Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 862
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 1
  • Guests: 771
  • Total: 772
  • Leon

Αρχαία ελληνικά κείμενα

Ξεκίνησε από gon, Σεπτεμβρίου 10, 2005, 11:15:32 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gon

ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΓΕΝΕΤΗΣΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
α. ΑΠΟΠΛΑΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΑΣΕΛΓΕΙΑ

<<Εαν τις υβριζη εις τινα η παιδα η γυναικα η ανδρα των ελευθερων η των δουλων η παρανομον τι πιοηση εις τουτων τινα γραφεσθω προς
τους θεσμοθετας ο βουλομενος Αθηναιων οις εξεστιν οι δε θεσμοθεται εισαγοντων εις την ηλιαιαν τριακοντα ημερων αφ ης γραφη. Οτου δ
αν καταγνω η Ηλιαια τιματω αυτου παραχρημα οτου αν δοκη αξιος ειναι παθειν η αποτεισαι>>.

(Νομος υβρεως,Δημοσθ.Κατα Μειδιου 47)

Δηλαδη <<Οποιος ασελγησει πανω σε παιδι σε γυναικα η ανδρα εκ των ελευθερων η των δουλων η παρανομησει σχετικα σε βαρος τους να
καταγγελεται για διαπραξη δημοσιου αδικηματος απο καθε Αθηναιο που θελει και εχει το δικαιωμα (να υποβαλλει δημοσιες αγωγες) ενωπιον των
θεσμοθετων αυτοι δε οφειλουν το αργοτερο εντος μηνος να τον εισαγαγουν σε δικη για να δικασθη και να υποστει τις προβλεπομενες κυρωσεις>>.
β.Προαγωγεια
Επι καταδικης για προαγωγεια ελευθερου η δουλου παιδιου η γυναικας επιβαλλοταν η ποινη του θανατου.

-<<Και τους προαγωγους γραφεσθαι κελευει (ο νομος) καν αλωσι θανατω ζημιουσι>>. Αισχιν. Κατα Τιμαρχου
-<<Υμεις Μενωνα μεν τον μυλωθρον απεκτεινατε (=εκτελεσατε) διοτι παιδ ελευθερον εκ Πελληνης εσχεν (=ασελγησε) εν τω μυλωνι...
Ευθυμαχον δε διοτι την ολυνθιαν παιδισκην εστησεν επ οικηματος (=την εγκατεστησε σε οικο ανοχης)>>.
Δειναρχος ,κατα Δημοσθενους ,23

ΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ - *ΚΙΝΑΙΔΙΣΜΟΣ(=ομοφυλοφυλια)
<<Αν τις Αθηναιων εταιρηση μη εξεστω αυτω των εννεα αρχοντων γενεσθαι μηδ ιεροσυνην ιερωσασθαι μηδε συνδικησαι τω δημω μην αρχην αρχετω ουδεμιαν μητε ενδημω μητε υπεροριον μητε κληρωτην μητε χειροτονητην μηδ επικηρυκειαν αποσταλλεσθω μηδε γνωμην λεγετω μηδ εις τα δημοτελη ιερα εισιτω μηδ εν ταις κοιναις στεφανηφοριαις στεφανουσθω μηδ εντος των της αγορας περιρραντηριων  πορευεσθω . Εαν δε τις ταυτα ποιη καταγνωσθεντος αυτου εταιρειν θανατω ζημιουσθω>>.
(Αισχινης Κατα Τιμαρχου 52 , 1)

Δηλαδη <<Οποιος Αθηναιος παραδωσει το σωμα του σε αλλον για να ασελγη πανω του απαγορευεται να εκλεγη ως ενας απο τους Εννεα Αρχοντες να ασκηση οποιοδηποτε ιερατικο αξιωμα να διορισθη συνδικος του λαου να καταλαβει οποιοδηποτε δημοσιο αξιωμα η αρχη εσωτερικη η εξωτερικη με κληρωση η εκλογη να σταλη ως κυρηκας να λαβει ποτε το λογο ενωπιον της βουλης η της εκλησσιας του Δημου να εισερχεται στα δημοσια ιερα να συμμετεχη σε δημοσιες εορτες να φορη (εορταστικο) στεφανι στις δημοσιες στεφανοφοριες να εισερχεται στην Αγορα.
Οποιος δε καταδικασμενος για εταιρισμο παραβη τις ανωτερω απαγορευσεις <<δησαντων αυτον>> οι πολιτες αφου τον δεσουν να τον παραδοσουν στους Ενδεκα και <<τεθνατω αυθημερον>> να εκτελειται την ιδια ημερα.
Ο Δημοσθενης επισης αναφερεται στον <<περι της εταιρησεως νομον >> (Κατ Ανδροτιωνος 21),
[εταιρειν= το τους ανδρας πασχειν τα των εταιρων εταιρει μεν ουν και πορνευεται ο πασχητιων]
ενω στον ιδιο λογο του (παρ. 30) μνημονευει τον σχετικο νομο του Σολωνος συμφωνα με τον οποιο ο δραστης εστερειτο το σημαντικοτερο για τον Αθηναιο πολιτη δικαιωμα το δικαιωμα του λογου ενωπιον της βουλης και της εκλησσιας αλλα και αυτο της υποβολης <<γραφων>> και <<εισαγγελιων>> δηλαδη δημοσιων μυνησεων.
<<μητε λεγειν μητε γραφειν εξειναι τοις ηταιρηκοσιν>>
Αλλα και ο Λυσιας (Κατ Αλκιβιαδου Α) μας παρεχει ασφαλεις πληροφοριες περι της σκληροτατης αντιμετωπισεως των κιναιδων στην Αρχαια Αθηνα οχι μονο απο την νομοθεσια της αλλα και απο την τοσο κατα τα αλλα φιλελευθερη κοινωνια της η οποια και απεδοκιμαζε και εστιγματιζε και εχλευαζε την ιδιορυθμια καποιων μελων της. Ο
Αριστοφανης δε αθυροστομος τους παραδιδει σε δεινη χλευη παρουσιαζοντας τους με θηλυπρεπεις ενδυμασιες ακκιζομενους (=κουναμενους) ως εταιρες κ.λ.π. και
αποκαλωντας τους με ασεμνες ονομασιες π.χ. <<Χαονες>> προκαλωντας ατελειωτους γελωτες στο κοινο.

Στους εταιριζομενους <<τους ομοτεχνους πορναις>> (Δημ.Κατ Ανδροτιωνος 58), συνεχιζει ο Δημοσθενης << οι νομοι ουκ εωσι ουδε τα εννομα τους αισχρως βεβιωκοτας νομον θειναι>> (Κατ Ανδροτιωνος 24), δηλαδη <<οι νομοι τους απαγορευουν να γινωνται εισηγητες νομων>>.

ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ
α. Της Αθηναικης Πολιτειας
<<Ει τις πεπορνευομενος η εταιρηκως εστι εξειργεσθω ειναι των ρητορων>> (Αισχινης κατα Τιμαρχ. 5,2).
(Απαγορευεται σε οποιον εχει εκδοσει τον εαυτο του σαν πορνη η εχει προαγαγει σε πορνεια κοριτσι η αγορι να ειναι συμβουλος της πολιτειας).
Παρα τα περι αντιθετου λεγομενα και γραφομενα ακομη και διδασκομενα σε πανεπησημιακες σχολες της δυσεως οτι δηθεν οι ελευθεριαζουσες και ομοφυλοφυλικες σχεσεις
ηταν οχι μονο νομικως επιτρεπτες αλλα περιπου θεσμος στην πολιτεια των Αθηναιων τουτο διαψευδεται πανυγηρικως και αμαχητος απο το ιδιο το Αττικο δικαιο .
Εκεινο που εντυπωσιαζει μαλιστα ιδιαιτερως ειναι η σκληροτητα των  κυρωσεων που επεβαλλε τουτο σε περιπτωσεις προαγωγειας παιδεραστιας ανδρικης πορνειας και εταιρησεως ποινες που εξικνουνταν απο της απαγορευσεως εισοδου του κυρηχθεντος ως ενοχου στους ιερους χωρους και στην Αγορα αποκλεισμου του απο τις θρησκευτικες τελετες και γενικοτερα την κοινωνικη ζωη της πολεως μεχρι και του πολιτικου του θανατου (μη εξεστω αυτω λεγειν και γραφειν = απαγορευεται σε αυτον να λαβαινη το λογο στις λαικες συνελευσεις και να υποβαλλη δημοσιες καταγγελιες)  ακομαδε και της θανατωσεως τους την ιδια μερα της εκδοσεως καταδικαστικης σε βαρος του αποφασεως του Ηλιαστικου δικαστηριου επι πορνεια εαν συλληφθη να παραβιαζει τις απαγορευσεις.
Τα εγκληματα κατα της γενετησιας ελευθεριας ειχαν κριθη μαλιστα ως ιδιαιτερας βαρυτητας γι αυτο και κατατασονταν στην κατηγορια των δημοσιων αδικηματων. Τουτο
προκυπτει αναντιλεκτως απο το γεγονος οτι κατα των διαπρατοντων αυτα  καθε πολιτης ειχε δικαιωμα  (εμμεσως δε και ηθικη και πολιτικη υποχρεωση)  να εγειρη εναντιον τους την <<γραφην εταιρησεως >> συμφωνα με τον ειδικο <<περι φθορας νομον>>  δηλαδη δημοσιαν καταγγελιαν γιατι θεωρουσε τα ως ανω αδικηματα ως δημοσια δηλαδη ως προσβαλλοντα αυτη την ιδια την πολιτεια.
Περα απο την σκληροτατη ποινικη μεταχειριση των ιδιορυθμων αυτων ατομων και οι κοινη γνωμη ηταν ιδιαιτερως σκληρη απενταντι τους .Τους παθητικους ομοφυλοφιλους
τους αποκαλουσε χλευαστικως <<κιναιδους>>  δηλαδη αυτους που <<κινουν την αιδω>> που προκαλουν ντροπη και αποτροπιασμο . Επισης τους αποκαλουσε ανδρογυναια,γυνανδρους,ημιανδρους,πορνους,ομοτεχνους εταιραις ο δε Αριστοφανης οπως προαναφερθηκε που ηταν ιδιαιτερα καυστικος εξαπελυε εναντιον τους προκαλωντας εκρηξεις γελωτος και χλευασμων του λαου στα θεατρα επικλησεις ως χαονες και αρσενικες πορνες .
Ειναι πραγματι εντυπωσιακη αυτη η σταση της Αθηναικης πολιτειας και κοινωνιας απεναντι των ατομων αυτων που εφτανε μεχρι και τον κοινωνικο αποκλεισμο τους θα ελεγε κανεις οτι η ποινη τους ηταν η οιονει capitis deminutio του ρωμαικου δικαιου δηλαδη νομικος αποκεφαλισμος μη αποκλειομενης και της παραπομπης τους στον δημιο οπως ρητωςπροβλεπονταν απο την σχετικη διαταξη.
Η μονη ισως λογικη εξηγηση της σκληροτατης αυτης , μεταχειρισεως των απο την πιο ελευθερη και φιλελευθερη πολιτεια της αρχαιας ελλαδος μπορει να ειναι οτι η ιδιορρυθμια  αυτη εκλαμβανονταν ως ΜΙΑΣΜΑ ως βδελυρη πραξη που τους καθιστουσε οιονει εναγεις ,  που <<εμιαινον>> την πολη και θα προκαλουσαν τη θεικη οργη εναντιον της. Τουτο τεκμαιρεται εμμεσως απο το οτι επιβαλλονταν σ αυτους μετα απο σχετικη καταδικη τους για εταιρισμο η ιδια ποινη με τους ανθρωποκτονους. Δηλαδη να απεχουν απο καθε ιερο χωρο και θρησκευτικες τελετες επι πλεον της απαγορευσεως ασκησεως πολιτικων δικαιωματων. Χαρακτηριστικη και διαφωτιστικη ειναι η πληροφορια που μας δινει ο Δημοσθενης  (Κατ Ανδροτιωνος) και αφορα βεβαιως τους <<ανδροφονους>>  στους οποιους απαγορευονταν και η εισοδος <<εντος των περριραντηριων της αγορας>> δηλαδη του <<καθαγιασμενου δια ιερων ραντισματων χωρου της αγορας>>  ως μη εχοντων <<καθαρας τας χειρας>>. Εξ αυτου σφοδρως μπορει να πιθανολογηθη οτι επιβαλλονταν η αυτη απαγορευση και στους εταιριζομενους ως μη εχοντας <<καθαρον>> το σωμα τους.

β. Η Σπαρτιατικη νομοθεσια κατα της παιδεραστιας
Παρα τα αντιθετως θρυλουμενα και σχεδον θεωρουμενα ως <<κοινους τοπους>> σχετικα με τους <<δωρικους ερωτες>>  ενας πολυ καλος γνωστης της Σπαρτατικης νομοθεσιας και ζωης ο εντιμος Ξενοφων ο Αθηναιος  στο εργο του <<Λακεδαιμονιων πολιτεια>> ΙΙ,13 αναφερει νομο της που τον αποδιδει μαλιστα στον λυκουργο συμφωνα με τον οποιο η παιδεραστια καταδικαζονταν μετα βδελυγμιας = <<Εις τις παιδος σωματος ορεγομενος φανειη αισχιστον τουτο θεις εποιησεν (ο Λυκουργος) εν Λακεδαιμονι μηδεν ηττον εραστας παιδικων απεχθεσαι>>.
[Ο θεσας τον νομον αυτον λυκουργος εχαρακτηρισε ως αισχιστο εαν τυχον  καποιος φανερως ορεγοταν το σωμα καποιου παιδιου ορισε δε να απεχουν απο τα παιδικα σωματα οι εραστες] .
Ο Πλουταρχος επισης (Λακεδ. επιτηδ. 7,237 c) μας πληροφορει οτι οποιος επιχειρουσε να ασελγηση σε βαρος αλλου εστερειτο δια βιου τα πολιτικα του δικαιωματα=
<<Εραν των την ψυχην σπουδαιων παιδων εφειτο το δε πλησιαζειν αισχρον νενομιστο ως του σωματος ερωντας αλλ ου της ψυχης ο δε εγκληθεις ως επ αισχυνη πλησιαζων ατιμος δια βιου ην>>.
Δηλαδη  = Ο (Λυκουργειος) νομος επετρεπε την εκδηλωση θαυμασμου προς τα ψυχικα χαρισματα των σπουδαιων νεων την επιθυμια ομως προς ερωτικη με αυτος συναφεια εκρινε ως αισχρο ως εκδηλωση σαρκικου ερωτος και οχι ψυχικου. Οποιος δε εγκαλειτο (συμφωνα με τον νομο) για κατι τετοιο καταδικαζοταν σε ατιμια (στερηση των πολιτικων του δικαιωματων του) δια βιου.

γ. Της Μεγαλης Ελλαδος (Κ. Ιταλιας)
Ακομα και στην Μεγαλη Ελλαδα τον Ελληνισμο της Κατω ιταλιας και Σικελιας οπου περισσοτερο ελευθεριαζοντα ηθη επικρατουσαν η παιδεραστια ετιμωρειτο με την εσχατη των ποινων και μαλιστα με τον απαγχονισμο του δραστη.  Συγκεκριμενα ο Μαξιμος ο Τυριος (20,9α) μας πληροφορει=

<<Εν Λοκροις τοις Ιταλιωταις εφηβος ην καλος και νομος καλος και ερασται πονηροι εραν μεν ηναγκαζοντο υπο του καλλους ειργοντο ομως υπο του νομου κακως εραν οιστρουμενοι δε υπο του παθους προς την υβριν τον μεν εφηβον ουκ επεισαν ηξαν δε οι δυστυχεις επι βροχον παντες>>.
[Στους ιταλιωτες Λοκρους (η Επιζεφυριους) υπηρχαν ενας ωραιος εφηβος και πονηροι εραστες αλλα και νομος καλος (καταλληλος). Και οι με εραστες διακατεχονταν απο ισχυρη παρορμηση προς αυτον λογω της ομορφιας του , εμποδιζονταν ομως απο τον νομο να εκδηλωνουν το σαρκικο τους ερωτα (ομως τελικως) ασυγκρατητοι απο το ισχυρο παθος τους να ασελγησουν επ αυτου επιχειρησαν να παρασυρουν τον εφηβο (καταγγελθεντες ομως) οδηγηθηκαν οι δυστυχοι ολοι τους στην αγχονη.]

Και ενω στην Ελληνικη νομοθεσια προβλεπετε η εσχατη των ποινων για το αποτροπαιο οντως εγκλημα της παιδεραστιας στην Ρωμαικη απουσιαζει εντελως η καταγραφη του εστω ως αδικηματος (Α' βασιλειων ιδ,ιε 12 ,κβ 46, β βασιλειων κγ 7)

*Κιναδος δηλ. ο κινων την αιδω
Liddel-Scott τομος ΙΙ σελιδα 719
Κιναιδεια= η παρα φυσιν ασελγεια, Αισχινης 18,29 Δημητριος Φαληρευς 97.
Κιναιδευομαι= ειμαι κιναιδος
Κιναιδος= ο καταπυγων , ο καθολα αισχρος , κακοηθης ανθρωπος

freak

οι σπαρτιατες δεν ηταν αυτοι που ριχναν τα παιδια με καποια αναπηρια η νοητικη στερηση στον καιαδα? που η πολιτεια επερνε τα παιδια απο τις οικογενειες τους σε μικρη ηλικια για να τα κανει στρατιωτες? δεν τα εκαναν εραστες καλυτερα... που πλειοψηφια αποτελουσαν οι ειλωτες? (...ασε δε για την αθηνα)..

κ επειδη δεν εχω αντιληφθει κατι σε παρακαλω εξηγησε μου το.... η συγκεκριμενη δημοσιευση τι σκοπο εχει? καταγκελτικο της ομοφυλοφιλιας? κ εξυμνησης της μισανθρωπιας κ της περιθωρειοποιησης? δηλαδη ναι μεν η νομοθεσια ελεγε αυτα που ελεγε αλλα ο Διας με τον Γανιμιδη καναν κατι αλλο? η ο Διονυσος με τον εκλυτο σεξουαλικο του βιο? η μηπως οι ερωτικες ορμες του Δια ηταν περισσοτερο τιθασευμενες? στην τελικη εχει σημασια αν ειναι καποιος η καποια ετεροφυλοφιλος/η η ομοφυλοφιλος/η η αμφισεξουαλικος/η?

σε περιπτωση που παρανοησα τα γραφομενα σου, σου ζητω συγνωμη...

tristana

Ετέρα απορία (και ουχί εταίρα)... ο Ευρυπίδης πότε έχασε τα πολιτικά του
δικαιώματα και εθανατώθη επειδή ήταν ομοφυλόφιλος;
Θεωρώ τουλάχιστον φαιδρό το θέμα. Το ίδιο θα το θεωρούσε και ο Αριστοφάνης γνωστός αριστοκρατικός που είχε κράξει τον Ευριπίδη επειδή τον μισούσε. Δεν ήταν υπεράνω προσωπικών παθών. ΟΚ;
Και φυσικά, έχω την ίδια απορία με τον Φρικ. Ποιος ο λόγος του εν λόγω
θέματος; Θίγεται ο ακραιφνής ανδρισμός -ο ποιος;- των Νεοελλήνων
επειδή οι πρόγονοί μας δεν είχαν συνδέσει την ανδρεία και όλες τις υψηλές αρετές με τον φαλλό τους και το πού διείσδυε;
Λίγη σοβαρότης δεν βλάπτει. 'Οχι σοβαροφάνεια.
Και φυσικά, οι Σπαρτιάτες επειδή περνούσαν όλο τον βίον τους -τον αβίωτο- στον στρατό είχαν τον ερωμένο για τον οποίο πολεμούσαν
με μεγαλύτερη γενναιότητα απ'όση μπορούν να διαννοηθούν οι τζάμπα μάγκες. 'Ηταν η έξυπνη πολιτική της Σπάρτης αφ'ενός και οι συνθήκες που είχαν ως αποτέλεσμα την αγάπη μεταξύ των ανδρών.
Και τέλος, ο γκέι είναι η ΕΠΙΤΟΜΗ του άντρα.
Ο άντρας στη γνήσια και ατόφια του μορφή! Επιτέλους!
Το κυνήγι μαγισσών καλά κρατεί, έτσι παιδιά;
Και όχι δεν νιώθω την ανάγκη να ζητήσω "συγγνώμη" από κανέναν,
διότι θεωρώ ότι το εν λόγω "πόνημα" είναι υβριστικό και άκρως προσβλητικό. Αν δεν υπήχε εκείνο το "Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι"
μπορεί και να θύμωνα και να είχα ασχοληθεί σοβαρά.

energizer

...επειδη ο καθενας ημων εχει το δικαιωμα της αποψης του αλλα & της ελευθερης εκφρασης...θα συμπληρωσω οτι τ ο"θεμα" του συγγραφοντα ηταν εξαιρετικο & σκοπο(αν καταλαβα καλα..)ειχε το επιπλαστο/μυθευμα/φανατασιωση... πολλων συγxρονων(οχι απαραιτητα) ιστορικων να περιγραφουν 1 ξεσαλη & ελευθερων ηθων κατασταση που & καλα αντιπροσωπευε το lifestyle των αρχαιων!
...σιγα μην ειχαν σχεση οι αρχαιοι Ελληνες με τα τραβελια(οχι οτι τους θεωρω απαραιτητα ανεπαρκεις & περιθωριο!)...*& φιλτατη που διεγνωσες το "υβριστικο" της δημοσιευσης;
...& κλεινω προσθετοντας οτι η ιστορια δειχνει οτι οι θερμοαιμοι υπερασπιστες τασεων,καταστασεων,ιδεων αποδεικνυονται περιτρανα οι απολυτοι κατακριτες οταν θιγονται τα προσωπικα τους συμφεροντα,ατομα,πραγματα....
 :twisted:

freak

δηλαδη με αυτην την λογικη, ξεσαλη κ ελευθερων ηθων δεν ηταν η ερωτικη ζωη των αρχαιων? δεν ηταν ο διας που εσπερνε παιδια με θεους κ ανθρωπους? δεν ηταν ο διονυσος, ο οποιος καθησε μεχρι κ σε φαλο για να τηρησει τον ορκο που ειχε δωσει σε ενα θνητο? δεν υπηρχε ο σατυρος? η πορνεια? κ που ακριβως ειναι το ξεσαλο κ ελευθερων ηθων σε δυο (η κ περισσοτερα για καποιους) ατομα που εκφραζουν τον ερωτα τους η την σεξουαλικη τους επιθυμια ειτε ειναι του ιδιου φυλλου ειτε οχι?
εμενα προσωπικα με αφηνει αδιαφορο η ερωτικη ζωη των ελληνων, αρχαιων η μη...δεν ειναι αυτη η ουσια. οπως κ δεν νοιωθω τον ανδρισμο μου να απειλειται απο τις ομοφυλοφιλικες τασεις του η της οποιουδηποτε (αρχαιου η νεου) κ δεν χρειαζεται να τον διασφαλισω μεσω κατακραυγης κ περιθωριοποιησης του διαφορετικου. την ανθρωπια μου νοιωθω να απειλειται απο τετοιες μισανθρωπες αποψεις κ την διασφαλιζω αντιδρωντας.
τωρα αν οπως σωστα λεει η τριστανα για καποιους θιγεται ο ακραιφνης ανδρισμος των αρχαιων ελληνων προβλημα τους. ισως το με ποιον μοιραζεσαι το κρεββατι σου να τους νοιαζει περισσοτερο απο το ποιος η ποια εισαι.

τωρα οσον αφορα τα ''τραβελια'... δεν ξερω αν γνωριζεις τον ψυχισμο ενος ανθρωπου που ειναι τρανσεξουαλ η που προχωρει στην αλλαγη φυλλου.  ισως να μην εχεις δει προπυλακισμο τετοιου ανθρωπου η συλληψη του απο μπατσους... για να μην αναφερθω στον εξευτελισμο τους μεσω της ελληνικης γλωσσας ..αν δεν ηταν καποιοι να τους λενε τραβελια κ να τους φαιρονται ως τετοια κ μια κοινωνια να τους περιθωριοποιει τοτε πολλα πραγματα θα ηταν αλλιως.. αλλα αυτο ειναι κουβεντα για αλλη δημοσιευση...

οσο για το τελευταιο σχολιο σου περι του   "οι θερμοαιμοι υπερασπιστες τασεων,καταστασεων,ιδεων αποδεικνυονται περιτρανα οι απολυτοι κατακριτες οταν θιγονται τα προσωπικα τους συμφεροντα,ατομα,πραγματα.... "    εχω να δηλωσω τουτο.... κ σε καποια μισογυνικα (κατ' εμε παντα) σχολια απαντησα αλλα κανεις δεν με αποκαλεσε γυναικα..αν το καλοσκεφτω παντως υοθετωντας κ την συλλογιστικη του Μπρεχτ ειναι τιμη μου καθε ομοφοβικος να με θεωρει ομοφυλοφιλο, καθε φαστιστας να με θεωρει αλβανο κ οτι αλλη εθνικοτητα θες, καθε φαλοκρατης να μην με θεωρει αντρα, καθε μπατσος να με θεωρει υποπτο, καθε στρατος ανυποτακτο, κλπ. Αλλωστε πρεζα δεν ειναι μονο η ηρωινη οπως ελεγε κ ο Παυλαρας. Τα πιο ισχυρα συνορα τα απαντα κανεις στο ανθρωπινο πνευμα.

συντροφικα.

υγ. ειναι λιγο τρικυμιωδες το υφος αυτου του κειμενου γιατι γραφτηκε εν ταχη.

Argiro

ΠαράθεσηO freak έγραψε:

Αν το καλοσκεφτω παντως υοθετωντας κ την συλλογιστικη του Μπρεχτ ειναι τιμη μου καθε ομοφοβικος να με θεωρει ομοφυλοφιλο, καθε φαστιστας να με θεωρει αλβανο κ οτι αλλη εθνικοτητα θες, καθε φαλοκρατης να μην με θεωρει αντρα, καθε μπατσος να με θεωρει υποπτο, καθε στρατος ανυποτακτο, κλπ.

Μετά από όλα αυτά που λες εδώ, το μόνο που μένει είναι να σε θεωρήσουν... αναρχικό...

energizer

..κατ'αρχην για τους αρχαιους ξερεις & ξερω οτι εχεις διδαχθει!& σιγουρα η μυθολογια δεν ειναι το ασφαλεστερο πειστηριο!!!
..εν συνεχεια η περιθωριοποιηση που κανεις σε αλλες ομαδες (ιδεων,τασεων..)
ειναι εξισου φασιστικο με την θεωρηση τους απεναντι στον ποταπο/μιερο αντικειμενο τους...ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΕΙΣ;
..ποιος σε επεισε οτι η δικη σου κοσμοθεωρηση ειναι πιο ανθρωπινη αντ'αυτων;
..τελος 1 & αναφερθηκε,ο trans-vestismus κατατασεται σε ψυχοπαθολογικο υποβαθρο & ξεφευγει απο την απλη σεξουαλικη παρεκλιση...
& τελος οσο πιο ισχυρο & φλογισμενο το πνευμα τοσο πιο περιχαρακωμενα τα συνορα...
ΑΥΤΑ ΦΙΛΙΚΟΤΑΤΑ
 8)

freak

Παράθεση από: "Αργυρώ"
ΠαράθεσηO freak έγραψε:

Αν το καλοσκεφτω παντως υοθετωντας κ την συλλογιστικη του Μπρεχτ ειναι τιμη μου καθε ομοφοβικος να με θεωρει ομοφυλοφιλο, καθε φαστιστας να με θεωρει αλβανο κ οτι αλλη εθνικοτητα θες, καθε φαλοκρατης να μην με θεωρει αντρα, καθε μπατσος να με θεωρει υποπτο, καθε στρατος ανυποτακτο, κλπ.

Μετά από όλα αυτά που λες εδώ, το μόνο που μένει είναι να σε θεωρήσουν... αναρχικό...

χεχεχε.... θυμαμαι ακομα την σχετικη κουβεντα μας..

freak

Παράθεση από: "energizer"..κατ'αρχην για τους αρχαιους ξερεις & ξερω οτι εχεις διδαχθει!& σιγουρα η μυθολογια δεν ειναι το ασφαλεστερο πειστηριο!!!
..εν συνεχεια η περιθωριοποιηση που κανεις σε αλλες ομαδες (ιδεων,τασεων..)
ειναι εξισου φασιστικο με την θεωρηση τους απεναντι στον ποταπο/μιερο αντικειμενο τους...ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΕΙΣ;
..ποιος σε επεισε οτι η δικη σου κοσμοθεωρηση ειναι πιο ανθρωπινη αντ'αυτων;
..τελος 1 & αναφερθηκε,ο trans-vestismus κατατασεται σε ψυχοπαθολογικο υποβαθρο & ξεφευγει απο την απλη σεξουαλικη παρεκλιση...
& τελος οσο πιο ισχυρο & φλογισμενο το πνευμα τοσο πιο περιχαρακωμενα τα συνορα...
ΑΥΤΑ ΦΙΛΙΚΟΤΑΤΑ
 8)

καταρχην για τους αρχαιους ξερω οτι εχω διαβασει... το εχω διδαχθει δεν το καλυπτει απολυτα. αλλα πραγματα τα εμαθα σχολειο κ τα ανερεσα υστερα απο προσωπικη μελετη, αλλα η προσωπικη μου μελετη μου τα ενισχυσε κλπ κλπ.... δεν θεωρω παντως οτι ξερω κατι... αλλα οπως σου ειπα με αφηνει παντελως αδιαφορο η σεξουαλικοτητα των αρχαιων ελληνων. η μυθολογια τους λες, δεν αποτελει το ισχυροτερο κρητιριο. αναρωτιεμαι ομως πως απο τη μια ποινικοποιουν την ομοφυλοφιλια εν προκειμενω κ απο την αλλη την προβαλουν ως ιδιοτητα του πιο σημαντικου θεου τους, του Δια... καπου δεν κολαει αυτο.
οσον αφορα την περιθωριοποιηση που κανω σε αλλες ομαδες που κατ' εμε ο λογος τους κ η πρακτικη τους ειναι φασιστικη δεν θεωρω οτι ειναι λανθασμενη.  η προσωπικη μου κριση ειναι αποτελεσμα των πραξεων τους κ οχι τουναντιον. αν η πρακτικη τους λοιπον ηταν διαφορετικη ισως να αλλαζε κ η αποψη μου. παντως σε καποια θεματα ειμαι υπερ του ''καμια ελευθερια στους εχθρους της ελευθεριας''... αληθεια ποσο φασιστικος ειναι αυτος ο τροπος δρασης? θεωρω την δικη μου κοσμοθεωρηση επαρκη στο να καλυπτει τα ερωτηματα μου.  αυτο που την κανει ανθρωπινη ειναι ο σεβασμος στην διαφορετικοτητα κ η εχθρα προς πασα επιβαλομενη κ ψευδη ομοιογενεια.
σχετικα με τα τραβεστι. αν πιστευεις οτι οσες απο αυτες εκδιδονται το κανουν απλα για σεξουαλικη εκτονωση κ οχι λογω κοινωνικης περιθωρειοποιησης ( κ πως στερουνται το αναλογο ψυχολογικο υποβαθρο) τοτε επετρεψε μου να σου πω πως η θεωρηση σου στο συγκεκριμενο θεμα ειναι αφελης. δεν αμφιβαλω οτι υπαρχουν κ καποιοι που το θεωρουν ως απλα μια μοδα η ενα τροπο σεξουαλικης διαστροφης που πρεπει να πραγματωσουν, αλλα οχι κ να εκφερουμε αποψη για το ολον απο το μερικο.

τελος οσο πιο ισχυρο κ φλογισμενο το πνευμα τοσο κ πιο εντονη η αμφισβητηση, κ η επαναστατικοτητα (cognito ergo sum αλα καρτεσιο). οσο πιο ανισχυρο κ πειθηνιο το πνευμα τοσο και πιο περιχαρακωμενα τα συνορα.

συντροφικα.

Enia

Παράθεση από: "freak"υγ. ειναι λιγο τρικυμιωδες το υφος αυτου του κειμενου γιατι γραφτηκε εν ταχη.

αχ, πως μ'αρέσουν τα τρικυμιώδη σου!! χεχεχε! smoutches! :D

junkie

Χμμμμ ένα καιρό ήμουν καλή στις μεταφράσεις των αρχαίων κειμένων....άντε τώρα να κάνω μετάφραση.....Μπαααα    :P  :P  :P  :P  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:

gon

H εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα

Δημοσιεύθηκε: 13 Saturday December @ GTB Standard Time
Θεματική Ενότητα: Πολιτισμός  
Η Ελλάδα υπήρξε ένας από τους εκπαιδευτές του κόσμου, με τρόπο που ακόμη και ο Περικλής δεν τόλμησε να φανταστεί. Τα διανοητικά, αισθητικά και πολιτικά επιτεύγματα της κλασικής Ελλάδας μαγεύουν εδώ και αιώνες τους μελετητές του δυτικού πολιτισμού. Η ήδη αχανής βιβλιογραφία συνεχίζει να αυξάνεται και η πλήρης κατανόηση του ελληνικού πολιτισμού απαιτεί κοπιαστική μελέτη των διαφορετικών του όψεων.

Μία από αυτές τις όψεις είναι η εκπαίδευση, η οποία συνδέεται άρρηκτα με κάθε είδους πολιτισμική ανάπτυξη. Αναμφίβολα, είναι γνωστό πως η εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την ανάπτυξη ενός δυναμικού πολιτιστικού συνεχούς, που συνδέει το παρελθόν με το μέλλον, επεκτάθηκε στην ευρωπαϊκή ήπειρο και τις κτήσεις της και είναι γνωστό σήμερα με το γενικό όρο «δυτικός πολιτισμός».

Ωστόσο, οποιαδήποτε μελέτη των επιδράσεων της αρχαίας ελληνικής εκπαίδευσης στο σύγχρονο κόσμο απαιτεί γνώση του ίδιου του αντικείμενου της εκπαίδευσης, έτσι όπως αναπτύχθηκε στις διαφορετικές πόλεις-κράτη της ελληνικής επικράτειας. Στο συγκεκριμένο άρθρο, λοιπόν, θα προσπαθήσουμε -έστω και συνοπτικά εξαιτίας του περιορισμένου χώρου- να δούμε πώς γινόταν η εκπαίδευση καταρχήν στη Σπάρτη και την Κρήτη και κατόπιν στην Αθήνα, καθώς το παράδειγμα των Αθηνών μιμήθηκε σχεδόν όλη η υπόλοιπη Ελλάδα.

Brasidas

BRE MEGALE
XRONIA TWRA SE DIABAZW EDW MESA KAI PANTA APANTAS ME KEIMENA ALLWN.

GIA PSAXTO LIGO FILOSOFIKA TO ZITIMA GIATI H PSIXOLOGIA SIGOURA EXEI PRO POLLOU SIKOSEI TA XERIA PSILA

gon

Brasidas

BRE MEGALE ORAIA EKFRASI MPRABO SOY !
Ti kolima trabas esi ?

tristana

Ο Γκον φιλοσοφεί μεν, δεν κολλάει, δε. 'Ατσα!

Βρασίδα, ου ε τι να απαντήσεις στον μαγκοφιλόσοφο απέ πάνω;

(Τι χάνω και δεν με σκουντάει κανείς, χαμένα!)

771 Επισκέπτες, 1 Χρήστης