Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 463
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 1
  • Guests: 582
  • Total: 583
  • Leon

ο διαφωτισμός , οι μαγισσες κι ο γεροντας Παισιoς,

Ξεκίνησε από sevenseas, Σεπτεμβρίου 25, 2012, 03:46:55 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

sevenseas

Ο διαφωτισμός  ,κίνημα που εκίνησε στην προηγμένη Ευρώπη, προσπαθώντας να επαναφέρει αρχές και αξίες , που είχαν αναπτυχτεί στην αρχαία Ελλάδα και δη στην Αθήνα  , βρήκε τον ελλαδικό χώρο να ανήκει στην Οθωμανική Αυτοκρατορία .

Η πραγματικότητα είναι , ότι πριν ανήκε στην Ανατολική Αυτοκρατορία ,

Κι έτσι  επί πολλούς αιώνες οι κάτοικοι του ελλαδικού χώρου ζούσαν  μια κοινωνική ζωή, που είχε επηρεαστεί από άλλα φύλα που είχαν εισρεύσει εκεί

Έτσι ο χώρος αυτός που έχει ονομασθεί μεταγενέστερα από αρχαιολόγους κι ιστορικούς για επιστημονικούς  σκοπούς Ελλάδα , ούτε πήρε χαμπάρι τον διαφωτισμό .

Και πώς να πάρει χαμπάρι για τα αρχαιοελληνικά ιδεώδη, αφού ούτε ρανίδα αίματος αρχαιοελληνική δεν υπήρχε στους κατοίκους της νότιας  περιοχής των Βαλκάνιων

Καμιά ιστορική μνήμη των αρχών, των θεσμών της αρχαίας Αθήνας

Ήταν λοιπόν ακατανόητο τα κίνημα του διαφωτισμού στα μέρη μας από τους προγόνους μας.

Μόνο κάτι πλουσιόπαιδα, που σπούδαζαν στο εξωτερικό  ανακάλυψαν μέσα από συγγράμματα, ότι είναι ωραίo να είσαι έλληνας !!!!!!!!!!!!!!!

Ο διαφωτισμός το πολιτιστικό κίνημα που συμβάδιζε την νέα εποχή, την βιομηχανική επανάσταση  δηλαδή

Μιλούσε για δημοκρατία, δικαιώματα πανανθρώπινα, σεβασμό στα πιστεύω του καθένα , πολιτική ελευθερία

Πέρασε όμως ξυστά από τα σύνορα του ελλαδικού χώρου.

Μην απορείτε λοιπόν από την ιστορία  που δημιουργήθηκε από ένα μπλοκ για την διακωμώδηση του Γέροντα Παισιου και τα φαιδρά επακόλουθα της

Εισαγγελείς , αστυνόμου , ολάκερη κοινωνία καταδίκασε ήδη έναν 27χρονο , που τόλμησε να κάνει λίγο χαβαλέ

Αυτή είναι η κρατούσα  αντίληψη των πραγμάτων στην ελληνική κοινωνία.

Μην απορείτε

Όλοι μείς μαζί κι οι κουτόφραγκοι στην απόξω

Γιατί εμείς είμαστε ο περιούσιος λαός

Ένα λαός δολοφόνων , αιμομικτών, απατεώνων

ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ ΛΟΙΠΟΝ,ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣΜΑΓΙΣΣΕΣ  δόλιε 27αρη!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

larus audouinii

Γιώργο, σε όλες τις εποχές... η βλακεία είναι ανίκητη. Λες και κάτι τρέχει. Όποιος θέλει πίσω μου ερθείν.
Όσο για του χιούμορ και της ατάκας είναι θέμα καλαισθησίας. Όπως το διαχειρίζεται ο καθένας μας

Nikos Apomakros

Η άποψή μου μοιάζει αρκετά με την κάτωθι άποψη την οποία μεταφέρω εδώ όπως ακριβώς
διατυπώθηκε. Το Link για το κείμενο στην ιστοσελίδα που αναρτήθηκε είναι ΑΥΤΟ.



"Το να γελοιοποιείς την πίστη κάποιου είναι βλακώδες και δείχνει ασέβεια στο δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού
του ατόμου. Το να διασκεδάζεις μ' έναν νεκρό είναι φτηνό και πρόστυχο. Το να χρησιμοποιείς όμως
την πίστη κάποιων για να επιβάλεις τον φασισμό είναι τραγικό κι επικίνδυνο χωρίς όρια.

Όσοι κυνήγησαν τη σελίδα του Παστίτσιου στο fb, όσοι χρυσαυγίτες έκαναν ερώτηση στη Βουλή,
όσοι εισαγγελείς διέταξαν τη δίωξη, ένα είναι σίγουρο. Ότι δεν είχαν γνωρίσει τον γέροντα Παΐσιο.
Ίσως να τον είχαν ακουστά, ίσως να τον είχαν στο μυαλό τους σαν μέντιουμ, σαν κάτι υπερφυσικό
από αυτά που αρέσκονται τα στείρα μυαλά να φαντασιώνονται, όμως σίγουρα δεν τον είχαν γνωρίσει.

Τον γέροντα Παΐσιο τον είχα γνωρίσει σε πολύ δύσκολες προσωπικές μου στιγμές. Δεν πρόκειται
να δώσω λογαριασμό σε κανένα επειδή τον σεβόμουν και τον αγαπούσα. Όταν κάποιοι μ' έφτυσαν
χοντρά για το πρόβλημά μου, εκείνος με παρηγορούσε κι όσοι μιλάνε θεωρητικά και με στόμφο
για αλληλεγγύη, ας μάθουν ότι εκείνος μου έδειξε πώς είναι να τη βιώνεις.

Αυτοί λοιπόν που μ' έφτυσαν στα δύσκολά μου, αυτοί τώρα τρέχουν σαν υστερικοί να υπερασπιστούν
τη μνήμη του γέροντα Παΐσιου. Όμως αυτοί είναι απλώς υποκριτές. Οι χειρότεροι είναι οι μηχανισμοί
του Κράτους. Αυτοί που επέβαλαν την αδικία, που αδιαφορούν για όσους αυτοκτονούν, που θεωρούν
λογικό να εξαθλιώνονται οι άνθρωποι για τον πλουτισμό των τραπεζών, ανέλαβαν να υπερασπιστούν
τον γέροντα Παΐσιο. Είναι γελοίο. Είναι γελοίοι. Όμως κυρίως είναι επικίνδυνοι γιατί παίζουν με τη
μνήμη ενός ανθρώπου που υπηρέτησε την πίστη του δίχως να ενοχλήσει κανέναν, για να κάνουν
επίδειξη δύναμης της κρατικής καταστολής.

Όλοι αυτοί που κερδοσκόπησαν πάνω στον γέροντα Παΐσιο εκδίδοντας βιβλία ακόμη και με φανταστικές
ιστορίες που είχαν πρωταγωνιστή τον ίδιο, πλαστογραφώντας τα χαρίσματά του και μετατρέποντάς τα
σε τσίρκο, είναι αυτοί που σήμερα «θίγονται» για την προσβολή του σε ένα social media.
Οι κερδοσκόποι πάντα είχαν απύθμενο θράσος.

Δεν ξέρω πώς θα αντιδρούσε σήμερα ο γέροντας Παΐσιος αν ζούσε. Μάλλον θα αδιαφορούσε,
ίσως και να γελούσε. Άλλωστε, όσο ζούσε είχε ακούσει πολύ χειρότερα πράγματα για εκείνον
όχι μόνο από άθεους αλλά κι από τους ζηλωτές της Εσφιγμένου και τους παλιοημερολογίτες
ανά την Ελλάδα.

Για να το τελειώνω το θέμα, επειδή δε νιώθω άνετα να μιλάω για έναν άνθρωπο που μόνο
ευγνωμοσύνη του χρωστάω, θα θυμίσω σε όλους αυτούς τους Ελληναράδες ότι ο γέροντας Παΐσιος
μόνο νερό και λουκούμι είχε στην καλύβα του για να κερνάει. Λοιπόν, ποτέ δε στέρησε το κέρασμά του
σε αλλόθρησκο ή ξένο. Με όλους μιλούσε και σε όλους έδινε νερό να ξεδιψάσουν. Ούτε τα λόγια του
στέρησε από μουσουλμάνο, ούτε τη γαλήνη και την ξεκούραση από αλβανό.

Όσοι λοιπόν θέλουν να κάνουν καριέρα ελληνόψυχου και χριστιανού πάνω στον γέροντα Παΐσιο,
ατύχησαν. Όσοι πάλι, αρέσκονται σε διαδικτυακούς ηρωισμούς απέναντι σε νεκρούς, είναι ήδη
καταδικασμένοι από τη δειλία και το φόβο τους να τα βάλουν με τους ζωντανούς.

Όμως, παρ' όλα αυτά, οι δεύτεροι είναι ελεύθεροι να το κάνουν. Οι πτωχοί τω πνεύματι δεν είναι
πάντα μακάριοι και κανένα δικαστήριο δεν έχει δικαίωμα να δικάζει απόψεις."

larus audouinii

με αρέσει να διαβάζω ειδικά μετά την πίεση της καθημερινότητας. θα σε απολαυσω Νίκο πριν φύγω.
Το Σύνταγμά μας αν προσέξει κανείς, έχει ανάλογες διατάξεις για την προάσπιση της δικαιοσύνης και της ελευθερίας του ατόμου και του λόγου. Θυμάμαι όμως κάποιο ρητό, του Σωκράτη ήταν ή του Ισοκράτη για την ελευθερία... Ελεύθερος πράγματι είναι αυτός που σέβεται τους θεσμούς και τις αξίες (σε δική μου ελευθερη απόδοση, δεν το θυμάμαι καλά)
Τουλάχιστον με το πατσίτσιο, έκανα μια κουβέντα με μια συνάδέλφισσα, θυμήθηκα πως δεν έχω φάει σήμερα :-)
και ελπίζω στα παϊδάκια με τα αποσιωπιτικά για να μην γίνω και άλλο βάρβαρη σήμερα :-) (χιούμορ...καλό σας βράδυ)
Αμήν.

KostasD33

Tα όρια της θρησκείας

[align=center]
[/align]



....
Παράθεσηο γέροντας Παΐσιος
μόνο νερό και λουκούμι είχε στην καλύβα του για να κερνάει. Λοιπόν, ποτέ δε στέρησε το κέρασμά του
σε αλλόθρησκο ή ξένο. Με όλους μιλούσε και σε όλους έδινε νερό να ξεδιψάσουν. Ούτε τα λόγια του
στέρησε από μουσουλμάνο, ούτε τη γαλήνη και την ξεκούραση από αλβανό.
....
+1000

Nikos Apomakros

[quote user="larus audouinii" post="370083"]
Το Σύνταγμά μας αν προσέξει κανείς, έχει ανάλογες διατάξεις για την προάσπιση της δικαιοσύνης και της ελευθερίας του ατόμου και του λόγου. Θυμάμαι όμως κάποιο ρητό, του Σωκράτη ήταν ή του Ισοκράτη για την ελευθερία... Ελεύθερος πράγματι είναι αυτός που σέβεται τους θεσμούς και τις αξίες (σε δική μου ελευθερη απόδοση, δεν το θυμάμαι καλά)
[/quote]

Αν και κάτι τέτοιο χρήζει ανάλυσης, δηλαδή τι έννοιες ή υπόνοιες εμπεριείχε ως πρόταση (και
για κάτι τέτοιο χρειάζεται όχι μόνο η ακριβής φράση αλλά και το υπόλοιπο κείμενο του θέματος),
αξίζει να τονίσω το "είναι αυτός που σέβεται" κι όχι αυτός που εξαναγκάζεται να σεβαστεί.
Παρόλο που είμαι υπέρμαχος του αλληλοσεβασμού, οφείλω να ομολογήσω ότι η ποινικοποίηση
του αντιθέτου δεν είναι λύση. Προσβάλλομαι όταν ο Πάγκαλος λέει "μαζί τα φάγαμε", θίγει κάθε
ηθική αρχή και κάθε πνευματικό επίπεδο που ένας πολίτης έχει. Με τον ίδιο τρόπο προσβάλλομαι
ως Έλληνας όταν εκπρόσωπος της δημοκρατίας εμπαίζει το πολίτευμα με φασιστικές δηλώσεις.

Το θέμα εδώ είναι ότι ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει, αρκεί να ξεκαθαρίζει ότι δεν αφορά
την πραγματικότητα αλλά την οπτική του γωνία ή και την νοσηρή του φαντασία. Δικαίωμά του.
Το μοναδικό θέμα είναι να μην ψεύδεται, να μην δίνει δηλαδή λανθασμένα στοιχεία. Από κει
και πέρα ανάλογα με το τι λέει αναπόφευκτα θα κριθεί και θα αποδεχτεί και τις συνέπειες, αλλά
από τους "ακροατές" του, όχι από την δικαιοσύνη.

Κατακρίναμε τους μουσουλμάνους που ξεσηκώθηκαν για την ταινία που προσέβαλλε τη θρησκεία
τους και ακριβώς την άλλη μέρα είδαμε να ξεσηκώνονται δήθεν χριστιανοί για ένα κείμενο στο fb
(σε σχέση με την ταινία δηλαδή, σιγά το πράμα) που προσέβαλλε την δική τους.

Η έκφραση άποψης και η σάτιρα (όπως και κάθε τέχνη) δεν πρέπει να υπονομεύονται,
κατευθύνονται, πόσο μάλλον ποινικοποιούνται. Στη δημοκρατία σεβόμαστε το δικαίωμα κάθε
άποψης, ακόμα και όταν δεν σεβόμαστε την ίδια την άποψη ή αυτόν που την έχει.

Τέλος, το τραγικότερο, αν θυμάμαι καλα, ο Σωκράτης καταδικάστηκε στο κόνιο επειδή κρίθηκε
ως βλάσφημος, από ένα παρόμοιο κομμάτι πολιτών. Σαφώς ανάμεσά τους ήταν άτομα που ήθελαν
να τον ξεφορτωθούν, αλλά υπήρχαν και άτομα εύθικτα ή φανατισμένα, τα οποία το υπερψήφισαν.
Δεν λέω ότι ο νεαρός ήταν στο επίπεδο του Σωκράτη, σε καμμία περίπτωση. Αλλά έχει σημασία;
Δηλαδή η σημαντικότητα κάποιου είναι που θα παίξει ρόλο στο αν είναι βλάσφημος ή όχι;
Το αποτέλεσμα λοιπόν (κόνιο/ποινή) και οι αιτίες (ευθιξία/φανατισμός) είναι πανομοιότυπες.

Ανά τους αιώνες των αιώνων... Αμήν.

Και μέγα έλεος...

larus audouinii

Καλημέρα σας ..
Νίκο αναφερόμουν σε γενικότερα πλαίσια και όχι συγκεκριμένα στο περιεχόμενο της δίωξης του 27 χρονου, σε αυτονόητα πράγματα για μένα. Υπάρχουν κάποια όρια στην ελεθερία του λόγου, στην αποπομπή της λογοκρισίας  και τον σεβασμό του συμπολίτη.
Θα είμαι ειλικρινής, δεν μπορώ να δω όλα τα βιντεάκια με ανάλογο περιεχόμενο, όπως ανάλογα και κάθε φύσεως υλικό που ξεπερνάει και τα όρια της βλακείας. Αυτός είναι ο λόγος.(από όπου και αν προέρχεται..οκ; και έχει βρωμίσει ο κόσμος.) Δεν ασχολούμαι περισσότερο. Και πάντα με την δική μου άποψη, στην τελική θεωρώ πως είναι πολύ εύκολο και άρρωστο να να "φλυαρείς" και να εμπαίζεις κάποιον που είναι νεκρός, έστω κάνοντας χιούμορ. Χωρίς να τον έχει γνωρίσει καν ώστε να έχει άποψη.(το ό,τι δεν μπορεί να απαντήσει είναι άσχετο κεφάλαιο.) Κόμπλεξ έχουμε όλοι μας,..; δεν ξέρω. Έτσι γίνεσαι "κάποιος" και τελικά δεν μπορώ να καταλάβω με ποιες πλάτες. Έλεος πια :-) Και τέλος το βλέπω σαχλαμάρα μέσα στον γενικό χαμό να υπάρχουν τα περισσότερα σχόλια και ενασχολήσεις. Ο Γιώργος στην αρχική του τοποθέτηση και κάπου είχε δίκιο.

Nikos Apomakros

Καλημέρα

καταλαβαίνω τι λες και γιατί το λες. Όπως είπα και πριν, κι εμένα με πειράζουν πράγματα
που ξεστομίζουν άνθρωποι, διάσημοι ή μη. Ωστόσο από την στιγμή που τα λεγόμενά τους
δεν αποτελούν ψεύδος (πχ συκοφαντία, εξαπάτηση κτλ), συμπεραίνω ότι το πρόβλημα δεν
είναι σε αυτόν που λέει την οποιαδήποτε όπως λες κι εσύ "σαχλαμάρα" ή σκουπίδι, αλλά
σε αυτόν που τα ακούει χωρίς να έχει την ικανότητα να τα διαχωρίσει και να τα αξιολογήσει
όπως θεωρεί πως τους αρμόζει, σχηματίζοντας παράλληλα μια εντύπωση ή και γνώμη προς
τον ομιλητή.

Πρέπει να καταλάβουμε ότι το πραγματικό και ουσιαστικό πρόβλημα που χρήζει προσοχής
και σίγουρα αλλαγής πάντα και σε κάθε είδους κοινωνία, είναι στη κριτική σκέψη του
εκάστοτε ακροατηρίου κι όχι στο αν θα πρέπει να έχει τελικά το δικαίωμα να πει οτιδήποτε
αυτός που αποφασίζει να μιλήσει και να εκφέρει - μοιραστεί την άποψή του.

Ας μιλήσει ελεύθερα. Θα κριθεί και θα αντιμετωπιστεί ανάλογα με την κρίση του ακροατηρίου
του. Αν το ακροατήριο είναι μια μάζα ηλιθίων και πει κάτι σοφό μπορεί και να σταυρωθεί ή καεί,
αν πει κάτι ηλίθιο μπορεί και να δοξαστεί. Αν είναι μια μάζα με αναπτυγμένη κριτική σκέψη
και στοιχειώδη αντίληψη, παρομοίως ανάλογα με το τι θα πει, αυτό και θα αντιμετωπίσει.

Δεν αποδέχομαι κανένα κράτος ως εκπρόσωπο της κριτικής σκέψης του συνόλου των
πολιτών του. Κάτι τέτοιο είναι προσβλητικό και καταστρέφει την διαφορετικότητα.

Το κράτος είναι υπεύθυνο μόνο για την ανάπτυξή της κριτικής σκέψης και τη διαφύλαξή της
και οφείλει να αναγνωρίζει στους πολίτες το δικαίωμα να εκφράσουν το αποτέλεσμα αυτής
ακριβώς της κριτικής σκέψης που το ίδιο τους ανέπτυξε. Να εκφράσουν δηλαδή την άποψή
τους, όποια κι αν είναι.

larus audouinii

Αδίκησα τον Κώστα με το βιντεάκι, ζητώ συγνώμη. Τελευταία μου έχει γίνει συνήθεια μάλλον να διαβάζω πολύ βιαστικά.

Νίκο αφου επιμένεις ...
[Η διαφορά δεν έγκειται στον τίτλο του θέματος, ή σε όσα γράφεις. Και βέβαια συμφωνώ.
Προφανώς δεν είναι η "κακιά μάγισσα" . Το τι και αν πιστεύει, αυτονόητο και δικαίωμα του. Υπερασπίζομαι τα δικαιώματά του! ( Σημείωσα όμως και το ελέυθερο από το ανεξέλενκτο. Δικαίωμά μου) Έκανα σαφή την θέση μου από την αρχή.  
Έχω την πεποίθηση και την βεβαιότητα για τις θέσεις μου παραπέρα.
Τις κακές μάγισσες τις γνωρίσαμε οι περισσότεροι και στις αλλαγές που προστάζουν οι εποχές, δεν είναι κάτι καινούργιο, πάντα θα υπάρχουν. Για να μην παρεξηγούμαι]
Όσο πάει χάνεται η σπιρτάδα, αυτό διαπιστώνω. ¨οσο για την κριτική σκέψη που αναφέρεις, έχω τις αμφιβολίες μου και θα το εξηγήσω έστω κάπως ..
Για το κράτος ...η σκέψη πως σε κάθε ξεκίνημα του κοινοβουλίου ορκίζονται όλοι ανεξαιρέτως, μου έφερε την εικόνα κακής θεατρικής παράστασης.

Το παρακάτω μου έρχεται αυθαίρετα στην σκέψη. Κάνοντας μια επαγγελματική επίσκεψη σήμερα, έπιασα τον εαυτό μου να αντιδρά στην διαπίστωση της κακής εικόνας του διαδικτύου. Σκέψου λέει, να μπλέκονται κάπου εκεί και οι εμπνευσμένες φωνές πολιτικών ανδρών... :-)
Διάβασα τον καθ Πιπερόπουλο να λέει: Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, αξίζουν πολλά μπράβο στους πολιτικούς μας: κατάφεραν να ρίξουν στο ναδίρ την οικονομία, να ανεβάσουν στο ζενίθ την ανεργία, να ρίξουν στο ναδίρ το εθνικό μας libido και να ανεβάσουν σε πρωτόγνωρο ζενίθ την εγχώρια και εισαγόμενη πορνεία!..

http://www.mediasoup.gr/node/54632
(και οι δικές μου αγωνίες της καθημερινότητας, παραμένουν ίδιες)

Nikos Apomakros

Δεν διαφωνούμε και ιδιαίτερα, απλά διαφοροποιούμαστε λίγο στο σημείο της... επίλυσης.

larus audouinii

Καταλαβαίνω πάντως, δεν αδικώ τα επιχειρήματά σου.
Και καλύτερα να λειτουργούσε το Σύνταγμά μας, προς όφελος πάντα του δημόσιου συμφέροντος και της κοινωνίας, σε πιο σημαντικά ζητήματα, για παράδειγμα στο καίριο θέμα που ανέπτυξε ο Κώστας για την διαφάνεια και την διαπλοκή. (απλό λόγο και άποψη εκφέρω,μη πολιτικοποιημένου ατόμου που αναζητά το δίκιο, όχι το αναχρονιστικό. Και μόνο που το θέμα ξεκίνησε η Χ.Α  εξιτάρει αντίθετα.)

582 Επισκέπτες, 1 Χρήστης