Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 191
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 0
  • Guests: 213
  • Total: 213

ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ

Ξεκίνησε από KostasD33, Απριλίου 01, 2011, 10:33:48 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

KostasD33

Εγώ έχω επιβολή σιωπής μέχρι αναστάσεως οπότε επιφυλάσσομαι μετά το Χριστός Ανέστη ....




(ελπίζω να μη έχουμε παρατράγουδα φέτος και δεν.... )

larus audouinii

Και ξανα ξεκινώντας στην αρχική δημοσίευση
Διαβάζοντας όλο το κείμενο στην ιστοσελίδα του κ Σαραντάκου στα βιαστικά χτες, αρχικά σκέφτηκα τα εξής  :grin:
Ο ίδιος ο συγγραφέας πιστεύει ή δεν πιστεύει στην ύπαρξη θαυμάτων, γενικότερα;
Είναι χριστιανός ορθόδοξος βέβαια ;
Και ένα ερωτηματικό να αιωρείται σε διάφορα κενά του κειμένου
Έστω...η απορία είναι η αρχή της γνώσης

Κατά αρχήν ο λαός για την Χριστιανική Εκκλησία είναι μια κοινωνία προσώπων, κατ΄εικόνα Θεού, με σκέψη και ελεύθερη βούληση, θέληση και προσωπικότητα Δεν είναι αγέλη,ούτε μάζα
Κάθε ένας μας λοιπόν είναι ξεχωριστός, ένα ξεχωριστό δημιούργημα, ένας μικρός Θεός Και ενώ η Εκκλησία καλλιεργεί σε βάθος την αγάπη και την αδερφοσύνη και συνεπώς δεν ευνοεί τον ατομισμό, δεν εξαφανίζει την ανθρώπινη προσωπικότητα ούτε την ελευθερία του ατόμου Απεναντίας καλλιεργεί την προσωπικότητα, δεν είναι ουραγός αλλά οδηγός...
Καλοδεχούμενες και οι διάφορες καλοπροαίρετες απόψεις...

Ο Ελύτης έχει πει πως "κανείς δεν παίρνει δωρεάν" Το νόημα αυτών των λέξεων είναι βαθύτερο αλλά και εμείς είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε όσα μας δίνονται;  ;-)
Ένα θαύμα θα μπορούσε να είναι το δώρο της ίδιας της ζωής μας απλά, η ανακάλυψη της ομορφιάς μέσα σε ένα μουντό κόσμο ή και απλά τα θαύματα θα μπορούσε και να είναι παρεξηγημένα στην ζωή μας
Θυμάμαι τα μαθήματα μυθοπλασιών να με ακολουθούν στα μαθήματα του δημοτικού όπου μέσα από τους κεραυνούς του θυμωμένου Δία, η ανθρώπινη λογική με παραμύθια έκανε υπέρβαση της επιστήμης Από στόμα σε στόμα οι ιστορίες που έχουν γράψει οι διάφοροι λαοί ανά τους αιώνες έχουν αρκετά κοινά σημεία  Όπως μόλις μερικούς αιώνες πριν ακόμη μια τρομερή Θεά κουνούσε την γη εσωτερικά και δημιουργούσε αναταράξεις και σεισμούς, και δεν έχει τόση σημασία αν αυτή η θεά σε άλλους τόπους είχε εντελώς διαφορετικό πρόσωπο Μεγαλώσαμε νανουρίζοντας μας με την αίσθηση της προσδοκίας, της ελπίδας και των δυνατοτήτων που δεν τελειώνουν ποτέ Μείναμε κάπου εδώ,το τοπίο έχει αλλάξει πιά, όχι η ίδια πίστη πως μπορούμε να αλλάξουμε πολλά
Θαύματα στον φυσικό κόσμο, στην ψυχή και την διάνοια Η ανθρώπινη φύση έχει δημιουργήσει διάφορες ιστορίες, και σωτήρες, για να αιτιολογήσει και το άγνωστο,να αντισταθεί στο φόβο, να αλλάξει καταστάσεις σαν από μηχανής θεός ή να τις έχει του χεριού του Σαν ένας καθρέφτης που απορείς και θαυμάζεις "Θαύμα είναι αυτό, του οποίου δεν γνωρίζουμε και γι΄ αυτό τον λόγο το θαυμάζουμε" Αριστοτέλης
"Θαύματα υπερφυσικά συνεβαιναν παντού και πάντα" Κέλσος
Nes, εβραικά σημαίνει θαύμα αλλά και σημάδι

Πίστη ή λογική ;
Άλλοτε μιλάμε για θαύματα της επιστήμης ή του ανθρώπινου παράγοντα σε επιτεύματα Ο όρος θαύμα θα μπορούσε να έχει πολλά νοήματα, και συνήθως το μη πιθανό, το ανυπερβλητο, αυτό έστω που είναι αδύνατο ή απίθανο να συμβεί Το πολύτιμο θαύμα να σωθεί μια ζωή αρκετές  μέρες μετά
Σε σχέση με θρησκευτικά ζητήματα όμως η υπερβατικότητα κάνει την διαφορά Το θαύμα δεν βασίζεται στην λογική αλλά στο κλειδί της πίστης ή έστω σε μορφές της "Η πίστη σου σε έσωσε" Το θαυμαστό και η ικανότητά μας για θαυμασμό της Χριστιανικής Γνώσης
Το μπέρδεμα εδώ είναι ο ορθολογισμός της επιστήμης και της φιλοσοφίας με κάποιο τρόπο Εξηγούνται όλα ή όχι βάση των νόμων της επιστήμης και της φιλοσοφίας ;
Ότι δεν με αρέσει ως παρατηρητή η πολύ τακτοποίηση στο σύμπαν και στους νόμους είναι γεγονός, ούτε η πολυπλοκότατη θεωρία των κβάντων Η ιδέα του σύμπαντος ως ένα θαύμα είναι τουλάχιστον πιο απλή  ;-)

Το ζήτημα του θρησκευτικού θαύματος από ό,τι φαίνεται, ιστορικά εξελίχτηκε κυρίως στο δυτικό κόσμο ώστε σήμερα και να συνδέεται με τον Θεό του Χριστιανισμού, της Βασιλείας του Θεού Υποθέτω πως υπάρχουν αμφισβητήσεις ως πολυ βαθύτερες Άλλοστε οι αναφορές στις γραφές δίνουν το έναυσμα στους σκεπτικιστές Δεν θα έδινα άδικο ίσως Αν και στην βιβλιογραφία υπάρχουν και θαύματα που έχουν γίνει από Έλληνες της κλασσικής αρχαιότητας
Ενώ αντίθετα στον χριστιανισμό τα θαύματα δεν αποτελούν αλλοιώσεις στην ίδια την Φύση, αλλά σημάδια ενός κόσμου που επιστρέφει στην αρχική του αρμονία, στην κατάσταση του παραδείσου, όπως την περιγράφει το βιβλίο της γένεσης Κατά την παράδοση ο ίδιος ο Χριστός, η ζωή του είναι το απόλυτο θαύμα, προσφέροντας αποκατάσταση , ίαση και ανάσταση Ο θείος Λόγος ενσαρκωμένος
Από την άλλη σκοπιά ο ανθρώπινος πόνος φτάνει να βρίσκει καταφύγιο εκεί Έχουν γεμίσει βιβλία με υπαρκτά γεγονότα που άλλαξαν ή θεραπεύσαν ζωές με την βοήθεια του Αγίου Πνεύματος
Σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο το θαύμα χωρίς ήθος και στάσης ζωής, αλλαγής είναι μάταιο Δεν είναι το ίδιο αυτοσκοπός, ακόμη και αν μιλά σε όλες τις γλώσσες των ανθρώπων και των αγγέλων...
Στην Παλαιά Διαθήκη θαύμα σημαίνει κάθε δωρεά, το να ζει κάποιος "εν τω Θεώ"  " μάθε ότι δεν είναι για την αρετή σου που σου δίνει ο Θεός, αυτή την γή να κληρονομήσεις"
Εδώ στέκομαι λοιπόν στον αυτοσκοπό, αν και δεν με βολεύει
Αντίθετα, αν η απόδειξη ενός θαύματος θα μπορούσε να είναι το κλειδί της Αλήθειας και της Αγάπης που δίδαξε η χριστιανική πίστη από μόνο του, δεν μου λέει τίποτε Είναι σαν μια κατάσταση αναπηρίας, χωρίς την πνευματικότητα που πηγάζει μέσα από αυτό, χωρίς την αρετή από όλα τα υπόλοιπα Αν ήμουν δύσπιστη δύσκολα θα με έπειθε ακόμη και ένα θαύμα!

cna

"Ιδού ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός..." μόνο που οι μωρές παρθένες, απροετοίμαστες ούσες, αγνοούν τον ερχομό του Νυμφίου. Προφανώς ο δύσπιστος νους εν τη δυσπιστία του τειχίζεται και εν τη σκληροκαρδία του τυφλώνεται. Δεν πειράζει, όμως, ο Θεός όλους τους αγαπάει και αυτό πρέπει να κάνουμε εμείς, μόνο που θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ώστε να μην βρει γόνιμο έδαφος ο σπόρος της δυσπιστίας. Εδώ όμως κολλάει ότι αυτά που είναι παράλογα για τους ανθρώπους είναι λογικά για τον Θεό. Ο κ. Σαραντάκος αναρωτιέται για την κατάλυση των φυσικών νόμων από τον Θεό μέσω των θαυμάτων. Πρόκειται όμως τω όντι περί καταλύσεως; Κι ακόμα και έτσι να είναι ως Θεός δεν δεσμεύεται από τους φυσικούς νόμους, δεδομένου ότι τον θάνατο τον κερδίσαμε μέσω την πτώσης μας. Δεν ήθελε ο Θεός να πεθαίνουμε, εμείς το επιλέξαμε με την επιλογή μας.

cna

Μιας και οι κυρίες δεν μπορούν να επισκεφθούν το Όρος: http://www.youtube.com/watch?v=azskDYxKNEM&feature=player_embedded#at=12. Το βιντεάκι είναι στην ουσία αλληλουχία φωτογραφιών ενώ η "μουσική" επένδυση είναι ο ύμνος που ψάλλεται κατά την κουρά νέου μοναχού.

black_velvet

[quote user="cna" post="346576"]Μιας και οι κυρίες δεν μπορούν να επισκεφθούν το Όρος: http://www.youtube.com/watch?v=azskDYxKNEM&feature=player_embedded#at=12. Το βιντεάκι είναι στην ουσία αλληλουχία φωτογραφιών ενώ η "μουσική" επένδυση είναι ο ύμνος που ψάλλεται κατά την κουρά νέου μοναχού.[/quote]

Ευχαριστούμε πολύ.
κάτι αν μπορούσα στον κόσμο να άλλαζα
θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα

KostasD33

[marquee direction=right][albumimg]9276[/albumimg][/marquee]
[marquee direction=left][albumimg]9276[/albumimg][/marquee]
[marquee direction=right][marquee direction=up][albumimg]9276[/albumimg][/marquee][/marquee]

larus audouinii

Ευχαριστω και εγώ cna ...να είσαι καλά
Σας προσκαλώ αν σας φέρει ο χρόνος και στα δικά μας μέρη

larus audouinii


Θα κάνω ένα διάλειμα αφού με παρασύρατε..έτσι θα υπάρχουν και άλλες σημειώσεις στην ενότητα

black_velvet

[quote user="KostasD33" post="346632"][marquee direction=right][albumimg]9276[/albumimg][/marquee]
[marquee direction=left][albumimg]9276[/albumimg][/marquee]
[marquee direction=right][marquee direction=up][albumimg]9276[/albumimg][/marquee][/marquee][/quote]


Στην Αγία Τριάδα, πράγματι το σύμβολο του Αγίου Πνεύματος είναι το περιστέρι.  :cool:


Υ.Γ. Και παρακαλώ να υπάρχει σεβασμός προς την θρησκεία των άλλων, σύμφωνα και με τους κανόνες του φόρουμ.  :mryellow:
κάτι αν μπορούσα στον κόσμο να άλλαζα
θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα

KostasD33

[align=center] [/align]



Υ.Γ.
1- εχω απαγορευτικό
2- σεβασμός μέγιστος
3- διάβασε καλά τον κανόνα
4- οφφ τόπικ ανάλυση εδώ των κανόνων

larus audouinii

Τα θαύματα στην αρχαία Ελλάδα

Οι αρχαίοι αντιλαμβάνονταν τον κόσμο, από τον μικρότερο κόκκο άμμου ως τον μεγαλύτερο γαλαξία, ως ένα οργανικό άπειρο σύνολο, τέλεια τακτοποιημένο,δομημένο, στολισμένο και που διοικείται με τάξη και νόμους Γι αυτή του την ευπρέπεια και την κοσμιότητα του έδωσαν εξάλλου αυτό το όνομα και που παρέπεμπε στην  τέχνη του "θαυμάζειν"

Η φιλοσοφία τους δεν τους επέτρεπε να ζητούν θαύματα, απεναντίας το θεωρούσαν ύβρη Και αυτό γιατί ο κάθε πολίτης ενδιαφερόταν για την πόλη και τα κοινά της Άρα και ως "ιδιώτης" συμμετέχοντας, η προσευχή για το προσωπικό ή ιδιωτικό συμφέρον, θεωρούνταν ανόητο, ποταπό
Σε κανένα κείμενο δεν αναφέρεται κάποιο θαύμα που να έχουν κάνει Θεοί Απλά δρούσαν ως επόπτες και προστάτες των Φυσικών Νόμων και που ήταν πέρα από το καλό και κακό (οι έννοιες αυτές δεν είχαν και νόημα τότε με αυτή την έννοια)
Οι θεοί δεν είχαν ανάγκη να σώσουν κανέναν, ούτε να επέμβουν σε κανέναν, ούτε να εκτρέψουν τους Νόμους για χάρη κανενός "Μόμο εμείς μπορούμε να σώσουμε τους εαυτούς μας" κατά τον Σαλούσιο
Για την ιασή του ο ιδιώτης πήγαινε στα Ασκληπιεία, επικροτούσε την πρωτοβουλία και την δραστηριότητα-συν Αθηνά και χείρα κίνη- και προσευχόταν στους Θεούς μόνο όταν το επέτρεπαν οι συνθήκες, όπως πριν την έκβαση μιας μάχης και για το κοινό καλό
Δεν ευχαριστούσε τους Θεούς ή μια Θεότητα με τάματα ή υλικά πλούτη, και δεν είχαν τάσεις άρνησης ζωής όπως η νηστεία
Η έννοια της τιμωρίας είχε να κάνει περισσότερο με την εποπτία και προστασία των φυσικών νόμων Το αντιπεπονθός του Πυθαγόρα σήμαινε το να έρθει κάποιος ενάντια στον νόμο της ανταποδοτικότητας Ούτε δηλαδή οι Θεοί μπορούσαν να αφαιρέσουν αμαρτίες κάποιου "Δεν κάνουν θαύματα Δεν έχουν ανάγκη να κάνουν θαύματα" κατά τον Πορφύριο

"Πάντως ο Θεός, όπως λέει και η παράοση,ελέγχει την αρχή, τη μέση και το τέλος των όντων, και προχωρεί σε ευθεία με τη φύση Και πάντα τον ακολουθεί η δικαιοσύνη που τιμωρεί αυτούς που στερούνται τον Θείο Νόμο και τη δικαιοσύνη την ακολουθεί από κοντά, ταπεινός και κόσμιος, αυτός που θα κερδίσει τον ευτυχία" Πλάτωνας

Την διαφορά της νοοτροπίας της εποχής εκείνης με τις νεώτερες ο Σαλούσιος την αποτυπώνει λέγοντας "οι Θεοί ουδέν κερδίζουν από όλες τις πρακτικές, διότι τίνος ανάγκη έχουν οι Θεοί; Εμείς όμως κερδίζουμε την μετ' εκείνων συνάφεια"
Ο καλύτερος ίσως τρόπος για να καταλάβει κανείς την έννοια του θαύματος στην αρχαία Ελλάδα είναι η εποχή που εισβάλει ο Χριστιανισμός και διαβρώνει τα Ελληνικά ιδεώδη

Ο Κέλσος, ο Πορφύριος και άλλοι επιχείρησαν να δώσουν το στίγμα της εποχής εκείνης
Ο ίδιος ο Κέλσος αναφέρει πως τους θαυματοποιούς τους θεωρούσαν απατεώνες, ενώ ο ίδιος διευκρινίζει πως θαύματα(δυνάμεις) συνέβαιναν πάντα και παντού
 Όπως οι ευεργεσίες που πρόσφερε ο Ασκληπιός ή οι εξαφανίσεις των Αριστέα και Προκοννήσιου, ή του Κλεομήδη από την Αστυπάλαια , ή ακόμη η ψυχή του Ερμότιμου Κλαζομενιου που ταξίδευε από το ένα σώμα στο άλλο, ενώ το σώμα του ήταν άψυχο
Ανάλλογες παραδοξολογίες και θαύματα εφεύραν ή εκμεταλλεύτηκαν και περισσότερο επώνυμοι Ο δούλος του Πυθαγόρα στην Σκυθία, ο Πυθαγόρας στην Ιταλία, ο Ραμψίνιτος στην Αίγυπτο, ο Ορφέας στους Οδρύσες, ο Πρωτεσίλαος στην Θεσσαλία, ο Ηρακλής στο Τάιναρο, ο Θησέας και πολλοί άλλοι
Τα "θεϊκά σημάδια", υπερφυσικά φαινόμενα κατά τον Ηρόδοτο, αξίζουν περισσότερο από κάθε άλλο να προκαλέσουν τον θαυμασμό
Ο Επωπεύς μετά την νίκη του με τους Θηβαίους αφιέρωσε στην Θεά Αθηνά, για το σημάδι και τότε έτρεξε λάδι μπροστά στον ναό, σύμφωνα με τον Παυσανία
ΟΙ Τριζήνιοι ιστορούν πως το άλογο Πήγασος χτύπησε με το νύχι του τη γή και ανάβλυσε στο μέρος νερό Θα μπορούσε κανείς να βρει στην βιβλιογραφία πάρα μα πάρα πολλά ανάλογα παραδείγματα
Για την πηγή Διονυσάδα, το διπετές άγαλμα της Αθηνάς που βρισκόταν στην Ακρόπολη, ονομάστηκε έτσι επειδή κατά την παράδοση έπεσε από τον ουρανό Το ιερό Παλάδιον στην Τροία, σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, στους Δελφούς όταν ο Ξέρξης ήθελε να αρπάξει τους ιερούς θησαυρούς του Μαντείου, εκείνα μεταφέρθηκαν έξω από το ναό μόνα τους Μετά τον θάνατο του Σοφοκλή, όταν εισέβαλαν στην Αττική οι Λακεδαιμονιοι, ο αρχηγός του ςείδε τον Διόνυσο να παρουσιάζεται στο όνειρό του και να τον παρακινεί προς την Σειρήνα
Ανάλογες αφηγήσεις με παρουσιάσεις και επεμβάσεις των Θεών σε μάχες υπάρχουν πολλές , όπως από τον Αισχύλο, τον Παυσανία, τον Αριστομένη, τον Πλούταρχο κλπ
Ακόμη και μετεωρολογικά φαινόμενα που προκάλεσαν οι Θεοί : Ηρόδοτος-Περσικός στρατός, Δελφοί, 272-Γαλάτες-Δελφοί κλπ Το χάλκινο άγαλμα του Απόλλωνα, απέναντι από την ακρόπολη (και πιθανολογείται έργο του Φειδία) σώθηκε από τιν ακρίδες και ονομάστηκε παρνόπιο(πάρνοπες-ακρίδες) σύμφωνα με τον Παυσανία που το αποτύπωσε αφου υπήρξε και ο ίδιος μάρτυρας
Αλλά και οι ιάσεις δεν εκλείπουν από το συγγραφικό έργο των φιλοσόφων της εποχής Η Υγεία και ο Ασκληπιός ήταν οι κατεξοχήν θεραπευτές και γιατροί της αρχαιότητας και γι΄αυτό η λατρεία της Θεότητας του Ασκληπιού άντεξε πολύ περισσότερο στους αιώνες που ακολούθησαν με την επικράτηση του Χριστιανισμού
Ο συγγραφέας Bruno Snell έχει πει χαρακτηριστικά ότι
"η διαφορά μεταξύ της αρχαιότητας (του Έλληνα) και του Εβραιοχριστιανισμού είναι ο ένας μέσα από τα θαύματα αναγνωρίζει και αποδυκνείει την ύπαρξη ενός Θεού, και ο δεύτερος συνειδητοποιεί την ύπαρξη των Θεών του, αντικρύζοντας απλώς την θαυμαστή τάξη του Κόσμου
Τα θαύματα όπως τα εννοούμε σήμερα, δεν ήταν αποδεκτά στην αρχαία Ελλάδα Γνώριζαν πως ο "ορατός Κόσμος δεν έχει διευθετηθεί προς χάρη του ανθρώπου; Το κάθε τι γεννιέται και πεθαίνει για χάρη της διαφύλαξης του όλου, όπου κάθε τι μετατρέπεται σε κάτι άλλο;"

Προσπάθησα να είμαι όσο δυνατόν αντικειμενική
Ελπίζω να άφησα προβληματισμούς σε συνάρτηση με το πρώτο κέιμενο του συγγραφέα
Πολύ περισσότερα μπορεί κανείς να βρει σε ελληνικές και ξένες εκδόσεις
Το αν συμβαίνουν, συνέβαιναν, πιστεύει ή όχι στα θαύματα είναι στην κρίση του καθένα
Ένας Θεολόγος νομίζω πως θα ήταν καλύτερο να απαντήσει στην συγκεκριμένη ερώτηση για τα εδάφια της Καινής
 Διαθήκης Για άλλους και για υπαρκτούς λόγους, δεν τίθεται ζήτημα  ;-)
Το βέβαιο είναι πως υπάρχουν και αρκετοί που πιστεύουν στην δύναμη της πίστης και για να ακριβολογω της Χριστιανικής Πίστης Ακόμη και αν δεχτούμε, πως ένα κομάτι της βρίσκεται και ανάμεσα, όπως συμβαίνει συνήθως, και στους κόλπους της λαϊκής παράδοσης

KostasD33

[quote user="larus audouinii"]....
Ο συγγραφέας Bruno Snell έχει πει χαρακτηριστικά ότι
"η διαφορά μεταξύ της αρχαιότητας (του Έλληνα) και του Εβραιοχριστιανισμού είναι ο ένας μέσα από τα θαύματα αναγνωρίζει και αποδυκνείει την ύπαρξη ενός Θεού, και ο δεύτερος συνειδητοποιεί την ύπαρξη των Θεών του, αντικρύζοντας απλώς την θαυμαστή τάξη του Κόσμου
.....
.....[/quote]

Καλά κάνω λοιπόν κι εγώ και θεωρώ ότι η φιλοσοφική προσέγγιση των αρχαίων ελλήνων ήταν μπόλικα επίπεδα ανώτερη από την φιλοσοφική προσέγγιση των εβραίων …


Σορρυ που μίλησα προ .....

cna

Η διαφορά του νεοέλληνα από τον αρχαίο έλληνα είναι ότι όταν του δείχνεις την θαυμαστή τάξη των πραγμάτων αντιλαμβάνεται αυτή την τάξη ως αποτέλεσμα της τύχης και όχι της ενέργειας του Θεού. Κοίτα στο άλλο φόρουμ τί αποδείξεις ζητούν για να πειστούν ότι υπάρχει Θεός.

katinaki


cna

Ένα φόρουμ μηχανικών του οποίου τυγχάνει να είμαστε μέλη τόσο εγώ όσο και ο Κωστής...

213 Επισκέπτες, 0 Χρήστες