής επαφής. Έτσι, διαβάζουμε στις τελευταίες μελέτες για το φαινόμενο πως η επιτυχία του βασίζεται στην τάση των ανθρώπων να ομαδοποιούνται και να μιμούνται ο ένας τον άλλο. Ο ένας φίλος προσελκύει τον άλλο. Για τις νεαρές ηλικιακά ομάδες η εγγραφή στο facebook είναι τόσο απαραίτητη όσο η κατοχή κινητού τηλεφώνου. Αφού είναι όλοι εκεί! Οι άνθρωποι λένε τα πάντα στο facebook και τα υπογράφουν με το πραγματικό τους όνομα, την ηλεκτρονική διεύθυνση και τη φωτογραφία τους. Και το facebook διαθέτει τεράστια μνήμη και όλη την καλή διάθεση για να συνεργαστεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες, αν του ζητηθεί. Δεν χρειάζεται να σας το πει κάποιος τρίτος, το λέει και η άδεια χρήσης της υπηρεσίας, εκείνο το μακρύ κείμενο κάτω από το οποίο πάντα δηλώνουμε πως συμφωνούμε με όσα γράφει. Μεταφράζουμε: «Όταν χρησιμοποιείτε το facebook ίσως δημιουργήσετε το προσωπικό σας προφίλ, σχέσεις, ανταλλάξετε μηνύματα και κάνετε χρήση των εφαρμογών του διοχετεύοντας προσωπικές πληροφορίες σε διάφορα κανάλια. Εμείς συλλέγουμε αυτές τις πληροφορίες για να σας προσφέρουμε εξατομικευμένες εφαρμογές». Τι μας λέει; Πως επεξεργάζονται προσωπικά στοιχεία. Το κάνουν όλοι, αλλά στο facebook οι χρήστες κάνουν μια καθημερινή online ψυχανάλυση καταθέτοντας τις προτιμήσεις τους ακόμα και για τα πλέον προσωπικά θέματα.
Το facebook δεν χρειάζεται να δημιουργεί περιεχόμενο για να προσελκύσει χρήστες. Οι χρήστες δημιουργούν περιεχόμενο και αυξάνουν τον αριθμό των συνδέσεων. Το facebook μόνο ρωτάει με έξυπνο τρόπο. Ρωτάει αλλά δεν ξεχνάει:
«Όταν τροποποιείτε τις προσωπικές πληροφορίες που έχετε διαθέσει, το facebook κρατάει αντίγραφο των προηγούμενων πληροφοριών για ένα εύλογο χρονικό διάστημα». Ευτυχώς, όμως, μας λέει πως πρέπει να έχουμε κατά νου ότι τα προσωπικά μας δεδομένα μπορεί να εκτεθούν σε κακόβουλα μάτια: «Δεν μπορούμε να σας εγγυηθούμε ότι τα προσωπικά σας δεδομένα δεν θα εκτεθούν σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα. Αντιλαμβάνεστε και αποδέχεστε ότι ακόμα και αν διαγράψετε τις προσωπικές σας πληροφορίες, αυτές μπορεί να έχουν μείνει αποθηκευμένες σε σελίδες τρίτων». Θέλετε ένα παράδειγμα; Πολύ πρόσφατα γόνοι γνωστών πολιτικών και επιχειρηματικών οικογενειών της χώρας είδαν να ξετυλίγεται στις σελίδες κυριακάτικης εφημερίδας όλο το κουβάρι των κοινωνικών γνωριμιών τους. Οι περισσότεροι χρήστες δεν αξιοποιούν τη δυνατότητα να απομονώσουν το προφίλ τους, επιτρέποντας την προβολή του μόνο στους φίλους τους. Αν, όμως, έχουμε να κάνουμε με εξουσιοδοτημένες κρατικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, τότε το facebook θα χαρεί να εξυπηρετήσει:
«Χρησιμοποιώντας το facebook συμφωνείτε στη μεταφορά προσωπικών σας δεδομένων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Μπορεί να υποχρεωθούμε να διαθέσουμε τα προσωπικά σας στοιχεία έπειτα από νομικές αιτήσεις ή δικαστικές αποφάσεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει τη διανομή πληροφοριών σε τρίτες εταιρίες, δικηγόρους ή πράκτορες κυβερνητικών υπηρεσιών».
Στο facebook θα παραμείνεις έστω και νεκρός. Μπορεί να ακούγεται γλυκό καθώς οι φίλοι σου σπεύδουν στη σελίδα σου και γράφουν διάφορα όμορφα, αλλά από ένα σημείο και μετά γίνεσαι ένας ηλεκτρονικός βρικόλακας. Η υπηρεσία θέλει στοιχεία και ένα φορτίο χαρτιά για να διαγράψει το προφίλ ενός ανθρώπου που πέθανε. Ίσως να είναι, τελικά, η σύγχρονη εκδοχή της έννοιας για τη μετά θάνατο ζωή, που μπορεί να είναι και καλύτερη από μια ζωή στο facebook.

Οι άνθρωποι πίσω από το facebook

Το facebook δεν πωλείται, τουλάχιστον προς το παρόν. Η κεφαλαιοποίησή του αποτιμάται στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια. Έχει προσελκύσει τις μεγαλύτερες εταιρίες της δικτυακής οικονομίας, αλλά περιόρισε τη συμμετοχή τους σε μικρό ποσοστό των μετοχών. Ακούστηκαν αρκετές ενδιαφέρουσες φήμες περί εξαγοράς, αλλά καμία δεν ανταποκρίνεται, όπως φαίνεται, στην αλήθεια. Εξίσου ενδιαφέρουσα, όμως, είναι η πραγματικότητα για τη μετοχική σύνθεση της εταιρίας. Ο σταρ, αυτός που αναλαμβάνει να δανείζει πρόσωπο και φωνή στο facebook, είναι ο Μαρκ Ζούγκεμπεργκ, ο πρώην φοιτητής που δημιούργησε την υπηρεσία. Ο ίδιος έχει κατηγορηθεί πως «έκλεψε» την ιδέα από μια άλλη υπηρεσία. Στο διοικητικό συμβούλιο υπάρχουν άλλοι δύο άνδρες. Ο Τζιμ Μπρέιερ, που εκπροσωπεί ένα venture capital, και ο Πίτερ Θίελ. Ο Θίελ ξέρει από επενδύσεις. Είχε συμμετάσχει στη δημιουργία της πετυχημένης υπηρεσίας ηλεκτρονικών πληρωμών, του paypal. Έτσι, δέχθηκε να τοποθετήσει και 500.000 δολάρια στο facebook. Σήμερα το μερίδιό του αξίζει πάνω από 1 δισ. δολάρια.
«Μπορείς να έχεις μια τράπεζα που δεν κινδυνεύει από επανάσταση, αρκεί να την εγκαταστήσεις στο Βανουάτου», λέει ο Θίελ, που λατρεύει τους φορολογικούς παραδείσους και μισεί τους φόρους. Δεν είναι ο μόνος που το πιστεύει. Πιστεύει και άλλα. Πως ο ιδανικός κόσμος είναι έξω από τα όρια του πραγματικού, είναι εικονικός και ελέγχεται από μηχανές με νοημοσύνη υψηλότερη της ανθρώπινης. Αν πείτε πως λέει βλακείες, θα σας απαντήσει ότι με κάτι τέτοια έγινε πλούσιος και δεν θα έχει άδικο. Ας δούμε και το τρίτο μέλος του διοικητικού συμβουλίου, τον Τζιμ Μπρέιερ. Ο Τζιμ, μέσω των συμμετοχών του σε άλλες εταιρίες, είναι στενά, πολύ στενά, συνδεδεμένος με την Q-Tel. Τι είναι πάλι αυτό; Είναι ένα venture capital, ένα επενδυτικό κεφάλαιο, που ελέγχεται, επισήμως, από τη CIA. Σκοπός του είναι να συνδέει την καλή υπηρεσία με την τεχνολογία αιχμής, επενδύοντας σε εταιρίες με αντικείμενο χρήσιμο για τα ζωτικά συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.
Αν μη τι άλλο, φακέλωμα τέτοιου μεγέθους έχει και ενδιαφέρον, αλλά και ζωτική χρησιμότητα για τα συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.»

Έρευνα

…που πραγματοποιήθηκε σε αμερικανικά πανεπιστήμια έδειξε πως το facebook είναι το δεύτερο πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο, μαζί με το σεξ και την μπίρα. Πρώτο είναι το ipod. Κάθε μέρα 200.000 άνθρωποι δημιουργούν σελίδα στην υπηρεσία. Κάθε χρήστης «ανεβάζει» κατά μέσο όρο 44 φωτογραφίες συνδεδεμένες με το προφίλ του. Το facebook είναι ο έκτος δημοφιλέστερος δικτυακός τόπος στο Internet. Χώρες με τους περισσότερους χρήστες: ΗΠΑ, Καναδάς, Βρετανία, Αυστραλία, Τουρκία.

Από «Ελεύθερο Τύπο» (Σάββατο 1 Μαρτίου 2008)

black_velvet

Άραγε, από το 2008 (που χρονολογείται το παραπάνω δημοσίευμα) μέχρι σήμερα, τι έχει αλλάξει;

Το σίγουρο είναι ένα: ποτέ δεν φταίει το μέσο για κάτι. Ο χρήστης είναι ο μόνος υπέυθυνος για τα στοιχεία που δίνει και αποκαλύπτει. Εξάλλου, υπάρχουν και οι κανόνες και όροι χρήσης. Από τη σιτγμή που ο χρήστης τους αποδέχεται, δεν έχει απολύτως κανένα δικαίωμα μετά να διαμαρτύρεται. Και είναι εντελώς δικό του πρόβλημα να τους διάβασε ή/και αν τους κατάλαβε προηγουμένως. Το δικό του χεράκι κούνησε τον δείκτη του ποντικιού και πάτησε (περιχαρής) το κουμπάκι που λέει "I DO"!  ;-)
κάτι αν μπορούσα στον κόσμο να άλλαζα
θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα

NoName

Ναι, αλλά του έδειξαν μόνο το  βάζο με το μέλι. Το κουτί με τους σκορπιούς  ήταν και είναι καλά κρυμμένο. Καταλήγουν έτσι οι ανάγκες έλεγχου μας να γίνονται οικιοθελή πράξη μας.
Μου θυμίζει το σφάξε με Αγά μου να αγιάσω.

black_velvet

[quote user="NoName" post="335909"]Ναι, αλλά του έδειξαν μόνο το  βάζο με το μέλι. Το κουτί με τους σκορπιούς  ήταν και είναι καλά κρυμμένο. Καταλήγουν έτσι οι ανάγκες έλεγχου μας να γίνονται οικιοθελή πράξη μας.
Μου θυμίζει το σφάξε με Αγά μου να αγιάσω.[/quote]

Ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιο!

Για μένα, αποδεικνύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ανάγκη έκθεσης και επίδειξης (και ουχί επικοινωνίας!) που έχει ο καθένας και θεωρεί χρέος του να ανακοινώνει σε όλους τι και πώς ακριβώς κάνει, πού είναι τώρα, πού θα πάει το επόμενο δευτερόλεπτο, πότε έφαγε, πότε θα *μπιπ* κ.ο.κ. Δεν θεωρώ - δεν πιστεύω - πως τον εξαναγκάζει κανένας. Είναι αποκλειστικά δικές του πράξεις.
Κι αν είναι ανίκανος να δει με πιο κριτική ματιά όλα αυτά που του "προσφέρονται", πάλι δεν φταίει το μέσο. Φταίει ο ίδιος (ο εκάστοτε χρήστης) που πάντα ζητούσε έτοιμη, αναμασημένη τροφή και δεν θέλησε ποτέ να κουράσει το πολύτιμο μυαλουδάκι του με οτιδήποτε περισσότερο.  ;-)
κάτι αν μπορούσα στον κόσμο να άλλαζα
θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα

skou70

kala as mi viazomaste na riksoume ta panta sti pyra ... tha symfwisw me ola ta parapanw otan anaferomaste se mikris kyriws ilikias xrhstes pou einai kai oi pio eukolopistoi ...alla kai pali estw kai ligo epipolaia tha pw oti protimw ton anipsio mou na ton vlepw na ksimerovradiazetai se facebook para se youporn ,  alla tha diafwnisw plirws se o,ti afora ligo pio empeirous peri tou internet xristes oi opoioi safws kai exoun ti dynatotita na xrisimopoiisoun to meso facebook apokleistika kai mono opws tous voleuei , an tous voleyei ennoeitai ... to an tha valeis photo kai status tou ti ekanes-kaneis-tha kaneis kai pote einai diko sou thema , opws kai an tha asxolitheis me ta paparotest pou yparxoun kata xiliades gia tous logous pou proanaferthikan ... kai ola ayta den yparxoun mono sto facebook apla ekei einai mazemenoi ontws sxedon oloi ... san mantrwmenoi ;) ... proswpika exw selida sto facebook kai de me enoxlei katholou

kapoia_za

[quote user="black_velvet" post="335905"]
...Το σίγουρο είναι ένα: ποτέ δεν φταίει το μέσο για κάτι. Ο χρήστης είναι ο μόνος υπέυθυνος για τα στοιχεία που δίνει και αποκαλύπτει. Εξάλλου, υπάρχουν και οι κανόνες και όροι χρήσης. Από τη σιτγμή που ο χρήστης τους αποδέχεται......[/quote]

Πιστεύω πως ένα μέσον, το οποίο και υφίσταται από τη στιγμή που το χρησιμοποιούμε (ή μας χρησιμοποιεί),
ευθύνεται και για τον τρόπο και  για το αποτέλεσμα της χρήσης του..
Πόσο μάλλον ένα μέσον που δεν το ανακάλυψε η επιθυμία,
αλλά το εφηύρε , δίνοντας του ιδιότητες και οδηγίες χρήσης .

Εκτός αν μοιρολατρικά θεωρήσουμε πως ό,τι είναι γραπτό να γίνει
θα γίνει ,ανεξαρτήτως μέσου.

Και το ψωμί θα το φάμε είτε το κόψουμε με μαχαίρι είτε όχι.

Από τη στιγμή όμως που το κόψουμε με μαχαίρι..θα χρειαστούμε  και πιάτο για τα ψίχουλα,
πλυντήριο πιάτων για το πιάτο ,
μεγάλη κουζίνα για το πλυντήριο..

Θέλω να πω πως ακόμα κι αν για την επιλογή του μέσου ευθυνόμαστε μόνο εμείς ,
για τον τρόπο χρήσης του και τις επιθυμίες που θα αφυπνιστούν στην πορεία ,
μερίδιο ευθύνης (αθώας ή μη ) υπάρχει και στο ίδιο

κώστας

Δυσκολεύομαι να υποστηρίξω
ότι με χρησιμοποιεί το κουζινομάχαιρο.
Άσε που καταντάει επικίνδυνο
να με πλησιάσει άνθρωπος
όταν κόβω ψωμί...
...εκτός αν είναι γνωστές
οι προθέσεις του μαχαιριού.

Έτσι, η χρήση του κουζινομάχαιρου
βαρύνει αποκλειστικά εμένα.
Μερίδιο ευθύνης, δεν εκχωρώ
στο μαχαίρι, όσο κι αν με βολεύει αυτό.
eLe

kapoia_za

[quote user="κώστας" post="339179"]..Δυσκολεύομαι να υποστηρίξω
ότι με χρησιμοποιεί το κουζινομάχαιρο.
Άσε που καταντάει επικίνδυνο
να με πλησιάσει άνθρωπος
όταν κόβω ψωμί...
[/quote]


Μέσω της συνήθειας , αντικείμενα ως μέσα , εγκλωβίζονται σε τίτλους με συγκεκριμένες ιδιότητες.
Ένα  μαχαίρι  πχ. μπορεί Α. να κόψει ψωμί και Β. να ξεφλουδίσει μήλα .
Η συνήθεια των ιδιοτήτων του , ξεγελά πως η απόφαση-επιλογή του Α ή του Β είναι αποκλειστικά δική μας.
Η ευθύνη αποκλειστικά δική μας.

Είναι αντιφατικό να πω ότι αυτό μου φαίνεται παράλληλα υπεύθυνο κι εγωιστικό.
Γι αυτό θα πω μόνο εγωιστικό
Έστω ότι το ζήτημα ευθύνης τίθεται στο αρχικό ¨ναι¨  ή ¨όχι¨.
Από κει και πέρα ,είτε σε προκαλέσει ο καφές είτε όχι ,
η συνήθειά σου πχ. για ένα τσιγάρο, ξεπερνά την αποκλειστικά δική σου επιλογή .

Το γεγονός ότι χρησιμοποιείς ένα μέσο με προδιαγεγραμμένο τρόπο Α,Β ή Γ , περιορίζει τις κινήσεις σου.
Κάθε φορά επικαλείσαι μια αποδεδειγμένη ιδιότητά του και δρας.
Επιλέγεις μεταξύ των παραπάνω τριών; Μεγάλη ελευθερία..

Αν, αντί για να πας από την επιλογή στο μέσον , επιχειρήσεις το ανάποδο ,
ίσως να προκύψει μια άγνωστή σου μέχρι τώρα ιδιότητα Δ .
Μέχρις ότου να καθιερωθεί κι αυτή από τη συνήθεια.

Αν δεχθώ ότι ο αριθμός των επιλογών είναι πεπερασμένος ,
και ότι το μέσο μπορεί να ξυπνήσει μέσα σου μόνο μία από αυτές ,
η επαφή σου με το κουζινομάχαιρο σίγουρα θα σε καθιστούσε επικίνδυνο.
Στατιστικά και μόνο, η πιθανότητες να κάνεις τη στραβή , δεν θα ΄ταν λίγες.

Δεν είναι όμως αυτό που θέλω να πω.

Αν αφήναμε το μέσον να μας προϊδεάσει λίγο για τη λειτουργία,
δε θα εγκλωβιζόμασταν στα ,από εμάς,
προσχεδιασμένα του όρια .
Αν κι ένα μαχαίρι δεν αφήνει  πολλά περιθώρια τέτοιας δημιουργικής σκέψης .
Μέσω των παραλλαγών  του εξάλλου (..άλλο για το ψωμί… άλλο για το ψάρι)
δημιουργεί και ωραία σετ σερβιρίσματος..... Νέοι τίτλοι ,νέες επιθυμίες , νέα μέσα. Καθόλου αθώα.

Και για να συνδεθώ  λίγο με το θέμα του facebook  ,καθώς ξέφυγα,
μου θυμίζει όντως  το κουζινομάχαιρο.

Σου πλασάρουνε ένα καταπληκτικό μαχαίρι που καθαρίζει αυγά.
Το χρησιμοποιείς ,βλέπεις όντως ότι τα καθαρίζει τέλεια.. κι από δω και πέρα ,
δε φαντάζεσαι τα αυγά σου χωρίς αυτό.
Η ανάγκη σου αγόρασε το μέσον ή τούμπα, εκείνο την εξαγόρασε;
Κι ας μου λες εσύ ότι το χρησιμοποιείς  από επιλογή…
εγώ νομίζω ότι -καθόλου αθώα- σε χρησιμοποιεί..
Φουσκώνοντας κάποιες  επιθυμίες σου ,

και υποκαθιστώντας κάποιες άλλες…


(κι επείδη βγήκε αναπάντεχα μεγάλο…το κανα γκρι για να μη σε κουράσω  ]

κώστας

Το τέλειο συνηθίζεται;

Είναι αντιφατικό...
Δεν είναι.

κι επείδη βγήκε αναπάντεχα μεγάλο…το κανα γκρι για να μη σε κουράσω
Να σε κάψω Γιάννη να σ' αλείψω μέλι. Νά 'σαι καλά.
eLe

kapoia_za

το βρήκες και σε πιασαν οι ανασφάλειες ;   : P

παραπάνω πάντως ξέχασα τα  ¨...¨

black_velvet

Νιώθω πως τα 'χουμε μπερδέψει λίγο τα πράγματα.

Το κουζινομάχαιρο είναι έως και είδος πρώτης ανάγκης μιας και δύσκολα μπορεί κανείς να μαγειρέψει αν δεν κόψει - απ' το κρεμμυδάκι μέχρι το κρέας, την πατάτα κ.ο.κ.

Το facebook σε καμία περίπτωση δεν είναι κάτι τέτοιο. Κι ούτε ευθύνεται για την επιπολαιότητα των χρηστών του που δίνουνε κάθε μα κάθε λογής προσωπική τους πληροφορία χωρίς ποτέ να αφιέρωσουνε τον χρόνο για να διαβάσουνε όχι μόνο για τις λειτουργίες του αλλά ακόμη και τους όρους χρήσης του. Όρους με τους οποίους συμφωνήσανε, φυσικά, κατά την εγγραφή τους δίχως δεύτερη σκέψη. 'Ορους που λένε πολλά!!! Πάρα πολλά!!!!!!!

Πώς μποεί να κατηγορήσει κανείς τον καφέ ή το τσιγάρο εάν εθίστηκε σε αυτό. Ας μην το αγόραζε, ας μην το έπινε, ας μην καπνίζει. Δεν ήρθε από μόνο του απρόσκλητο στο χέρι κανενός.  ;-)

Όλα τ' άλλα είναι απλός καταναλωτισμός.
Ο καθένας ευθύνεται για τον τρόπο που ο ίδιος ανταποκρίνεται ή/και συμμετέχει. Δεν τον υποχρεώνει κανείς. Είναι ο μόνος υπεύθυνος αυτών που αποδέχεται μα και των πράξεών του.
κάτι αν μπορούσα στον κόσμο να άλλαζα
θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα

pixie

Συμφωνώ κι εγώ πως είναι ''φακέλωμα''!


Βασική η αρθρογραφία του Tom Hodgkinson - Guardian:

http://www.guardian.co.uk/technology/2008/jan/14/facebook


Υπάρχει όμως και αυτή του Dennis Howlett (Facebook and the CIA):

http://blogs.zdnet.com/Howlett/?p=286

kapoia_za

[quote user="black_velvet" post="339237"] Το κουζινομάχαιρο είναι έως και είδος πρώτης ανάγκης μιας και δύσκολα μπορεί κανείς να μαγειρέψει αν ...
Και το κινητό πλέον θεωρείται ʼείδος πρώτης ανάγκηςʼ..

Πώς μπορεί να κατηγορήσει κανείς τον καφέ ή το τσιγάρο εάν εθίστηκε σε αυτό.
η ουσία σε εθίζει ή εσύ εθίζεσαι στην ουσία ..είναι τόσο αθώα η ουσία ;

Ας μην το αγόραζε, ας μην το έπινε, ας μην καπνίζει.
Δε διαφωνώ..


Ο καθένας ευθύνεται για τον τρόπο που ο ίδιος ανταποκρίνεται ή/και συμμετέχει.
Σε μία σχέση χωρίς ερεθίσματα ή σε μια σχέση με τέτοιους κανόνες .. Αλλιώς, νομίζω οι ευθύνες μοιράζονται..

Δεν τον υποχρεώνει κανείς.
μα η συνήθεια δεν υποχρεώνει
 [/quote]

black_velvet

Είναι εύκολο να απομονώνει κανείς μέρος μόνο. Έτσι όμως δεν απαντάει στο όλον.  ;-)
Είναι όμως και πανεύκολο ν' ακολουθήσω και να παίξω το ίδιο παιχνιδάκι. Εγώ μάλιστα, δεν θα κόψω ούτε ένα κόμμα.  ;-)  ;-)

[quote user="kapoia_za" post="339299"][quote user="black_velvet" post="339237"] Το κουζινομάχαιρο είναι έως και είδος πρώτης ανάγκης μιας και δύσκολα μπορεί κανείς να μαγειρέψει αν ...
Και το κινητό πλέον θεωρείται ʼείδος πρώτης ανάγκηςʼ..
 ]Η βασική και ουσιαστική διαφορά είναι στο ρήμα κάθε πρότασης. Άλλο το "είναι" και άλλο το "φαίνεσθαι".  ;-)[/b]

Πώς μπορεί να κατηγορήσει κανείς τον καφέ ή το τσιγάρο εάν εθίστηκε σε αυτό.
η ουσία σε εθίζει ή εσύ εθίζεσαι στην ουσία ..είναι τόσο αθώα η ουσία ;
 ]Το θέμα είναι πως είσαι απόλυτα ένοχος εσύ.  ;-) [/b]

Ας μην το αγόραζε, ας μην το έπινε, ας μην καπνίζει.
Δε διαφωνώ..
 ]Χαίρομαι.[/b]


Ο καθένας ευθύνεται για τον τρόπο που ο ίδιος ανταποκρίνεται ή/και συμμετέχει.
Σε μία σχέση χωρίς ερεθίσματα ή σε μια σχέση με τέτοιους κανόνες .. Αλλιώς, νομίζω οι ευθύνες μοιράζονται..
 ]Μοιράζονται; Γιατί; το facebook - μην ξεχνιόμαστε, αυτό είναι το θέμα μας - έχει απόλυτα συγκεκριμένους κανόνες και όρους χρήσης. Η ευθύνη του ξεκινάει και σταματά στη δημοσίευσή τους και στη δημόσια έκθεσή τους. Κάτι που κάνει. Δεν φέρει καμία ευθύνη για το χεράκι που πάει και πατάει το "Συμφωνώ"/"Ναι"/"I agree"/"I do" ή/και ό,τι άλλο δείχνει την αποδοχή τους από τον χρήστη.
Έτσι όπως το βλέπω εγώ τουλάχιστον το θέμα, πρόκειται για κουκιά μετρημένα. Δεν τίθεται καν θέμα μοιρασιάς!
[/b]


Δεν τον υποχρεώνει κανείς.
μα η συνήθεια δεν υποχρεώνει
 ]Μα ο καθένας είναι ο μόνος υπεύθυνος για τις συνήθειές του. Δεν του φταίνε οι άλλοι!!!![/b]
 [/quote][/quote]
κάτι αν μπορούσα στον κόσμο να άλλαζα
θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα

kapoia_za

Σκεφτόμουν να κάνω παράθεση στην παράθεση  της παράθεσης...
μιας κι εν μέρει διαφωνώ.. αλλά νομίζω ότι είναι  ζήτημα διατύπωσης πλέον ..
οπότε.. το αφήνω εδώ...
να ξαναγυρίσει το θέμα στον τίτλο του   :oops:

353 Επισκέπτες, 1 Χρήστης