Μέλη
  • Σύνολο μελών: 7,373
  • Latest: iguzovec
Stats
  • Σύνολο μηνυμάτων: 360,324
  • Σύνολο θεμάτων: 11,759
  • Online today: 276
  • Online ever: 1,061 (Οκτωβρίου 10, 2023, 08:28:42 ΠΜ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
  • Users: 1
  • Guests: 350
  • Total: 351
  • Leon

Το νόημα της δικαιοσύνης και της ποινής

Ξεκίνησε από zarkvilion, Φεβρουαρίου 13, 2005, 09:35:27 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

zarkvilion

Ένας άνδρας, με σώας τας φρένας και χωρίς ψυχολογικά προβλήματα, βιάζει ανήλικα κοριτσάκια και αγοράκια, επειδή αυτό του υπαγορεύουν τα σεξουαλικά του γούστα. Την ημέρα που τον συλλαμβάνουν, διαγιγνώσκεται μια ασθένεια, που τον καθιστά τελεσίδικα σεξουαλικά ανίκανο για το υπόλοιπο της ζωής του (δεν θα του ξανασηκωθεί λεμε! :oops: ).

Ερώτημα:

Ποιά ποινή αρμόζει σε αυτόν τον άνθρωπο;


Άποψη: Εφόσον θέλουμε να μείνουμε προσηλωμένοι στους κανόνες της λογικής, της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καμία ποινή δεν αρμόζει σε αυτόν τον άνθρωπο. Πρέπει να αφεθεί ελεύθερος.


Αιτιολόγηση: Οι λειτουργίες της ποινής είναι 2.

1ον: να νουθετήσει - επανεντάξει τον άνθρωπο στις λειτουργίες της κοινωνίας και να τον αποτρέψει απο την επανάληψη της παρανομίας.

2ον: να δράσει αποτρεπτικά όσον αφορά το κοινωνικό σύνολο.



Ο πρώτος σκοπός της ποινής έχει ήδη επιτελεστεί, ο άνθρωπος αυτός δεν πρόκειται να διαπράξει την ίδια ή παρόμοια παρανομία.

Όσον αφορά τον 2ο σκοπό, αυτός έρχεται σε αντίθεση με τη λογική και τη δημοκρατία. Δηλαδή, ο άνθρωπος που τιμωρείται Προς Παραδειγματισμόν, δεν εκτείει τη δική του ποινή, αλλά ένα μέρος της ποινής των άλλων πιθανών παράνομων.


 Η παραπάνω λειτουργία θεωρώ οτι είναι απλά παράλογη.

Εσείς τί πιστεύετε;
 :roll:  :roll:  :roll:  :roll:

kathreftis

EIMAI  TIS   APOPSIS  OTI  ME  TO  NA   TOU  AFERESOUME  TIN  ZWH  8A    TON  BGALOUME  APO  TIN   DISKOLI  8ESI  NA  KSANAKANI  EGLIMA  KAI  AN  DEN   MPOREI  NA  KANEI  SEKSOUALIKA  EGKLIMATA  PLEON  FANTASTITE  POSA  ALLA  MPOREI  NA  KANEI  STEROUMENOS  TIN   SEKSOUALIKI  IKANOTITA . NOMIZW  LIPON  OTI  MIA  ENESI  EF8ANASIAS  8A  EKANE  KALO  KAI  STIN  KINONIA  POU  DEN  8A   KALOUTAN  NA  ANTIMETOPISI  TIN  ORGI  ENOS  SEKSOUALIKA  ANOMALOU  POU   EXASE TO  POULAKI  TOU  KAI   STON  IDIO  AFOU  WS  AROSTOS  DEN  EXEI  EPILOGES  ALLA  AKOLOU8I  TIS  ORMES  TOU .  FANTAZESTE  POSOI  DOLOFONOI  KA8E  IDOUS  YPARXOUN  KAI  POSOI  APO  AUTOUS  DOLOFONOUN  OTI  8A  I8ELAN   ALLA  DEN  MPOROUN  NA  TO  PIDIKSOUN  ?

SOD

Megalo 8ema anoixes kopelia....Poly megalo...8a perimenw thn syndromh twn users me anypomonhsia..
Filika
S.O.D.

zarkvilion

S.O.D....περιμένω με ανυπομονησία και την δική σου άποψη!  :)

kap

Πιστευω ότι στο συγκεκρειμένο παράδειγμα, εφ' όσον δεν του κάνει κου κου πια, είναι πιθανό να το γυρίσει από βιασμους παιδιών, σε κάτι όχι απαραίτητα καλύτερο.Το "άρρωστο" μυαλό του είναι πιθανόν να βρεί άλλες διεξόδους για να εκφραστει και αυτό είναι που χρειάζεται προσοχή.

zarkvilion

Φίλτατε kap.. 8)
Συμφωνώ με την άποψη σου, ένας άνθρωπος που έχει διαπράξει εγκλήματα, δεν έχει πλέον τον φραγμό εκείνο που θα τον αποτρέψει να τελέσει οποιαδήποτε άλλη αποτρόπαια πράξη.
Ακόμα κι αν ο άνθρωπος αυτός επλήγη από αρρώστια που τον καθιστά ανίκανο να εξακολουθήσει τα συγκεκριμένα αδικήματα, δεν σημαίνει ότι το μυαλό του δεν θα κατευθυνθεί σε άλλα μονοπάτια για να τελέσει άλλης φύσεως αδικήματα.

SOD

Τίποτε δεν έχει τόσο δραματική σημασία στη ζωή των ανθρώπων - πολιτών και ιδιαίτερα των νέων, όσο το αίσθημα της πάντα κινδυνεύουσας ελευθερίας και της πάντοτε ευπαθούς Δικαιοσύνης.Η Δημοκρατία είναι απίστευτα εκτεθειμένη στη φθορά. Αυτό συμβαίνει και με τους θεσμούς της. Ένας από αυτούς που θεωρείται και είναι βασικός πυλώνας της είναι η δικαιοσύνη.
"Κλειδί" για την επιτυχία της οποιασδήποτε μεταρρύθμισης - όπως και για τη λειτουργία του οποιουδήποτε θεσμικού συστήματος - είναι ο ίδιος ο άνθρωπος που καλείται να την υλοποιήσει. Από αυτόν πρέπει κάποτε να ξεκινήσουμε, κάνοντας ο καθένας μας την αρχή από τον ίδιο τον εαυτό του. Γι' αυτό και νοιαζόμαστε πρώτα για τους νέους μας και μετά για όλους όσους έχουν ανάγκη συμπαράστασης και στήριξης.Λέμε "ο θεσμός της Δικαιοσύνης", αλλά η Δικαιοσύνη δεν είναι απαραίτητα θεσμός για όλους. Σύμφωνα με τα λεξικά η Δικαιοσύνη είναι αρετή. Για τους νομικούς αντιπροσωπεύει τον σεβασμό των δικαιωμάτων του άλλου. Για τους θεολόγους και τους κληρικούς τον σεβασμό προς τον άνθρωπο που είναι εικόνα του Θεού επί Γης. Για τους ανθρώπους του νόμου, εξάλλου, η Δικαιοσύνη είναι βιοποριστικό επάγγελμα, ενώ για την εξουσία είναι όργανο - εργαλείο. Και μόνο για τους πολίτες η Δικαιοσύνη είναι θεσμός.Σήμερα η Δικαιοσύνη αντιμετωπίζεται ως Οργανισμός, ως μια επιχείρηση και όχι ως αρετή, αφού οι εκάστοτε μεταρρυθμιστές των καιρών μας (Υπουργοί της Δικαιοσύνης και όχι μόνο) την θέλουν αποτελεσματική, σύγχρονη και ταχεία. Και όπως όλοι γνωρίζουμε η αποτελεσματικότητα και η ταχύτητα είναι ιδιότητες μυϊκές και όχι ψυχικές (πνευματικές).Αυτά λένε οι Ενώσεις των Δικαστών και των Εισαγγελέων. Αυτά λένε και οι Δικηγορικοί Σύλλογοι και οι τεχνοκράτες. Ακούγονται με δραματικό τρόπο στις ετήσιες Γενικές Συνελεύσεις των Δικαστικών λειτουργών. Ακούστηκαν και πρόσφατα...........
Και στα δικά μας:Σήμερα δυστυχώς υπάρχει ατιμωρησία και τούτο πλήττει το κύρος μας, το οποίο είναι απαραίτητο, ώστε να είμαστε ισότιμοι συλλειτουργοί και αξιόπιστοι συνομιλητές τόσο με την ηγεσία των Δικαστών όσο και με τους αρμόδιους για κάθε θέμα μας Υπουργούς και τους άλλους φορείς. Να λειτουργήσει επί τέλους η Δικαστική Αστυνομία ώστε να υπάρχει επιτάχυνση και αποτελεσματικότητα τόσο στην προδικασία όσο και στην εκτέλεση των ποινικών αποφάσεων και των επιδόσεων των κλήσεων.....

Φιλικά
S.O.D.

zarkvilion

Φίλε S.O.D. χαίρομαι που αφιέρωσες λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σου για να θίξεις το ευαίσθητο και τόσο ιδιαίτερο θέμα του εκσυγχρονισμού και της εξυγίανσης του θεσμού της δικαιοσύνης στην Ελλάδα!  :)

Η γνώμη μου είναι ότι η Δικαιοσύνη και η νομοθεσία στην Ελλάδα αυτήν την στιγμή δεν έχουν σκοπό. Δεν είναι καν έντιμες απέναντι στον (εκδικητικό) εαυτό τους. Ισόβια ήτοι 25 χρόνια, προφυλάκιση 18 μήνες και μετά "συγγνώμη λάθος", στο ίδιο καζάνι ο έμπορος ναρκωτικών και ο ψυχικά διαταραγμένος δολοφόνος με το πριόνι, αλλά και ο εικοσάχρονος που έκλεψε....   :shock:
Οι νόμοι ασαφείς με πολλαπλές ερμηνείες κατά το δοκούν...   :roll:

Αλήθεια, πώς μπορεί να γίνει σωφρονισμός;  :)

freak

o skopos ths poinhs, opws mas ma8ainan sthn istoria desmhs sthn trith lykeiou me ton Tsezare Mpekaria (a8anath or8ografia) einai o swfronismos tou parabath k oxi h ekdikish. Dysthxws omws h poinh metatraphke se tropo ekdikhshs ths koinwnias apenanti ston ka8e parabath. An ektisei meros ths poinhs tou ws paradeigmatismo, lete, den einai swsto giati 8a ektisei meros ths poinhs k twn pi8anwn mellontikwn eglhmatiwn. An h koinwnia ton ekdikh8ei skotwnontas ton, ayto den 8a exei ws basikh aitia pera ths eksafanishs tou sygekrimenou problhmatos, k ton paradeigmatismo twn pi8anwn mellontikwn parabatwn? 8a ma8ainoume mhpws stous ''polites'' pws o fonos timwreite me fono? to of8almon anti of8almou? pou einai to h8iko edw? k pes skotwnoume ayton. 8a skotwsoume k ton epomeno? k ton me8epomeno? k ton me8e me8e pomeno? Apo oso gnwrizw o parabaths sto sygekrimeno paradeigma pou anafereis Zarkvilion den energei symfwna me thn logikh (opws antilambanetai kaneis thn logikh) alla ormwmenos apo to pa8os tou.
Sto telos poioi 8a meinoun na apofasizoun poion 8a skotwsoume k poioi 8a exoun skotw8ei? giati se xwres pou xrhsimopoieite h 8anatikh poinh den exoun meiw8ei oi statistikes eglhmatos? giati apla anti na koitaksoume ta aitia tou eglhmatos koitame to pws 8a antimetwpisoume to apotelesma tous.
to oti o parabaths den swfronizetai stis fylakes den ftaiei apokleistika o parabaths alla k to systhma/politeia. Poses fores exoume akousei paradeigmata opou aploi parabates tou Kodika Odikhs Kykloforias mphkan ston Korydallo sthn idia pteryga me barypoinhtes? Poses fores exoume akousei gia kyklwmata diakinhshs ousiwn klp stis fylakes? Ti me8odoi swfronismou akolou8ountai? Poios apo esas 8a eperne sthn douleia tou gia ypallhlo enan prwhn katadiko?
H enesh einai o eykolos tropos. Etsi pote den 8a asxolh8oume me to problhma ousiastika. Apla ka8e fora pou kati 8a prokyptei 8a to skotwnoume. K poios mas bebaiwnei oti den 8a ginei k to logiko alma ths efarmoghs ths sygekrimenhs praktikhs k se allou eidous symperifores?
Prepei na katapolemh8oun ta aitia tou eglhmatos. Koinwnika, psyxoswmatika, klp. Ekei prepei na afosiwnoume to megisto ths prosoxhs mas k oxi sthn timwria.
Epishs prepei na eksetastei k isws na ana8ewrh8ei k h h8ikh twn nomwn. Gia kapoia poinika systhmata h omofylofilia 8ewreite adikhma. Sthn psyxiatrikh mexri prosfata 8ewreitw noshma. Se alles xwres oi gynaikes timwrountai me 8anato dia li8obolismou dioti gennhsan paidi ektos gamou. Stis arxes tou aiwna mas oi an8rwpoi pantreyontan sta 13 tous k sta 14. Oi Roma pantreyontai akoma se aytes tis hlikies. 8ewreitai ayto kakopoihsh anhlikou?
Ennoeitai pws o biasmos einai eglhma, gia na mhn parekshgh8oun ayta pou lew. Gia na mhn anafer8oume se aytous pou h ekastote politeia ex8reyetai k fylakizei, se leyka h allou xrwmatismou kelia, tous omhrous tou kratous. Se bouleytikes asylies k sta ekastote kyklwmata, sthn atimwrhsia ths astynomias (ths opoias ta opla tyxaia ekpyrsokrotoun) k stous paratrexamenous parakratikous ths. H prolhpsh, h timwria, to periexomeno twn nomwn symbadizei me thn h8ikh ths ekastote koinwnias, h me thn ''h8ikh'' twn eksousiastwn?
Apopsh mou einai pws prepei na mas apasxolei h prolhpsh tou eglhmatos, k oxi h astynomokratia ths koinwnias. Allwste an to kratos h h politeia k oi foreis ths den mporei na antimetwpisei h den endiaferetai na asxolh8ei me ena toso sobaro problhma opws h eglhmatikothta tote ti prepei na kanei?

Nikos28

Η ποινή που θα επιβληθεί σ' αυτόν τον άνθρωπο (και το σκεπτικό του παραδειγματισμού, γενικότερα) δεν έρχεται, κατ' εμέ, σε αντίθεση ούτε με τη δημοκρατία ούτε με τη λογική. Η κάθε πράξη, εκτός από τα αίτια και τις συνέπειές της, αποτελεί και παράδειγμα (για κάποιους, αν όχι για όλους), είναι μια μορφή δράσης που μπορεί να λειτουργήσει τόσο αποτρεπτικά όσο και προτρεπτικά. Κι αυτό είναι λογικό εφόσον οι άνθρωποι είναι κοινωνικά όντα και επηρεάζουν ο ένας τον άλλον (το φαινόμενο της ώσμωσης)... Η ασθένεια που του διαγνώστηκε είναι συγκυριακή, δεν του επιβλήθηκε από τη Δικαιοσύνη! Εγώ πιστεύω ότι ο άνθρωπος αυτός πρέπει να τιμωρηθεί, όχι για εκδίκηση αλλά για παραδειγματισμό προς κάθε υποψήφιο δράστη ενός ανάλογου εγκλήματος. Η εκδίκηση είναι αντιπαραγωγική. Στη Βρετανία (υποθέτω και σε άλλες χώρες), στις αρχές του 16ου αιώνα, κρεμούσαν ανθρώπους επειδή έκλεβαν για να φάνε! Το αποτέλεσμα ήταν ο κλέφτης να σκοτώνει και τους παρακείμενους μάρτυρες για να μην αναγνωριστεί και καταδικαστεί! Κι έτσι, οι κλέφτες γίνονταν και φονιάδες...Αυτό, πάντως, δε σημαίνει αναγκαστικά και διάθεση εκδίκησης, τουλάχιστον άμεσα. Μπορεί να οφείλεται και σε μια χοντροκομμένη, θεολογική ή αυστηρά δογματική αίσθηση δικαιοσύνης που θεωρεί ότι όλα τα αδικήματα είναι ηθικώς ισοδύναμα. Είναι κάτι που αντανακλάται στο παράδειγμα των Στωικών που έλεγε ότι ''κάποιος πνίγεται και στο βυθό της θάλασσας αλλά και λίγο πιο κάτω από την επιφάνειά της'' καθώς και σε μια σύγχρονη γαλλική παροιμία που λέει ότι ''όποιος κλέβει ένα αυγό, κλέβει ένα βόδι''. Προσωπικά, μου φαίνεται ότι μια ωφελιμιστική προσέγγιση της δικαιοσύνης είναι πάντα πολύ καλύτερη...

freak

ποια η διαφορα μεταξυ παραδειγματισμου κ εκδικισης; κ ποια θα ειναι αυτη η ωφελιμιστικη προσεγγιση της δικαιοσυνης; αν μπορεις να γινεις λιγο πιο αναλυτικος.

Nikos28

Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ παραδειγματισμού και εκδίκησης είναι λεπτή και έγκειται στον τρόπο με τον οποίο μια κοινωνία αντιλαμβάνεται το έγκλημα, τις αιτίες, τις συνέπειες και τους τρόπους πρόληψης και καταστολής του. Νομίζω ότι τελικά είναι θέμα εστίασης από την πλευρά του νομοθέτη: Αν η νομοθεσία (και το υπόβαθρό της) εστιάζει περισσότερο στον εγκληματία θεωρώντας τον ως σκουλήκι που πρέπει να εξοντωθεί, τότε θα τον εκδικηθεί... Αν, όμως, εστιάζει περισσότερο στο έγκλημα καθεαυτό και λιγότερο στον εγκληματία σα φυσικό πρόσωπο, τότε θα τον τιμωρήσει (και) για παραδειγματισμό...διότι εκεί, πλέον, ο τελικός στόχος είναι η προστασία της αρμονικής ζωής του συνόλου (κοινωνίας, κοινότητας κλπ). Ωφελιμιστική δικαιοσύνη σημαίνει ότι ο εγκληματίας ή ο παραβάτης αντιμετωπίζεται με έναν τρόπο που να είναι επωφελής για την κοινότητα αλλά και για τον ίδιο. Αυτό, αυτομάτως, καταργεί τη θανατική ποινή: Πέραν από τις ηθικές διαστάσεις που έχει η αφαίρεση μιας ζωής, ποιό το ώφελος από κάτι τέτοιο; Κι αν η ψυχική υγεία ή ο χαρακτήρας ενός εγκληματία επιδέχεται βελτίωση; Γιατί να πάνε χαμένα όλα αυτά που έχει να προσφέρει στο σύνολο όταν επανενταχθεί στην κοινωνία; Ο ωφελιμισμός δε θεωρεί τους εγκληματίες καμμένα χαρτιά...απεναντίας, επιδιώκει και από αυτούς να βγάλει ένα ώφελος για την κοινωνία αλλά και για τον εαυτό τους...η αρχή του, άλλωστε, είναι ''η μεγαλύτερη δυνατή ευημερία σε όσο το δυνατόν περισσότερους''.

Ntama

θέλω όταν κάνω ένα σφάλφα να μου επιβάλεται και η ανάλογη ποινή... αλλά και όταν κάνω κάτι σωστό ν'ακουω το "ευγε"....

απλα... :roll:  :roll:

βέβαια, το ποτε είναι κάποιος λαθος ή σωστος σε κάτι είναι σχετικό, μιας και δεν έχουν όλοι την ίδια κρίση, δεν διαθέτουν την ίδια αυστηρότητα ή επιείκια, τον ίδιο χαρακτήρσ, την ίδια προδωπικότητσ, τις ίδιες εμπειρίες ζωής... την ανάλογη  φρονιμότητα...την ίδια λογική...

Και χωρίς να θέλω να κρίνω κανέναν (γατι μετα θα πρέπει να υποστώ και γω την ανάλογη κρητική...) δεν μπορεί ο καθένας να κρίνει ευκολα ποτε κάνει κάποιο λάθος ή σωστό κανείς...


... επεται συνέχεια μετά από περισσότερη σκέψη...

... και οπότε, επιφυλάσομαι να συμπληρώσω κι' αλλα σε ένα τόσο ενδιαφέρον θέμα...

freak

νικο με καλυψες με το συμπληρωματικο σχολιο σου. η μονη ενσταση μου ειναι η προτροπη ο ωφελισμος κ η αναγκη να βγαζουμε στον παραβατη κατι καλο για αυτον κ για την κοινωνια να μην καταντησει σε φαινομενα πατερναλισμου κ ''μεγαλων τιμωνιερηδων'' κ ''πατερουληδων''....

freak

Παράθεση από: "Nikos28"η αρχή του, άλλωστε, είναι ''η μεγαλύτερη δυνατή ευημερία σε όσο το δυνατόν περισσότερους''.

προσωπικα για εμενα η ευημερια δεν υποκειται σε τετοιες λογικες. η ισχυει για ολους η για κανενα.

350 Επισκέπτες, 1 Χρήστης