Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 553
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 0
  • Guests: 521
  • Total: 521

ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΕΤΡΩΓΑΝ ΡΙΖΕΣ ΕΜΕΙΣ ΕΙΧΑΜΕ ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ)

Ξεκίνησε από various, Μάρτιος 04, 2006, 03:49:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Pappas10

Δημιουργικού... είμαι ανορθόγραφος και δεν έχω Ελληνικό διορθωτή (spell check) ρε παιδιά τι να κάνω;;;;
Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
Γνώθι Σεαυτόν
Μηδέν Άγαν
Πας μη Έλλην Βάρβαρος
ΠΑΟ Θρησκεία θύρα 13
Πίτα γύρο κοτόπουλο, μαρούλι μαγιονέζα.

Jezebell

Παράθεση από: "Pappas10"
Παράθεση από: "Jezebell"Μιχαλη....

Καλά το βουλώνω... αμέσως να μου την πεις.  :P


 :wink:

Nikos28

Μιχάλη, όντως επι της ουσίας δε διαφωνούμε. Ωστόσο, έχω πάλι να κάνω κάποιες μικρές παρατηρήσεις...  

Μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε γύρω απο το εαν οι Ρωμαίοι θα είχαν υιοθετήσει ελληνικά πολιτισμικά στοιχεία (φυσικά και λέξεις) σε περίπτωση που δεν είχε προΰπάρξει η ελληνιστική αυτοκρατορία. Το πιθανώτερο είναι οτι θα είχαν υιοθετήσει, διότι απλούστατα ο ελληνικός πολιτισμός δεν ξεκίνησε την εποχή του Μ. Αλεξάνδρου αλλά πολύ νωρίτερα.
Επομένως, η αποσύνδεση μεταξύ βίας/αυτοκρατορίας και διείσδυσης των ελληνικών στη δύση γίνεται ακόμα πιο ουσιώδης.

Την πληροφορία για τις 40000 λέξεις την αναφέρει ο ιστορικός Γουίλιαμ Ντυράν και την παραθέτει η Άννα Ευσταθίου στο δίτομο λεξικό της ''Πώς η Ελληνική γονιμοποίησε τον ευρωπαΐκό λόγο'' (ένα έργο που, επ' ευκαιρία, συστήνω...) Πες μου αν θέλεις να σε παραπέμψω λεπτομερέστερα με σελίδες κλπ.
Τώρα, οι ήττες αυτές των Ρωμαίων απο τους Έλληνες σίγουρα δεν έγιναν στους ιστορικούς χρόνους αλλά μάλλον σε προΐστορικούς. Ο Κάτων ή αναφερόταν στον αποικισμό της Ρώμης απο τον Εύανδρο ή έκανε προπαγάνδα κατά των Ελλήνων.

Για τον Αλέξανδρο τώρα...
Η θεώρησή του δεν είναι ρομαντική ούτε εξιδανικευμένη, απο την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Οι αρχαίοι συγγραφείς που έγραψαν γι' αυτόν (Πλούταρχος και Αρριανός, απ' όσους διεσώθησαν) ανέφεραν και τα μελανά του σημεία. Αυτό, ωστόσο, δεν τους εμπόδισε να τον θεωρήσουν ως κάτι πολύ παραπάνω απο έναν κατακτητή... Όχι τόσο γιατί έφτασε μέχρι την Ινδία μέσα σε λιγότερα απο 10 χρόνια χωρίς να υποστεί ούτε μια ήττα, αλλά γιατί είναι ίσως ο μοναδικός ''κατακτητής'' όλων των εποχών που ήρθε σε ρήξη με τους ίδιους του τους αξιωματικούς επειδή ήθελε να συγχωνεύσει (και να συμφιλιώσει) νικητές και ηττημένους. Ποιός ξεχνάει την περίφημη ομιλία του στην Ώπι, το γεγονός οτι επιχορηγούσε όσους στρατιώτες του παντρεύονταν Περσίδες και τόσα άλλα; Πέραν αυτού, η λαΐκή μούσα είναι πάντα αδιάψευστος μάρτυρας, διότι είναι κάτι που εδρεύει στο θυμικό ενός λαού και όχι στα βιβλία του...
Κι όταν λέμε ''μούσα'' δεν εννοούμε μόνο τους θρύλους για τη γοργόνα-αδελφή του Αλεξάνδρου, εννοούμε και κάποια σημερινά τουρκικά παραμύθια στα οποία πρωταγωνιστής είναι κάποιος...Ισκεντέρ, εννοούμε και την αυτοκρατορία του Μάλι του 13ου αιώνα που έγινε στα πρότυπα του ''Τζούλα Κάρα Ναΐνι'' (του δίκερου βασιλιά) με τις αφηγήσεις Αράβων εμπόρων, εννοούμε και τον εθνικό ήρωα των Αλβανών Γεώργιο Καστριώτη άλλως Σκεντέρμπεη (Ισκεντέρ μπέη), εννοούμε μύθους και παραδόσεις σε περιοχές που γνώρισαν τον Αλέξανδρο εξ ακοής, αιώνες αφ' ότου έζησε.
Κανείς δε χρειάζεται να εξωραΐσει τον Αλέξανδρο γιατί αυτό φρόντισε να το κάνει η ίδια η ιστορία.

Δέχομαι οτι η πολιτισμική ψαλίδα που χώριζε τους Έλληνες απο τους Ασιάτες ήταν πολύ μικρότερη απο την αντίστοιχη μεταξύ Ρωμαίων και Ευρωπαίων. Αλλά αυτό δε σημαίνει οτι οι Ευρωπαίοι ήταν ηλίθιοι. Όχι μόνο γιατί κατακτημένοι Ευρωπαίοι δεν ήταν μόνο οι Βρετανοί αλλά και γιατί είναι δύσκολο να στηριχτούμε μόνο σε μια επιστολή για να δούμε το πώς έβλεπαν οι Ρωμαίοι τους κατακτημένους.

Οι αραβικοί αριθμοί (που στην πραγματικότητα είναι ινδικοί) δε σημαίνουν τίποτα. Άλλο η γλώσσα και άλλο η μεταφορά ενός πολιτισμικού στοιχείου σε άλλες περιοχές. Τα πολιτιστικά στοιχεία μπορεί να διακινούνται εδώ κι εκεί και να ανταλάσσονται , οι γλώσσες όμως επεκτείνονται ανάλογα με την ισχύ των ομιλητών τους. Μπορεί, όντως, να μη μας έχει κατακτήσει κάποιος Εγγλέζος αλλά έχω πολύ σοβαρές επιφυλάξεις γύρω απο το εαν θα χρησιμοποιούσε ο σημερινός κόσμος όρους όπως ''μάρκετινγκ'', ''κλάμπινγκ'', αν θα έβλεπε Χόλιγουντ κλπ κλπ, σε περίπτωση που οι ΗΠΑ δεν ήταν υπερδύναμη.
Ισχύς δε σημαίνει πάντα άμεση στρατιωτική επέκταση ή αυτοκρατορία.

Είναι αλήθεια, τέλος, οτι η αρχαιοελληνική κουλτούρα έχει χάσει ένα μεγάλο μέρος απο την αίγλη της. Λογικό, εξ άλλου, εφόσον είναι ανθρωποκεντρική και όχι καταναλωτική...
Και πάλι, όμως, αυτό δε σημαίνει οτι έχουν εκπέσει τα ελληνικά, τα οποία χρησιμοποιούνται πολύ συχνά (όχι, βέβαια, εξ ολοκλήρου) για την περιγραφή νέων επιστημονικών όρων ή εφευρέσων.

Με εκτίμηση

Νίκος

eloy

Συνεχίζουμε λοιπόν:
 Η αναφορά σου στους αρχαίους Έλληνες έγινε λέγοντάς μου πως οι Γάλλοι Διαφωτιστές σ'αυτούς στηρίχθηκαν,κάτι που εγώ το υποστηρίζω απ'την αρχή.
 Ο Κοραής και σχεδόν όλα τα ονόματα που ανέφερες(ίσως όλα),απέκτησαν την (όποια) παιδεία τους στη Δύση,οπότε για μένα ανήκουν στο δυτικό πολιτισμό.
 Εκεί ακριβώς νομίζω βρίσκεται η διαφορά μας:
Εσύ βλέπεις το θέμα "φυλετικά"(Τού τύπου "δεν με νοιάζει που γεννήθηκαν,σπούδασαν ή έζησαν όλη τους τη ζωή στη Δύση,εμένα με νοιάζει που είναι Έλληνες).
Εγώ λέω ότι αν δεν ζούσαν στη Δύση και δεν έπαιρναν την δυτική εκπαίδευση και τρόπο σκέψης,δεν θα κατάφερναν τίποτε απ'ότι κατάφεραν,είτε είναι Έλληνες είτε Ινδοί...

Ο Θαλής δεν ανακάλυψε την παραγωγή ενέργειας απ'το ήλεκτρο.Ανακάλυψε μόνο ότι αν τρίψεις το κεχριμπάρι,αυτό μαγνητίζεται...
Πιστεύεις πραγματικά πως όταν οι νεαροί αδελφοί Ράιτ προσπαθούσαν να πετάξουν τα πρώτα τους αεροπλάνα στα χωράφια έξω από το χωριό τους στην Πενσυλβάνια,είχαν έστω ακούσει για τον Ντα Βίντσι;
Και φυσικά καμία ανάλογη πτητική μηχανή δεν υπήρχε στην αρχαιότητα(οι μόνοι που το υποστηρίζουν αυτό είναι οι Λιακοπουλο-Βελόπουλοι και το κακο συναπάντημα).Μόνο ο Αρχύττας είχε κατασκευάσει κάτι σαν παιδικό παιχνίδι...

Η Αγία Σοφία είναι πράγματι για την εποχή της θαύμα Αρχιτεκτονικής και Μηχανικής και μαζί με το Υγρό Πυρ είναι τα 2 μοναδικά δείγματα τεχνολογικών επιτευγμάτων από το Βυζάντιο(Η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα κλπ.)
 Απ'ότι ξέρω,ούτε ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος ούτε ο Μέγας Βασίλειος και φυσικά κανένας αυτοκράτορας δεν παρέδωσε κανένα δείγμα λογοτεχνίας και ιστοριογραφίας.

Ο Παπανικολάου αποφοίτησε από ελληνικό πανεπιστήμιο,πήγε για μεταπτυχιακά στην Αμερική(όπου και έζησε όλη την υπόλοιπη ζωή του)και εκεί ανακάλυψε το γνωστό τεστ.
Το ότι οι αμερικανοί "κατέσφαξαν τους ιθαγενείς=έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίζουν τις επιστήμες" είναι τουλάχιστον αφελές...

Ο Θεοτοκόπουλος δεν ήταν ούτε αναγνωρισμένος,ούτε "διάσημος",ούτε αυτός ούτε η "συμβολή του στον πολιτισμό",πριν φύγει από την Κρήτη.
Η φυλή τής Αφρικής λέγεται Ντόγκον,ζει στο σημερινό Τσαντ και το μόνο σύμβολο που είχε και έχει είναι ένας κύκλος και ένας άλλος μικρότερος δίπλα του που κάποιοι υποστηρίζουν ότι απεικονίζει το διπλό άστρο τού Σείριου(Μέσα από αρκετούς εννοιολογικούς ακροβατισμούς)...

Αναφέρεις για τον Ρήγα ότι έζησε τον 17ο αιώνα και άρα 100 χρόνια πριν την ιδέα τού πολυπολιτισμικού ομόσπονδου κράτους,σού απαντώ ότι έζησε έναν αιώνα αργότερα και κάνεις λάθος και εσύ λες δεν πειράζει,δεν παίζει ρόλο,ανέπτυξε τη θεωρία τού πολυπολιτισμικού ομόσπονδου κράτους 150(!!!!) χρόνια πριν την πολιτική του εφαρμογή(!!!!!!!!!!!!!!!!).
 :shock:   :roll:   :shock:
 Να σού θυμίσω πότε δημιουργήθηκαν οι Η.Π.Α.;

Οι Έλληνες Διαφωτιστές στηρίχθηκαν στους Γάλλους Διαφωτιστές,εκεί είναι το θέμα.Αν δεν υπήρχαν Γάλλοι Διαφωτιστές,δεν θα υπήρχαν και Έλληνες Διαφωτιστές(τής διασποράς εννοείται...)


"Φαινόμενα τύπου Μακ Άρθουρ δεν παρατηρήθηκαν ποτέ στην Ελλάδα";;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Τώρα από πού να πρωτοαρχίσω και τι να πρωτοαναφέρω;
Από τις συνεχείς και συστηματικές καταστροφές τών αρχαίων μνημείων και αγαλμάτων μετά από επίσημες διαταγές των αυτοκρατόρων και των πατριαρχών;(Αναρωτήθηκες ποτέ γιατί τα περισσότερα αρχαία αγάλματα έχουν σπασμένες μύτες και χέρια;Ή πως και τυχαίνει ΟΛΕΣ οι βυζαντινές εκκλησίες να είναι χτισμένες από μάρμαρα αρχαίων ναών πού βρίσκονταν ακριβώς εκεί;)
Έχεις ακούσει ποτέ για τη σφαγή στον Ιππόδρομο της Θεσσαλονίκης,όπου οι σφαγιασθέντες από τον αυτοκρατορικό στρατό ίσως να ήταν και 30.000;
(Εννοείται πως παρόμοια παραδείγματα υπάρχουν πάρα πολλά...)
Ή μήπως δεν άκουσες τίποτε για τις διώξεις τών "αντιφρονούντων" στην Ελλάδα τού 20ου αιώνα;;;;;;; :shock:

Το ότι η Ουγκάντα είναι μακριά μου,φυσικά και δεν την καταδικάζει σε ανυπαρξία.Εγώ είπα μόνο ότι δεν θαυμάζω τον πολιτισμό της ,ίσως να έχει και να μην τον ξέρω,οπότε πάλι δεν μπορώ να τον θαυμάζω...
Είναι πολύ απλό.

Φυσικά και δεν θα γράψω Γαλλικά,Ολλανδικά ή Γερμανικά γιατί δεν ξέρω.
Για να θαυμάσω έναν πίνακα Ολλανδού ζωγράφου,να ακούσω ένα αγγλικό τραγούδι, να διαβάσω ένα μεταφρασμένο βιβλίο τού Καμύ ή να οδηγήσω ένα γερμανικό αυτοκίνητο πρέπει να ξέρω και την ανάλογη γλώσσα;;;;;;;;;;;;;
 Η έλλειψη επιχειρημάτων σε οδηγεί σε μία συνεχή παράθεση ανεκδότων,η οποία ελπίζω να συνεχιστεί!!!!!!!!!! :)
 Με την ίδια λογική,εσύ που κάνεις δεκάδες ορθογραφικά λάθη σε κάθε σου κείμενο,δεν θα έπρεπε να θαυμάζεις και να μιλάς για τον ΝΕΟελληνικό πολιτισμό....... :roll:

Είμαι σίγουρος ότι γνωρίζεις και μάλιστα πολύ καλά όλον αυτόν το συρφετό τών Λιακόπουλων,αφού πολλά από αυτά που λες ,μόνο αυτοί τα υποστηρίζουν...

Το να θες να αναφέρεσαι σε ιστορικά θέματα,χωρίς να γνωρίζεις βασικά στοιχεία για τα θέματα αυτά(π.χ. Ρήγας),μήπως είναι και αυτό ένα στοιχείο τού πολιτισμού που υπερασπίζεσαι;

Όσο περίεργο και αν σού φαίνεται,ΝΑΙ,εκτιμώ όλους τούς ανθρώπους με τούς οποίους "συνομιλώ",ακόμη και αυτούς που παραφράζουν τα λεγόμενά μου(!!!!) κάτι προφανώς ανήκουστο στον δικό σου "εθνικά υπερήφανο" πολιτισμό...

Pappas10

Kat' arxas sygnwmh gia ta Greeklish, gia kapoio logo den mou vgazei Ellhnikh Grammatoseira. 8a prospa8hsw na eimai syntomos giati psilo-bare8hka. An 8es synexizoume se kafe katastash.

Pame ana paragrafo pali pros apofygh parekshghsewn.

Συνεχίζουμε λοιπόν:
Η αναφορά σου στους αρχαίους Έλληνες έγινε λέγοντάς μου πως οι Γάλλοι Διαφωτιστές σ'αυτούς στηρίχθηκαν,κάτι που εγώ το υποστηρίζω απ'την αρχή.
Ο Κοραής και σχεδόν όλα τα ονόματα που ανέφερες(ίσως όλα),απέκτησαν την (όποια) παιδεία τους στη Δύση,οπότε για μένα ανήκουν στο δυτικό πολιτισμό.
Εκεί ακριβώς νομίζω βρίσκεται η διαφορά μας:
Εσύ βλέπεις το θέμα "φυλετικά"(Τού τύπου "δεν με νοιάζει που γεννήθηκαν,σπούδασαν ή έζησαν όλη τους τη ζωή στη Δύση,εμένα με νοιάζει που είναι Έλληνες).
Εγώ λέω ότι αν δεν ζούσαν στη Δύση και δεν έπαιρναν την δυτική εκπαίδευση και τρόπο σκέψης,δεν θα κατάφερναν τίποτε απ'ότι κατάφεραν,είτε είναι Έλληνες είτε Ινδοί...


Kai o Dytikos politismos phre thn Paideia tou apo thn arxaia Ellada. Den eipa pote oti den spoudasan sthn dysh. Alla opws oi dytikoi metousiosan ta didagmata twn arxaiwn se "dytiko politismo" (bazw eisagwgika) to idio ekanan kai oi Ellhnes. Sthn "Ellhnikh Nomarxia" o anwnymos sygrafeas den anaferei kanenan Rouseau... gia Lykourgo kai Periklh milaei. H diafwnia mou mazi sou egeite sth Leksh "anyparktos". Egw pisteuw oti o NeoEllhnikos politismos oxi mono einai yparktos alla kai se polla shmeia apotelei meros tou Dytikoeurwpaikou (etsi opws ton genikopoieis) afou proerxetai apo thn idia mhtra. Oi topikes diafores tou safestata einai apotelesma ths topikhs koultouras, nootropias klp. Alla to idio isxyei kai gia tous Ispanous, tous Galous, tous Agglous klp.

Epishs, kati Mixahl Pseloi kai kati tetoioi eixan anaptyksei epi byzantiou arketa protoporiakes idees. To oti den efarmos8hsan logo papadokratias einai allo 8ema. Allwste kai oi 8eseis twn Galwn diafwtistwn, efarmos8hkan poly argotera apo thn parousiash tous. Kai oxi apolyta...

Ο Θαλής δεν ανακάλυψε την παραγωγή ενέργειας απ'το ήλεκτρο.Ανακάλυψε μόνο ότι αν τρίψεις το κεχριμπάρι,αυτό μαγνητίζεται...
Πιστεύεις πραγματικά πως όταν οι νεαροί αδελφοί Ράιτ προσπαθούσαν να πετάξουν τα πρώτα τους αεροπλάνα στα χωράφια έξω από το χωριό τους στην Πενσυλβάνια,είχαν έστω ακούσει για τον Ντα Βίντσι;
Και φυσικά καμία ανάλογη πτητική μηχανή δεν υπήρχε στην αρχαιότητα(οι μόνοι που το υποστηρίζουν αυτό είναι οι Λιακοπουλο-Βελόπουλοι και το κακο συναπάντημα).Μόνο ο Αρχύττας είχε κατασκευάσει κάτι σαν παιδικό παιχνίδι...


Kai o magnhtismos einai energeia. Allwste ekei sthrixthke ki o Thomas kai gi' auto onomastike Hlektrismos. Ap' oso kserw toulaxiston. Ki o Arximidhs eixe kataskeuasei kati san Ellikoptero. Epishs o Hero of Alexandria (sta Ellhnika nomizw einai "Xeron") kataskeuase atmokinhto elikoptero se mikres diastaseis. Telos an episkeuteis to mouseio tou Kairou 8a deis to Grafhma alla kai th Replika tou "aeroplanou" to 200BC pou bre8hke se tafo Makedona stratioth. Oso gia tous Wright, toso o Wilbur oso kai o Orville (etsi den tous legane???) gnwrizan  ton my8o tou Ikarou. Gia ton Da Vinci den kserw... To epixeirhma apla katadykneiei thn politistikh synexeia kai thn embneush. Apo ekei kai pera htan kai einai 8ema meswn.

Η Αγία Σοφία είναι πράγματι για την εποχή της θαύμα Αρχιτεκτονικής και Μηχανικής και μαζί με το Υγρό Πυρ είναι τα 2 μοναδικά δείγματα τεχνολογικών επιτευγμάτων από το Βυζάντιο(Η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα κλπ.)

Apo thn Stigmh pou yparxei eksairesh o Kanonas den borei na einai h "Anyparksia" Kati yparxei h den yparxei.

Απ'ότι ξέρω,ούτε ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος ούτε ο Μέγας Βασίλειος και φυσικά κανένας αυτοκράτορας δεν παρέδωσε κανένα δείγμα λογοτεχνίας και ιστοριογραφίας.

Toso o Costantinos o Porfyrogenhtos "Historikes dihghseis tou viou kai twn praxewn Vasileiou tou aoidimou Vasileos"  oso kai o Iwannhs Kantakouzhnos - mou diafeugei auth th stigmh o Titlos tou bibliou tou" egrapsan Istoria. Ara to mono "fysiko" den einai oti den egrapsan Istoria alla oti den ksereis.   H 8eia Leitourgia (ymnoi ) anhkei ston Xrysostomo kai o "Logos Gia thn Nhsteia" ston Basileio. Apla epigrammatika kapoioi titloi.  Yparxoun ki alloi.

Ο Παπανικολάου αποφοίτησε από ελληνικό πανεπιστήμιο,πήγε για μεταπτυχιακά στην Αμερική(όπου και έζησε όλη την υπόλοιπη ζωή του)και εκεί ανακάλυψε το γνωστό τεστ.

Sthn Germania Phge gia metaptyxiaka kai sthn Galia doulepse ws psychologos kai oxi giatros. Sthn Amerikh phge ws episthmonas oloklhromenos. Ekei eixe ta mesa (lefta kai eksoplismo) na kanei tis parathrhseis tou. Meta o Traut to teleiopoihse (to test Pap).

Το ότι οι αμερικανοί "κατέσφαξαν τους ιθαγενείς=έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίζουν τις επιστήμες" είναι τουλάχιστον αφελές...

Afelhs einai h eksiswsh ontws, mono pou den thn ekana egw. Ektos an mono etsi boreis na apanthseis. Synepagwgh ekana. Ypodoulosan kai katestrepsan enan politismo, kataxrasthkan tous fysikous porous tou kai kator8wsan na apokthsoun thn prwth ylh (oikonomika toulaxiston) gia na yposthriksoun KAI tis episthmes. Perissotero eishgagan para genhsan episthmh oi Amerikanoi. Den nomizw na diafwnoume s' auto. Gia na eisageis kati shmainei oti exeis thn oikonomikh dynatothta na to kaneis.

Ο Θεοτοκόπουλος δεν ήταν ούτε αναγνωρισμένος,ούτε "διάσημος",ούτε αυτός ούτε η "συμβολή του στον πολιτισμό",πριν φύγει από την Κρήτη.

Safws kai oxi kai den nomizw oti isxyristhka kati tetoio. Alla apo thn Krhth efyge 20 xornwn gia na 8hteusei konta ston Clovio. Sigoura eixe ma8ei na zwgrafizei. Sthn Ellada den 8a ginotan diashmos giati tote htan apomonomenh logo tou o8omanikou zygou, alla kai h Krhth logo apostashs (nomizw oti sthn epoxh tou htan akoma fragokratoumenh).  Pantws o Idios anagnorize thn epirroh tou Ellhnikou politismou sta erga tou kai aspasthke to "El Greco" (O Ellhnas).

Η φυλή τής Αφρικής λέγεται Ντόγκον,ζει στο σημερινό Τσαντ και το μόνο σύμβολο που είχε και έχει είναι ένας κύκλος και ένας άλλος μικρότερος δίπλα του που κάποιοι υποστηρίζουν ότι απεικονίζει το διπλό άστρο τού Σείριου(Μέσα από αρκετούς εννοιολογικούς ακροβατισμούς)...

Euxaristw gia tis plhrofories. Ap'o,ti 8ymamai apoikonizoun olous tous planhtes se seira.

Αναφέρεις για τον Ρήγα ότι έζησε τον 17ο αιώνα και άρα 100 χρόνια πριν την ιδέα τού πολυπολιτισμικού ομόσπονδου κράτους,σού απαντώ ότι έζησε έναν αιώνα αργότερα και κάνεις λάθος και εσύ λες δεν πειράζει,δεν παίζει ρόλο,ανέπτυξε τη θεωρία τού πολυπολιτισμικού ομόσπονδου κράτους 150(!!!!) χρόνια πριν την πολιτική του εφαρμογή(!!!!!!!!!!!!!!!!).
   
Να σού θυμίσω πότε δημιουργήθηκαν οι Η.Π.Α.;

Oi HPA dhmiourgh8hkan sxedon tautoxrona. O Rigas pe8ane to 1798 an 8ymamai kala kai  h Aneksarthsia twn HPA (kai to constitution) anakoinw8hkan to 1776. 22 Xronia Nwritera. Mono pou h "Xarta" tou Rhga exei safestata pio fileleu8eres 8eseis apo to Amerikaniko Syntagma. Xwria to oti Allo omospondia E8nikwn kratwn kai allo apoikhmenwn politiwn. Nomizw katalabaineis thn diafora.

Syntagmatika katoxyrwmeno polypolitismiko kratos me diakrites e8nikes ontwthtes xwris - epishmws toulaxiston - sklabous kai 2hs dialoghs polites ksereis pote parousiasthke. Kata to 1917 an 8ymamai kala me embneusth kapoion Lenin. O opoios malista anaferetai ston Rhga (sto "ena bhma brosta 2 pisw" an 8ymamai kala). 120 xronia meta oxi 150. Epesa 30 eksw.

Sou eipa oti ekana la8os sthn aiwnikh xronologish, oxi omws sthn allhlouxia twn gegonotwn. Den nomizw oti exei shmasia to 1o.

Οι Έλληνες Διαφωτιστές στηρίχθηκαν στους Γάλλους Διαφωτιστές,εκεί είναι το θέμα.Αν δεν υπήρχαν Γάλλοι Διαφωτιστές,δεν θα υπήρχαν και Έλληνες Διαφωτιστές(τής διασποράς εννοείται...)

Epanalambanw oti sthn "Ellhnikh Nomarxia" - gia emena to Manifesto ths Ellhnikhs Epanastashs - den yparxei anafora se kanenan apo tous Galous h Bretanous h o,ti allo. Auto pou les einai mia au8aireth ypo8esh. Akoma kai dikio na exeis, sou epanalambanw oti den meiwnei thn aksia twn Ellhnwn diafwtistwn, idiws apo th stigmh pou den ekanan copy / paste tis idees alla tis Prosarmosan sthn topikh pragmatikothta.  To sigouro einai oti to stigma tou Riga - alla kai tou Korah - sigoura den einai anyparkto kai sigoura emberiexei arketh Ellhnikh pragmatikothta mesa tou.


"Φαινόμενα τύπου Μακ Άρθουρ δεν παρατηρήθηκαν ποτέ στην Ελλάδα";;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;


Akoma kai ston Skotadismo tou Slavoor8odoksokratoumenou Byzantiou, h arxaioellhnikh filosofia diasw8hke.  "Kynhgi Magisson" den eksapelyse kamia Pragmatika Dhmokratika Eklegmenh kybernhsh sthn Ellada.

Τώρα από πού να πρωτοαρχίσω και τι να πρωτοαναφέρω;
Από τις συνεχείς και συστηματικές καταστροφές τών αρχαίων μνημείων και αγαλμάτων μετά από επίσημες διαταγές των αυτοκρατόρων και των πατριαρχών;(Αναρωτήθηκες ποτέ γιατί τα περισσότερα αρχαία αγάλματα έχουν σπασμένες μύτες και χέρια;Ή πως και τυχαίνει ΟΛΕΣ οι βυζαντινές εκκλησίες να είναι χτισμένες από μάρμαρα αρχαίων ναών πού βρίσκονταν ακριβώς εκεί
Έχεις ακούσει ποτέ για τη σφαγή στον Ιππόδρομο της Θεσσαλονίκης,όπου οι σφαγιασθέντες από τον αυτοκρατορικό στρατό ίσως να ήταν και 30.000;
(Εννοείται πως παρόμοια παραδείγματα υπάρχουν πάρα πολλά...)
Ή μήπως δεν άκουσες τίποτε για τις διώξεις τών "αντιφρονούντων" στην Ελλάδα τού 20ου αιώνα;;;;;;;  


Gia tis diwkseis twn antifronountwn sou apanthsa. Stin Periptwsh tou Mc Arhur milame gia dhmokratika eklegmenh kybernhsh. Kamia "Ellhnikh Dhmokratia" oute kan auth tou Papadopoulou den epedeikse tetoion fanatismo. 8ymisou to "Kyra Giwrgaina o Giwrgos sou pou paei" egine laiko "hit" epi Diktatorias. Exw arketh embeiria - oxi egw, h oikogeneia mou - apo diwkseis.

Oson afora to Byzantio pali sou apanthsa. Ekei omws milame gia "eleo 8eou" autokratores. Xwria to oti ston Mesaiwna ths Ieras eksetashs den eginan ligotera.  Agalmata kai erga texnhs katastrafhsan ontws alla apo oxlous me yperbalonta zhlo... oxi apo diatages. To panepisthmio kai to manteio twn delfwn ekleise o Ioustinianos. H Anna Comnenou sthn Alexiada katadikazei to fainomeno.  Naoi den "katastrafhkan" apla metatraphkan se ekklhsies. Hdh katestramenoi naoi apo slavous kai loipous eisboleis (merikoi ek' twn opoiwn "dytikoi" metepoita)  xrhsimopoih8hkan ontws ws "ylika oikodomhs". Ton Par8enona o "dytikos" Morozini ton Katestrepse oxi o Ioustinianos. Anti8eta o Makrygiannhs tous phge sfaires gia na mhn katastrepsoun tous kiones.  Kai den nomizw oti eixe diabasei gia kanenan Rouseau o Makrygiannhs. Gia ton Axilea omws hksere kai ton anaferei sta apomnhmoneumata tou.  

Το ότι η Ουγκάντα είναι μακριά μου,φυσικά και δεν την καταδικάζει σε ανυπαρξία.Εγώ είπα μόνο ότι δεν θαυμάζω τον πολιτισμό της ,ίσως να έχει και να μην τον ξέρω,οπότε πάλι δεν μπορώ να τον θαυμάζω...
Είναι πολύ απλό.


Esy xarakthrises ton Ellhniko Politismo "anyparkto". Egw pisteuw oti einai yparktos kai ekei egeitai h diafwnia mou mazi sou. Allwste ki esy o idios anagnwrizeis thn yparksh tou mesa apo eksaireseis. Den katalabainw pou akribws egeite h epimonh sou.

Φυσικά και δεν θα γράψω Γαλλικά,Ολλανδικά ή Γερμανικά γιατί δεν ξέρω.
Για να θαυμάσω έναν πίνακα Ολλανδού ζωγράφου,να ακούσω ένα αγγλικό τραγούδι, να διαβάσω ένα μεταφρασμένο βιβλίο τού Καμύ ή να οδηγήσω ένα γερμανικό αυτοκίνητο πρέπει να ξέρω και την ανάλογη γλώσσα;;;;;;;;;;;;;


Oxi bebaia. H proklhsh htan ka8ara ypokeimenikh kai se synarthsh me thn apodoxh enos politismou pou genikeumena onomazeis "dytikoeurwpaiko". Oson afora to autokinhto sou ekshghsa th sxesh. Yparxoun kai Pinakes tou 8eofilou h tou Tsarouxh. Einai ki autoi anyparktoi? O 8eofilos einai mia sxolh monos tou... o "Atromhtos Katsantonhs" me matia erwteumenhs gynaikas.

Η έλλειψη επιχειρημάτων σε οδηγεί σε μία συνεχή παράθεση ανεκδότων,η οποία ελπίζω να συνεχιστεί!!!!!!!!!!  

Ontws den exw ekdosei tipota ap' osa grafw. Pantws emena kapoies 8eseis sou kai - kyriws - epixeirhmata sou, mou prokaloun ena meidiama. Oso gia thn Eleipsh epixeirhmatwn, anarwtiemai ti se odhghse sthn apodoxh eksairesewn.

Με την ίδια λογική,εσύ που κάνεις δεκάδες ορθογραφικά λάθη σε κάθε σου κείμενο,δεν θα έπρεπε να θαυμάζεις και να μιλάς για τον ΝΕΟελληνικό πολιτισμό.......  

Oxi bebaia. H eleipsh or8ografikhs gnwsshs einai aporreia aneparkous ekpaideushs ston sygekrimeno kwdika. Den phga se Ellhniko dhmotiko kai den exw kales or8ografikes baseis. Xwria to oti eimia dyslektikos. Auto den shmainei oti den katalabainw thn glwssa... kai ta politistika (logotexnika) dhmiourghmata ths.

Είμαι σίγουρος ότι γνωρίζεις και μάλιστα πολύ καλά όλον αυτόν το συρφετό τών Λιακόπουλων,αφού πολλά από αυτά που λες ,μόνο αυτοί τα υποστηρίζουν...

Pragmatika den tous gnwrizw, toulaxiston sygrafika. Safws exw akousei ti lene meses akres.  An se endiaferoun kapoies phges pou gnwrizw:

Technology of the Gods : The Incredible Sciences of the Ancients
David Hatcher Childress
( May 2000) - Den 8ymamai thn Ekdosh.. nomizw Penguin.

Alexander's Flying-Machine: the History of a Legend. Southampton: University of Southampton, 1975. Scot McKendrick

Epishs ki o Hammond (to gnwsto Ka8hkaki) anaferei gia ton Aleksandro kai thn "pthsh" twn stratiwtwn tou gia thn katalhpsh tou kastrou... den 8ymamai re gmt pou sto kalo htan. 8a to brw kai 8a sou pw. Den exw to biblio tou edw... borei na einai sto Patriko mou.  An kai epi twn arxaiwn den exoume diafwnia opote einai mallon peritth h anagnwsh tou.

Apropo, den 8ewrw tis "anakalypseis" twn arxaiwn deigma kapoias "e8nikhs" protoporias. H anafora mou se autous ginetai apla gia na sou ekshghsw oti enas politismos den anaptysetai mono mesa apo idees alla kai apo anages. To granazi kai h atmokinhsh eixan anakalyf8ei apo tous Arxaious. Omws eixan sklabous kai 8ewrousan oti oi sklaboi kophlatoun kalytera. Den bhkan sthn diadikasia na proxwrhsoun peraitero... den eixan anagh.

O Dytikoeurwpaikos politismos (etsi genikeumena opws ton anafereis) kapoia stigmh bre8hke antimetopos me anages (eite praktikes eite pneumatikes) pou o Ellhnikos den antimetopise. Oxi giati den htan idioi oi an8rwpoi, alla giati ta ka8estota htan diaforetika. Edw proetrexe h opoia diathrhsh ths "e8nikhs" tautothtas. To ergo to eixan epwmistei oi papades kata sofh diatagh tou Mehmet B tou Por8hth o opoios 3eis hmeres meta to pliatsiko ths Polhs phre ton Genadio B ton Sxolario kai tou edwse eksousies perissoteres apo autes pou eixe epi Autokratorwn. O Mesaiwnas synexizotan. Oi ntopioi den borousan na Ipeusoun alogo kai den eixan dikaioma idiokthsias. Pou na skeftoun gia egalite kai societe re file?

8eleis na sou pw kati? To politistiko ypoba8ro twn NeoEllhnwn prepei na htan toso apisteuta isxyro, kata th gnwmh mou, pou pera apo ton politistiko katanagasmo  ths O8wmanikhs dioikhshs, kataferan na "fileleu8eropoih8oun" polemontas kai ta  "patrikhs didaskalias" didagmata tou kata tekmhrio prostath tous.

Exeis synhdhtopoihsei pote poso pio dyskolo htan na anatrafei enas Rhgas ap' o,ti enas Rouseau estw kai merikes dekaeties argotera?  Kai mono to oti phgan tosa xiliometra makria apo ton topo tous den leei tipota gia ton politismo twn gonewn tous pou endexomenws na mhn eixan fygei pote apo th stanh tous? Oi NeoEllhnes diafwtistes xreiasthke na palepsoun me poly perissoterous ex8rous. Katalabaineis poso pio dyskolo htan na metafer8oun ston ntopio ta didagmata twn diafwtistwn???? Onomazeis ena tetoio kolosiaio ergo kai ta opoia, estw kai penixra, apotelesmata tou "anyparkto"??????

O Childress einai ligo koukouroukou alla apo kapoious anagnwrizetai ws megas istorikos.

Το να θες να αναφέρεσαι σε ιστορικά θέματα,χωρίς να γνωρίζεις βασικά στοιχεία για τα θέματα αυτά(π.χ. Ρήγας),μήπως είναι και αυτό ένα στοιχείο τού πολιτισμού που υπερασπίζεσαι;

To an gnwrizw h oxi mallon fainetai apo tis anafores mou. Safws kai yperaspizomai thn yparksh enos politismou... einai 8ema arxhs. Den kserw an o dikos sou politismos sou epitrepei na katadikazeis kati se "anyparksia" thn wra pou anagnwrizeis yparktes ekseraiseis. Profanws antifaskei h epixeirhmatologia toso se synarthsh me ton politismo pou katadikazei se anyparksia oso kai me auton pou 8ewrei ws geneteira ths skepshs apo thn opoia aporreei.


Όσο περίεργο και αν σού φαίνεται,ΝΑΙ,εκτιμώ όλους τούς ανθρώπους με τούς οποίους "συνομιλώ",ακόμη και αυτούς που παραφράζουν τα λεγόμενά μου(!!!!) κάτι προφανώς ανήκουστο στον δικό σου "εθνικά υπερήφανο" πολιτισμό...

Kat' arxas meta thn prwth sou estiash se "parafrash" oi apanthseis mou dinontai me amesh antiparabolh twn dikwn sou 8esewn. Fysika kai den nomizw oti anefera pou8ena kati gia "e8nika yperhfano politismo".  An to breis se parakalw kan' to mou quote. Alliws ksereis pou epistrefetai to peri parafrashs sxolio.

Apo ekei kai pera, to poios apo tous 2 mas edeikse ektimhsh stis 8eseis kai gnwseis tou allou apofeugontas proswpikes epi8eseis kai kathgories peri hmima8eias, anekdotwn alla kai ypokoultouriarikhs epirrohs einai perito na to anaferw... rikse mia matia sta keimena mas.  Profanws ston diko sou politismo o "sebasmos" kai h "ektimhsh" einai lekseis abrothtas. Ston diko mou anyparkto apoteloun tropo 8eshs kai ekfrashs. An auto den sou leei kati, emena mou leei polla. Parempiptontws den 8ixthka... apla xamogelasa.

Teleiwnontas, apla na epanalabw oti bariemai thn synexeia autou tou graptou dialogou. Kapoios apo tous 2 mas anagnwrise eksaireseis sth 8esh tou. Monaxa pou h sxesh "yparktou" kai "anyparktou" den exei eksairesh. H kati yparxei h kati den yparxei. Akoma kai o Aristotelhs me ton Platwna symfwnoun s' auto. Autoi oi typoi pou "fwtisan" tous Galous Diafwtistes. An 8eleis synexizoume me kafe...

Me ektimhsh

Pappas10.
Εν οίδα ότι ουδέν οίδα
Γνώθι Σεαυτόν
Μηδέν Άγαν
Πας μη Έλλην Βάρβαρος
ΠΑΟ Θρησκεία θύρα 13
Πίτα γύρο κοτόπουλο, μαρούλι μαγιονέζα.

SoFiA24

Τόσο καιρό παρακολουθώ το συγκεκριμένο θέμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προσπαθώ να συγκεντρώσω όλα αυτά που έχουν ειπωθεί μπας και κατορθώσω να απαντήσω. Αλλά μ εσάς εδώ θέλω μια εβδομάδα μόνο να διαβάσω με προσοχή τις απαντήσεις και εννοείται όχι online γιατί ζαλίζομαι από το μέγεθός τους.

Απ’ όσα μπορεί να κατανοήσει μια τεχνητή ξανθιά (αλήθεια τις μες ποιος τις ανακάλυψε; ) αυτό που μας απασχολεί είναι ο πολιτισμός και όποια παρακλάδια μπορούν να του προσαρτηθούν.

 Στο Πανεπιστήμιο , σε μάθημα του πρώτου ακόμα έτους μια καθηγήτρια θυμάμαι ότι μας είχε αναφέρει πως δύο εθνολόγοι ,ο Kroeber κι ένας άλλος του οποίου το όνομα μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή προσπάθησαν να καταγράψουν τα διαφορετικά νοήματα της λέξης πολιτισμός. Έχετε ιδέα πόσες διαφορετικές ερμηνείες ανακάλυψαν ; Αν δε με προδίδει η μνήμη μου και οι καλές μου σημειώσεις απ το μάθημα αγγίζουν τις 164. Συνεπώς το να οριστεί η έννοια του πολιτισμού είναι μάλλον κάτι το μη εφικτό και μάλλον η προσέγγιση της έννοιας αυτής σε γενικές γραμμές είναι πιο προσιτή και εφαρμόσιμη. Να σημειώσω δε ότι στην Ελλάδα ορισμός αυτής της έννοιας δεν υπάρχει ούτε καν στο Σύνταγμα και συνδέεται ως επί το πλείστον με άλλες έννοιες ; Τελοσπάντων εγκυκλοπαιδικές γνώσεις και απορώ πως μια εκπρόσωπος του ΝΕΟΥ Ελληνικού πολιτισμού ασχολείται μ αυτά αλλά δε βαριέστε. Λεπτομέρειες .

Για μένα προσωπικά η λέξη πολιτισμός τα περιλαμβάνει όλα. Δεν περιορίζεται σε τεχνολογία, τέχνη κ.ο.κ. Ενσωματώνει σχεδόν τα πάντα. Για μένα πολιτισμός είναι η γλώσσα, η νοοτροπία, τα ήθη, τα έθιμα, η γνώση, η πίστη, η τέχνη , η τεχνολογία, η κοινωνική οργάνωση, η ιδεολογία, η σκέψη του εκάστοτε λαού. Και καλώς η κακώς ούτε ο σημερινός ελληνικός πολιτισμός στην ολότητά του με εκφράζει απόλυτα ούτε βέβαια ο δυτικός. Αν ήταν να επιλέξω τουλάχιστον στην πλειοψηφία των όψεών του θα επέλεγα τον νεοελληνικό όσο trash κι αν θεωρείται , όσο κι αν απέχει από τον αρχαίο ελληνικό.

Αναφερθήκατε στην ελληνική γλώσσα και στο κατά πόσο επηρέασε ή έχει περάσει αυτούσια ή έχει παραλλαχθεί κλπ . Αναφέρθηκε επίσης η επιβολή της ελληνικής γλώσσας με τη βία , με πολέμους κλπ. Όλο αυτό μου μοιάζει σαν να είναι οι Έλληνες –αρχαίοι και μη- τα «κακά» παιδάκια που θέλουν «ξύλο» και ντροπή τους κι αίσχος τους που απλά ακολούθησαν τους κανόνες που επέβαλε η εκάστοτε εποχή. Ντροπή τους που απλά φρόντισαν, υπαγόμενοι στους όρους της εποχής τους, να μην αφανιστεί αυτό που τότε λεγόταν ελληνικός πολιτισμός. Μιλάμε για τον 4ο- 5ο αιώνα π.Χ και απλά θα ήθελα να ξέρω αν υπήρχε ένα έθνος που να μην πολεμούσε, να μην είχε επεκτατικές τάσεις και να μην ήθελε να αποκτήσει κυριαρχία. Βασικές αρχές του πολιτικού ρεαλισμού είναι –πατέρας του οποίου υπήρξε ο Θουκυδίδης (αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία) – όλα αυτά. Αρχές που αργότερα εφάρμοσε ο Μέττερνιχ, ο Τσώρτσιλ και που με μεγάλη διπλωματία εφαρμόζουν τώρα οι πολιτισμένες –κατά τ’ άλλα δυτικοευρωπαϊκές χώρες και σκοτώνουν τον κόσμο. Δεν μπορώ να πω όμως έχουν έναν πολιτισμένο τρόπο να το κάνουν. Ζητάνε και συγνώμη πλέον!

Η ελληνική γλώσσα είτε μας αρέσει είτε όχι ομιλείται χωρίς διακοπή επί 40 περίπου αιώνες. Ομιλείται τουλάχιστον από το 2.000 π.Χ. και γράφεται από τον 15ο αιώνα (κείμενα  πινακίδων τής γραμμικής γραφής Β΄). Από τον 8ο αι. π.Χ. μέχρι σήμερα γράφεται με το «ελληνικό αλφάβητο», την πρώτη πραγματική αλφαβητική γραφή, αρχίζοντας από τα έπη του Ομήρου και τις πρώτες ελληνικές επιγραφές (τού 8ου αι. π.Χ.) μέχρι τα κείμενα τής σημερινής Ελληνικής. Με τη στροφή που έγινε από τους πολιτισμένους δυτικούς προς τα κλασικά γράμματα η Ευρώπη γνώρισε, μελέτησε και επηρεάστηκε από τους μεγάλους Έλληνες στοχαστές τής αρχαιότητας] και τους Στωικούς), ποιητές (τον Όμηρο, τον Πίνδαρο, τη Σαπφώ, τον Αλκαίο), τραγικούς θεατρικούς συγγραφείς (Αισχύλο, Σοφοκλή, Ευριπίδη, Αριστοφάνη), ιστορικούς (Ηρόδοτο, Θουκυδίδη, Ξενοφώντα, Πολύβιο, Παυσανία), ιατρούς (Ιπποκράτη, Γαληνό), ρήτορες (Δημοσθένη, Ισοκράτη κ.ά.), άλλους συγγραφείς (Πλούταρχο, Λουκιανό, Θεόφραστο, Αρχιμήδη, Ευκλείδη, Στράβωνα κ.ά.), γραμματικούς (Διονύσιο, Απολλώνιο κ.ά.) κι αν μ αφήσετε ο κατάλογος δε θα τελειώσει ποτέ.  

Ας μην μπω δε στη διαδικασία να πω πόσες ελληνικές λέξεις έχουν οικειοποιηθεί οι πολιτισμένοι δυτικοευρωπαίοι γιατί θα κινδυνέψω να παρομοιαστώ με τον έλληνα μπαμπά της Νία Βαρντάλος στην ταινία «Γάμος αλά ελληνικά» , ο οποίος προσπαθούσε να βρει την ελληνική ρίζα του KLEENEX !

Δε θα κάτσω να αναλύσω ένα-ένα τα επιχειρήματα γιατί η τοποθέτησή μου θα είναι μακρά και θα βαρεθείτε. Απλά να επισημάνω μερικές ιστορικές ανακρίβειες που είδα.

Φίλτατε eloy να σε πληροφορήσω ότι ο Αδαμάντιος Κοραής γεννήθηκε στις 27 Απριλίου 1748 στη Σμύρνη, φοίτησε στην Ευαγγελική σχολή και μόλις στα 1771 (σε ηλικία 23 ετών) μεταβαίνει στο Άμστερνταμ όπου συνεχίζει τις πνευματικές του ενασχολήσεις.

Θα μου επιτρέψεις να σου πω επίσης ότι ο Δομίνικος Θεοτοκόπουλος γεννήθηκε το 1541 στον Χάνδακα (σημερινό Ηράκλειο Κρήτης) και ότι οι πρώτες καλλιτεχνικές επιρροές του προήλθαν από την ενετική κατοχή αλλά και από την ήδη ξακουστή Κρητική Σχολή, η οποία εξήγαγε φορητές εικόνες κατά παραγγελία σε ναούς και ιδιώτες της Δύσης, κυρίως της Ιταλίας.

Ανακρίβεια Νο 3 : Λες ότι ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος , ο Μέγας Βασίλειος και οι αυτοκράτορες δεν παρέδωσαν κανένα δείγμα λογοτεχνίας και ιστοριογραφίας. Μέγα λάθος ! Έχουμε και λέμε λοιπόν ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος που λες έγραψε τη "Λειτουργία του Χρυσόστομου", που τελείται τακτικά στην εκκλησία και πολλούς λόγους, επιστολές και βιβλία μοναχικού βίου, ηθικά, δογματικά και παιδαγωγικά. Τα έργα του Μεγάλου Βασιλείου από την άλλη μπορούν να καταταχθούν σε 4 κατηγορίες : Δογματικά συγγράμματα., Ασκητικά συγγράμματα, Ομιλίες και Επιστολές. Να πω και για τους αυτοκράτορες ή είναι αρκετά αυτά που ανέφερα ;

Μια ερώτηση θα ήθελα να σου κάνω μόνο : Τελικά για σένα μετράει , έχει σημασία ποιος έβαλε τις βάσεις για κάτι ή όχι ; Γιατί ομολογώ ότι με μπέρδεψες. Μια– με ανακρίβειες μεν το λες όμως δε- π.χ. ότι αν ο Θεοτοκόπουλος δεν κατέφευγε στη Δύση δε θα ήταν αυτός που θαυμάζουμε σήμερα και μια αναιρείς κάθε βάση που έχουν δώσει οι αρχαίοι έλληνες σε επίπεδο εφευρέσεων. Λες ότι αν ο Παπανικολάου δεν πήγαινε στην Αμερική δε θα είχε καταφέρει αυτά που κατάφερε. Χρησιμοποιώντας την ίδια σου τη λογική –λοιπόν- αν οι γάλλοι διαφωτιστές δεν είχαν στα χέρια τους τα έργα των αρχαίων κλασικών και δη των Ελλήνων τότε η ιστορία του κόσμου θα ήταν λιγάκι εως πολύ διαφορετική. N’est ce pas? Έτσι δεν είναι ;  

Αρνούμαι να αναλύσω την προέλευση των Άγγλων, των Γερμανών, των Ιταλών, των Ισπανών και των Αμερικανών τους οποίους εκθειάζεις γιατί θα πρέπει να αναφερθώ σε πολλά κράματα λαών και δεν κάνει… Θα αναμίξουμε  τα ισχία μας μετά και δεν είναι πρέπον.

Αυτό που μάλλον μας διαφεύγει σε όλη αυτή την κουβέντα είναι ότι ο κάθε πολιτισμός με το πέρας των χρόνων αλλάζει μορφή. Κι αλλάζει μορφή όχι μόνο επειδή ορισμένοι από μας δεν γνωρίζουμε πως να αποδεχτούμε και να πάμε ένα επίπεδο παραπάνω αυτά που μας έδωσαν οι πρόγονοί μας αλλά κι επειδή οι παράμετροι και ο τρόπος επιρροής έχει αλλάξει σε τραγικό βαθμό. Και μη μου πει κανείς ότι ο Κοραής, η ότι ο Rousseau είχε το MTV ή το MAD να του ζαλίζει τα αυτιά , ή το CNN να τον παραπλανεί και την κάθε Λαμπίρη να τον κάνει να ασχολείται με το πόσες τρύπες έκανε η Βέρα Λάμπρου στον αφαλό γιατί τα μαλλάκια μου θα γίνουν καρφάκια.

Άρα ας αφήσουμε τους αγώνες δρόμου μπας κι ανακαλύψουμε ποιος έκοψε πρώτος το νήμα στο όποιο επίπεδο και ας δούμε λίγο το πόσο άκριτα μπορεί να αποδεχόμαστε εμείς τα καλά και τα στραβά του όποιου πολιτισμού. Γιατί αν εμείς –ταλιμπάν και μη- δε δούμε με κριτικό μάτι αυτό που μας σερβίρουν τότε ναι είμαστε άξιοι του ημί-πολιτισμού μας.

Προς το παρόν αυτά …

Brasidas

SE SXESI ME TO MAKEDONIKO BRIKA KAI AUTO TO 8EMA.
XRONIA TWRA BAUKALIZOMASTE ME TOUS ARXAIOUS PROGONOUS MAS
KAI KSEXNAME THN OUSIA.
H TEXNOLOGIA H YPODOMH KAI H DYNAMH EINAI AUTA POU APOFASIZOUN
KANEIS DEN 8A SOU DOSEI KATI EPIDI PRIN XILIADES XRONIA ENAS SOKRATIS (KAI POLLOI ALLOI) EPINAN TON KAFE TOUS (POU DEN EIXAN) STA XOMATA POU PATAME OI SIGXRONOI ELLHNES SIMERA.

8A SE SEBASTEI EPIDI MPOREIS NA TON ANAGKASEIS NA SEBASTEI TA DIKAIOMATA SOY, KI OXI EPIDI 8A SIGKINI8EI APO THN ISTORIA TOU TOPOU.

black_velvet


Κι όχι μόνο αυτό.
Θα σε σεβαστεί (ίσως - εγώ δεν είμαι σίγουρη ούτε καν γι' αυτό) μόνον εάν κι εφόσον σε δει να σέβεσαι εσύ πρώτος την ίδια σου την ύπαρξη. Αν σεβαστείς εσύ τα πραγματικά σου δικαιώματα. Τον χώρο που ζεις. Τον τόπο που ζεις κι αναπνέεις.
 
Κάτι που εγώ προσωπικά δε νομίζω πως συμβαίνει σ' αυτή τη χώρα. Τα "δικαιώματα" εξαντλούνται σε μια θέση στο δημόσιο, ως επί το πλείστον. Και μετά σε απεργίες. Και πορείες. Και σε κάθε είδους "βόλεμα" και "τακτοποίηση" ημών και ημετέρων. Ενίοτε και με την χρήση ντι-βι-ντι. (Μα πείτε μου! Δεν είναι υπέροχος ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την χρησιμότητα της τεχνολογίας;  ]
κάτι αν μπορούσα στον κόσμο να άλλαζα
θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα

cna

Το μόνο σχόλιο που μπορώ να κάνω είναι το εξής:
Μακάρι να είχαμε το μισό ελεύθερο χρόνο από αυτόν που είχαν οι αρχαίοι έλληνες για τις πνευματικές τους αναζητήσεις και τα πράγματα θα ήταν σίγουρα πολύ διαφορετικά. Όταν οι μη βολεμένοι στο δημόσιο δουλεύουν σχεδόν όλη την ημέρα και σχεδόν όλη την εβδομάδα για να κερδίσουν τα προς το ζην τότε πώς και γιατί να ενδιαφερθούν για οτιδήποτε άλλο εκτός από την επιβίωσή τους; Κακά τα ψέμματα, ο πολιτισμός απαιτεί πολύ ελεύθερο χρόνο για σκέψη, δημιουργικές απασχολήσεις κ.ο.κ.. Απλώς δεν θα πρέπει να συγκρίνουμε τα ανόμοια. Όπως επίσης δεν θα πρέπει να συγχέουμε τη τεχνολογική με την πολιτιστική ανάπτυξη, καθώς για μένα δεν είναι δείγμα πολιτισμού η δυνατότητα να σκοτώνεις εκατοντάδες εκ του ασφαλούς μόνο και μόνο επειδή έχεις την οικονομική και τεχνολογική δυνατότητα. Τέλος πάντων, η αίσθησή μου είναι ότι σιγά σιγά καλλιεργείται στον έλληνα η θέληση για πνευματική και πολιτιστική ανάταση, ίσως όμως απλώς να στερείται των ευκαιριών...είδωμεν...


Υ.Γ. Θα παρακαλούσα τους δημοσίους υπαλλήλους, όντας πλούσιοι σε ελεύθερο χρόνο, να πρωτοστατήσουν στον αγώνα της χώρας για ανάπτυξη πολιτισμού. Ξέρω είναι κουραστικό αλλά τα αγαθά κόποις κτώνται... :P

Ludwig

συγνώμη που θα ρίξω το επίπεδο της συζήτησης αλλά σπουδαίος πολιτισμός βγαίνυν αφού σφίξουν οι κώλοι.

black_velvet

Παράθεση από: "Ludwig"συγνώμη που θα ρίξω το επίπεδο της συζήτησης αλλά σπουδαίος πολιτισμός βγαίνυν αφού σφίξουν οι κώλοι.

Εμ βέβαια! Αφού μόνον τότε "σέβεται" κανείς το μέρος που θα τον "καθήσει". Αν δεν σφίξει και κάθεται όλο στα μαλακά, δεν προσέχει και τίποτα γύρω του.  ]
κάτι αν μπορούσα στον κόσμο να άλλαζα
θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα

Brasidas

ME TO SXOLIO SOY BLACKVELVET OTI DEN ARKEI NA BALOYN MYALO OI POLITIKOT MAS ALLA OLOI, MOY EFIGE KA8E AISIODOKSIA.
PAEI O MAKEDONlKOS XALBAS
SE 10 XPONIA 8A LEGETAI DYTIKHS 8PAKHS XALBAS.

ENTELI 2500 XPONIA XOLISTERINHS BGENOYN SE KAKO STO TELOS

cna

Θέτω δύο αξιώματα προς συζήτηση:

1. Άνθρωπος που πεινάει δεν μπορεί να αναπτύξει πολιτισμό

2. Ο κάθε λαός κυβερνάτε από αυτούς που του αξίζουν

Έμμεσα απαντώ και στην black_velvet και στον Bρασίδα...νομίζω... :P

tristana

Συμφωνώ -γι' άλλη μια φορά- με τον cna.
Η σκέψη είναι μια πολυτέλεια που δεν την διαθέτει κανείς βιοπαλαιστής.

'Οσο για το σοβαρότατο θέμα του μακεδονικού χαλβά
ως γνήσια Μακεδόνισσα δεν δίνω σημασία στους χαλβάδες. Εν γένει...

black_velvet

Παράθεση από: "cna"Θέτω δύο αξιώματα προς συζήτηση:

1. Άνθρωπος που πεινάει δεν μπορεί να αναπτύξει πολιτισμό
Πειράζει που εγώ υποστηρίζω το ακριβώς αντίθετο;  ]δεν [/b]πεινάει, δεν μπορεί να αναπτύξει πολιτισμό.

Πιστεύω μάλιστα πως το έχει αποδείξει η ιστορία μας περίτρανα.


Παράθεση από: "cna"2. Ο κάθε λαός κυβερνάτε από αυτούς που του αξίζουν

Όσο γι' αυτό; Μάι πόιντ εξάκτλυ! ;-)


Παράθεση από: "cna"Έμμεσα απαντώ και στην black_velvet και στον Bρασίδα...νομίζω... ]
Εγώ πάντως... απαντώ αμεσότατα.  8)
κάτι αν μπορούσα στον κόσμο να άλλαζα
θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα

521 Επισκέπτες, 0 Χρήστες